Tosi lupaavalta näyttää kehitys! Verottajan kuitenkin arvelen pitävän osuudestaan kiinni vähintään yhtä tiukasti kuin taannoin autoverossa.Sitten kun vihdoinkin veroa muutetaan ottaa verottajaa päähän verotulojen lisääntyminen, mutta eihän virkamiesten koskaan tarvi mitään oppia. Olis tosiaan ihan hyvä jos sais vaikka pienimuotoisen kierrätyksen käyntiin , jäterasvat vaan paistinpannusta suoraan tankkiin. Vakavasti puhuen on biodiesel varmasti etanolipensaan verrattuna turvallisempi vaihtoehto;etanolisekoitteinen bensiini on paljon syttymisherkempää kuin pelkkä bensiini sillä se saattaa syttyä jopa täydessä tankissa. Dieselmoottorien kehityksessä on vielä paljon jäljellä ja jo nyt on diesel monille paljon järkevämpi ratkaisu kuin pensa.
Tosi lupaavalta näyttää kehitys! Verottajan kuitenkin arvelen pitävän osuudestaan kiinni vähintään yhtä tiukasti kuin taannoin autoverossa.Sitten .....
No tämän päivän Taloussanomissa tuo tuli selville (rankasti lyhennettynä, enkä pääse webbiversiosta kopsailemaan):
Otsikolla "Ekoautoilun ympäristöpäästöt jäävät vielä tehottomiksi" * Enemstam: "Päästöjä on tehokkaampaa vähentää energian tuotannosta"
* sama mies: "Bio- ja hybridiautojen verotuksellinen tukeminen liian kallista saataviin hyötyihin nähden"
* Liikenne- ja viestintäministeriön valtiosihteeri Perttu Puro: "Bioenergian hyödyntäminen liikenteessä on toistaiseksi huomattavan kallista ja vaikeaa"
* Epävirallinen valtiovarainministeriön työryhmä pohtii autoilun verotusta: "Ajatuksena ei ole tulevaisuudessa suosia mitään erityistä tekniikkaa" (Leo Parkkonen, vvm)
* Autokantaa ei yritetä nuorentaa laskemalla autoveroa, koska autojen määrä tod.näk. vain lisääntyisi. Vaikka uudet ovat ympäristöystävällisiä, niin määrän kasvu syö ympäristöedut.
* Bioenergian hyödyntäminen sähkön- ja lämmöntuotannossa on biopolttoaineita ja hybridiautoja kustannustehokkaampaa: "Lopultahan on sama, missä päästöjen vähentäminen saadaan aikaiseksi, liikenteessä vai energiantuotannossa (välihuom: miksköhän ei molemmista käy??)", Parkkonen sanoo.
* "Jos valtio poistaisi verot liikenteen polttoaineilta, menettäisimme ensin noin 100 miljoonaa euroa vuodessa. Lisäksi biopolttoaineiden valmistuksessa tarvittavia tuotteita tuotaisiin ulkomailta, jossa niiden tuottaminen on halvempaa.
Autoilijoilta saadut verotulot menevät ympäristöseikkojen edelle.
On se kiva kun ovat luoneet vääristyneen liikenteen verotussysteemin, jonka osittainenkin purkaminen poliittisen järjestelmän kautta osoittautuu "mahdottomaksi".
Autoilijoilta saadut verotulot menevät ympäristöseikkojen edelle.
On se kiva kun ovat luoneet vääristyneen liikenteen verotussysteemin, jonka osittainenkin purkaminen poliittisen järjestelmän kautta osoittautuu "mahdottomaksi".
Eu:ko apuun?
Kyllä se niin on, että ainoastaan EU:n päätös voi tässä auttaa. Suomessa virkamiehet eivät tule hajoittamaan nykyistä verotulo politiikkaa.
Nähtiinhän se jo tuontiautoverotus asiassakin.
Tarvittaisiin vain tarpeeksi voimakas tahtoinen henkilö viemään asian EU tuomioistuimeen.
* sama mies: "Bio- ja hybridiautojen verotuksellinen tukeminen liian kallista saataviin hyötyihin nähden"
Ei 3-kopla tulekaan saamaan mitään aikaiseksi. Palkka on päälle 10.000,- / kk, valtion autolla kuljettaja näitä päättäjiä kuljettaa, joten heillä ei ole mitään motivaatiota tai syytä olla kiinnostuneita oikestaan mistään. On hyvä pyörtää sanoja heti. Kuten Väyrysen kuuluisa kommentti "en kiellä enkä myönnä".
Kajaanissa tai Kainuussa ajelee eräs mies suoraan kaupan hyllystä ostetulla rypsiöljyllä. 95 centtiä litra. Kirjoitti tästä omasta kokeilusta suoraan nettiin. Common-rail diesel kulkee kuin unelma, siitä huolimatta, että hallaa -3 oli eräänä aamuna ollut. Muistaakseni oliiviöljy menee hyhmään jääkaapissa n. +6 asteessa.
Kohta selaillaan markettien tarjouksia. Saisipa 10 l kannuissa.
Bensa-autoilijoilla ei juuri ole vielä monta vaihtoehtoa kuin vain maksaa tai jättää jossain vaiheessa auto kotiin, riippuen missä kenenkin kipukynnys kulkee.
Kajaanissa tai Kainuussa ajelee eräs mies suoraan kaupan hyllystä ostetulla rypsiöljyllä. 95 centtiä litra. Kirjoitti tästä omasta kokeilusta suoraan nettiin. Common-rail diesel kulkee kuin unelma, siitä huolimatta, että hallaa -3 oli eräänä aamuna ollut. Muistaakseni oliiviöljy menee hyhmään jääkaapissa n. +6 asteessa.
Kohta selaillaan markettien tarjouksia. Saisipa 10 l kannuissa.
Bensa-autoilijoilla ei juuri ole vielä monta vaihtoehtoa kuin vain maksaa tai jättää jossain vaiheessa auto kotiin, riippuen missä kenenkin kipukynnys kulkee.
Viittaatko nyt tähän newseissä käytyyn keskusteluun:
Tänään TV2:lta tulleessa Puskuri ohjelmassa muuten haastateltiin sitä suomen toista kuuluisaa biodiesel tuottajaa (oliko Karjaalta?). Sen mukaan kriittinen piste olisi 0.95e/L hinta, jonka jälkeen biodieselistä tulee kannattavaa.
Ei ole sama saitti. Tätä keskustelua käydään vähän joka sivulla joka liippaa autoilua. Oikeasti rypsiöljy tulisi esteröidä, eli poistaa glyseriini mikäli ajaa pelkällä kaupan ruokaöljyllä. Mutta jos seassa on 10-20% dieseliä, niin sama se. Minulla on muuten tällainen rosterista tehty esilämmitin joka liitetään jäähdytysjärjestelmään, ja tuodaan ennen dieselsuodatinta kiertoon. Koska diesel myös osittain palaa paluuputkea pitkin tankkiin, lämmittää tämä vähitellen tankissa olevan polttoaineen. Yksinkertainen ja halpa värkki. Ehkä asennan sen jo viikonloppuna autoon. Onpahan kiinni oli polttoaine mikä öljy vain.
Kai huomasit eilen katsoa MTV3:lta 45min ohjelman ?
Siellähän kys. yrityksen herra olikin esittelemässä laitteistoja. Mainio juttu!
Täällä toinen ja lähellä pk-seutua.
http://www.vegoleum.fi/index_fin.htm
Kysymys: Mihin varastoida 200 l. biodiesel-säiliö omakotitaloalueella?
Kysymys 2: Ostaako oma esteröintilaitteisto ja tehdä diili Mäkkäreiden jäterasvan jälkikäsittelystä?
Tosi lupaavalta näyttää kehitys! Verottajan kuitenkin arvelen pitävän osuudestaan kiinni vähintään yhtä tiukasti kuin taannoin autoverossa.Sitten kun vihdoinkin veroa muutetaan ottaa verottajaa päähän verotulojen lisääntyminen, mutta eihän virkamiesten koskaan tarvi mitään oppia.
Olis tosiaan ihan hyvä jos sais vaikka pienimuotoisen kierrätyksen käyntiin , jäterasvat vaan paistinpannusta suoraan tankkiin.
Vakavasti puhuen on biodiesel varmasti etanolipensaan verrattuna turvallisempi vaihtoehto;etanolisekoitteinen bensiini on paljon syttymisherkempää kuin pelkkä bensiini sillä se saattaa syttyä jopa täydessä tankissa.
Dieselmoottorien kehityksessä on vielä paljon jäljellä ja jo nyt on diesel monille paljon järkevämpi ratkaisu kuin pensa.
Tosi lupaavalta näyttää kehitys! Verottajan kuitenkin arvelen pitävän osuudestaan kiinni vähintään yhtä tiukasti kuin taannoin autoverossa.Sitten .....
No tämän päivän Taloussanomissa tuo tuli selville (rankasti lyhennettynä, enkä pääse webbiversiosta kopsailemaan):
Otsikolla "Ekoautoilun ympäristöpäästöt jäävät vielä tehottomiksi"
* Enemstam: "Päästöjä on tehokkaampaa vähentää energian tuotannosta"
* sama mies: "Bio- ja hybridiautojen verotuksellinen tukeminen liian kallista saataviin hyötyihin nähden"
* Liikenne- ja viestintäministeriön valtiosihteeri Perttu Puro:
"Bioenergian hyödyntäminen liikenteessä on toistaiseksi huomattavan kallista ja vaikeaa"
* Epävirallinen valtiovarainministeriön työryhmä pohtii autoilun verotusta: "Ajatuksena ei ole tulevaisuudessa suosia mitään erityistä tekniikkaa" (Leo Parkkonen, vvm)
* Autokantaa ei yritetä nuorentaa laskemalla autoveroa, koska autojen määrä tod.näk. vain lisääntyisi. Vaikka uudet ovat ympäristöystävällisiä, niin määrän kasvu syö ympäristöedut.
* Bioenergian hyödyntäminen sähkön- ja lämmöntuotannossa on biopolttoaineita ja hybridiautoja kustannustehokkaampaa: "Lopultahan on sama, missä päästöjen vähentäminen saadaan aikaiseksi, liikenteessä vai energiantuotannossa (välihuom: miksköhän ei molemmista käy??)", Parkkonen sanoo.
* "Jos valtio poistaisi verot liikenteen polttoaineilta, menettäisimme ensin noin 100 miljoonaa euroa vuodessa. Lisäksi biopolttoaineiden valmistuksessa tarvittavia tuotteita tuotaisiin ulkomailta, jossa niiden tuottaminen on halvempaa.
Että silleen taas....
Summa summarum...
Autoilijoilta saadut verotulot menevät ympäristöseikkojen edelle.
On se kiva kun ovat luoneet vääristyneen liikenteen verotussysteemin, jonka osittainenkin purkaminen poliittisen järjestelmän kautta osoittautuu "mahdottomaksi".
Eu:ko apuun?
Autoilijoilta saadut verotulot menevät ympäristöseikkojen edelle.
On se kiva kun ovat luoneet vääristyneen liikenteen verotussysteemin, jonka osittainenkin purkaminen poliittisen järjestelmän kautta osoittautuu "mahdottomaksi".
Eu:ko apuun?
Kyllä se niin on, että ainoastaan EU:n päätös voi tässä auttaa. Suomessa virkamiehet eivät tule hajoittamaan nykyistä verotulo politiikkaa.
Nähtiinhän se jo tuontiautoverotus asiassakin.
Tarvittaisiin vain tarpeeksi voimakas tahtoinen henkilö viemään asian EU tuomioistuimeen.
Ei 3-kopla tulekaan saamaan mitään aikaiseksi. Palkka on päälle 10.000,- / kk, valtion autolla kuljettaja näitä päättäjiä kuljettaa, joten heillä ei ole mitään motivaatiota tai syytä olla kiinnostuneita oikestaan mistään. On hyvä pyörtää sanoja heti. Kuten Väyrysen kuuluisa kommentti "en kiellä enkä myönnä".
Kajaanissa tai Kainuussa ajelee eräs mies suoraan kaupan hyllystä ostetulla rypsiöljyllä. 95 centtiä litra. Kirjoitti tästä omasta kokeilusta suoraan nettiin. Common-rail diesel kulkee kuin unelma, siitä huolimatta, että hallaa -3 oli eräänä aamuna ollut. Muistaakseni oliiviöljy menee hyhmään jääkaapissa n. +6 asteessa.
Kohta selaillaan markettien tarjouksia. Saisipa 10 l kannuissa.
Bensa-autoilijoilla ei juuri ole vielä monta vaihtoehtoa kuin vain maksaa tai jättää jossain vaiheessa auto kotiin, riippuen missä kenenkin kipukynnys kulkee.
Kajaanissa tai Kainuussa ajelee eräs mies suoraan kaupan hyllystä ostetulla rypsiöljyllä. 95 centtiä litra. Kirjoitti tästä omasta kokeilusta suoraan nettiin. Common-rail diesel kulkee kuin unelma, siitä huolimatta, että hallaa -3 oli eräänä aamuna ollut. Muistaakseni oliiviöljy menee hyhmään jääkaapissa n. +6 asteessa.
Kohta selaillaan markettien tarjouksia. Saisipa 10 l kannuissa.
Bensa-autoilijoilla ei juuri ole vielä monta vaihtoehtoa kuin vain maksaa tai jättää jossain vaiheessa auto kotiin, riippuen missä kenenkin kipukynnys kulkee.
Viittaatko nyt tähän newseissä käytyyn keskusteluun:
http://groups.google.fi/group/sfnet.harrastus.autot/browse_thread/thread/b8f30983e98e972b/fe53481048cfead1?hl=fi&
Tänään TV2:lta tulleessa Puskuri ohjelmassa muuten haastateltiin sitä suomen toista kuuluisaa biodiesel tuottajaa (oliko Karjaalta?). Sen mukaan kriittinen piste olisi 0.95e/L hinta, jonka jälkeen biodieselistä tulee kannattavaa.
http://groups.google.fi/group/sfnet.harrastus.autot/browse_thread/thread/b8f30983e98e972b/fe53481048cfead1?hl=fi/
Ei ole sama saitti. Tätä keskustelua käydään vähän joka sivulla joka liippaa autoilua.
Oikeasti rypsiöljy tulisi esteröidä, eli poistaa glyseriini mikäli ajaa pelkällä kaupan ruokaöljyllä. Mutta jos seassa on 10-20% dieseliä, niin sama se. Minulla on muuten tällainen rosterista tehty esilämmitin joka liitetään jäähdytysjärjestelmään, ja tuodaan ennen dieselsuodatinta kiertoon. Koska diesel myös osittain palaa paluuputkea pitkin tankkiin, lämmittää tämä vähitellen tankissa olevan polttoaineen. Yksinkertainen ja halpa värkki. Ehkä asennan sen jo viikonloppuna autoon. Onpahan kiinni oli polttoaine mikä öljy vain.