Testien yhteydessä jokaiselle valmistajalle on kerrottu tietyn mallisen auton valinnasta testikohteeksi ja mahdollisesta vaihtoehtoisesta testikohteesta. Testattavat autot hankitaan kuitenkin testikäyttöön myyjän tietämättä niiden käyttötarkoitusta.
Valmistajia kutsutaan seuraamaan törmäystestiä ja he voivat kertoa mielipiteensä testausolosuhteista. Testauksen jälkeen valmistajat saavat tulokset ja heillä on mahdollisuus verrata tuloksia omiin tutkimustietoihinsa. Valmistajilla on mahdollisuus kerran korjata autossa ilmenneitä vikoja sekä teettää uusinta testi tämän jälkeen.
"Euro NCAP and its members have limited funds and, unfortunately, we cannot test every model that comes onto the market. However, we want to provide information that is useful to as many people as possible so we try to test those vehicles which will sell in greatest numbers. Euro NCAPs members nominate cars for testing. "
"Cars can also be sponsored by the vehicle manufacturers. Some sponsor most of their models, others very few."
kyllä siellä testataan paljon harvinaisempiakin autoja kuin Volvo....joten siitä se ei voi olla kiinni etteikö Volvoa myytäisi tarpeeksi.
esim uutta passattia ei varmasti olisi testattu ilman että vw maksaa sen koska se auttaa markkinoinissa ja eivät olisi kehdanneet näyttää vanhoja tuloksia vaikka auton perusrakenne ei olekkaan muuttunut.
samoin kuin testattu uudet vw sharan/seat alhambra jotka ovat samat autot...
volvolla varmasti olettavat sen otettavaksi testiin vaikka oletankin itse että testiin tulee v60 eikä s60 ja vaikutusta on myös sillä kuinka monta uutta mallia tulee markkinoille samaan aikaan jotka ovat myynniltään kiinnostavampia/suurempia ja en tiedä millaisissa summissa testin hinta liikkuu ja onko volvolla tarvetta/varaa maksaa siitä ja mennä vain vanhalla maineella...
23 helmikuuta tulee seuraavat tulokset ja sinnehän voi myös lähettää toiveita testattavista malleista
sitä kannattaa kysyä euroncapilta, vaikka luulen että on seuraavissa testi tuloksien julkaisussa mukana.
autotehtaat eivät voi vaikuttaa testattaviin malleihin muutoin kuin uusinta testien osalta missä ilmeisesti maksavat kustannukset...
kyllä autotehtaat voivat siihen vaikuttaa, testi on täysin vapaaehtoinen, ei tehtaan tarvitse autoa sinne antaa tai sitten voivat tukea testaamista
"Cars can also be sponsored by the vehicle manufacturers. Some sponsor most of their models, others very few."
Eli jos Volvo haluaisi niin testi olisi varmasti jo tehty...
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/euro_ncap/
Yhteistyö valmistajien kanssa
Testien yhteydessä jokaiselle valmistajalle on kerrottu tietyn mallisen auton valinnasta testikohteeksi ja mahdollisesta vaihtoehtoisesta testikohteesta. Testattavat autot hankitaan kuitenkin testikäyttöön myyjän tietämättä niiden käyttötarkoitusta.
Valmistajia kutsutaan seuraamaan törmäystestiä ja he voivat kertoa mielipiteensä testausolosuhteista. Testauksen jälkeen valmistajat saavat tulokset ja heillä on mahdollisuus verrata tuloksia omiin tutkimustietoihinsa. Valmistajilla on mahdollisuus kerran korjata autossa ilmenneitä vikoja sekä teettää uusinta testi tämän jälkeen.
kannattaa lukea suoraan EuroNCAPIn sivulta---
"Euro NCAP and its members have limited funds and, unfortunately, we cannot test every model that comes onto the market. However, we want to provide information that is useful to as many people as possible so we try to test those vehicles which will sell in greatest numbers. Euro NCAPs members nominate cars for testing. "
"Cars can also be sponsored by the vehicle manufacturers. Some sponsor most of their models, others very few."
kyllä siellä testataan paljon harvinaisempiakin autoja kuin Volvo....joten siitä se ei voi olla kiinni etteikö Volvoa myytäisi tarpeeksi.
esim uutta passattia ei varmasti olisi testattu ilman että vw maksaa sen koska se auttaa markkinoinissa ja eivät olisi kehdanneet näyttää vanhoja tuloksia vaikka auton perusrakenne ei olekkaan muuttunut.
samoin kuin testattu uudet vw sharan/seat alhambra jotka ovat samat autot...
volvolla varmasti olettavat sen otettavaksi testiin vaikka oletankin itse että testiin tulee v60 eikä s60 ja vaikutusta on myös sillä kuinka monta uutta mallia tulee markkinoille samaan aikaan jotka ovat myynniltään kiinnostavampia/suurempia ja en tiedä millaisissa summissa testin hinta liikkuu ja onko volvolla tarvetta/varaa maksaa siitä ja mennä vain vanhalla maineella...
23 helmikuuta tulee seuraavat tulokset ja sinnehän voi myös lähettää toiveita testattavista malleista