Soiko pilli R-päivänä?

12 kommenttia

Palstamme aivan oleelliseen luonteeseenhan kuuluu, paitsi huono huumori, huono murre ja huono lehtien välitön (etenkin tietysti lemmitty TM) oikoluku kaikille, myös muu juuri (itselle sattunut) ajankohtainen asia. Eletään täällä netissä melkein niinku reaaliajassa, nääs!
Koska liian pienellä irtiotolla en itsekään saanut tähän Kaiken Turh... teoriaan riittävää etäisyyttä, heitän tämän alulle (koska poistun huomenna maasta, eikä Luojan kiitos ole tilaisuutta hetkeen olla mukana...)
Moniko siis osallistui puhalluksellaan tämän päivän tutkimukseen, jossa ympäri Suomen puhalluksin selvitettiin rattijuoppojen osuus liikennevirrasta?
(Tottapa villapaitatutkijat nämäkin toistettavat mittaustulokset jälleen kerran ihan piruuttaan kutovat tutkimusaineistosta täysin haluamakseen(?), ja tuli puhallettua kolme nollaa ihan turhaan.)

  
  • Lehdessä kirjoitettiin, että tällä viikolla on tehovalvonta. Itse sain puhaltaa jo lauantaina. Eivät olleet poliisit kiinnostuneet edes peräkärrystäni, jossa oli vene. Yleensä (pari kertaa...) he sen sidonnan ovat samalla tarkistaneet.

      
  • Eipä tullut osallistuttua.

    Samoin tämä viikko on valtakunnallinen tehovalvontaviikko. Totuttuun tyyliin poliisi loistaa poissaolollaan, kun on tehovalvontaa tms.

      
  • Pariin viikkoon en ole edes nähnyt poliisiautoa Pääkaupunkiseudulla. Mihin aikaan pitäisi olla liikkeellä, että edes näkisi vilauksen?

      
  • Lainaus:
    11.05.2005 klo 08:00 SixPack kirjoitti
    Pariin viikkoon en ole edes nähnyt poliisiautoa Pääkaupunkiseudulla. Mihin aikaan pitäisi olla liikkeellä, että edes näkisi vilauksen?


    Vuoronvaihdon aikaan poliisiaseman liepeillä?

      
  • Ei havaintoa poliiseista. Ajelin päivän aikana nelisensataa kilometriä Etelä-Suomessa.

      
  • Poliisista on havaintoa ja sellainen jopa otti minuun yhteyttä (kaveri näet :tongue: ) mutta puhaltamaan en ole joutunut. Puhallusratsian ohi olen kyllä ajanut.

      
  • Puhalsin Kulloontiellä. Viisari värähti. Olin juonut lasin luomuviiniä ja tölkin olutta pari - kolme tuntia aiemmin. Mutta laillisuus säilyi reippaasti.

      
  • Ikinä en ole saanut puhaltaa pilliin... :cry: Enkä ole päässyt poliisille "jutustelemaan"... Mutta toisaalta, mitä sitä turhaan puhaltelemaan, nollat sieltä tulisi jokatapauksessa. Pitää ditä nyt senverran itsekuria olla!!! :innocent:

      
  • Nyt on poliiseilla oikea meininki! Eilen illalla tuli puhallettua toisen kerran viikon sisällä.

      
  • Kyseisenä päivänä aamulla töihin mennessä oli puhallusratsia mutta juuri kun olisi ollut minun vuoroni puhaltaa lopetettiin ratsia.

    Yöllä sitten kotiin tullessani olin ympäripäissäni ja taas oli ratsia. Onneksi poliisi puhallutti vain etupenkillä istuneen taksinkuljettajan.

      
  • Merellä puhallutetaan kiitettävästi, muistaakseni joudun 4-5 kertaa per kesä puhaltamaan, onkohan fiskarini kaljaasin näköinen vai liian hidas, jolloin on helppo ajaa viereen ja työntää pilli suuhun? Ajoneuvoliikenteessä en muista ainakaan lähimpään 5 vuoteen olleeni minkäänlaisessa puhallustestissä tai muussakaan ratsiassa. Vanha punainen ajokortti, se paperinen, on jo 3:ssa osassa. Pitäisikö sekin uusia johonkin luottokortin näköiseen?

      
  • Niin epätasaisesti se valvonta tuntuu jakautuvan. Itse en ole koskaan joutunut vesillä minkäänlaisen valvonnan kohteeksi, vaikka neljännesvuosisata siellä on kuljettu ja kalasteltu. Veneetkin ovat olleet nimenomaan hitaita. Ehkä pienistä, mutta hitaista veneistä ei olla kiinnostuneita. Ajatteleeko poliisi, että jos sellainen ei ole pohja ylöspäin, pitää kaverin olla selvinpäin? Lehdissä kyllä joskus lukee, kuinka tutkapartio on pysäytellyt salmissa kaahareita. Minulla ei ole suurtakaan riskiä narahtaa tuollaisesta jutusta, koska huippunopeus ei ylitä paljonkaan runkonopeutta. Tosin nyt pitäisi vauhtia vähän saada lisää, sopivia asiallisesti rakennettuja veneitä vain ei tunnu markkinoilta löytyvän, vaikka alalla muuten kulkee lujaa.

    SixPack: Vanha punainen ajokortti, se paperinen, on jo 3:ssa osassa. Pitäisikö sekin uusia johonkin luottokortin näköiseen?

    Voisi olla viisasta. Minulla jäi kerran ostokset tekemättä, kun piti pankkikortilla maksaa. Ajokortistani on lohdennut kulma (muovikortti ei olekaan hyvä jääskrapa), jolloin myyjä kylmästi totesi, ettei viallinen kortti ole pätevä henkilötodistus. Ei ollut käteistä mukana. En tosin ole vielä uutta korttia hakenut.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 13.05.2005 klo 09:34]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit