Miten Mercedeksen ilmoittelu vaikuttaa Mercedeksen imagoon Suomessa ?

19 kommenttia

Tuossahan on se oikea tieto Tuulilasista poimittuna.



http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=155750



Kohoaako mielestänne Mercedeksen imago po. ilmoittelun johdosta ?



Itse en ole vaihtamassa autoa, mutta kavahdin kyllä hieman tuota Mercedeksen ilmoittelua.



Muita mielipiteitä asiassa ?











  
  • ei vaikuta.....

    Mersuhan tuossa vaan määrittelee omat kilpailijansa...

    Ilmeisesti eivät pidä lexusta todellisenas kilpailijana.....mikä on hieman outoa?

    Johtuisikohan lexuksen pinestä markkinaosuudesta? Tojotan poisjättämisen ymmärrän, se ei ole mersun kilpailija. Tälläistä mainontaahan on joka paikassa....ei mitenkään outoa.Valitaan vertailujoukko jossa itse ollaan hyviä.

      
  • andertz:


    Kohoaako mielestänne Mercedeksen imago po. ilmoittelun johdosta ?

    Itse en ole vaihtamassa autoa, mutta kavahdin kyllä hieman tuota Mercedeksen ilmoittelua.

    Muita mielipiteitä asiassa ?



    Ei tuo imagoon vaikuta, enkä näe tuossa mitään ihmeellistä, siinähän vain verrattiin muutamia kilpailijoita keskenään. Mielenkiintoista myös se, että suhtaudut kaikkeen, mikä arvostelee Vollea, hyvin jyrkän kielteisesti. Kuitenkin Mersu on hyvin usein itselläsi arvostelun kohteena. Mersu ei kenties ole hinnaltaan kaikkien ulottuvilla, mutta sen ei luulisi olevan syy suhtautumiseen. Onhan kait hyvä, että kaikki ei ole aletavaraa.





      
  • MMS:

    Mielenkiintoista myös se, että suhtaudut kaikkeen, mikä arvostelee Vollea, hyvin jyrkän kielteisesti.




    Andertz voi korjata käsitykseni, mutta minusta täällä käydään vain heittelyä ja nokittelua hänen ja Andrean kesken (Volvo vs. MB tai jotain). Tyylit ja "tarkoitushakuisuus" kun tuntuvat niin samoilta.



    En tiedä kumpi on enempi tosissaan/tosikompi! Veikkaisin, että Andrea...

      
  • Tässähän on nyt palstalla samasta aiheesta kaksi otsikkoa. Toisen aiheena on Volvo ja nimimerkki Andrea käyttää siinä Hesarissa ollutta ilmoitusta vain uutena paltalla käymänsä Volvo propagandan aiheena, mutta jälleen kerran viittaa vaan johonkin epämääräiseen ilmoitukseen, jota suurin osa palstan lukijoista ei ole edes nähnyt. Tässä otsikossa taas Anderz valitsi näkökulmaksi Mersun, mutta tässä näkökulma on paljon neutraalimpi, vaikka automerkki mainittiinkin. En koe tätä otsikkoa mitenkään provokatiiviseksi ja tässähän näytettiin myös linkki aiheesta, eikä viitata johonkin epämääräiseen ilmoitukseen.



    Anderzin tapa on paljon parempi eli näin pitäisi toimia, mutta jos halutaan pysytellä täysin neutraalina, niin toki voisi vain kertoa että tuollainen tutkimus on tehty. Sellaista neutraaliutta tuskin palstalle kukaan välttämättä haluaa.



    Itse tutkimushan kertoo vaan etupäässä sen millaisessa muutoskehityksessä automerkki on viime aikoina ollut ja erityisen hyvät tiedot Grey-Hen Oy:llä on 3 vuoden ja 90000 kilometriä ajettujen käytettyjen autojen jäännösarvokehityksestä. Eli esim. Volvon tapauksessa S80 ja V70 Classic mallit ovat tiputtaneet arvoaan selvästi ja se on vaikuttanut Volvon käyrää alentavasti.



    Tämä on sitä tyypillistä mainontaa eli kuluttajalle esitetään joku epämääräinen tilasto tai käyrä, jota hän ei edes ymmärrä kunnolla, mutta pääasia on että mainostettu tuote näkyy tilastossa mahdollisimman hyvässä valossa. Olen ymmärtänyt, että esim. Mersun mainoksessa oli jätetty Toyota ja Lexus pois, koska mainos ei näyttäisi hyvältä, jos ne olisivat olleet Mersua parempina mukana.



    Vanha sananlasku pätee siis hyvin: "Valhe, emävalhe, tilasto".

      
  • Jokainen tietää että Mersu ja Volvo ovat käyneet mainontasotaa Suomessa. Ja Mersu kai palkkasi Volvolta Volvon myyntijohtajat Mersun myyntiä edistämään. Mersulla on kova pyrkimys Suomen ykköspremium-merkiksi Suomessa.



    Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa että Mersu syyllistyi Hesarin mainoksessa harhaanjohtavaan ilmoitteluun, mikä oli typerää, eikä anna kovin hyvää kuvaa Mersun tavoista toimia. Tuossa ilmoittelussa ollaan kyllä jo oikeustoimien rajamailla, olkoonkin että Volvolaiset ovat syyllistyneet samaan menneinä aikoina.



    Periaatteessa VEHO harjoitti mainonnassaan samaa taktiikkaa mitä Andreakin harjoittaa tällä palstalla. Laskevia keksittyjä käyriä irrallaan todellisuudesta.



    Andrean kirjoittelut tulevat siihen aikaan, että on syytä epäillä hänen toimivan jonkin automerkin myyntiorganisaatiossa Suomessa.



    Miksi joku puhdas yksityishenkilö parjaisi Volvoa vuositolkulla, eihän kukaan voi olla niin sairas ihminen. Nimimerkki XWD:n toiminta muuten alkoi jo pari vuotta sitten.



    Uskokaa nyt itse, kyllä todennäköisesti Andrea toimii automyyjänä jossakin premium-organisaatiossa, todennäköisesti VEHO:ssa. Andrea muuten ei ole kovin paljon Fordia pilkannut.



    Myin itse Volvo S60:n käteisellä, ja hinta oli ihan normaali. Harrastan ns. "tuontiautoilua", ja olen siksi perillä autojen arvoista Suomessa. Tuontiautohan on myytävä jotta voisi ostaa uuden tuontiauton ulkomailta.



    Itse olen puhdas yksityishenkilö, joka siis on omistanut Volvoja ja ehkä omistaa jatkossakin. Tottakai Volvo on järkevä auto Suomen oloissa, johtuen etuvedosta ja hyvästä sopivuudesta talvi-oloihin. Ihan rehellisesti, en usko että takaveto-autot ovat ihan optimaalisia ajopelejä esim. autoilua aloitteleville kuskeille ja vastaaville tahoille, oli kuinka "prenium" tahansa.



    Vielä kerran, kuka yksityishenkilö olisi niin sairas mieleltään, että parjaisi Volvoa ilman omaa taloudellista intressiä.



    Missä on sylttytehdas ?



    Ja osuuko "pilkka omaan nilkkaan" ?



    Ja mikä on po. myyntiorganisaation yleinen luotettavuus. Jos jo mainontakin on harhaanjohtavaa.



      
  • Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa että Mersu syyllistyi Hesarin mainoksessa harhaanjohtavaan ilmoitteluun




    Väittääkö mersu, että mersun jälleenmyyntiarvo on kaikista automerkeistä paras ? EI.

    Mitään harhaanjohtavuutta siis ei ole tapahtunut. Mersu on mainoksen tekijänä valinnut mieleisensä verrokkiryhmän ( = pahimmat kilpailijat).



    Samanlaist mainontaa on tapahtunut ennekin, kun valmistajat näyttävät käppyröitä markkinaosuuksista tai myynnin kasvusta. Ei sielläkään koskaan verrata kaikkiin autoihin, vaan verrokiryhmään.

      
  • alfred100



    Mainonta oli Volvoa halventavaa, koska mainonnassa esitettiin jokin käyrä per 31.3.2009, joka ei edes liittynyt autojen jälleenmyyntiarvoihin Suomessa.



    Vaikuttaa siltä että VEHO:n moraalitaso on niin alhainen, etten missään nimessä ostaisi autoa tuollaisesta liikkeestä.



    Miten voin luottaa po. organisaatioon yleensä, jos VEHO:n johto käyttää tuollaisia mainontakikkoja.



    Ja meneekö VEHO:lla ns. hyvin, jos tuommoista pitää harjoittaa ?



    Itse siis pidin mainontaa vastenmielisesä, piditkö itse sitä hyvänä ?



    Onko muuten sattumaa, että Andrean keinot ovat samat kuin VEHO:n ilmoituksessa ilmenevät keinot ?



    Ajattele jos Andrea onkin siis jonkun automerkin palveluksessa ? Sehän olisi kaikkien aikojen skandaali Suomessa.



      
  • andertz:





    Andrean kirjoittelut tulevat siihen aikaan, että on syytä epäillä hänen toimivan jonkin automerkin myyntiorganisaatiossa Suomessa.



    Taitaa näitä "myyntiorganisaatoiden" kanssa tekemisissä olevan täällä muitakin. Sen verran "ammattimaisesti" eräs lobbasi Volvoa, ylitti jopa eräiden ärsytyskynnyksenkin. Mutta kun sen tietää,niin ei anna häiritä.

      
  • MMS



    Etkö voisi vastata kysymykseeni ?



    Miksi Andrean keinot ovat samat kuin VEHO:n keinot ?



    Onko tuo sattumaa ?



    Ensin Andrea lobbaa Volvon myyntiä Kiinaan, ja yhtäkkiä VEHO julkaisee jonkin arvokäyrän per 31.3.2009, joka ei edes liity Volvon jälleenmyyntiarvoihin Suomessa.



    Käykö VEHO kampanjaa myös netissä ?



    Ja miksi Andrea ei osallistunut tuohon ketjuun, jossa oli puhe autojen käyttökokemuksista. MMS ja andertz taisivat osallistua ?



    Tällaisia kysymyksiä väistämättä herää, mutta autokauppahan on likaista peliä.

      
  • andertz:

    MMS

    Etkö voisi vastata kysymykseeni ?

    Miksi Andrean keinot ovat samat kuin VEHO:n keinot ?

    Onko tuo sattumaa ?

    Ensin Andrea lobbaa Volvon myyntiä Kiinaan, ja yhtäkkiä VEHO julkaisee jonkin arvokäyrän per 31.3.2009, joka ei edes liity Volvon jälleenmyyntiarvoihin Suomessa.

    Käykö VEHO kampanjaa myös netissä ?



    Tällaisia kysymyksiä väistämättä herää, mutta autokauppahan on likaista peliä.










    En ihan allekirjoita sitä, että Veho käyttäisi samoja keinoja kuin joku anonyymi nettikirjoittaja. Täällähän voi melko railakkaasti arvostella eri merkkejä, ilman oikeudellisia seurauksia. Kyllähän aikoinaan myös Saabia,tai käyttäjiä arvosteltiin takaikkuna tarroilla. Esim. teksti "Saabismi on sairautta", joka kyllä vedettiin aika äkkiä pois huoltamoiden valikoimista. Kuulemma Saabilla pahastuttiin kovasti, ja puututtiin peliin.



    Myös spekulointi Volvon myynnistä Kiinaan ei varmaan oikeasti herätä kummempia tunteita. Yrityskauppoja ja omistuspohja-muutoksia tehdään nykyään kiihtyvällä vauhdilla. Johtunee nykyisestä markkina-tilanteesta.



    Senverran mitä olen asioinut ja keskustellut myyjien kanssa Vehossa, niin ei koskaan ole mikään nettikampanja heidän puoleltaan ole tullut ilmi. Ainoastaan kun olen ottanut esiin näitä asiota, niin ovat vaan todenneet hymähtäen muista maahantuojista, "että niiden on pakko yrittää ihan kaikkea"



    Se miksi ko. nimimerkki ei osallistunut em.keskusteluun en voi tietää.



      
  • MMS



    Voit olla oikeassa VEHO:n suhteen, koska eihän TM:n palstaa lue kuin ehkä 10 riitapukaria.



    Tässä on kuitenkin kaksi erillistä asiaa.



    a. VEHO:n Volvoa loukkaava mainonta



    b. Nimimerkki Andrean kampanja Volvoa vastaan



    Onko siis sattumaa että kumpikin - sekä VEHO että Andrea - juuri nyt ja tällä hetkellä käyttävät lyömäaseena Volvon väitettyjä heikkoja jälleenmyyntiarvoja. Ainakin minä sain tuonti-Volvosta ihan käyvän hinnan. Ja olen aina saanut.



    Autokauppa varmaan on veristä toimintaa, mutta onko se niin veristä että on pakko syyllistyä harhaanjohtavaan mainontaan ja lisäksi mahdollisesti vielä kirjoitella internetissä ?



    Voihan se toki olla että Andrean toiminta on Vehosta erillistä, toivottavasti on, koska muutoinhan kyseessä on skandaali.



    Miksi muuten VEHO ei ilmoituksessaan noteeraa sitä että Volvon myynti Britanniassa on laskenut vain 6,72 %, mutta Mersun myynti peräti 57,22 % ?



    Onko sama väitetty jälleenmyyntiarvojen uhka voimassa Britanniassa ? Jos se on voimassa Suomessa ?

      

  • Andertz voi korjata käsitykseni, mutta minusta täällä käydään vain heittelyä ja nokittelua hänen ja Andrean kesken (Volvo vs. MB tai jotain). Tyylit ja "tarkoitushakuisuus" kun tuntuvat niin samoilta.




    Veikkaan, että he ovat yksi ja sama henkilö. Nimimerkitkin ovat niin lähellä toisiaan.

      
  • Jokainen tietää että Mersu ja Volvo ovat käyneet mainontasotaa Suomessa. Ja Mersu kai palkkasi Volvolta Volvon myyntijohtajat Mersun myyntiä edistämään.




    Hyvä esimerkki on se, kun luvattiin 10 000 euroa sille, joka todistaa, että Volvo V50 on tilavampi kuin A-Mersu. Eipä sellaisen todistajia tainnut löytyä. Ja onhan siinä A-Mesessä enemmän tilaa. Volvo V50:n takapenkin jalkatilat näyttävät liian pieniltä jopa lapselle.

      
  • claudius



    Miksei Andrea osallistu tuohon ainoaan järkevään keskusteluketjuun tällä palstalla ?



    Kiinnostaako sua muut asiat kuin käyttökokemukset autoista ? Itseäni kyllä lähinnä kiinnostaisi tietää muiden kuskien autojen ominaisuudet, mitkään rata-rallit ja pippelivertailut ei kyllä pahemmin kiinnosta.



    Ilmeisesti tämä käyttökokemus-asia kiinnostaa myös Volvon omistajia.



    Mistä syystä pippelivertailuporukka ei osallistu käyttökokemus-keskusteluihin ? Osaatko sanoa ?

      
  • "Johtuisikohan lexuksen pinestä markkinaosuudesta? Tojotan poisjättämisen ymmärrän, se ei ole mersun kilpailija. Tälläistä mainontaahan on joka paikassa....ei mitenkään outoa.Valitaan vertailujoukko jossa itse ollaan hyviä."



    Toyota Avensis kelpasi Mersulle kilpailijaksi aiemmin syksyllä, jolloin C-sarjaa verrattiin Bemariin, Audiin, Volvoon ja Toyotaan. Nyt ei näemmä kannattanut verrata Toyotaan tai Lexukseen.

      
  • Andertz





    Vaikka et osoittanut kysymystä minulle, niin mielestäni syy on hyvin yksinkertainen. Ei omisteta minkäänlaista autoa, tai kulkine on vanha pieni hillopurkki, josta ei kehdata keskustella. Näkee hyvin selvästi, sävyn miten sanotaan esim. "tuon voisin ottaakin", "tai tuon voisin ostaakin". Mutta takataskun realiteetit sanelee tosiasiat. Siis kahlataan unelmissa autotestejä ja lehtiä sekä kirjoitetaan niiden pohjalta mielipiteitä. Tietenkin jos pokka pitää voidaan olla omistavinaan vaikka Ferrari. Mutta mikäs siinä kukin tavallaan.



    Odotin itsekin mielenkiinnolla eräiden nimimerkkien osallistumista ko. keskusteluun.

      
  • MMS



    Tarkoitan siis erityisesti tällaisia kestotestin luontoisia kertomuksia, voihan kestotestinkin aiheena olla hillopurkki.

      
  • Miten Mercedeksen ilmoittelu vaikuttaa Mercedeksen imagoon Suomessa ?



    Mersu on taksi ja "manneauto", ei kait ilmoittelu tuota totuutta mihinkään muuta? :tongue:

      
  • MMS:


    Odotin itsekin mielenkiinnolla eräiden nimimerkkien osallistumista ko. keskusteluun.






    -tuo on todella mielenkiintoinen ketju, paljon mielenkiintoisempaa kuin väsynyt pakkopullajauhaminen lehtien vertailuista.



    Kukaan mätämuna ei ole edes tullut pilaamaan sitä.



    Odotin myös MMS:n tapaan monien kertomusta, mutta on jännä huomata että muutamilla palstan vakio-''itkijöillä'', ei ole tuohon ketjuun näköjään mitään annettavaa.



    Muutama asiallinen vakiokirjoittelijakaan ei jostain syystä halua kertoa omia kokemuksia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit