Kovasti nuo valtion polttoaineet on monopolisoitunut yksiin käsiin kun Vapokin osti kilpailijansa Biowatin itselleen:
http://www.biowatti.fi/tiedotteet.htm
Ei ole ihme että tämänkin värkin hinta pomppasi. Samaa papanaa saa kolhoosikaupasta ja keskoosesta, tosin nimi ei ole ainakaan vielä vaihtunut...
Mitenkä tämä nyt tähän liikennekeskusteluun liittyy ?
"Mitenkä tämä nyt tähän liikennekeskusteluun liittyy ?"
Arvasin että joku valopää kysyy tuota
http://www.gengas.nu/bilder/gengaskalle.shtml
Puupelletti tuottaa tehoa 4,8 Mw/h (diesel 10 Mw/h). Kun yleisesti häkäpöntössä käytetyllä hakkeella saavutetaan vastaavana arvona vain 0,80 Mw/h. Polttoaineena pelletti mahdollistaa pienikokoisten "häkäpönttöjen" kehittämisen liikennekäyttöön. Myös polttoaineen syöttö on helppo toteutaa.
100 kg määrä menee pieneen tilaan ja sillä voidaan ajaa jo usemapi sata kilometriä.
No hyvä ! Ryhdytään sitten seuraavaksi puhumaan härkävankkureista tällä liikennepalstalla !
"Ryhdytään sitten seuraavaksi puhumaan härkävankkureista tällä liikennepalstalla !"
Sekin sopii koska kysymyksessä on mobiili eli liikenne käytössä oleva liikenneväline ennen hevosajoneuvojen sekä automobiilien yleistymistä. Yleisesti käytössä edelleenkin mm. aasian maissa.
Tiesitkö että sana "rekka" on peräisin parireen päälle asetetusta kuljetuslavasta?
http://www.idea-animaatiomlahti.fi/ajoneuvo/hoijakka.htm
Kaikki erilaiset kotimaiset liikennepolttoainevaihtoehdot ovat tervetulleita. Ensinnäkin ne luovat Suomeen työpaikkoja, toiseksi Suomesta ei virtaa valuuttaa ulkomaille niiden ostoon, ja kolmanneksi vähitellen voisimme olla riippumattomia ulkoisesta energiasta liikenteessä. Eri biopolttoaineet, metaani, maakaasu, synteettinen diesel - näitä löytyy jos tahtoa on, mutta Valtio tienaa tuontiraakaöljyllä. Se on se monopoli. Usein tuntuu ettei ihmiset tätä ymmärrä lainkaan. Valopäitä jotka eivät tiedä tai tajua asiaa löytyy aina, yläpää lyö tyhjää!