Camaro Z/28 nöyryytti eurooppalaisia eliittimerkkejä

15 kommenttia

Camaro Z/28 nöyryytti mm. Lamborghini Murcielagon kellottamalla ajan 7.37.40 Nurburgringillä. Osa ajosta sujui sateisella radalla, ja aika olisi voinut olla parempikin.



http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288612923302.html





  
  • 12 vuotta vanha Murciélago ja melkein 100 hevosvoimaa tehottomampi iskutilavuudeltaan puolta pienemmällä moottorilla varustettu 911 Carrera S on voitettu 1600 kilometriä kestäneen säätöjen hakemisen jälkeen. Ero Porscheen on vieläpä järisyttävät puoli sekuntia. Jotain näin typerää odotinkin tuon lööpin jälkeen. Yllättävää tässä on ainoastaan se, että jotku ovat innoissaan tuon tason uutisista.

      
  • Kuka tällä radalla on todellinen kunkku...Ja millä ajalla ilman selitystä sateisella kelillä? Nissan, Porsche ?

      
  • Tuosta videosta voi kukin päätellä kelin....

    https://www.youtube.com/watch?v=qj1h75vA1Jw

      
  • Tässä on hyvä esimerkki, että vähemmälläkin pärjää (vakio tehoilla). On muuten 12 vuotta ikää myös tällä BMW M3:lla.



    https://www.youtube.com/watch?v=yXKrqi46JC4



    Olisi hauska nähdä tuon "letukan" video missä se aika 7.37.40 tehdään.

      
  • Siinähän se video on, kiitos vaan finmanille. :sunglasses:

      
  • Kuivalla kelillä aika olisi ollut noin 7.31.40, eikä auto ole kovin kalliskaan, ehkä noin 60.000 - 65.000 dollaria, tiedä sitten mihin kirjoituksella on pyritty. :smile:

      
  • Ei toi tracktestin näyttämä linkki (BTG - joka ei aja täysiä kierroksia ja virallisia rata-aikoja) ole edes video täydestä Ringin kierroksesta. Löytyy mm sileitä slicksiä, turvakaarta, ei löydy sisustaa, parempi jousitus. Ei ihmekkää jos sekkoi tippuu ajasta noilla härpäkkeillä.

      
  • Minusta 7:37 Ringin kierros on vakioautolle niin kovaa menoa, ettei sitä tarvi hävetä yhtään, vaikka alustaa ja kuskia olisi säädetty kuinka kauan tahansa.

      
  • Tältä se näyttää, kun tuota rataa mennään oikeasti kovaa. Perä edellä vastaan tulevat hieman hidastavat aikaa, mutta vain vähän. Kuljettaja Hans Joachim Stuck on muuten syntynyt 1.1 v.1951 jos joku ei sitä tiedä. Erittäin kokenut kuljettaja siis kyseessä voitti ensi kerran tuolla kyseisellä radalla 19 vuotiaana vuonna 1970. Häntä pidetään tuon radan kovimpana specialistina eikä syyttä.



    https://www.youtube.com/watch?v=q-tuGOb0p0s

      
  • quattroholic:

    Löytyy mm sileitä slicksiä, turvakaarta, ei löydy sisustaa, parempi jousitus.


    No se on tietenkin jonkin verran kyseenalaista, missä vaiheessa vakio tuotantoauto lakkaa olemasta vakio?



    Onko missään koottuna aikoja oikeasti suoraan tehtaan varustein katurenkain ajetuista kierroksista?

      
  • Holic ei tuosta olisi tarvinnut hermostua, mutta mukava kun sinuakin näkee tällä foorumilla joten terve vaan.

      
  • tracktest:

    Holic ei tuosta olisi tarvinnut hermostua, mutta mukava kun sinuakin näkee tällä foorumilla joten terve vaan.




    Höpsö, en minä hermostunut, älä sinäkään. Kerroin vain asian, niikuin se on. Mutta kyllä varmasti mennää alle 8 min, noilla härpäkkeillä, jos ajetaa normi kierros. Joten ei siin mitn.





      
  • 740 GLE:

    quattroholic:
    Löytyy mm sileitä slicksiä, turvakaarta, ei löydy sisustaa, parempi jousitus.

    No se on tietenkin jonkin verran kyseenalaista, missä vaiheessa vakio tuotantoauto lakkaa olemasta vakio?

    Onko missään koottuna aikoja oikeasti suoraan tehtaan varustein katurenkain ajetuista kierroksista?






    Vakio on aina vakio, tehtaanjäljiltä. Kyllä netistä löytyy niitä ratatuloksia/videoita tehtaan varustein.

      
  • Ei quattroholic ole minnekään hävinnyt kirjoitellut vain muilla nimimerkeillä välillä.

      
  • VeeAaaGee:

    Ei quattroholic ole minnekään hävinnyt kirjoitellut vain muilla nimimerkeillä välillä.




    Se on hyvä, että joku osaa eleillä omassa wonderlandissä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit