Volkkari pyyhki Volvolla lattiaa ABS:n 4/08 parivertailissa!

46 kommenttia
2»
  • No hui kauheeta kun nyt pelottaa, antaa kuulua vaan. mut käsittääkseni suomi on vapaa maa ja täällä saa mielipiteensä kertoa, kunhan ei tarpeettomasti loukkaa ketään henkilökohtaisesti ja sitä en ole tehny. jos jotkut vetää palkokasvia kitusiinsa jos joku on asioista eri mieltä niin siitä vaan ei paljoo paina.

      
  • Joo, onhan Suomi vapaa maa, mutta mielipiteet kannattaa ilmaista asiallisesti ja sääntöjen mukaisesti, jo senkin takia, että sinut otetaan silloin vakavammin ja voit sitä sitä sananvapauttasi ilmaista myös jatkossa.

      
  • Volvon Ruotsin ulkopuoliset moottorit ovat hieman heikohkoja... Kieltämättä jos Jetasta ja S40 pitäisi toinen valita ja noilla kyseisillä koneilla niin taitaisin Volkkarikauppaan lähteä.



    Mutta tuosta Skodan itäimagosta olen kyllä sitä mieltä, että vain joittenkin ihmisten mielestä Skoda on itäautomainen, jota se ei siis todellakaan ole. :smile:

      
  • jos jotkut vetää palkokasvia kitusiinsa jos joku on asioista eri mieltä niin siitä vaan ei paljoo paina.

    Lauravee siis



    Eikö? Miksi sä sitten ITSE kuulostat siltä, niinkuin sulla ne palkokasvit on alkaneet jopa itämäänkin.



    Mikäs se sanonta olikaan? "Pata kattilaa soimaa" tai jotakin.... :confused:

      
  • Sepä se ja tsemppiä, tuota kun tuota, nii eiköhän nyt lopeteta tämä p...n jauhaminen ja toisten arvostelu ja keskitytä keskustelemaan aiheesta eikä sen vierestä ja lopeteta toisten haukkuminen ja molaaminen, jokainen meistä kirjoittaa tyylillään ja tänne on ihan pakko pistää välilä provosoivia kannanottoja että saa edes vähän elämää tähän voorumiin. Mä osaisin kyllä kirjoittaa myös toisenlaisella tyylillä, mut täällä tuntuu tepsivän tuo kärkäs kirjoittelu ja mulla ei tosiaan oo tarkoituksena loukata ketään vaan lausua omia näkemyksiäni AUTOISTA ei ihmisistä henkilökohtaisesti.

      
  • Katsoppa lauravee, se on näille ns.automiehille kova paikka kun Volkkari eli siis kansanvaunu pistää paremmaksi kun perinteiset "paremmat" autot. Minulle tuossa ei ollut mitään ihmeellistä. Volkswagen on ollut jo pitkään arvostettu automerkki mutta täällä nämä papat jotka ajoivat viimeksi kuplalla eivät vaan pysty ymmärtämään, että asiat muuttuvat ajan saatossa.

    Sitten ne pasmat vasta menisivätkin sekaisin kun joku muistuttaisi että Seat ja Skoda pystyvät tod.näk. myös tekemään parempia autoja kun Volvo, ainakin noissa firmoissa on samat kriteerit ja vaatimukset autojen laadulle ja ominaisuuksille. Lisäksi kun pidetään mielessä että samaan konserniin kuuluu esim. Bugatti, Lamborghini ja Bentley niin pitäisi olla aika selvää, että tietoa ja taitoa on todellakin enemmän kuin monessa muussa firmassa. Esim. Toyotaan verrattuna autojen tekniset ratkaisut ovat hyvin edistyksellisiä, tehdään muutakin kun nelipyttyisiä kuljettimia manuaalilaatikolla. Elämme ihmeellisiä aikoja, saa nähdä mikä "premium" merkki häviää ensimmäisenä historiaan.

      
  • andertz:



    Tuo autozeitungin laaturaportti johon viittaat näyttää olevan enemmänkin tyytyväisyys kysely. Siihen miksi VW on hivenen alempana kuin muut saman konsernin merkit taitaa johtua suureksi osaksi siitä, että VW:ltä odotetaan samanlaisia autoja kuin mitä Audi tekee. Se olisi kuitenkin tyhmää koska konsernin tarkoituksena on tehdä paljon erilaisia autoja erilaisille ihmistyypeille, ilmeisesti osa tähän kyselyyn osallistuneista ihmisistä on valinnut itselleen sopivan merkin väärin, olisivat tahtoneet audin ja ostivat VW:n koska se oli edullisempi ?

    Se miten paljon autoja rekisteröidään ei kerro minusta laadusta tai siitä onko auto hyvä tai huono, ilmeisesti iso osa ihmisistä arvostaa edullisempaa hintaa enemmän kuin vaikkapa uutta tekniikkaa, ajo-ominaisuuksia ja hyvää ruostesuojausta. VW:n huonona puolena on ollut tässä viimeaikoina se, että autoihin saa ostaa aika paljon lisävarusteita että sen saa itseään miellyttävälle tasolle, hyvänä puolena tässä on toisaalta se että autossa on sitten täsmälleen vain ne varusteet jotka itse on siihen halunnut.

      
  • Kahta en vaihda, siis Volkkaria tai Volvoa, koska ovat mielestäni ylihinnoiteltuja hinta-/laatusuhteeltaan! :xmas:

      
  • """Kahta en vaihda, siis Volkkaria tai Volvoa, koska ovat mielestäni ylihinnoiteltuja hinta-/laatusuhteeltaan! ""



    Kertoo myös paljon ko. lausunnon kirjoittajasta! Volvo on monesti osoittautunut erittäin huonoksi arvon säilyttäjäksi ja VW taas erittäin hyvin arvonsa säilyttäväksi! Mikä siis on totta???? Ja Volkkariahan myydään nykyään ihan alehintaan!

      
  • On kylläkin ollut yksi Volkkari, tosin Audi, sekä yksi Volovo, tosin "sportti", ja molemmat oli ihan OK mielestäni! :xmas:

    Mutta ovatko hintansa arvoisia, siis hinta-/laatusuhteessa? :innocent:

      
  • Minä kyllä vihaan volvoja, tai oikeastaan volvojen kuskeja. Ääliöt luulevat sen S60:n tai S80:n olevan joku urheiluauto ja ajelevat aivan hirveästi liikenteessä. Eilen kun ajelin, niin yksi S60:n kiilasi törkeästi eteen "volvon oikeudella", painoin siinä tööttiä, sen minkä kerkesin ja oli siitä apuakin, volvo kuski nolostui ja laittoi kaasun pohjaan, kadoten liikenne massaan. Eilen sattui toinenkin ihmeellinen tapaus, takananani oli joku s80:n ja edessä pösö, no volvo ohitti meidät molemmat ja meni armottoman pieneen väliin, jos olisin ollut tuo pösö kuski, olisin laittanut sen pösön varmaan lunastukseen volvon piikkiin... No tuo volvo sitten käytti agressiivista tyyliä, vaihtoi kaistaa ainakin 10 sekunnin välein ja kaahasi, kuin hullu, edelleen ne volvot ei ole mitään ferrareita. Joskus harmittaa, kun myin edellisen sporttini, jolla pystyi todellakin näyttämään kaapin paikan noille s60 ja s80 hulluille n. 50 vuotialle kuskeille, nyt on hidas nuhapumppu alla, niin ei viitsi edes yrittää. S80:n on kyllä hieno auto, harmi kun kuskit pilaavat koko auton maineen, törkeänä autona liikenteessä. Minulla on kasapäin kokemuksia hirveistä s60 ja s80 ajokäyttäytymisistä liikenteessä. Kerran jopa S80:n ohitti minut 40km/h alueella, sairaalan edessä, mikä oli niin törkeää, että meni hermot ja kiilasin tuon volvon eteen seuraavista valoista :innocent:

      
  • uteep:


    Joskus harmittaa, kun myin edellisen sporttini, jolla pystyi todellakin näyttämään kaapin paikan noille s60 ja s80 hulluille n. 50 vuotialle kuskeille, nyt on hidas nuhapumppu alla, niin ei viitsi edes yrittää. S80:n on kyllä hieno auto, harmi kun kuskit pilaavat koko auton maineen, törkeänä autona liikenteessä. Minulla on kasapäin kokemuksia hirveistä s60 ja s80 ajokäyttäytymisistä liikenteessä. Kerran jopa S80:n ohitti minut 40km/h alueella, sairaalan edessä, mikä oli niin törkeää, että meni hermot ja kiilasin tuon volvon eteen seuraavista valoista :innocent:




    Että haluaisit näyttää kaikille liikenteessä kaapin paikan ja näyttäisitkin, jos sinulla vaan olisi alla riittävän tehokas sportti? Ettei nyt vaan olisi kateutta havaittavissa kaikkia sinua tehokkaampia autoja kohtaan, kun kerran hermot menee heti, kun joku sinut ohittaa ja kostat heti seuraavissa valoissa.



    Noista asenteistahan se kumpuaa se Suomen liikennekulttuuri. Että mennään koko ajan asenteella: "minuahan ei ohiteta ...kele, ...tana !!!" :sleepy:

      
  • En kyllä ole havainnut volvo-kuskien ajelevan juurikaan muista poiketen. Eivät ole tunkeneet eteen vaan ihan siististi pysyneet muun liikenteen mukana. Eivät pyri juurikaan ohitse, vaan tyytyvät ajelemaan perässä normaalisti.

      
  • Että haluaisit näyttää kaikille liikenteessä kaapin paikan ja näyttäisitkin, jos sinulla vaan olisi alla riittävän tehokas sportti? Ettei nyt vaan olisi kateutta havaittavissa kaikkia sinua tehokkaampia autoja kohtaan, kun kerran hermot menee heti, kun joku sinut ohittaa ja kostat heti seuraavissa valoissa.

    Noista asenteistahan se kumpuaa se Suomen liikennekulttuuri. Että mennään koko ajan asenteella: "minuahan ei ohiteta ...kele, ...tana !!!" :sleepy:




    Kyllä minullekkin tehokas s80 kelpaisi :smirk: En yleensä kosta, on ihan okei, jos ohitellaan, mutta agressiivinen käyttäytyminen ja muiden autoilioiden terveyden uhraaminen ei mielestäni kuulu liikenteeseen. Näin ollen agressiivinen ajotyyli ruuhkassa, pieniin väleihin änkeminen ja vaarallisissa paikoissa ohitukset, ilman mitään oikeaa hyötyä käyvät hermoilleni. Ja noissa tapauksissa olen eniten nähnyt kyseisiä volvoja.

      
  • Tasanopeus säätimellä jos ajelee suomessa, niin perän pitäjäksi jää..



    Normisti pohjoiseen ajettaessa n. 83-84 km/h nopeudella (tielaitoksen mittapisteiden mukaan) tulee oltua se, jonka ohi kaikki ajelevat..



    Tosin, kun ei juurikaan tarvetta pysähdellä, niin tulee "kuitattua" ohittelijat huoltoasemien kohdalla.. Ne, kun joutuvat tankkailemaan jatkuvasti kiihdyttelevän ajatavan vuoksi..



    No eipä mulla mihinkään olekaan kiirus, pääasia on päästä perille ja satsata paukut sitten harrastamiseen..



    Seuraavan kerran olen tien tukkona 12.04.2008, joten 8-tie Vaasasta Tornioon välillä kannattaa varautua viininpunaisen V70 mallin Volvon ohittamiseen.. :smile:



    Leppoisaa kevättä itse kullekin ja nautinnollista kurvailua Suomen tiellä, pirssistä riippumatta..

      
  • Enimmäkseen olen huomannut Volovot tien tukkeena, varsinkin vanhemmat! :xmas:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit