Mites nuo Audin uudet pitkittäiskoneisten Quattrot. Eivätkö ne ole tätä samaa elektroniikkasontaa, kun takana on monilevykytkin?
Todennäköisesti sellaista ei ole pakko ostaa, ellei halua. Tuskin sitä joka autoon tuupataan.
En ihmettelisi yhtään jos tulisi muutaman vuoden päästä kaikkiin Torsen Audeihin vakioksi. Sen verta mainio ominaisuus tuo on. Olisihan Audi voinut sinne taaksekin laittaa Torsenin, kuten oli vanhassa Audi V8:ssa.
Myös muilla valmistajilla ollaan menossa samaan suuntaan.
Mikähän siinä on, että nelivetoja koskevien asioiden kommentoijat eivät omaa niistä mitään omakohtaisia kokemuksia?
Ehkä jotkut nelivetofanit haluavat kuvitella, että muilla ei ole kokemusta autoista. Niin on helpompi perustella omat uskomukset.
Jatkuvan mekaanisen nelivedon edut:
- renkaat kuluvat tasaisesti (eestaas kiertovaihtoa ei tarvita ennen niiden eliniän loppua)
Tuskinpa kuluu muillakaan nelivedoilla epätasaisesti. Toisaalta moni jatkuva nelivetokin voi painottaa vedossa jompaa kumpaa päätä, jolloin kuluminen on epätasaista.
Ainakin jos on tehoa ja sitä käyttää.
Tällä asialla ei muutenkaan ole mitään merkitystä niille, joilla on tapana vaihtaa autoon eri renkaat kesäksi ja talveksi.
- painonlisä kytkeytyvään verrattuna on olematon tai nolla
Eli etua ei ole tässäkään.
- huoltovapaa
Siinä missä autojen vetoratkaisut muutenkin, eli osia vaihdetaan kun ne hajoavat. Voimansiirron öljynvaihtoväli löyty ainakin Subarusta, eli ei ole huoltovapaa siinä mielessä.
- toimintavarma
Riippuu täysin toteutuksesta. 2-vetoiseen nähden on enemmän hajoavia rakenteita.
mikahe:
En ihmettelisi yhtään jos tulisi muutaman vuoden päästä kaikkiin Torsen Audeihin vakioksi. Sen verta mainio ominaisuus tuo on. Olisihan Audi voinut sinne taaksekin laittaa Torsenin, kuten oli vanhassa Audi V8:ssa.
Myös muilla valmistajilla ollaan menossa samaan suuntaan.
["mikahe"]
Mikähän siinä on, että nelivetoja koskevien asioiden kommentoijat eivät omaa niistä mitään omakohtaisia kokemuksia?
Ehkä jotkut nelivetofanit haluavat kuvitella, että muilla ei ole kokemusta autoista. Niin on helpompi perustella omat uskomukset.
Jatkuvan mekaanisen nelivedon edut:
- renkaat kuluvat tasaisesti (eestaas kiertovaihtoa ei tarvita ennen niiden eliniän loppua)
Tuskinpa kuluu muillakaan nelivedoilla epätasaisesti. Toisaalta moni jatkuva nelivetokin voi painottaa vedossa jompaa kumpaa päätä, jolloin kuluminen on epätasaista.
Ainakin jos on tehoa ja sitä käyttää.
Tällä asialla ei muutenkaan ole mitään merkitystä niille, joilla on tapana vaihtaa autoon eri renkaat kesäksi ja talveksi.
- painonlisä kytkeytyvään verrattuna on olematon tai nolla
Eli etua ei ole tässäkään.
- huoltovapaa
Siinä missä autojen vetoratkaisut muutenkin, eli osia vaihdetaan kun ne hajoavat. Voimansiirron öljynvaihtoväli löyty ainakin Subarusta, eli ei ole huoltovapaa siinä mielessä.
- toimintavarma
Riippuu täysin toteutuksesta. 2-vetoiseen nähden on enemmän hajoavia rakenteita.