Audi S3 suorituskyky

38 kommenttia
2»
  • andertz:

    Oli miten oli, mutta auto Tesla Model S on ylivoimaisesti parhaimman näköinen henkilöauto tällä hetkellä. Yhden tällaisen olen nähnyt livenä.

    Jo tästäkin syystä täytyy toivoo mahdollisten ongelmien korjaantumista.


    Tesla päivittää ohjelmistoaan jatkuvasti mutta toistaiseksi en ole kuullut ongelmista jos ei lukuun oteta jäätyvää tankkausluukkua, mutta sama ongelma on myös perinteisissä autoissa jos autoa pidetään jatkuvasti ulkona.

      
  • Saksalaisessa Grip ohjelmassa testattiin pari viikkoa sitten kumpi kuluttaa enemmän polttoainetta vastaavassa tilanteessa, Toyota Prius vai BMW M3. Lentokentälle tehtiin rata joka simuloi kaupunki kiihdyttelyä, radalla oli puolen kilometrin suora ja tiukkoja käännöksiä jotka kuvasivat kadunkulmia. Priusta ajettiin koko ajan kaasu pohjassa, BMW seurasi perässä mutta niin että imusta ei ollut apua. 100km ajon jälkeen tehtiin kulutusvertailu. Toyota kulutti 5 litraa satasella enemmän.

      
  • ritsa:

    Luonnollisesti kulutus kasvaa kun ajetaan lumessa puhumattakaan että ajetaan Norjan vuoristossa, oma autonikin kuluttaa varmasti tuplaten jos ajan saman reitin kuin videolla.


    Tuossa videossa tietokone ilmoitti toimintasäteeksi 155km kun matkaa tankkauspisteeseen oli 112km, tarkalle meni mutta perille päästiin. Ajo pelkkää ylämäkeä.


    Et ole tainnut paljon Norjan teillä ajella? Sekä Oslo että Trondheim ovat rannikkokaupunkeja, siis samalla korkeudella merenpinnasta, joten keskimäärin ylä- ja alamäkiä pitäisi olla suurinpiirtein yhtä paljon - riippuen tietysti hieman tarkasta lähtö- ja saapumispisteestä.



    Ei -4:ssä asteessa maantieajossa lämpimällä autolla kulutukset vielä kovin huimasti nouse, ainakaan normaalilla autolla. Mutta videoltahan kävikin kyllä ilmi miksi virtaa kului: kabiinissa alkoi olla vilpoista ja tuulilasikin rupesi huurtumaan, kun auto meni säästömoodille kantaman hiipuessa olemattomiin. Eihän sitä lämpöä sähköautossa juurikaan muualta saa, kuin akuista. Toki alamäissä sähköä jauhetaan ilmaiseksi, kuten nykyaikaisissa polttomoottoriautoissakin.



    Kuinkas monta vuorokautta Björn sai tuohon n. 500 km matkaan kulumaan? Dieselillä se olisi sujunut ilman lämpöongelmia reilussa kuudessa tunnissa ja ilman välitankkauksia. Ja vaikka samantien takaisinkin.



    Eli sähköauto voi olla ihan pätevä laite lyhyisiin työmatkoihin kohtuullisilla lämpötiloilla, mutta ei se vielä Suomen oloissa kovin monien tarpeita tyydytä.

      
  • FARwd:


    Tuossa videossa tietokone ilmoitti toimintasäteeksi 155km kun matkaa tankkauspisteeseen oli 112km, tarkalle meni mutta perille päästiin. Ajo pelkkää ylämäkeä.

    Et ole tainnut paljon Norjan teillä ajella? Sekä Oslo että Trondheim ovat rannikkokaupunkeja, siis samalla korkeudella merenpinnasta, joten keskimäärin ylä- ja alamäkiä pitäisi olla suurinpiirtein yhtä paljon - riippuen tietysti hieman tarkasta lähtö- ja saapumispisteestä.


    Lueppa uudestaan huolella ja hartaasti mitä kirjoitin. Jos ei vielä senkään jälkeen mene jakeluun katso video.

      
  • FARwd:


    Eli sähköauto voi olla ihan pätevä laite lyhyisiin työmatkoihin kohtuullisilla lämpötiloilla, mutta ei se vielä Suomen oloissa kovin monien tarpeita tyydytä.


    Onko jäänyt käsitys että olisin eri mieltä? Suomessa ei ole vielä yhtäkään Teslan asentamaa sähkönjakeluasemaa, mutta ei ollut sata vuotta sitten yhtään bensa asemaakaan.

      
  • FARwd:


    Kuinkas monta vuorokautta Björn sai tuohon n. 500 km matkaan kulumaan? Dieselillä se olisi sujunut ilman lämpöongelmia reilussa kuudessa tunnissa ja ilman välitankkauksia. Ja vaikka samantien takaisinkin.


    Nostan hattua jos noissa olosuhteissa ja noilla teillä tempaiset 535 kilometriä reiluun kuuteen tuntiin.

      
  • ritsa:

    Suomessa ei ole vielä yhtäkään Teslan asentamaa sähkönjakeluasemaa, mutta ei ollut sata vuotta sitten yhtään bensa asemaakaan.


    No jos ihan tarkkoja ollaan, niin Helsingissä oli bensiinipumppu jo vuonna 1907 ja 1913 bensaa myytiin lähes 3000 tonnia. :sunglasses:

    Vaikka eihän tämä(kään) rinkelipussin kiihtyvyyteen liity mitenkään.

      
  • FARwd:

    Mutta videoltahan kävikin kyllä ilmi miksi virtaa kului: kabiinissa alkoi olla vilpoista ja tuulilasikin rupesi huurtumaan, kun auto meni säästömoodille kantaman hiipuessa olemattomiin. Eihän sitä lämpöä sähköautossa juurikaan muualta saa, kuin akuista.


    Kieltämättä samanlaista ironiaa harrastan itsekin.



    Kabiinissa on vielä viileämpää kun polttoaine loppuu, sinne voi vaikka kuolla jos ei huomaa tankata tai tankkaa liian vähän, viittaan aiempaan videoon missä tyyppi lähtee ajamaan vajaalla tankilla (70% lataus) monen sadan kilometrin matkaa. On vanha hyvä sanonta, tyhmyydestä sakotetaan. Valitettavasti liian harvoin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit