Laajalla kaistalla nopeasti...?

1 kommentti

En ole ihan varma, tekstini sopivuudesta tälle keskusteluosiolle, mutta arvioikaa vasta luettuanne.

Olen kiinnittänyt erityistä huomiota Elisan autoihin, jotka liikkuvat moottoriteitä huomattavsti muuta liikennettä nopeammin. Joskus ihan törkeästi nopeammin. Onko kukaan huomannut samaa?

Onko nyt niin, että kun Elisa(kin) on nostanut nopeuksia laajakaistaliittymissä, niin nuo Elisan palkkalistoilla olevat , yhtiön autoa ajavat henkilöt kuvittelevat nopeuksien noston koskevan kaikkea Elisan liikennettä? Myös Elisan autolla ajamista tavallista laajemmalla moottoritiekaistalla.

Vai onko niin, että Elisan pakettiverkko toimiikin mekaanisesti? Nuo hurjapääthän vain välittävät tietoa pisteestä A pisteeseen B.

Vai onko se niin, että Elisa paikkaa surkeaa puhelinpalveluaan pikasähkeillä, joita nämä autot toimittavat asiakkaille?

On se niin tai näin, niin miettikää nyt hyvät ääliöt, muutkin kuin Elisalaiset. Kun ajatte selvästi johonkin organisaatioon liitettävällä kulkuneuvolla, niin yrittäkää ymmärtää, että ajotapanne yhdistetään sen yhtiön toimintatapoihin. Törkeä liikennekäyttäytyminen ei anna kuvaa hyvin toimivasta organisaatiosta.

Mainos on mainos, hyvässä ja pahassa.

[V12 muokkasi tätä viestiä 21.02.2005 klo 19:51]
  
  • En ole erityisesti huomioinut Elisan autojen ylinopeuksia, mutta Elisan laajakaista ei ainakaan toimi aina toivotulla tavalla.

    Jotkut firmojen logoilla varustetuilla autoilla eli näkyvillä mainoksilla suhaavat eivät tosiaan aina tiedosta huonon liikennekäyttäytymisensä aiheuttamaa huonoa mainosta edustamalleen yritykselle - tai eivät välitä siitä. Itse olen muutaman kerran soittanut liikenteessä kaahaavan mainoksen (yrityksen) johtoportaaseen ja antanut selväsanaista palautetta liikennettä vaarantavasta mainoksesta.

    Useimmiten isot firmat pahoittelevat tilannetta ja lupaavat puuttua asiaan pikimmiten. Eri asia sitten on, puuttuvatko? Mutta joskus joku pikkufirman pomo (= autolla parhaillaan kaahaava kuski ?) on haistatellut ja lyönyt luurin korvaan. No, sellaisesta firmasta en taatusti mitään hanki - nimet jäävät mieleen...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit