Ferrari 599XX Nordschleifella

32 kommenttia
«1
  • tuli eilan kateltua ko . pätkä aika haipakkaa menee, voisivat vielä ajaa verrokiksi GTOn eli katuversion...

      
  • Hieno clippi.

    Kyllä näkee että kyseessä on täysiverinen kilpa-auto.

    Vaikeatkin paikat menee niin vakaasti ja tien kamberin muutokset ei paljon hetkauta.

      
  • Upeat äänet, luonnollisesti.



    Tuollaista vauhtia posottaminen äärirajoilla tuolla radalla on jo hieman hullunrohkeaa. No, kaverihan on luonnollisesti ammattikuski ja vakuutukset kunnossa :smile:

      
  • Mittarin mukaan toi ei jaksanu enää kiihtyä ku vauhtia oli kolmesataa. Kyl pitäis jaksaa, jos tehoja on seitsemänsataa hevosvoimaa.

      
  • petos:

    No, kaverihan on luonnollisesti ammattikuski ja vakuutukset kunnossa :smile:




    Aivan, duunarihan siinä vain työtään tekee.



    -Raffaele-kulta, millainen päivä oli tänään töissä?

    -Aivan hirveä, riistäjät painostivat ajamaan vihreän helvetin alle seitsemän minuutin. Ikinä ei ole pelottanut yhtä paljon! Oliskohan liikennelaitoksella vielä niitä bussikuskin paikkoja?



    Ja tässä on hymiön paikka, jos sellaisia käyttäisin.

      
  • J R:

    Mittarin mukaan toi ei jaksanu enää kiihtyä ku vauhtia oli kolmesataa. Kyl pitäis jaksaa, jos tehoja on seitsemänsataa hevosvoimaa.




    Downforce lienee uusi käsite?

      
  • No ei liene. Vaikka olis downforce täysillä, niin kyllä silti pitäis jaksaa kiihtyä noilla tehoilla kolmensadan nopeudesta. Ei toi nyt niin paljon downforcea voi kehittää.

      
  • taitaa olla pitkälti vaihdeaskin/perän välityksistä kiinni

    mitkä on valittu

      
  • finman:

    taitaa olla pitkälti vaihdeaskin/perän välityksistä kiinni
    mitkä on valittu




    Aivan. Tuo ei todellakaan ole mikään Veyron, joka olisi rakennettu pelkkää huippunopeutta silmällä pitäen.

      
  • Kyseinen auto on oikein komeannäköinen peli, ainoa hyvännäköinen Ferrari. Mutta turha laite sinänsä: eiköhän sellainen auto, joka kiihtyy nollasta sataan kahdeksassa sekunnissa ole aivan riittävän nopea..



    Jännä juttu, että tuollainen tehokas auto kovilla kierroksilla kuullostaa aivan samalta kuin vuoden -83 Nissan Sunny, jolla ajetaan kakkosvaihteella 75 km/h!



    Parhaimmat murinat kuulee jenkki V-kasista, joka lipuu hitaasti Bulevardilla.

      
  • Juuri hot rod -näyttelyssä käyneenä täytyy tarkentaa: V8 lotkottaa, ei murise. Eri juttu sitten Bullitin kireä Mustang.

      
  • Ja käsitykseni mukaan tuo suora on vielä suurelta osin ylämäkeä. Ei esimerkiksi ZR1 hyytyi nopeasti 170 mph jälkeen. Näkee että Ferrarissa veto on ihan toisenlaista.



    Ja ZR1 ei tosiaan ole mikään lelu. Nopein puhtaan tuotantoauton aika on vetellä edelleenkin hallussa.



    https://www.youtube.com/watch?v=k6mEirkQN8o

      
  • Harms:

    Juuri hot rod -näyttelyssä käyneenä täytyy tarkentaa: V8 lotkottaa, ei murise. Eri juttu sitten Bullitin kireä Mustang.




    Kyllä sanoisin, että oma autoni murisee, kun kierroksia nostaa. Ferrarin kasikoneen ääni on tyystin erilainen.



    Komeimmat saundit tarjoaa mielestäni edelleenkin Ferrarit. Sekä V8- että varsinkin V12-koneiset.

      
  • Vettekuski tekee nähdäkseni tuolla kierroksella vieläpä pienen virheen, jossa menettää jonkun verran aikaa.

      
  • simppa:

    finman:
    taitaa olla pitkälti vaihdeaskin/perän välityksistä kiinni
    mitkä on valittu


    Aivan. Tuo ei todellakaan ole mikään Veyron, joka olisi rakennettu pelkkää huippunopeutta silmällä pitäen.




    käsittääkseni kyllä bugatti lähtee joka nopeudesta pelkällä raalla voimalla, vaikka ei sitä ole tehty miksikään rata vehkeeksi jo paino torppaa sen...



    hiukan outo tuo väite että on 1. tuotanto auto alle 7min kun ainakin TM:n sivulla kerrotaan ettei autoa ole tarkoitettu katukäyttöön...

      
  • päätelkää itse mitkä voidaan laskea tuotanto autoiksi...





    http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

      
  • Eihän siellä väitetä tuotantoautoksi. Ferrarin väite:



    The Ferrari 599XX is the first ever production-derived sports car to break the 7-minute barrier on the classic 20.832 km Nordschleife circuit, lapping in 6 min 58.16 sec.



    Tuossa on vissi ero siihen, että väittäisivät sarjatuotanto katuautoksi. Voisin kuvitella, että 599XX:llä on testattu aika paljon ominaisuuksia 599GTO:ta varten.



    Juu, tottahan toki Veyron lähtee nopeudesta kuin nopeudesta ohjuksen lailla. Radalle se on kuitenkin liian painava.



    Näkee muuten aika selvästi ero noilla videoilla veten ja Ferrarin välillä. Tuo on se ero rata- ja katuauton välillä.

      
  • finman:

    päätelkää itse mitkä voidaan laskea tuotanto autoiksi...


    http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times




    Tuossa kannattaa GT-R:n aikaan suhtautua erittäin suurella varauksella. GT-R on tavattoman nopea auto, mutta vertailutesteissä se ei ole tuollaiseen vauhtiin pystynyt, mikä onkin asettanut Nissanin mittaaman ajan lievästi kyseenalaiseksi.

      
  • petos:

    Vettekuski tekee nähdäkseni tuolla kierroksella vieläpä pienen virheen, jossa menettää jonkun verran aikaa.




    Veten perä on tuollainen. Tunnistan piirteen omastakin autosta. Varsinkin paikaltaan lähdettäessä vetessä ei tahdo pito riittää vähänkään liukkaamalla alustalla jos vertaa keski- ja takamoottorisiin.

      
  • aina pitäisi tietää keli olosuhteet

    tiedä kuinka lähellä ne ovat olleet tuossa toisiaan kun nissan ja vette sama aika muutaman kuukauden sisällä (ehkä myös sama kuski horst von sauma?)



    http://www.sportauto-online.de/rundenzeiten-supertests-1062778.html

      
  • Korjaan sen verran itseäni, että nopein "virallinen" aika on tätä nykyä Dodge Viper ACR:llä. Jotkut täällä tuntuvat kovasti tuota Dodgea moittivan. ACR on kuitenkin pitänyt vertailutesteissäkin ihan tajutonta vauhtia.



    Itse en tuolle pelille niin jätkyttävästi lämpene, mutta on se silti kaukana paskasta.

      
  • Harms

    V8 lotkottaa, ei murise. Eri juttu sitten Bullitin kireä Mustang.




    Ota selvää millaisia V8 moottoreita on

    http://www.projectm71.com/Cross_FlatPlane.htm



    Linkistä selviää, miten korvakuulolta erottaa perheauto V8:n

      
  • jep aika moni jenkki v8 kuulostaa aivan ns. meridieseliltä.... :smile:

      
  • Tuskinpa sentään dieseliltä.



    Mutta siinä mielessä totta, että muskeliveneissä on aika usein jenkki V8.

      
  • Böpi
    Ota selvää millaisia V8 moottoreita on




    Kiva linkki oli toi. Ja totta, monenlaista V8:n höpinää löytyy. Nostalgista jo nykyään, mutta but historiaa osaltaan rakentanut moottorihan se on.

      
  • Mikään ei tosiaan voita käynnistyvän jenkkikasin jymähdystä. Vaikka energiansäästäjät ja suorituskyvyn maximoijat haukkuvat vanhat jenkkien hilloboxit niin se pehmeästi vaihtava laatikko hitaasti kiertävän kasin takana antaa sellaisen tunteen, että jokaisen iho/hiuskarvan juuressa tuntuu kihelmöintiä. Voi kuvitella vain tunteita ensimmäisten kasien tullessa tavallisten ihmisten ulottuville jenkkilandiassa ramble ramble ...

      
  • Se jenkki työntötankokasi voi olla myös suht kiertävä ja vaihteisto voi olla manuaali. Sanoisin, että oikein hyvä yhtälö.

      
  • Pauli Petteri:



    Ja ne äänet..... :grin:






    Kiitos vinkistä pauli, lisään tuota heti nauhurille.



    On hyvä saada lisää upeita ääniä sauvakävelylle kuunneltavaksi.







      
  • Sauvakävelyn haasteellisuutta voitkin lisätä keräämällä kokoelman eri urheiluautojen ääniä! ipodi vain arpomaan äänet ja joka kerralla mietit että onko se possun bokseri vai maranellon 8/12 joka siinä kiertää.



    Voit kiherrellä tyytyväisenä aina arvatessasi oikein. Vältä yksinkihertelyä vastaantulijoiden kohdalla, tai poliisille saatetaan ilmoittaa epäilyttävästä hiipparista paikallisella pururadalla...



    :hug:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit