Ajan melko usein Helsinki-Hanko tietä. Matkalla on aina välillä 80 km nopeusrajoituksia. Aika usein edellä ajaa auto 90 km/h. Siis tunnollinen, usein nainen, joka ei aja ainakaan ylinopeutta. Tulee 80 lätkä. Putoaako nopeus 70 km/h . Ei vaan auto jatkaa tasaista 90 jumputustaan !
Olisi mielenkiintoista joskus myös nähdä tilasto näistä naisautoilijoista. Heitä on tietty prosentti autoilijoista. Kuinka monta % tämä joukko aiheuttaa onnettomuuksista ottaen huomioon heidän % osuuden ! Epäilen että kyseinen luku ei mairittele naisautoilijoita ja siksi sellaista ei julkaista.
(Miehiä eivät ole nuoret kusipäät jotka ajavat juovuspäissään suurimman osan kuolonkolareita. Heistäkin voisi tehdä oman samantyyppisen tilastollisen tarkastelun)
Olen huomannut saman myös toisinpäin; edellä oleva kaveri ajaa 80 alueella kympin ylinopeutta mutta rajoituksen muuttuessa 100 nopeus säilyy järkähtämättä samana
Olisi mielenkiintoista joskus myös nähdä tilasto näistä naisautoilijoista. Heitä on tietty prosentti autoilijoista. Kuinka monta % tämä joukko aiheuttaa onnettomuuksista ottaen huomioon heidän % osuuden ! Epäilen että kyseinen luku ei mairittele naisautoilijoita ja siksi sellaista ei julkaista.
(Miehiä eivät ole nuoret kusipäät jotka ajavat juovuspäissään suurimman osan kuolonkolareita. Heistäkin voisi tehdä oman samantyyppisen tilastollisen tarkastelun)
Tilastoa ei ole sulle antaa, mutta rohkenisin väittää, että suurin osa onnettomuuksista sattuu miehille. Naisia on liikenteessä varmasti lähes samanverran kuin miehiäkin.
Onkos sulla antaa jotain faktaa noista kusipää nuorista jotka juovuspäissään niitä kuolonkolareita ajaa?! Rohkenisin taas väittää päinvastaista. Yleensä ne juoppokuskit on niitä keski-ikäisiä äijänkäppänöitä.
Olisi mielenkiintoista joskus myös nähdä tilasto näistä naisautoilijoista. Heitä on tietty prosentti autoilijoista. Kuinka monta % tämä joukko aiheuttaa onnettomuuksista ottaen huomioon heidän % osuuden ! Epäilen että kyseinen luku ei mairittele naisautoilijoita ja siksi sellaista ei julkaista.
(Miehiä eivät ole nuoret kusipäät jotka ajavat juovuspäissään suurimman osan kuolonkolareita. Heistäkin voisi tehdä oman
samantyyppisen tilastollisen tarkastelun)
Joo ja kun nopeusrajoitus muuttuu 50:iin(taajama), vauhti ei myöskään laske! (Siis monia tällaisia tapauksi on näty)
(Miehiä eivät ole nuoret kusipäät jotka ajavat juovuspäissään suurimman osan kuolonkolareita. Heistäkin voisi tehdä oman samantyyppisen tilastollisen tarkastelun)
Tilastoa ei ole sulle antaa, mutta rohkenisin väittää, että suurin osa onnettomuuksista sattuu miehille. Naisia on liikenteessä varmasti lähes samanverran kuin miehiäkin.
Onkos sulla antaa jotain faktaa noista kusipää nuorista jotka juovuspäissään niitä kuolonkolareita ajaa?! Rohkenisin taas väittää päinvastaista. Yleensä ne juoppokuskit on niitä keski-ikäisiä äijänkäppänöitä.
Täytyy heti todeta että juuri niistä tilastoista olinkin kiinnostunut ! (Ja sellaists tilastoista jotka antavat suhteellisen tilastoluvun = ainoan oikean)
Mielikuva syntyy lehtiä lukemalla. Niissä nuorissa (kusipäissä) kyllä näyttää olevan myös mukana nuoret naiset ! 20 v. turkulaisnainen kaahasi 100 alueella 159 km/h. Toinen nuori nainen juovuspäissään pakeni poliisia ja puhalsi 2 promillea. Sakotetusista ylinopeuksista ja kortti hyllylle suurin osa on oli nuoria ! HS/10.7.05
Että se siitä keski_ ikäisistä.
Taidat olla itse nuori kun noin tuohduit !
Ei kait 159 ole vielä mtään kaahausta, sehän on normaali ohitusnopeus jos ei halua tupeksia ja vaarantaa liikennettä. Vaaraallisinta on pitkä ohitus ja perässäajo. Tänään yks mopo sattu eteen, ajo onneksi normaalia 90 nopetta 80 rajoituksella, muuta kun rajoitus muuttui sataseen, ajoi edelleen 90 ja oli mies!
Onko olemassa muita vaihtoehtoja kuin pitkä ohitus, perässä ajaminen tai ohitus suurella ylinopeudella?
Pitkä ohituskin on venyvä käsite. Jos tilaa on, mitä haittaa siitä on? Ei aina tarvitse painaa kaasua pohjaan.
"Täytyy heti todeta että juuri niistä tilastoista olinkin kiinnostunut ! (Ja sellaists tilastoista jotka antavat suhteellisen tilastoluvun = ainoan oikean)
Mielikuva syntyy lehtiä lukemalla. Niissä nuorissa (kusipäissä) kyllä näyttää olevan myös mukana nuoret naiset ! 20 v. turkulaisnainen kaahasi 100 alueella 159 km/h. Toinen nuori nainen juovuspäissään pakeni poliisia ja puhalsi 2 promillea. Sakotetusista ylinopeuksista ja kortti hyllylle suurin osa on oli nuoria ! HS/10.7.05
Että se siitä keski_ ikäisistä.
Taidat olla itse nuori kun noin tuohduit !"
En ole keski-ikäinen enkä tuohtunut. Kyllä, nuoret kaahaa enkä ole muuta väittänytkään. Mielikuvia tulee minullekkin lehtiä lukemalla ja suurin osa näistä rattijuopoista on näitä keski-ikäisiä äijiä.
[quote title="15.07.2005 klo 01:57 JOXA kirjoitti"]
Ei kait 159 ole vielä mtään kaahausta, sehän on normaali ohitusnopeus jos ei halua tupeksia ja vaarantaa liikennettä.
Siinäpä se tuli, selitys näille metsään ajoille jotka aihuttavat runsaasti nuorten kuolemia. Osataan ajaa suoraan ja kovaa, mutta kun pitäisi osasta muutakin, taidot loppuvat ! Tuohon voisi lisätä ajokortin varman menetyksen. Toivottavasti niin käy tälle ääliö kirjoittajalle, joka saattaa olla jopa nuori nainen !
Ohituksessa ajetaan yleensä suoraan, jos ei mutkassa ohiteta!
Taito on vielä riittänyt!
Tuo ÄO on sitten vähän hankalampi juttu, mielestäni sekin on riittävä vaikka olen vain inssi, johtuu kyllä laiskuudesta kun ei "lukuhommat" aikoinaan kiinnostaneet!
Ohituksessa voi periaatteessa ajaa suoraan ainoastaan silloin, kun ohittaa vasemmalle taittuvassa mutkassa. Vai onko insinööri eri mieltä? Et sitten kommentoinut niitä kaipaamiani vaihtoehtoja ohitustavoissa.
......Tuo ÄO on sitten vähän hankalampi juttu, mielestäni sekin on riittävä vaikka olen vain inssinööri ......
Ihan mykistyn tämän vastaajan korkeasta koulusivistyksestä. Hänen täytyy olla oikeassa, onhan hän insinöööri :' ( Siis satasen alueella ohitusnopeus vaan yli 150 km/h ! Vastaamatta jäi vain olisiko vielä naispuolinen insinöööri, joka tieto vielä lisäisi hänen mielipiteensä arvoa !
"Mikään ei oo niin viisas kuin insinööri..." laulussakin sanotaan.
Paitsi ehkä toinen insinööri?
Harvoin on tilaa ohittaa kilometritolkulla?
Ohitustilanne on aina vaarallinen, lähes yhtä vaarallinen kuin jonossa ajaminen, siksi vaaran pienentämiseksi kannattaa ohittaa ripeästi!
En minä heiluta rattia ohitustilanteessa, vaan pyrin välttään äkkinäisiä liikkeitä ja ajan mahdollisimman suoraan, ainakin jos vauhtia on yli 100!
Ohitustilanne on aina vaarallinen, lähes yhtä vaarallinen kuin jonossa ajaminen, siksi vaaran pienentämiseksi kannattaa ohittaa ripeästi!
En minä heiluta rattia ohitustilanteessa, vaan pyrin välttään äkkinäisiä liikkeitä ja ajan mahdollisimman suoraan, ainakin jos vauhtia on yli 100!
Ripeä ohitus varmaankin on turvallinen, mutta jos nopeutta täytyy satasen alueella nostaa yli 130km/h niin silloin olet lähtenyt liian pienessä raossa ohi.
Ei kait 159 ole vielä mtään kaahausta, sehän on normaali ohitusnopeus jos ei halua tupeksia ja vaarantaa liikennettä.
Tuo osin soukkia, mutta täällä on kyllä aika tosikkoa porukkaa?
Eteläsuomen motareilla tuo kyllä pitää paikkansa. Jos ajat alle 140 niin oot tien tukkona tai joku persuuksissa kiinni. Jos ohitat alle tuon, niin taas on joku perää nuolemassa tai valoja vilkuttamassa!
Eli totta toinen puoli?