Et tainnut oikein ymmärtää, mitä tarkoitimme. Autot nimenomaan suunnitellaan EuroNcap testejä varten, joka tietysti on ihan hyvä lähtökohta ja takaa melko hyvin auton turvallisuuden. Mutta kun autot joutuvatkin yllättäen johonkin aivan toisenlaiseen törmäykseen, on usein havaittu, että Volvo ja Saab ovat turvallisimpia autoja maailmassa. Erot ovat varmasti tasoittuneet viimevuosina, mutta edelleen eroja on, kuten MasterOfPuppetsinkin linkistä näemme.
Ja näissä premium keskusteluissa unohtuu suomen talvi ja autojen talvitoimivuus, joka on etenkin Audin osalta vähemmän laatuaikaa!
En tiedä, onko seuraavassa minulle sattuvassa kolarissa nykyinen Mersuni turvallisempi kuin sitä edeltänyt Volvoni?
Mutta Volvon suurempaa onnettomuusriskiä kuvaavaa vakuutusmaksua, tahmeaa kulkua ja 2.4 litran bensa-Volvon hidasta lämpenemistä ei diesel-Mersussa ole yhtään ikävä. Eikä muuten Volvon bensalaskuakaan.
Volvon takapenkkiä ja tavaratilaa vähän on ikävä, mutta ei aina voi voittaa :-(
Et tainnut oikein ymmärtää, mitä tarkoitimme. Autot nimenomaan suunnitellaan EuroNcap testejä varten, joka tietysti on ihan hyvä lähtökohta ja takaa melko hyvin auton turvallisuuden. Mutta kun autot joutuvatkin yllättäen johonkin aivan toisenlaiseen törmäykseen, on usein havaittu, että Volvo ja Saab ovat turvallisimpia autoja maailmassa. Erot ovat varmasti tasoittuneet viimevuosina, mutta edelleen eroja on, kuten MasterOfPuppetsinkin linkistä näemme.
inspektor70:
En tiedä, onko seuraavassa minulle sattuvassa kolarissa nykyinen Mersuni turvallisempi kuin sitä edeltänyt Volvoni?
Mutta Volvon suurempaa onnettomuusriskiä kuvaavaa vakuutusmaksua, tahmeaa kulkua ja 2.4 litran bensa-Volvon hidasta lämpenemistä ei diesel-Mersussa ole yhtään ikävä. Eikä muuten Volvon bensalaskuakaan.
Volvon takapenkkiä ja tavaratilaa vähän on ikävä, mutta ei aina voi voittaa :-(
Amerikassa teinityttö kuoli tuliterään Bemariin kun auton lukitusjärjestelmä petti !
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2013091517490509_ul.shtml