Seuraavanlainen uutinen oli äsken Ilta-Sanomain sivulla. Toivotaan, ettei Suomesta kuulu pian vastaavanlaisia uutisia kun tiemme rappeutuvat jatkuvasti, töyssyjä asennellaan eikä talvella auraus toimi.
"Yksi tietyömies kuoli ja toinen sai vakavia vammoja, kun mersukuski ampui työmiehiä kostoksi Moskovassa.
Tilanne sai alkunsa sunnuntain vastaisena yönä, kun kovaa vauhtia ajanut nuori mies osui Mercedeksellään tietyömaan kuoppaan. Kovasta jarrutuksesta huolimatta auton pyörä vaurioitui, ja mies ryhtyi vaatimaan kompensaatiota paikalla olleilta työmiehiltä.
Työmiehet eivät kuitenkaan suostuneet miehen vaatimuksiin, jolloin tämä ilmoitti silminnäkijän mukaan, että hän palaa kohta takaisin ja "näyttää kaikille".
- Hän palasi takaisin ehkä noin vartin päästä ja ryhtyi ampumaan työmiehiä summittaisesti pistoolilla, silminnäkijä kertoi uutistoimisto Interfaxille.
Surmansa sai Georgiasta Moskovaan tullut 28-vuotias mies, joka ehti työskennellä tietyömaalla vain kaksi päivää. Hänen työtoverinsa haavoittui jalkoihin ja joutui sairaalahoitoon.
Mersukuski onnistui pakenemaan paikalta eikä hänen henkilöllisyyttään ole saatu selville. Miliisi tutkii useita versioita, mutta toistaiseksi tekoa kuvaillaan "yllättäen eteen tulleen vastenmielisen tilanteen laukaisemaksi surmaksi".
Tämä johtui ihan selvästi autosta. Mersumies oli todennäköisesti käyttänyt kaikki rahansa Mersuun eikä hänellä ollut enää rahaa siihen pyörän korjaukseen. Siksi hirveät pultit. Jos olisi ollut halvempi auto, niin rahaa olisi ollut siihen pyörän korjaukseen eikä olisi tarvinnut ottaa pultteja.
Selvä juttu. Tilanteesta ei voi syyttää kuin Mersun huonoa ohjaustuntoa, olikohan kiertokuulalla varustettu auto? Paremmalla ohjattavuudella kuopan olisi kiertänyt "tost noin vaan".
Volvolla tätäkään tilannetta ei olisi syntynyt. Urheat lippalakkipäät olisivat sumuvaloillaan nähneet kuopan jo hyvissä ajoin ja väistäneet hallitusti huipputunnokkaan ohjauksen ansiosta. Tai vaikka olisi kuoppaan kopsahtanut, ei se traktorissa tunnu niin pahasti.
Olennaistahan tässä uutisessa on tietenkin se, että auto oli mersu, eikä esimerkiksi kuskin sosiaaliset taidot, henkiset kyvyt tai sairas mieli.
Pitää jarruttaa ennen kuoppaa, ei kuopassa, koska täten isku on pienempi!
Mites tietyömaalla voi niin lujaa ajaa että auto hajoaa?
Aivan. Tuo ampuminenhan on ihan normaali primitiivireaktio, tosin vähän turhan raju sellainen. Kukapa ei olisi tehnyt ajaessaan virhettä ja sen jälkeen ensimmäisenä halunnut löytää siihen syyllistä jostain muusta kuin itsestään? Onneksi tavanomainen tapa purkaa tuo tilanne on yleensä korkeintaan kirota rumasti tai pahimmillaan näyttää keskisormea.
Yksi karkea esimerkki siitä että pääkin,eikä vain lompakko on tyhjentynyt auton ostossa.
Johan noi esim.ohitetuksi tulleet on ammuskelleet ohittajia,jos on kiinni saaneet,jo kauan sitten,parkkipaikasta riitejöistä puhumattakaan.
Sääli vaan työläisiä ,ne kun eivät pääse karkuun.
Voi mersu hajota hiljaisessakin vauhdissa,kallis korjattava joka tapauksessa.
Maassa maan tavalla ..
Rankka viedeonpätkä Ameriikan ihmemaasta ..
aluksi tulee jokin mainoksenpätkä .. Visa-mainos tai jotain ..
mutta sitten alkaa takaa-ajoa ..
kyllä ameriikanpoika osaa ... lopussa tunnelma tiivistyy ..
http://www.officer.com/videonetwork/index.jsp?showid=378811
Venäjällä kun ollaan, niin voi olla myös niinkin, että tämä kuollut tietyömies teki sosialistista rakennustyötä ja kuoltuaan hän pääsi sosialismin paratiisiin.
Halloo, kyseessä on Venäjä! 'Tietyö'-aluetta ei välttämättä ole merkitty mitenkään, voi olla mitä mielikuvituksellisemmassa paikassa ja kuinka vaarallinen tahansa. Toisaalta kuskin suoritus voi olla ties kuinka 'sankarimainen' eli meno voi olla hyvinkin älytöntä. Eli vaikea noiden tietojen perusteella on sanoa mitä on tapahtunut ja kenen syy se saattaa olla. Ampuminen kyllä hankaloittaa perintätoimenpiteitä, kuolleilta on aika vaikea rahaa enää pyytää...
hankala ottaa tarkemmin kantaa kun ei ole tiedossa oliko kysymyksessä bensiini- vai diesel-auto.
Kannanottoon saattaisi myös vaikuttaa tieto asetyypistä,kaliberista ja ampujan kengännumerosta.