Ehkä 407 pösön menestys tyssäsi siihen, että se ainakin minun mielestäni oli autona aika onneton ominaisuuksiltaan. Ja vaikka se oli muotoilun ehdoilla tehty, niin se oli mielestäni silti varsin ruma ilmestys. Parempi kun olisi jäänyt tekemättä.
Nyt pösöllä tosin muotoilu on hallussa. 508 ei ole huono, ja RCZ on suorastaan julmetun komea.
Eipä taida olla ralliautolla oikeastaan mitään yhteistä tavallisen Fordin kanssa. Moottorit, vaihteistot, jarrut, jousituselementit jne on kaikki erikoispajojen käsialaa.
Kirjoitin ralliautoista, en perheautoista.
Citroenin WRC-autoissa on ollut vähemmän osien hajoamisia kuin Fordissa.
Erot kilpa-autojn luotettavuudessa voivat varmaankin johtua monista asioista. Ensimmäisenä pitäisi varmaan katsoa autoihin poltetun rahan määrää. Mutta kun noilla kilpa-autoilla ei ole nykyisellään oikein mitään yhteistä tuotantoversioiden kanssa, niin eipä taida kannattaa uhrata ajatuksiaan noihin. Ferrari on hyvä esimerkki formuloista. Vaikka Ferrarin katuautot ovat kuuluisia surkeasta luotettavuudestaan, niin siitä huolimatta varsin Schumin huippukautena punaiset formula-autot olivat erittäin luotettavia.
Paras ranskalainen on Xsara sijalla 16 ja 30 parhaan joukossa ei muita kyseisestä maasta.
30 huonoimman joukosta löytyy sen sijaan 5 mallia ja niukasti ulkopuolelle sijoille 67 ja 68 jää vielä 2 pösöä.
Listan huonoimmasta päästä löytyvät kylläkin M-B E ja C mallit molemmat E:n ajokilometrien ollessa kylläkin kärkipäätä.
Pari vuotta eteenpäin ja ranskalaiset pitävät edelleen perää.. 8 ranskalaista 20 heikoimman joukossa.
Paras ranskalainen on Xsara sijalla 16 ja 30 parhaan joukossa ei muita kyseisestä maasta.
30 huonoimman joukosta löytyy sen sijaan 5 mallia ja niukasti ulkopuolelle sijoille 67 ja 68 jää vielä 2 pösöä.
Listan huonoimmasta päästä löytyvät kylläkin M-B E ja C mallit molemmat E:n ajokilometrien ollessa kylläkin kärkipäätä.
Pari vuotta eteenpäin ja ranskalaiset pitävät edelleen perää.. 8 ranskalaista 20 heikoimman joukossa.
Ja noista Mersuista kahdessä on tuplakilometrit verrattuna seurassaan viihtyviin ranskalaisiin. Siihen oman mausteensa antaa vielä keskustan mukulakiville painottuvaa taksiajo.
Tilasto on vain listaus havainnoista, mutta tulkintoja on joka lähtöön. Emävalheen näkee tilastossa vain tilastoja ymmärtämätön, tai sellaisen uhriksi joutunut.
Suurimmat tilastomokat tehdään yritettäessä rakentaa täysin asiallisista tilastoista aasinsiltoja kotikutoisiin päätelmiin.
Citikka C5:n (ja johonkin pösöihin) etuakseliston rakenteeseen kuuluu välys (kts. linkki). Nyt katsastustilastoihin on C5 osalta tullut hylkyä 15% juurikin akseliston osalta, vaikka oikea lukema tulisi olla jotain muuta. Toki maahantuoja voi katsoa itteään peiliin kun ei ole ajoissa Trafia informoinut poikkeavista katsastusohjeista.
Sitä en sitten teidä onko rakenne muuten hyvä vaiko eikö, mutta hylky-% lienee ylikorostunut.
Ehkä 407 pösön menestys tyssäsi siihen, että se ainakin minun mielestäni oli autona aika onneton ominaisuuksiltaan. Ja vaikka se oli muotoilun ehdoilla tehty, niin se oli mielestäni silti varsin ruma ilmestys. Parempi kun olisi jäänyt tekemättä.
Nyt pösöllä tosin muotoilu on hallussa. 508 ei ole huono, ja RCZ on suorastaan julmetun komea.
AkiK:
Kirjoitin ralliautoista, en perheautoista.
Citroenin WRC-autoissa on ollut vähemmän osien hajoamisia kuin Fordissa.
Onko ranskalaisilla sitten paremmat "pajat"?
Erot kilpa-autojn luotettavuudessa voivat varmaankin johtua monista asioista. Ensimmäisenä pitäisi varmaan katsoa autoihin poltetun rahan määrää. Mutta kun noilla kilpa-autoilla ei ole nykyisellään oikein mitään yhteistä tuotantoversioiden kanssa, niin eipä taida kannattaa uhrata ajatuksiaan noihin. Ferrari on hyvä esimerkki formuloista. Vaikka Ferrarin katuautot ovat kuuluisia surkeasta luotettavuudestaan, niin siitä huolimatta varsin Schumin huippukautena punaiset formula-autot olivat erittäin luotettavia.
aijaa...
jokaka:
Pari vuotta eteenpäin ja ranskalaiset pitävät edelleen perää.. 8 ranskalaista 20 heikoimman joukossa.
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2012/A-Katsastuksen%20vikatilasto%202012.pdf
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/katsastustilasto+pahimmat+pommit+tulevat+ranskasta/201303379867
Jorma L:
Ja tilastosta selviää myös että 10 huonoimman joukossa on 4 ranskalaista ja 3 mersua ja huonoin on juuri mersu. Ei mene mersullakaan hyvin.
Ja noista Mersuista kahdessä on tuplakilometrit verrattuna seurassaan viihtyviin ranskalaisiin. Siihen oman mausteensa antaa vielä keskustan mukulakiville painottuvaa taksiajo.
Vale, emävale, tilasto. Yhtä useasti niitä uudempia ranskalaisia löytyy listan kärjestä.
Tilasto on vain listaus havainnoista, mutta tulkintoja on joka lähtöön. Emävalheen näkee tilastossa vain tilastoja ymmärtämätön, tai sellaisen uhriksi joutunut.
Suurimmat tilastomokat tehdään yritettäessä rakentaa täysin asiallisista tilastoista aasinsiltoja kotikutoisiin päätelmiin.
Citikka C5:n (ja johonkin pösöihin) etuakseliston rakenteeseen kuuluu välys (kts. linkki). Nyt katsastustilastoihin on C5 osalta tullut hylkyä 15% juurikin akseliston osalta, vaikka oikea lukema tulisi olla jotain muuta. Toki maahantuoja voi katsoa itteään peiliin kun ei ole ajoissa Trafia informoinut poikkeavista katsastusohjeista.
Sitä en sitten teidä onko rakenne muuten hyvä vaiko eikö, mutta hylky-% lienee ylikorostunut.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet