Ne paria hassua vertailutestiä mitä olen Fusionista ja Camrysta lukenut, niin kyllä Ford niissä on hieman nuukempi ollut. Se on kyllä totta, että Camryn normikulutus on testeissä vastannut huomattavasti paremmin todellisuutta. Fusionhan huitelee ihan omilla luvuillaan, joten ihmekös tuo (Fusion 41/36 mpg/ Camry 31/35 mpg). Tiedätkö muuten, miksi vm. 2011 Camryn hiilidioksidipäästöt ovat hieman suuremmat kuin vm. 2010? Joku uusi päästönormi? Käsittääkseni kulutustestiin ei ole tullut muutoksia.
Ihmekös, että tekniikka on samankaltaista. Fordhan aikanaan lisensoi Toyotalta kovalla rahalla jotain patentteja näitä omia hybrideitään varten.
Totta. Priusta vastaan on harvinaisen vähän kilpailua. Camryilla ja Fusioneilla on kulutuksessa ihan turha kuvitella pääsevänsä Priuksen lukuihin. Chevrolet Volt onkin erittäin tervetullut uutuus.
Kaasuhybrideistä vielä: Hyundaillahan on kaasulla käyvä kevythybridi. Ei tosin CNG vaan LPG:
Mielenkiintoisia ovat myös tulevat Optima ja i40 hybridit. Kevyemmästä tekniikasta huolimatta nuo pääsevät ainakin jenkkinormin mukaan kulutuksessa johonkin Camryn ja Fusionin väliin. Olen käsittänyt, että nämä saataisiin Eurooppaankin?
Hiilipäästö:
Ne paria hassua vertailutestiä mitä olen Fusionista ja Camrysta lukenut, niin kyllä Ford niissä on hieman nuukempi ollut. Se on kyllä totta, että Camryn normikulutus on testeissä vastannut huomattavasti paremmin todellisuutta. Fusionhan huitelee ihan omilla luvuillaan, joten ihmekös tuo (Fusion 41/36 mpg/ Camry 31/35 mpg). Tiedätkö muuten, miksi vm. 2011 Camryn hiilidioksidipäästöt ovat hieman suuremmat kuin vm. 2010? Joku uusi päästönormi? Käsittääkseni kulutustestiin ei ole tullut muutoksia.
Ihmekös, että tekniikka on samankaltaista. Fordhan aikanaan lisensoi Toyotalta kovalla rahalla jotain patentteja näitä omia hybrideitään varten.
Totta. Priusta vastaan on harvinaisen vähän kilpailua. Camryilla ja Fusioneilla on kulutuksessa ihan turha kuvitella pääsevänsä Priuksen lukuihin. Chevrolet Volt onkin erittäin tervetullut uutuus.
Kaasuhybrideistä vielä: Hyundaillahan on kaasulla käyvä kevythybridi. Ei tosin CNG vaan LPG:
http://www.hyundai-blog.com/index.php/2009/07/10/hyundai-elantra-lpi-hybrid-official-press-release/
Mielenkiintoisia ovat myös tulevat Optima ja i40 hybridit. Kevyemmästä tekniikasta huolimatta nuo pääsevät ainakin jenkkinormin mukaan kulutuksessa johonkin Camryn ja Fusionin väliin. Olen käsittänyt, että nämä saataisiin Eurooppaankin?