Kokemukseni IS Lexuksesta rajoittuu kahteen koeajoon. Toinen IS 220d ja toinen IS 250.
Dieseliä ajoin suht pitkän lenkin. Pari päivää aikaisemmin ajossa oli ollut saman teholuokan 520d, ja kyllä silloin jo tuntui ettei siellä pellin alla kaikki 177 hevosta laukkaa. Kyllä tuo jonkinmoista vahvistusta on lehtien testatuista kiihtyvyyksistä saanut, enkä nyt tarkoita pelkkää 0-100 km/h aikaa. Lyijystäkö tuo on rakennettu jos dynotulokset kuitenkin ovat kohdallaan? En toki väitä, etteikö tuollakin ehtisi vallan mainiosti.
Tässä nyt jotain vertailua Lexusta vähän tehottomampaan vm 05 320d:hen ja muihin:
Nuo ovat jo sen verta suuria eroja, että persdynokin ne mittaa.
Bensakone on ihan hieno laitos. Yritysmyyntipuolella joihin tämän luokan autoja menee paljon, alkaa kuitenkin kulutus tulla vastaan. Itseäni ei haittaisi, sillä mersuni vie taatusti enemmän.
Kokemukseni IS Lexuksesta rajoittuu kahteen koeajoon. Toinen IS 220d ja toinen IS 250.
Dieseliä ajoin suht pitkän lenkin. Pari päivää aikaisemmin ajossa oli ollut saman teholuokan 520d, ja kyllä silloin jo tuntui ettei siellä pellin alla kaikki 177 hevosta laukkaa. Kyllä tuo jonkinmoista vahvistusta on lehtien testatuista kiihtyvyyksistä saanut, enkä nyt tarkoita pelkkää 0-100 km/h aikaa. Lyijystäkö tuo on rakennettu jos dynotulokset kuitenkin ovat kohdallaan? En toki väitä, etteikö tuollakin ehtisi vallan mainiosti.
Tässä nyt jotain vertailua Lexusta vähän tehottomampaan vm 05 320d:hen ja muihin:
Nuo ovat jo sen verta suuria eroja, että persdynokin ne mittaa.
Bensakone on ihan hieno laitos. Yritysmyyntipuolella joihin tämän luokan autoja menee paljon, alkaa kuitenkin kulutus tulla vastaan. Itseäni ei haittaisi, sillä mersuni vie taatusti enemmän.
Niin, siis 220d painaa ihan karvalakkimallina 1610 kiloa, suurin näkemäni punnittu paino Luxury-varusteiselle on 1715 kiloa. Eli: se painaa.
km77.comilla oli aikoinaan paras näkemäni dieselkoneisten autojen ohituskiihtyvyystaulukko (nyt en sitä löytänyt mistään, mahtaako olla kadonnut jo bittiavaruuteen): kaikilla vaihteilla ja läpi vaihteiden, useammalla nopeusvälillä ja ennen kaikkea erittäin kattavasti silloiset keskiluokan dieselit sisältävä. Mukana oli myös 220d sekä vakiovälityksillä että Sport-versiona. Vakiovälityksinen oli joka vaihteella joukon hitaimpia ja Sport-versio joka vaihteella joukon nopeimpia. Lähimpänä vertailukohtana itselläni oli Alfa 159 JTDm 200, joka oli aika tarkasti saman painoinen ja välityksistäkin löytyi suoria verrokkeja 220d:n versioihin. Ja katso: samanpainoisilla autoilla samalla välityksellä 220d oli nopeampi.
Niitä dynotuloksia olen nähnyt niin Suomessa paikan päällä mitattuna kuin myös ruotsalaisista, saksalaisista ja espanjalaisista lähteistä. Ja se on vaan niin, että moottori antaa aika tarkasti sen mitä luvataan. Jos ja kun huonoja suoritusarvoja on 220d:lle mitattu, on syy jossain muualla kuin moottorin tehoissa. Tarkemmin painossa ja välityksissä.
Edit: Vielä yksi muukin syy on mahdollinen. Mikään koskaan ajamani auto ei ole muuttanut yhtä vahvasti luonnettaan sisäänajon myötä. Kymppitonnin jälkeen kyseessä oli aivan toinen auto, ei pelkästään perstuntumalla vaan esim. sellaisessa ihan käytännön asiassa että tuore auto ei jaksanut vetää kutonen silmässä maantieajoa siinä missä 15000 ajettu jaksoi. Epäilin jopa sisäänajo-mappingia koneessa.
Itse tuollaisen 220D:n (sport välitykset) omistaneena voin sanoa, ettei tuo mikään raketti ole 0-100km/h kiihdytksissä. Sitten kun ollaan vauhdissa ja sopiva pykälä silmässä saa olla jo melko kova vehje rinnalla. Kilometrejä tuolla tuli ajeltua n.40tkm, eli ainakin kunnon koeajon verran.
Tampereelta-Jyväskylään päin viime kesänä (iltaikaan viikolla)oli vastaassa E60 koppanen 525D bemu, ja ei mitään asiaa sillä 120-220km/h välillä. Bemari jäi suorastaan seisomaan kun yritti reppana pitää minut sillä takanaan.Joku asennevammainen kaveri luonnollisesti tuolla merkillä.Hittoako sille kuului jos halusin sen ohittaa? Oli vähän kiire keretä tytön synnytykseen.
Lekassa voi vetää vasta 160km/h kohdalla kutosen silmään jos haluaa pitää sen "herillä" kierroksilla.Eli välityksistä voi päätellä jotain.
Niin OBD-portiin laitetulla läppärillä ja pienellä koeajolla löytyi omasta 182hv ja 408nm.
Kaikkien aikojen hiljaisin auto, jonka olen omistanut tai jossa olen kyydissä ollut. Hakkaa sisätilan hiljaisuudessa tuollaiset 5-6vuotta vanhat A8 audit,ässä meset ja 7-srj bemut mennen tullen. ihan uusimmista versioista en ole varma kun ei kokemusta.
Älä nyt viitsi ihan omiasi satuilla. Itse W221 S-sarjalaisen omistavana tiedän varsin hyvin, että vaikka Lexus hiljainen onkin, ei sillä todellakaan ole mitään asiaa samanlaisiin desibeleihin kuten ei ole millään muullakaan IS:n kokoisella autolla. Eikä ole syytäkään, onhan ässä uutena useamman IS:n hintainen. Eikä muuten pärjää IS edelliskoppaisellekaan, joka sekin on helvetin hiljainen auto. W221 eli uusin korimalli on 2005 esitelty, eli jo ihan hyvän ikäinen.
Lisäksi tuo 525d tarinakin tuntuu melkoiselta satuilulta. Johan tuossa on 160 km/h nopeuteen mitattuja aikoja Autocar-lehdestä. Ei nuo Lexukselle kovin kunniakkaita tuloksia ole. Vanhimmissa E60 525d-koneisissa on samat 177 hv kuin Lexuksessakin. Mitattuja aikoja löytyy varmasti netistä, ainakin saksalaisista lehdistä.
Ainakin brittiarvioista lähes jokaisessa sanotaan, ettei Lexus tunnu 177 hv autolta.
Autocar oli myös mitannut tuon huippunopeuden. 129 mph on 208 km/h. Että enpä tiedä, mistä se Ryne on siihen autoonsa ne puuttuvat reilut 10 km/h taikonut. 177 hv 525dA:lle on tutkattu n. 220 km/h huiput.
Hieno auto IS on, mutta kyllä siinäkin on puutteensa. Aivan kuten kilpailijoissakin.
Jos Etelä-Eurooppaan olet tulossa, niin lupaan tarjota kyydit ässällä jos löydät sen verrokki IS:n ja desibelimittarin jostakin. Toisaalta kyllä tuo ihan korvakuulollakin selviää.
Kaikkien aikojen hiljaisin auto, jonka olen omistanut tai jossa olen kyydissä ollut. Hakkaa sisätilan hiljaisuudessa tuollaiset 5-6vuotta vanhat A8 audit,ässä meset ja 7-srj bemut mennen tullen. ihan uusimmista versioista en ole varma kun ei kokemusta.
Nyt on kyllä tosiaan luettu satukirjaa ahkerasti. No mikäs siinä, Uskossa on hyvä olla.
-nopeutta mitattu ihan vaan garminin navilla ja se näyttä lekalle huipuiksi 228km/h enempää ei mennyt vaikka kuinka yritti.
-db mittarina käytetty Cesva-102 mittaria ja se löytyy ihan työpaikan hyllystä. Voi olla, että se sitten näyttää ihan höpöjä vaikka se joka vuosi käytetäänkin Teknocalorilla kalibroitavana. Väitän sen kuitenkin olevan tarkempi kuin teidän joidenkin i-phone mittaukset.
-w220 ässä mersu löytyy myös työpaikan pihasta ja täytyy kysyä esimieheltä sitä lainaan jos sua kiinnostaa tulla katsomaan tai paremminkin kuuntelemaan niitä ääniä! Huom! rautajousisesta versiosta sitten puhun en siis ilmatyyny alustaisesta.
Ja okei meni tuo ikä väärin mesen kohdalla nythän on 2012 ja taisi W220 loppua jo 2005, eli leka hakkaa sisä äänissä 7-8vuotta vanhan ässä mersun.
VAG/NHB:hän ei usko mitään mikä liittyy audihin tai volkkareihin. Hänen mielestä ne ovat maailman täydellisimpiä konstruktioita.
Niin ja sisämelut on muuten mitattu nastarenkailla ja ihan suomen roudanraiskaamilla teillä, koska niillä pääasissa ajan.
Aivan sama mitä brittilehdet tai saksalaislehdet kirjoittaa. Itse ajan pääasiassa suomessa ja vain se ratkaisee millainen auto on täällä. Näillä premi merkeillä tuntuu olevan vaikeuksia suunnitella autoja karkeamille teille/renkaille.
Simpalle on ilmeisen turha kertoa faktoja, koska ne on kaikki jo luettu brittiläisistä autolehdestä, mutta vielä kerran: vilkaise joskus niiden 0-xxx -lukemien sijaan jotain muutakin. Ne kun eivät ole ihan kaikille kaikki kaikessa.
Selailin tuossa TM:n mittaukset 220d:lle, mainitsemalleni 159 2,4 JTDm:lle (147kw) ja vuoden 2009 320d:lle (130kw). Otetaan viitosvaihde (sen välitykset lähimpänä toisiaan) ja nopeusväli 60-120.
Alfa: paino 1710 kiloa, teoreettinen nopeus 45,0 km/h = kiihdytysmatka 417 metriä
BMW: paino 1510 kiloa, teoreettinen nopeus 45,1 km/h = kiihdytysmatka 350 metriä
Lexus: paino 1610 kiloa, teoreettinen nopeus 46,8 km/h = kiihdytysmatka 386 metriä
Ja jos oiotaan nämä suoraviivaisella indeksillä painon ja välityksen suhteen samoiksi, niin Lexukseen verrattuna Alfa saa painosta hyvitystä painosta reilut 6 % ja välityksestä sakkoa vajaat 4 %. Vastaavasti BMW saa painosta sakkoa reilut 6 % ja välityksestä sakkoa vajaat 4 %. Näillä indekseillä matka Alfalle 406,1 metriä ja BMW:llä 385,2 metriä. Ja Lexuksen edelleen 386 metriä. Mistä autosta on tehot hukassa?
Aika paksuksi menee. Rynen IS siis kulkee jopa nopeammin kuin tehdas lupaa ja selvästi haipakammin kuin automediat ovat testanneet?
W220 on takuulla hiljaisempi kuin IS. Kyllä tuon ihan ilman mittariakin tietää. Ja W221 ihan helvetisti hiljaisempi. Eikä tämä ole moite Lexusta kohtaan, hiljaisempia mersujen kuuluukin noilla hintalapuilla olla. Äänekkäämpiä kaikki muutkin IS:n kokoiset ovat kuin isot mersut.
Vielä oudompaan valoon satuilusi asettuu, kun W220:ssä Airmatic on käsittääkseni alusta asti ollut vakiovaruste. Eli mielikuvitusmersu lienee kysymyksessä?
Kehitteleppä ensi kerraksi vähän uskottavampi provo.
Meinasin tähän heittää ihan kettuilakseni, että on varmaan sitten rakennellut ne rautajouset itse. Piti ihan soitolla varmistella olenko aina sitten nähnyt väärin, että rautajouset siellä alla olisi.
No enpä ole nähnyt väärin,rautajouset siellä on! On kuulemma joskus vuosia sitten muutettu ilmajousilta pois kun alkoi olemaan niin kallista häikkää siellä. Puhui muutoksen maksaneen muutaman satasen osiin ja toinen mokoma töihin. Muutos kuitenkin maksoi alle 1000e kun korjaus olisi ollut 3500e. Oli vielä saanut kuulemma usemman satasen takaisin kun oli myynyt ilmajousituksen ehjät osat pois (kompura,elektroniika jne.)
Hieno auto kuitenkin tuo mese ei käy kieltäminen.
Mitkä välitykset sillä lehden mittaamalla lexuksella sitten oli? Eron niissä näkee muuten ainostaan runkonumerosta!
Miksi mainostamasi "automedia" ei puhu mitään esim. siitä että lexuksen mittariston väri vaihtuu 220km/h jälkeen sini-valkoisesta puna-valkoiseksi.Siksi kun eivät ole ajneet niin kovaa. Eivät taida siis olla reppanat ajaneet sillä kuitenkaan ihan tosissaan,ja kulkeeko se uutena edes täysillä? Vaikkaanpa siellä olevan jonkin eston japsit tuntien.
VAG/NHB:hän ei usko mitään mikä liittyy audihin tai volkkareihin. Hänen mielestä ne ovat maailman täydellisimpiä konstruktioita.
Kommettini koski alkuperäistä väitettäsi siitä, että IS olisi hiljaisempi kuin w221. Vanhemmista Ässista mulla ei ole kokemusta, joten uuteen väiteesi en ota kantaa. Olen myös kirjoittanut ennenkin, etteivät vanhat A8:t ole mun mielestä erityisen hiljaisia tai muutenkaan luokkansa huippua. Samoin olen kritisoinut Phaetonia. Ilmainen uusinta:
Kokemukseni IS Lexuksesta rajoittuu kahteen koeajoon. Toinen IS 220d ja toinen IS 250.
Dieseliä ajoin suht pitkän lenkin. Pari päivää aikaisemmin ajossa oli ollut saman teholuokan 520d, ja kyllä silloin jo tuntui ettei siellä pellin alla kaikki 177 hevosta laukkaa. Kyllä tuo jonkinmoista vahvistusta on lehtien testatuista kiihtyvyyksistä saanut, enkä nyt tarkoita pelkkää 0-100 km/h aikaa. Lyijystäkö tuo on rakennettu jos dynotulokset kuitenkin ovat kohdallaan? En toki väitä, etteikö tuollakin ehtisi vallan mainiosti.
Tässä nyt jotain vertailua Lexusta vähän tehottomampaan vm 05 320d:hen ja muihin:
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/BMW-3-Series-320d-SE/214374/ --> 0-100 mph 22,8s
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Volvo-V70-2.4-D5-SE-Lux/227442/ --> V70, vanhempi 184 hv D5, 0-100 mph 24,1s. Painoakin on n. 200 kg enemmän kuin Lexuksella.
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Lexus-IS-220d-2.2-SE-L/217969/ --> IS 220d 0-100 mph 30,4s
Nuo ovat jo sen verta suuria eroja, että persdynokin ne mittaa.
Bensakone on ihan hieno laitos. Yritysmyyntipuolella joihin tämän luokan autoja menee paljon, alkaa kuitenkin kulutus tulla vastaan. Itseäni ei haittaisi, sillä mersuni vie taatusti enemmän.
simppa:
Niin, siis 220d painaa ihan karvalakkimallina 1610 kiloa, suurin näkemäni punnittu paino Luxury-varusteiselle on 1715 kiloa. Eli: se painaa.
km77.comilla oli aikoinaan paras näkemäni dieselkoneisten autojen ohituskiihtyvyystaulukko (nyt en sitä löytänyt mistään, mahtaako olla kadonnut jo bittiavaruuteen): kaikilla vaihteilla ja läpi vaihteiden, useammalla nopeusvälillä ja ennen kaikkea erittäin kattavasti silloiset keskiluokan dieselit sisältävä. Mukana oli myös 220d sekä vakiovälityksillä että Sport-versiona. Vakiovälityksinen oli joka vaihteella joukon hitaimpia ja Sport-versio joka vaihteella joukon nopeimpia. Lähimpänä vertailukohtana itselläni oli Alfa 159 JTDm 200, joka oli aika tarkasti saman painoinen ja välityksistäkin löytyi suoria verrokkeja 220d:n versioihin. Ja katso: samanpainoisilla autoilla samalla välityksellä 220d oli nopeampi.
Niitä dynotuloksia olen nähnyt niin Suomessa paikan päällä mitattuna kuin myös ruotsalaisista, saksalaisista ja espanjalaisista lähteistä. Ja se on vaan niin, että moottori antaa aika tarkasti sen mitä luvataan. Jos ja kun huonoja suoritusarvoja on 220d:lle mitattu, on syy jossain muualla kuin moottorin tehoissa. Tarkemmin painossa ja välityksissä.
Edit: Vielä yksi muukin syy on mahdollinen. Mikään koskaan ajamani auto ei ole muuttanut yhtä vahvasti luonnettaan sisäänajon myötä. Kymppitonnin jälkeen kyseessä oli aivan toinen auto, ei pelkästään perstuntumalla vaan esim. sellaisessa ihan käytännön asiassa että tuore auto ei jaksanut vetää kutonen silmässä maantieajoa siinä missä 15000 ajettu jaksoi. Epäilin jopa sisäänajo-mappingia koneessa.
Itse tuollaisen 220D:n (sport välitykset) omistaneena voin sanoa, ettei tuo mikään raketti ole 0-100km/h kiihdytksissä. Sitten kun ollaan vauhdissa ja sopiva pykälä silmässä saa olla jo melko kova vehje rinnalla. Kilometrejä tuolla tuli ajeltua n.40tkm, eli ainakin kunnon koeajon verran.
Tampereelta-Jyväskylään päin viime kesänä (iltaikaan viikolla)oli vastaassa E60 koppanen 525D bemu, ja ei mitään asiaa sillä 120-220km/h välillä. Bemari jäi suorastaan seisomaan kun yritti reppana pitää minut sillä takanaan.Joku asennevammainen kaveri luonnollisesti tuolla merkillä.Hittoako sille kuului jos halusin sen ohittaa? Oli vähän kiire keretä tytön synnytykseen.
Lekassa voi vetää vasta 160km/h kohdalla kutosen silmään jos haluaa pitää sen "herillä" kierroksilla.Eli välityksistä voi päätellä jotain.
Niin OBD-portiin laitetulla läppärillä ja pienellä koeajolla löytyi omasta 182hv ja 408nm.
Kaikkien aikojen hiljaisin auto, jonka olen omistanut tai jossa olen kyydissä ollut. Hakkaa sisätilan hiljaisuudessa tuollaiset 5-6vuotta vanhat A8 audit,ässä meset ja 7-srj bemut mennen tullen. ihan uusimmista versioista en ole varma kun ei kokemusta.
Älä nyt viitsi ihan omiasi satuilla. Itse W221 S-sarjalaisen omistavana tiedän varsin hyvin, että vaikka Lexus hiljainen onkin, ei sillä todellakaan ole mitään asiaa samanlaisiin desibeleihin kuten ei ole millään muullakaan IS:n kokoisella autolla. Eikä ole syytäkään, onhan ässä uutena useamman IS:n hintainen. Eikä muuten pärjää IS edelliskoppaisellekaan, joka sekin on helvetin hiljainen auto. W221 eli uusin korimalli on 2005 esitelty, eli jo ihan hyvän ikäinen.
Lisäksi tuo 525d tarinakin tuntuu melkoiselta satuilulta. Johan tuossa on 160 km/h nopeuteen mitattuja aikoja Autocar-lehdestä. Ei nuo Lexukselle kovin kunniakkaita tuloksia ole. Vanhimmissa E60 525d-koneisissa on samat 177 hv kuin Lexuksessakin. Mitattuja aikoja löytyy varmasti netistä, ainakin saksalaisista lehdistä.
Ainakin brittiarvioista lähes jokaisessa sanotaan, ettei Lexus tunnu 177 hv autolta.
Autocar oli myös mitannut tuon huippunopeuden. 129 mph on 208 km/h. Että enpä tiedä, mistä se Ryne on siihen autoonsa ne puuttuvat reilut 10 km/h taikonut. 177 hv 525dA:lle on tutkattu n. 220 km/h huiput.
Hieno auto IS on, mutta kyllä siinäkin on puutteensa. Aivan kuten kilpailijoissakin.
Jos Etelä-Eurooppaan olet tulossa, niin lupaan tarjota kyydit ässällä jos löydät sen verrokki IS:n ja desibelimittarin jostakin. Toisaalta kyllä tuo ihan korvakuulollakin selviää.
Ryne:
Nyt on kyllä tosiaan luettu satukirjaa ahkerasti. No mikäs siinä, Uskossa on hyvä olla.
No mittavälineistä sen verran:
-nopeutta mitattu ihan vaan garminin navilla ja se näyttä lekalle huipuiksi 228km/h enempää ei mennyt vaikka kuinka yritti.
-db mittarina käytetty Cesva-102 mittaria ja se löytyy ihan työpaikan hyllystä. Voi olla, että se sitten näyttää ihan höpöjä vaikka se joka vuosi käytetäänkin Teknocalorilla kalibroitavana. Väitän sen kuitenkin olevan tarkempi kuin teidän joidenkin i-phone mittaukset.
-w220 ässä mersu löytyy myös työpaikan pihasta ja täytyy kysyä esimieheltä sitä lainaan jos sua kiinnostaa tulla katsomaan tai paremminkin kuuntelemaan niitä ääniä! Huom! rautajousisesta versiosta sitten puhun en siis ilmatyyny alustaisesta.
Ja okei meni tuo ikä väärin mesen kohdalla nythän on 2012 ja taisi W220 loppua jo 2005, eli leka hakkaa sisä äänissä 7-8vuotta vanhan ässä mersun.
VAG/NHB:hän ei usko mitään mikä liittyy audihin tai volkkareihin. Hänen mielestä ne ovat maailman täydellisimpiä konstruktioita.
Niin ja sisämelut on muuten mitattu nastarenkailla ja ihan suomen roudanraiskaamilla teillä, koska niillä pääasissa ajan.
Aivan sama mitä brittilehdet tai saksalaislehdet kirjoittaa. Itse ajan pääasiassa suomessa ja vain se ratkaisee millainen auto on täällä. Näillä premi merkeillä tuntuu olevan vaikeuksia suunnitella autoja karkeamille teille/renkaille.
Simpalle on ilmeisen turha kertoa faktoja, koska ne on kaikki jo luettu brittiläisistä autolehdestä, mutta vielä kerran: vilkaise joskus niiden 0-xxx -lukemien sijaan jotain muutakin. Ne kun eivät ole ihan kaikille kaikki kaikessa.
Selailin tuossa TM:n mittaukset 220d:lle, mainitsemalleni 159 2,4 JTDm:lle (147kw) ja vuoden 2009 320d:lle (130kw). Otetaan viitosvaihde (sen välitykset lähimpänä toisiaan) ja nopeusväli 60-120.
Alfa: paino 1710 kiloa, teoreettinen nopeus 45,0 km/h = kiihdytysmatka 417 metriä
BMW: paino 1510 kiloa, teoreettinen nopeus 45,1 km/h = kiihdytysmatka 350 metriä
Lexus: paino 1610 kiloa, teoreettinen nopeus 46,8 km/h = kiihdytysmatka 386 metriä
Ja jos oiotaan nämä suoraviivaisella indeksillä painon ja välityksen suhteen samoiksi, niin Lexukseen verrattuna Alfa saa painosta hyvitystä painosta reilut 6 % ja välityksestä sakkoa vajaat 4 %. Vastaavasti BMW saa painosta sakkoa reilut 6 % ja välityksestä sakkoa vajaat 4 %. Näillä indekseillä matka Alfalle 406,1 metriä ja BMW:llä 385,2 metriä. Ja Lexuksen edelleen 386 metriä. Mistä autosta on tehot hukassa?
Aika paksuksi menee. Rynen IS siis kulkee jopa nopeammin kuin tehdas lupaa ja selvästi haipakammin kuin automediat ovat testanneet?
W220 on takuulla hiljaisempi kuin IS. Kyllä tuon ihan ilman mittariakin tietää. Ja W221 ihan helvetisti hiljaisempi. Eikä tämä ole moite Lexusta kohtaan, hiljaisempia mersujen kuuluukin noilla hintalapuilla olla. Äänekkäämpiä kaikki muutkin IS:n kokoiset ovat kuin isot mersut.
Vielä oudompaan valoon satuilusi asettuu, kun W220:ssä Airmatic on käsittääkseni alusta asti ollut vakiovaruste. Eli mielikuvitusmersu lienee kysymyksessä?
Kehitteleppä ensi kerraksi vähän uskottavampi provo.
Meinasin tähän heittää ihan kettuilakseni, että on varmaan sitten rakennellut ne rautajouset itse. Piti ihan soitolla varmistella olenko aina sitten nähnyt väärin, että rautajouset siellä alla olisi.
No enpä ole nähnyt väärin,rautajouset siellä on! On kuulemma joskus vuosia sitten muutettu ilmajousilta pois kun alkoi olemaan niin kallista häikkää siellä. Puhui muutoksen maksaneen muutaman satasen osiin ja toinen mokoma töihin. Muutos kuitenkin maksoi alle 1000e kun korjaus olisi ollut 3500e. Oli vielä saanut kuulemma usemman satasen takaisin kun oli myynyt ilmajousituksen ehjät osat pois (kompura,elektroniika jne.)
Hieno auto kuitenkin tuo mese ei käy kieltäminen.
Mitkä välitykset sillä lehden mittaamalla lexuksella sitten oli? Eron niissä näkee muuten ainostaan runkonumerosta!
Miksi mainostamasi "automedia" ei puhu mitään esim. siitä että lexuksen mittariston väri vaihtuu 220km/h jälkeen sini-valkoisesta puna-valkoiseksi.Siksi kun eivät ole ajneet niin kovaa. Eivät taida siis olla reppanat ajaneet sillä kuitenkaan ihan tosissaan,ja kulkeeko se uutena edes täysillä? Vaikkaanpa siellä olevan jonkin eston japsit tuntien.
Ryne:
Kommettini koski alkuperäistä väitettäsi siitä, että IS olisi hiljaisempi kuin w221. Vanhemmista Ässista mulla ei ole kokemusta, joten uuteen väiteesi en ota kantaa. Olen myös kirjoittanut ennenkin, etteivät vanhat A8:t ole mun mielestä erityisen hiljaisia tai muutenkaan luokkansa huippua. Samoin olen kritisoinut Phaetonia. Ilmainen uusinta:
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6231,150#m108370
Hienot päätelmäsi eivät aivan tällä kertaa osuneet, mutta parempaa tuuria seuraavalla kertaa! Toivottavasti olet aamulla työpaikallasi terävämpänä.