Tuo Fordin uutinen on mielenkiintoinen. Fordin talousjohtaja voivottelee että kiristynyt hintakilpailu heikentää tuottavuutta.
Ei kyllä Suomessa mitään hintakilpailua ole näkynyt. Keskieuroopassa on tyypillistä että autoja saa välillä isoilla alennuksilla vaikkapa kun uusi malli on tulossa. Suomen maahantuojat eivät laske hintoja. Parhaimmillaan vain antavat talvirenkaat ja jääraapan kaupanpäälle kun samaan aikaan Saksassa alennusporsentit voi olla jopa yli 20.
Suomen automaahantuojien ja liikkeiden on turha kitistä. Heillä on katteet aivan toisella tasolla kuin keskieuroopassa.
Tuo Fordin uutinen on mielenkiintoinen. Fordin talousjohtaja voivottelee että kiristynyt hintakilpailu heikentää tuottavuutta.
Ei kyllä Suomessa mitään hintakilpailua ole näkynyt. Keskieuroopassa on tyypillistä että autoja saa välillä isoilla alennuksilla vaikkapa kun uusi malli on tulossa. Suomen maahantuojat eivät laske hintoja. Parhaimmillaan vain antavat talvirenkaat ja jääraapan kaupanpäälle kun samaan aikaan Saksassa alennusporsentit voi olla jopa yli 20.
Suomen automaahantuojien ja liikkeiden on turha kitistä. Heillä on katteet aivan toisella tasolla kuin keskieuroopassa.
NHB:
Onnea vain Volkkarille ja Volkkarin ystävälle, mutta miksi vertaat GM Eurooppaa ja Volkkaria? Kiina on tietääkseni osa Aasiaa:
"VW:n voittokulkua vauhditti ennen muuta Kiinan hyvin vetänyt myynti."
"Amerikkalainen autojätti General Motors pusersi viime vuonna huipputuloksen 7,6 miljardin dollarin voitolla."
Ei hyvältä näytä.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/03/26/paattyyko-opelin-taru-saksassa/201226066/304
Spekulointia.
http://www.automobil-produktion.de/2012/03/opel-vorstandschef-keine-werksschliessungen-bis-2014/