Nythän se on selvinnyt. 1,6l turbo, 75kw/102 hv, kulutus 5,5l/100 km.
Mit vit, onko turbon akseli hitsattu kiinteäksi vai millä keinoilla noin pieneen tehoon on 1,6:sta päädytty?
Vai onko turbo käännetty imemään ilmaa (ali)painekotelosta. BMW:n nykytyylillä nimeksi voisi antaa vaikka BMW 114i MultiPower Inverted Turbocharging Techology.
BMW muiden joukossa pyrkii kovasti vähentämään erilaisten pohjalevyjen ja moottoreiden määrää. Sinänsä tuo on aivan ymmärretävää, mutta vähän hassulta tuntuu tehdä vapaasti hengittävää versiota tehottomampia ahdettuja versioita. Sinänsähän tuollaisesta moottorista voitaisiin tehdä säästömalli. Pieni alhaalla nopeasti heräävä ahdin, matala kierrosalue, korkeat puristukset ja pitkät välitykset voisivat tuoda ihan toimivan vaihtoehdon litraiselle 3-sylinteriselle moottorille. Ikävä kyllä BMW on tainnut vetää mutkat suoriksi ja tyytyä vain vähentämään tehoa. Tai ainakin tehokkaamman version kanssa identtinen päästölukema viittaa tähän.
Onko tuo uusi ehdoton totuutesi? Viimeksihän Putputin ehdoton totuus oli se, että Bemareihin ei tule downsizing-koneita. Samoin selvää oli, että alalla ei ole mitään downsizing-trendiä. Jotka muuhun uskovat, ovat idiootteja...
En tiedä miksi sotket tyhjää downsizing-trendisanaa tähän sillä BMW ei ole koskaan sanonut että siihen sitoutuu, ja miksi sitoutuisi? Se valmistaja on aina tehnyt mikä on järkevää ja mikä toimii.
Tätä kyseistä mottoria varsinkin on turha sotkea downsizingiin, koska on päädytty ahtamatonta versiota tehottomampaan lopputulokseen. Ehkä Bemari loi tässä uuden trendin, jota voidaan kutsua upsizingiksi. Mitä ilmeisemmin tämä on upeinta parhautta ikinä koska bmwbmwbmwbmwbmw.
...mutta ahdetut downsizingkoneethan on AINA parempia kuin vapaastihengittävät!!!
Niin, kyllä tuossa 100 hv V8 olisi kuitenkin poikaa!!
Riippuu minkä kokoinen. Joku 1,5l V8 noilla tehoilla voisi olla aika vinkeä poikkeus.
Siitä tulikin mieleeni, että miksei BMW olisi voinut tehdä parilitraista rivikuutosta turbolla? Noin tekniseltä kannalta, kuinka merkittävä kulutusetu nelisylinterisellä on verrattuna tuollaiseen?
Mazdallahan oli vielä tällä vuosituhannella 1.8l V6.
NHB:
Hinnat löytyy suomenkin BMW:n sivuilta kera kulutus- ja teholukemien.
http://213.157.92.70/bmw/hinnastot/down2.php?file=F20_hinnasto
Tarkemmista luvuista en sitten tiedä.
simppa:
Mit vit, onko turbon akseli hitsattu kiinteäksi vai millä keinoilla noin pieneen tehoon on 1,6:sta päädytty?
slowgear:
Vai onko turbo käännetty imemään ilmaa (ali)painekotelosta. BMW:n nykytyylillä nimeksi voisi antaa vaikka BMW 114i MultiPower Inverted Turbocharging Techology.
BMW muiden joukossa pyrkii kovasti vähentämään erilaisten pohjalevyjen ja moottoreiden määrää. Sinänsä tuo on aivan ymmärretävää, mutta vähän hassulta tuntuu tehdä vapaasti hengittävää versiota tehottomampia ahdettuja versioita. Sinänsähän tuollaisesta moottorista voitaisiin tehdä säästömalli. Pieni alhaalla nopeasti heräävä ahdin, matala kierrosalue, korkeat puristukset ja pitkät välitykset voisivat tuoda ihan toimivan vaihtoehdon litraiselle 3-sylinteriselle moottorille. Ikävä kyllä BMW on tainnut vetää mutkat suoriksi ja tyytyä vain vähentämään tehoa. Tai ainakin tehokkaamman version kanssa identtinen päästölukema viittaa tähän.
...mutta ahdetut downsizingkoneethan on AINA parempia kuin vapaastihengittävät!!!
Onko tuo uusi ehdoton totuutesi? Viimeksihän Putputin ehdoton totuus oli se, että Bemareihin ei tule downsizing-koneita. Samoin selvää oli, että alalla ei ole mitään downsizing-trendiä. Jotka muuhun uskovat, ovat idiootteja...
En tiedä miksi sotket tyhjää downsizing-trendisanaa tähän sillä BMW ei ole koskaan sanonut että siihen sitoutuu, ja miksi sitoutuisi? Se valmistaja on aina tehnyt mikä on järkevää ja mikä toimii.
Tätä kyseistä mottoria varsinkin on turha sotkea downsizingiin, koska on päädytty ahtamatonta versiota tehottomampaan lopputulokseen. Ehkä Bemari loi tässä uuden trendin, jota voidaan kutsua upsizingiksi. Mitä ilmeisemmin tämä on upeinta parhautta ikinä koska bmwbmwbmwbmwbmw.
Putput:
Niin, kyllä tuossa 100 hv V8 olisi kuitenkin poikaa!!
AkiK:
Riippuu minkä kokoinen. Joku 1,5l V8 noilla tehoilla voisi olla aika vinkeä poikkeus.
Siitä tulikin mieleeni, että miksei BMW olisi voinut tehdä parilitraista rivikuutosta turbolla? Noin tekniseltä kannalta, kuinka merkittävä kulutusetu nelisylinterisellä on verrattuna tuollaiseen?
Mazdallahan oli vielä tällä vuosituhannella 1.8l V6.