Audi Q5

37 kommenttia
2»
  • Juu tuosta olikin tuolla ultimatevw:n puolella juttua, mielenkiintoinen tapaus tuo myynti-ilmo ohi virallisen maahantuojan.



    Ja sinänsä mielenkiintoista, että ainakaan Audi ei ole virallisesti edes vielä julkaissut kombinaatiota:



    AUDI Q5 2.0 TDI

    Polttoainetyyppi diesel

    Moottorin teho 125 kW

    Vaihteistotyyppi automaatti



    Specseissä ainakin on tarjolla Stronic vain 3.0TDI:hin ja bensa koneisiin...

      
  • Tuo 2.0 TDI on tulossa ensi vuonna S tronicilla hintaan 53 500€.

      
  • Ultimatevw:n puolella oli jo hintatietoja:





    Q5 2,0 TFSI quattro S-tronic 58 400 e

    Q5 2,0 TDI Quattro manuaali 51 400 e

    Q5 2,0 TDI Quattro S-tronic 53 500 e

    Q5 3,0 TDI Quattro S-tronic 68 500 e





    Aika hinnakas on tuo 3.0TDI Stronic, olisin veikannut sen olevan MB GLK 320CDI:tä edullisempi, mutta toisin kävi (4000e kalliimpi kuin M:sunglasses:.

      
  • Tuosta hinnoittelustahan näkee selvästi että noissa alkaen malleissa (2,0 TDI) on yritetty hinta painaa lähelle Volvon XC 60 hintoja. Tosin kaikki tälläinen kilpailu merkkien kesken on vain hyvästä mutta olen itse huomannut joskus että noista alkaen malleista ei sitten saa enää tingittyä hintaa alemmaksi kun on myyntikatteidenkin uhalla hintaa pitänyt painaa alemmaksi.

      
  • Tuosta hinnoittelustahan näkee selvästi että noissa alkaen malleissa (2,0 TDI) on yritetty hinta painaa lähelle Volvon XC 60 hintoja.

    mutta olen itse huomannut joskus että noista alkaen malleista ei sitten saa enää tingittyä hintaa alemmaksi kun on myyntikatteidenkin uhalla hintaa pitänyt painaa alemmaksi.




    Mielenkiintoinen huomio, mutta yllättäen A4 mallissa noiden kahden diesel moottori mallin hinta ero onkin näin:



    A4 Avant 2,0 TDI multitronic 42100€

    A4 Avant 3,0 TDI quattro tiptronic 60700€



    => hintaero 18600€



    Q5 2,0 TDI Quattro S-tronic 53 500 e

    Q5 3,0 TDI Quattro S-tronic 68 500 e



    =>ero 15000€.



    Eli Q5:ssä saa tehokkaamman moottorin hieman edullisemmin verrattuna perusmoottoriin. Mutta edelleenkin tuo Q5 3.0TDI Stronic vaikuttaa ylihintaiselta verrattuna GLK 320CDIA:han...

      
  • Tulevana viikonloppuna Q5:n ensi esittely tietää audi.fi sivusto kertoa.



    2.0TDI 170hv ei paperilla näytä kovin tehokkaalta (kiihtyvyys arvot), joten koskahan siitä tulee ~200hv versio ?



    MB:lta löytyy jo nyt 250CDI erinomaisilla arvoilla, joka tulee myöhemmin myös GLK:n keulalle.

      
  • turbo-kiisseli:

    Tuosta hinnoittelustahan näkee selvästi että noissa alkaen malleissa (2,0 TDI) on yritetty hinta painaa lähelle Volvon XC 60 hintoja.

    mutta olen itse huomannut joskus että noista alkaen malleista ei sitten saa enää tingittyä hintaa alemmaksi kun on myyntikatteidenkin uhalla hintaa pitänyt painaa alemmaksi.


    Mielenkiintoinen huomio, mutta yllättäen A4 mallissa noiden kahden diesel moottori mallin hinta ero onkin näin:

    A4 Avant 2,0 TDI multitronic 42100€
    A4 Avant 3,0 TDI quattro tiptronic 60700€

    => hintaero 18600€

    Q5 2,0 TDI Quattro S-tronic 53 500 e
    Q5 3,0 TDI Quattro S-tronic 68 500 e

    =>ero 15000€.

    Eli Q5:ssä saa tehokkaamman moottorin hieman edullisemmin verrattuna perusmoottoriin. Mutta edelleenkin tuo Q5 3.0TDI Stronic vaikuttaa ylihintaiselta verrattuna GLK 320CDIA:han...




    Tuohon hintaeroon sisältyy A4:ssä neliveto, joka Q5:ssä on aina vakiona.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit