Yöllä asfaltointi.

2 kommenttia

Tänään 18.6 klo 7.00 uutisissa haastateltiin tielaitoksen henkilökuntaa yöllä tapahtuvasta asfaltoinnista.Asfaltointi tapahtuu 6-tiellä L:rannan seutuvilla.
Eräs työntekijä kertoi,että aamuyöllä on syytä olla tarkkana koska rekat ajavat puolinukuksissa läpi punaisten valojen.Juuri haastatteluhetkellä(mikä oli nauhoitettu yöllä)ohitti paikan pari rekkaa päin punaisia!

Ei ihme,että Konginkangas pääsi sattumaan!

Muistan itse kuinka väsyneenä ajoin aikoinani henkilöautolla!Piti välttämättä päästä jonnekin nukkumaan,vaikka olin silloin vielä nuori.Minulla vain ei ollut kireätä aikataulua ja olin siitä itse vastuussa.
Ei ajamisesta mitään tullut/tule siinä tilassa kun todella väsyttää!!

  
  • Omakohtaiset, tosin tilastollisesti epäkelvot kokemukset ovat samansuuntaisia. Työmaillani ei muistaakseni koskaan ole sattunut vakavia kolareita päivällä. Sen sijaan aamulla yön jälkiä on saanut usein korjata, milloin vetää rekkaa montusta, milloin pystyttää liikennemerkkejä. Olipa kerran talvella kiertotien kohdalla iso ympyrä pellolla, kun rekka oli päättänyt kääntyä siellä. Onneksi oli matala ja loiva luiska ja routainen maa.

      
  • Tämä nyt ei sinänsä liity asfalttiin, mutta noista rekkojen kaikenlaisista eri "tempauksista" ei voi oikein kuskiakaan sikäli syyttää, että teillämme Suomessa ei ole huomioitu riittävät tilat pysäköimiseen yön yli, jotkut harvat huoltoasemat, kuten Hirvaskangas pitää kuskeille TV-huonetta, suihkuja, lepotiloja, vaikka useimmat nukkuvat autoissaan. Yön auki kahvilan jne.

    Muilta suuremmilta P-aluelta ne yleensä häädetään pois, pidetään ei-suotavina. Yhteiskunnan asenne ja kapea tiestö ovat valitettavasti monesti ne tekijät jotka ajavat kuljettajat tauotta pitkiä matkoja määränpäähän, koska lepoalueita ei kertakaikkiaan ole.

    Tässä tulee taas vastaan vanha runkotiestömme joka perustuu liikennemäärin -70 luvulla. Moottoritienysä sinne tänne, ei auta muuta kuin henkilöautoja tekemään turvallisia ohituksia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit