Työmatkat

4 kommenttia

Uutinen <-- tuolla ...



Pitkämatkalaiset onnettomimpia ja matkakustannukset syövät säästöt.

Väittävät, että kukaan ei totu ruuhkiin ... voi olla noinkin vaikka juuri minua ne eivät ihmeemmin harmitakaan ...

  
  • Siinäpä haastetta yhdyskuntasuunnittelulle. Kannattaako Vapaavuoren keskittää kaikki yhteen paikkaan, jolloin liikkumistarve, etäisyydet ja ruuhkat vain kasvaa. No, kannattaa, kun välit rakennusliikkeiden kanssa on kunnossa.



    Artikkelin kirjoitajalla on aika yksisilmäinen näkemys aiheeseen. Kaikkien työpaikat ei ole keskustoissa.



    Itselläni on työmatkat tällä hetkellä n. 60 km/suunta, mikä on minulle erinomainen tilanne. Omat hankaluudet sekin tietysti tuo tullessaan. Ajallisesti matka on kuitenkin sama, kuin pääkaupunkiseudulla 30 km matkalla.

      
  • Minä ajan 40km/suunta työmatkaa, työpaikka on Kehä I sisäpuolella, juuri ja juuri (Pitäjänmäki). Kesällä menee 30-35min ja talvella noin 10min enemmän. Tulen Helsinkiin päin pohjoisesta, en kuitenkaan 3-tietä vaan Vihdintietä joka vetää ihan kivasti. Itä-länsi suunnassa siirtyminen Helsingissä on täyttä tuskaa. Tuo sama aika menee helposti ruuhkassa istumiseen vaikka matka olisi vain puolet omastani. Yksi henkilö ajaa julkisilla Vuosaaresta ja vaihtoineen kestää 1,5h/suunta.

    Kyllähän kaikki olisi yksinkertaista jos kiellettäisiin toimistojen ja muiden vastaavien "ei-palveluammatti" työpaikkojen sijoittaminen keskustaan. Toimistot esim. Kehä III ulkopuolelle, jossa pysäköintitilaa olisi rakennuksen vieressä muutama hehtaari ja tien laidassa bussipysäkki.

      
  • Milloin Helsingin Heput tekee töitä, kun työmatkoihin menee kaksi tuntia ?

      
  • Derrick:

    Milloin Helsingin Heput tekee töitä, kun työmatkoihin menee kaksi tuntia ?


    Samaan aikaan kun muutkin. Lakanoita laulattaa apumiehet.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit