Luulisi tuon tuon saaneen enemmänkin huomiota, jos kyseessä on yleinen ongelma. Jotenkin tuontuisi omituiselta, jos tuossa Skodassa olisi jotain niin erikoista, että se saisi renkaat tippumaan vanteelta. Ennemminkin voisi luulla, että vastaus löytyy rengastöistä tai renkaista.
Aikoinaan Skoda 120L kaatui hirvikokeessa kuten kuperkeikka-mersukin. Tuolloin Helkama auto vaihtoi 120L:iin tuumaa pienemmät pyörät että hökötys pysyisi pystyssä.
Nyt täytyy superbiin laittaa kottikärryprofiiliset 14" nakit ettei raavi vanteet baanaa....
Joo, mutta kun ongelma toistui niin jotain omituista tuossa on. Ruotsalaiset tuntuvat olevan hyviä saamaan ongelmia aikaan tuossa väistökokeessa
Ensimmäisen kerralla vasen eturengas tippui. Se asennettiin uusiksi ja sen jälkeen ajetussa kokeessa irtosi vasen takapyörä. Toisella kertaa uusittu eturengas siis pysyi paikallaan ja vanhaa sarjaa oleva takarengas irtosi. Tämä viittaa mun mielestä joko kyseisen rengassarjan asennuksen tai renkaiden itsensä ongelmiin.
En vieläkään keksi miten auto voisi aiheuttaa tuollaista. Renkaan kuuluu pysyä vanteella tasaisella asfaltilla kaikissa tilanteissa.
Ei sovi itä-autoon isot pyörät ei
Aikoinaan Skoda 120L kaatui hirvikokeessa kuten kuperkeikka-mersukin. Tuolloin Helkama auto vaihtoi 120L:iin tuumaa pienemmät pyörät että hökötys pysyisi pystyssä.
Nyt täytyy superbiin laittaa kottikärryprofiiliset 14" nakit ettei raavi vanteet baanaa....
Ei niin Superbia ollenkaan, vai kuinka?!
205/55 R16 on tuon auton pienin rengaskoko. Siitä on vielä pitkä matka kottikärryn renkaisiin. Sinunkin kannattaisi muistaa, että trollaaminen on taitolaji.
Ensimmäisen kerralla vasen eturengas tippui. Se asennettiin uusiksi ja sen jälkeen ajetussa kokeessa irtosi vasen takapyörä. Toisella kertaa uusittu eturengas siis pysyi paikallaan ja vanhaa sarjaa oleva takarengas irtosi. Tämä viittaa mun mielestä joko kyseisen rengassarjan asennuksen tai renkaiden itsensä ongelmiin.
Outoa tosiaan. En jaksa uskoa, ettei esim. rengaspaineita olisi tuplatsekattu enkä myöskään sitä, että Skodan suositus noille 18-tuumaisille olisi vaikka 1,5 bar
Edelleen minusta on aika jännä, että ruotsalaiset ovat onnistuneet "profiloitumaan" ongelmien esiinnostamisessa väistökokeessa.
Ei tuossa itse autoa voi syyttää ja tuskin on kyse mistään laajasta ongelmasta koska olisihan tuo tullut jo aiemmin esiin. On tuolla Superbilla käännelty testejäkin jo aika paljon.
Testiauton vanteissa tai rengastuksessa on ollut jotain vikaa, esim vanteen aavistuksen pienempi halkaisija tai vastaavaa. Itse tapahtuma viittaisi kyllä vikaan rengassarjassa, uusittu etukumihan ei enää pudonnut mutta alkuperäisen sarjan takakumi tipahti sitten seuraavaksi.
Teoriassa voisi tietysti olla, että Skoda olisi ilmoittanut väärät paineet 18" kiekoille, liian matalilla paineilla noin kyllä voi käydä. Mutta tuskin tuossa on siitäkään kyse, ei paineiden pitäisi noin paljon heittää kuitenkaan.
Suomalaiset tuntuvat ostavat vagineita.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/06/34133&ext=rss
Luulisi tuon tuon saaneen enemmänkin huomiota, jos kyseessä on yleinen ongelma. Jotenkin tuontuisi omituiselta, jos tuossa Skodassa olisi jotain niin erikoista, että se saisi renkaat tippumaan vanteelta. Ennemminkin voisi luulla, että vastaus löytyy rengastöistä tai renkaista.
Joo, mutta kun ongelma toistui niin jotain omituista tuossa on. Ruotsalaiset tuntuvat olevan hyviä saamaan ongelmia aikaan tuossa väistökokeessa
Tuossa lukee että Skoda on laittanut po. 18 tuuman vanteet myyntikieltoon, eli vaihtoon menee kait kaikissa myydyissä Skodissa ?
Ei sovi itä-autoon isot pyörät ei
Aikoinaan Skoda 120L kaatui hirvikokeessa kuten kuperkeikka-mersukin. Tuolloin Helkama auto vaihtoi 120L:iin tuumaa pienemmät pyörät että hökötys pysyisi pystyssä.
Nyt täytyy superbiin laittaa kottikärryprofiiliset 14" nakit ettei raavi vanteet baanaa....
Ei niin Superbia ollenkaan, vai kuinka?!
KonstaKoo:
Ensimmäisen kerralla vasen eturengas tippui. Se asennettiin uusiksi ja sen jälkeen ajetussa kokeessa irtosi vasen takapyörä. Toisella kertaa uusittu eturengas siis pysyi paikallaan ja vanhaa sarjaa oleva takarengas irtosi. Tämä viittaa mun mielestä joko kyseisen rengassarjan asennuksen tai renkaiden itsensä ongelmiin.
En vieläkään keksi miten auto voisi aiheuttaa tuollaista. Renkaan kuuluu pysyä vanteella tasaisella asfaltilla kaikissa tilanteissa.
-Z-:
205/55 R16 on tuon auton pienin rengaskoko. Siitä on vielä pitkä matka kottikärryn renkaisiin. Sinunkin kannattaisi muistaa, että trollaaminen on taitolaji.
Outoa tosiaan. En jaksa uskoa, ettei esim. rengaspaineita olisi tuplatsekattu enkä myöskään sitä, että Skodan suositus noille 18-tuumaisille olisi vaikka 1,5 bar
Edelleen minusta on aika jännä, että ruotsalaiset ovat onnistuneet "profiloitumaan" ongelmien esiinnostamisessa väistökokeessa.
Ei tuossa itse autoa voi syyttää ja tuskin on kyse mistään laajasta ongelmasta koska olisihan tuo tullut jo aiemmin esiin. On tuolla Superbilla käännelty testejäkin jo aika paljon.
Testiauton vanteissa tai rengastuksessa on ollut jotain vikaa, esim vanteen aavistuksen pienempi halkaisija tai vastaavaa. Itse tapahtuma viittaisi kyllä vikaan rengassarjassa, uusittu etukumihan ei enää pudonnut mutta alkuperäisen sarjan takakumi tipahti sitten seuraavaksi.
Teoriassa voisi tietysti olla, että Skoda olisi ilmoittanut väärät paineet 18" kiekoille, liian matalilla paineilla noin kyllä voi käydä. Mutta tuskin tuossa on siitäkään kyse, ei paineiden pitäisi noin paljon heittää kuitenkaan.
Varsinkin kun ne ongelmat ilmenevät aina sellaisissa automalleissa, jotka uhkaavat vakavasti ruotsalaisia - sellaisena pidettyjä - automerkkejä.
Kaatoivathan ruotsalaiset myös Toyota Hiluxin lentokentällä, mutta kun se ei uhkaa Volvoa tai Saabia, niin asian annettiin olla ilman suurempaa kohua.
sjvirt:
Tällainen kampanjointihan ei missään tapauksessa ole ollut ruotsalaisen lehdistön yksinoikeus?
Tutkineet ovat ja ohjeet annettu.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/100621-skoda-superb-dack/index.xml
Jutun mukaan on käsketty nostaa rengaspaineita 0,1 barilla!!! Ei tuolla voi olla olennaista vaikutusta.