Uusi A-Mersu

6 kommenttia

Mitä mieltä olette uudesta A-Mersusta.



Minulle tämä uusi malli aiheutti autokuumeen ja luulinkin sen olevan seuraava autoni. Auton Mersuksi persoonallinen ulkomuoto ja Business-mallin tyylikäs sisustus herätti ostohalut.



Koeajo olikin sitten toisenlainen kokemus. Kyllähän autoa on muuten mukava ajaa, mutta rengasmelu on todella kova moottoritienopeuksissa vakiorengastuksellakin. Ajattelin, että olin jotenkin skeptinen ja kävi ajamassa auton vielä toistamiseen. Toisella kertaa koeajoautossa oli Urban-varustetaso, joka pitää sisällään 17 tuuman vanteet. Tämä isompi vannekoko vaan pahensi asiaa. Auto ei todellakaan kuulostanut premium-merkiltä.



Koeajoissa on kehuttu, että moottorimelu on hyvin eristetty. Mitä hyötyä on moottorimelun eristämisestä jos rengasmelu on vanhan Ladan luokkaa?



Hyviä ominaisuuksia ovat mielestäni, että auto kulkee suoraan ja vaivattomasti moottoritienopeuksissa. Kaupunkiajossa auto on näppärä ja kääntyy kallistelematta kadunkulmista hieman reippaammallakin vauhdilla. Vaikka auto oli jämäkkä ajaa, ei se tuntunut mielestäni mitenkään pintakovalta vakiorengastuksella. Urban-paketin 17" tuuman renkaat pilaavat mielestäni auton hyvät kaupunkiominaisuudetkin.

  
  • Rengasmelu on viheliäistä.

    Viheliäisiä ovat myös rappiolle menevät tiemme.

    Karmein ns. päällystetty tieosuus mitä olen kokenut, oli menneenä kesänä ajamani tie 569 Juankoskelta tielle 75. Miten paikalliset voinevat sitä sietää.

    Koeajoitko B-sarjalaisen? Vuosi sitten kävin koeajolla ja siinä en erityisemmin huomannut rengasmeluhaittaa.

      
  • jarsaman:


    Koeajoissa on kehuttu, että moottorimelu on hyvin eristetty. Mitä hyötyä on moottorimelun eristämisestä jos rengasmelu on vanhan Ladan luokkaa?




    Hyöty tullee ilmi niiden maiden teillä, joissa käytetään suomalaista karkeaa pinoitetta hiljaisempia pinnoitelaatuja.

      
  • mhj:

    Koeajoitko B-sarjalaisen? Vuosi sitten kävin koeajolla ja siinä en erityisemmin huomannut rengasmeluhaittaa.




    En koeajanut B-sarjalaista, mutta olen ollut muutaman kerran kyydissä tässä uusimmassa mallissa. Siinä ei rengasmelu ole läheskään samaa luokkaa.



    Quu...:

    Mersu A hinnalla saa kunnon autojakin useista merkeistä.
    Kaiken lisäksi Veholle pitäisi antaa vaihtoauto pilkka hintaan!




    Kieltämättä 200 business-varustellun bensa-automaatin hinta xenonvaloilla ja automaattisella ilmastoinnilla nousee järjettömän korkeaksi.



    Audi- ja Volkkariliikkeissä vaihtoautohyvitys oli vieläkin huonompi.

      
  • Tehtiinköhän tuo A-sarjalainen turhan kiireesti.

    Tänään julkaistuissa turvatesteissäkin se pärjäsi B:tä huonommin.

      
  • Millä perusteella A pärjäsi huonommin kuin B?



    A/B

    Adult 93/97%

    Child 81/81%

    Pedestrian 67/56%

    Safety assist 86/86%

    Aika lähellä muo ovat mun mielestä toisiaan ja ne erot menevät ristiin.

      
  • No aika lähellä toki.

    Suurin ero on:

    Frontal Impact: A= 14,8

    B= 15,8



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit