Ketjun aloittajan aiemmin käyttämän kirjoitustyylin mukaan, tuon otsikon pitäisi olla: Nasta vero.
Eikös kaikista veroista voi sanoa, että "nasta vero".
Yhteiskunta rakastaa iloista veronmaksajaa. Veronmaksu on nastaa!
Autovero on nasta vero, polt…
Lainaus:15.01.2007 klo 12:21 TeeCee kirjoitti
...
Ymmärrän sen niin, että ei riitä jos tekee asioita hyvin, asiat pitää tehdä hyvin. Pieni mutta oleellinen ero. Kyse on elämäntavasta eikä sarjasta tekoja.
...
Vai pitäiskö olla: "Ei riitä, e…
Lainaus:04.11.2006 klo 09:02 Rätkätin kirjoitti
Lainaus:03.11.2006 klo 17:18 Herbert kirjoitti
Jos auton mittari on määräysten mukainen, sen näyttämään uskomalla ajaa rajoitusten mukaan. Tämä on yksiselitteinen asia. Mutta tarkoitatko, että mittar…
Ei vaiskaan!
Tilastoissa olikin virhe:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Automallitilastoissa+virhe+Peugeot+307+ei+muita+onnettomuusalttiimpi/1135224244542?ref=rss
Sääli sinänsä. Meni hyvä tekosyy onnettomuuksille....
Lainaus:01.01.2007 klo 18:25 V12 kirjoitti
Ainakin jos uskomme HS:n uutista:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Peugeot+307lle+sattui+poikkeuksellisen+paljon+liikennevahinkoja/1135224016788?ref=rss
Ja miksi emme uskoisi?
Itse itseäni komm…
Lainaus:01.01.2007 klo 18:57 Jorma 1 kirjoitti
Liekö yleinen juttu mutta esim. Vihdintieltä kun kääntyy oikealle Pitäjänmäkeen (Teboilin risteys) niin oikealle kääntyville on oma valo (vihreä nuoli). Omituista minusta on että kun vihreä nuoli sammu…
Ei tosin samalla periaatteella kuin USAssa, mutta kuitenkin. Tiehallinto on tehnyt asiasta ihan tiedotteen tiesuunnittelua varten:
http://alk.tiehallinto.fi/thohje/ttiens/tts81vapaa_oikea.pdf
On muuten huvittavaa seurata ko. risteyksissä, kun ihmis…
Käsitteet "turvallisuus" ja "riski" ovat toistensa vastakohtia.
Jos ympäristö on täysin riskitön jonkin tekijän suhteen, on se myös kaikkein turvallisin saman tekijän suhteen. Suurimpien riskien toiminnat ovat vastavuoroisesti kaikkein turvattomampi…
Lainaus:27.10.2006 klo 09:02 Kumppani kirjoitti
Tämä on ainoa linkki jonka löysin äkkiseltään:
Tuo ruåtsalaisen Vägverketin tekemä opas on kyllä tosi selkeä, luettava ja ymmärrettävä. Siitä voisi myös Suomessa ottaa mallia!
Ei tuon kummempaa "ra…
Lainaus:30.08.2006 klo 13:17 slowgear kirjoitti
...Sehän on tietysti jokaisen omista preferensseistä kiinni mutta minä ainakin itse mieluummin ottaisin ylimääräisen lomaviikon kuin istuisin sen aikaa autossa muutama säästetyn ihmishengen vuoksi.
…
Lainaus:02.10.2006 klo 13:58 TeeCee kirjoitti
alarjak: Tomi Ryynäsen muistoa kunnioittaen.
Hänen muistoaan voi kunnioittaa esimerkiksi ottamalla hänen kuolemastaan se oppi, mitä siitä on löydettävissä. Näin muuten turhasta kuolemasta voisi olla…
Lainaus:29.09.2006 klo 23:06 salo-m kirjoitti
...
PS.On ihan oikeesti nautinto painaa kaasu pohjaan ja polttaa karstat moottorista tyhjähköllä autopaanalla ja roikkua mukana jonkun vähän kesymmän Porschen tai Bemarin mukana jotain ~parin sadan vauh…
Lainaus:22.09.2006 klo 23:01 JOXA kirjoitti
Spekulointiahan tämä on, mutta aika ratkaisee sivusta törmäävien muksujen tai hirvien määrän koska niitä tulee jokin keskimääräinen määrä vuorokaudessa yllättäen tielle vuorokauden aikana, siis määrätyllä…
Lainaus:22.09.2006 klo 08:50 Rätkätin kirjoitti
Lainaus:22.09.2006 klo 07:57 V12 kirjoitti
Hirviä ja muksuja on määrätty määrä määrätyllä matkalla, joka ei muutu mihinkään tielläoloajan mukaan... Riski törmätä riippuukin ajetusta matkasta, eikä si…
Lainaus:22.09.2006 klo 00:05 JOXA kirjoitti
Joillain on suhteellisuudentaju hukassa?
Tielle ryntääviä muksuja ja hirviä on määrätty määrä määrätyssä ajassa? Eivät siis lisäänny vaikka nostaisin ajonopeutta? Jos nostan nopeutta niin olen vähemmän…
Lainaus:21.09.2006 klo 09:30 AkiK kirjoitti
Lainaus:20.09.2006 klo 22:23 V12 kirjoitti
Vanha totuus on taas hyvä kerrata:
Hyvä kuljettaja ei edes joudu sellaiseen tilanteeseen mistä taitava kuljettaja vielä selviää.
Jep. Ongelmana on vaan…
Lainaus:20.09.2006 klo 11:49 Rätkätin kirjoitti
Puhut aika paljon siitä, miten auto mekaanisena laitteena vaikkapa avaruudellisesti kulkiessaan joko törmää tai ei törmää kulkiessan joko piikkisuoraan tai mutkitellen ja kenties vielä vauhtia vaihde…
Lainaus:19.09.2006 klo 16:04 kutvonen kirjoitti
Lainaus:19.09.2006 klo 15:38 V12 kirjoitti
Pointti on siinä, että törmäyksen todennäköisyys ei riipu nopeudesta. Sekin on mahdollista, että törmäys tapahtuu vaikka toinen objekti on paikallaan. Tämä…
Lainaus:19.09.2006 klo 15:12 kutvonen kirjoitti
Ei tämä kyllä niin itsestäänselvää ole minullekaan. Eikös sinänsä tosi ja ansiokas perustelusi sovellu tähän tapaukseen vähän huonosti kun tässä kai epäsuotuisana törmäyksenä voidaan pitää vain sella…
Yhteentörmäyshän tapahtuu, jos kaksi liikkuvaa objektia tulevat samaan aika-avaruuskoordinatiston pisteeseen (samaan aikaan samassa paikassa).
Kummankin objektin liike on riippumaton toisen objektin liikkeestä. Kummankin objektin liikkumista aika-a…
Lainaus:07.09.2006 klo 12:23 J R kirjoitti
TeeCee: "Jos nopeutesi oli tasan 40 km/h. hidastuvuutesi 8 m/s2, reaktioaikasi 1 s ja pysähdyit kahden metrin päähän pojasta, olisit osunut häneen juoksunopeudella (16 km/h) jos olisit ajanut 42 km/h."
Jo…
Lainaus:06.09.2006 klo 11:49 PropJock kirjoitti
Sattui eilen silmään BMW 530:llä ajellut kaveri. Hieno auto, eipä siinä mitään. Sompailimme samaan aikaan pysäköintialueella ja kaverin ajoasento kiinnitti huomioni. Kädet eivät nimittäin yltäneet rat…
Lainaus:24.08.2006 klo 14:41 Rätkätin kirjoitti
V12:n vastaus on OK.
Mutta ihmettelen, että mitä kummaa autokouluissa opetetaan, kun edes se mikä on moottoritie ei ole selvänä .. saatikka miten siellä käyttäydytään.
Niinkin perusasia, kuin oikean…
Lainaus:23.08.2006 klo 17:02 Tapio Taula kirjoitti
Pääkaupunkiseudun riesana on teitä, joista monet käyttäjät eivät tiedä onko tie MOOTTORITIE vai vaan TIE, jossa keskiosassa on teräsaita jakamassa eri suuntaan johtavia kahta ajokaistaa puolellansa…
Lainaus:28.08.2006 klo 16:38 J R kirjoitti
Jokainen autoilija saa ajaa pienemmässä kuin 0,5 promillen humalassa tai krapulassa. Laki ei tätä tuomitse, vaan joko 0,5 promillea tai sitä suuremman humala- tai krapulatilan. Vesillä jokainen veneilijä s…
Lainaus:17.08.2006 klo 14:45 ferdinand kirjoitti
Olisko niin että tieliikennelaki velvoittaa pyöräilijää taluttamaan pyörää suojatiellä, jollei risteykseen tule erikseen pyöräliikenteelle jalkakäytävästä merkitsemällä erotetun kaistan jatketta?
…
Lainaus:14.06.2006 klo 11:15 Rätkätin kirjoitti
Jos pyöräilijä ajaa, niin silloin on normaalit ajoneuvojen väistämissäännöt voimassa ja jos taas pyöräilijä kävelee ja taluttaa pyöräänsä, niin silloin hän on jalankulkija, jota taas pitää suojateillä…
Lainaus:24.05.2006 klo 14:07 whiic kirjoitti
V12, en tiedä mitä ajat takaa, mutta mitä pienempi pituuden muutos on suhteessa kokonaispituuteen, sitä enemmän täytyy tuota kaavaa vetkuttaa, jotta päästään lähelle nollaa. Kaavahan on vain approksimaat…
Lainaus:24.05.2006 klo 13:26 whiic kirjoitti
Vastaan ensin V12:n kommenttiin, koska hän haluaa painostaa pikaiseen vastaukseen. (Aion kyllä vielä kommentoida TeeCeen esille ottamaa esimerkkiäkin.)
V12: "Missä vika? Vastailen itse jonkion ajan kulu…
Lainaus:24.05.2006 klo 11:45 whiic kirjoitti
TeeCee: "Ei ole kauan siitä kun sanoit Kannattaisi miettiä mitä olettaa, ja minkä on todistanut paikkansa pitäväksi. Nyt heittelet testaamattomia teorioita ja odotat muiden selittävän laskelmiesi virh…