Volvo S80 on testattu Amerikkalaisen IIHS:n testissä ja sai 2007 TOP SAFETY PICK -arvosanan, koska sekä etu-, sivu- että takatörmäystestien arvosana on "good".
SUV ja pickup sivutörmäystä simuloivassa testissä Volvo S80 sai arvosanan good, MB E-sarja sai arvosanan acceptable ja BMW 5-sarja sai vain arvosanan marginal. Arvoasteikko on good, acceptable, marginal ja poor. Muista hyvistä ominaisuuksistaan huolimatta BMW ei vaan halua panostaa turvallisuuteen, kun siitähän puuttuu myös aktiiviset pääntuet etuistuimilta. Kannattaa myös vilkaista tuolta linkistä löytyvä sivutörmäysvideo.
"The best performers are the Acura RL, Kia Amanti, and Volvo S80, all 2007 models. The S80 also earns the Institute's 2007 TOP SAFETY PICK award for superior overall crash protection. The S80 qualifies because it's rated good in the Institute's front, side, and rear tests and has electronic stability control as standard equipment. The 2007 Cadillac STS and Mercedes E class earn acceptable ratings in the latest round of side tests. The worst performer is the 2008 BMW 5 series, which earns the second lowest rating of marginal for side impact protection.
High price doesn't always predict safety performance: The lowest priced vehicle in the group the Institute recently tested, the Amanti, was one of the best performers. One of the most expensive models, the 5 series, was the worst."
Tuolla linkissä on yhteenveto IIHS:n testien etu-, sivu- ja tajatörmäystesteistä luokassa large luxury cars:
Tuolla on juttua S80-malliin tulevista uusista turvallisuusratkaisuista. Mukana varuste, jota ei taatusti löydy Bemareista tai Mersuistakaan, nimittäin kahvitaukomuistutin, joka lähettää tekstiviestin kahvikupin kuvalla varustettuna kuskille, jos auton järjestelmät havaitsee kuskin väsyneeksi. http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
Tuolla on juttua S80-malliin tulevista uusista turvallisuusratkaisuista. Mukana varuste, jota ei taatusti löydy Bemareista tai Mersuistakaan, nimittäin kahvitaukomuistutin, joka lähettää tekstiviestin kahvikupin kuvalla varustettuna kuskille, jos auton järjestelmät havaitsee kuskin väsyneeksi. http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
Ei sitten ole tullut mieleen että miksi tuota varustetta ei löydy muista?
Harmi että Volvon täytyy kikkailla tuoden esille 'turvallisuusinnovaatioita' pakolla vähän väliä jotta imago säilyisi. Onneksi muut tekevät mitä kannattaa. Muuten muissakin autoissa olisi asioita kuten Volvon kuolleen kulman varoitin eli tarkemmin 'se vilkkuva valo joka häiritsee jatkuvasti vilkkuessaan eikä ole edes luotettava kertomaan milloin joku on kuolleessa kulmassa ja joka tapauksessa on turvallisinta ajaa kuten ennenkin eli havainnoimalla ympäristöä kunnolla eli ns. kontrolloimalla ympäristöä ja kääntämällä päätä kun vaihtaa kaistaa'.
Jatka vaan tuon yhden erikoistörmäystestin tuloksen lypsämistä ja väärin väittämistä mitenkään yleisturvallisuuteen liittyväksi. Sellaista kai on Volvo-fanaatikon elämä: kun auto on mikä on niin täytyykin astua autosta ulos ja tehdä pitkää päivää 'muuttaakseen totuutta' jauhamalla ties mitä jotta vaikuttaisi hyvältä.
BMW sentään tekee turvallisia autoja suoralla kuutoskoneella eikä heidän täydy tehdä huonoja autoja jotta ne olisivat turvallisia.
Tuolla on juttua S80-malliin tulevista uusista turvallisuusratkaisuista. Mukana varuste, jota ei taatusti löydy Bemareista tai Mersuistakaan, nimittäin kahvitaukomuistutin, joka lähettää tekstiviestin kahvikupin kuvalla varustettuna kuskille, jos auton järjestelmät havaitsee kuskin väsyneeksi. http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
Ei sitten ole tullut mieleen että miksi tuota varustetta ei löydy muista?
Harmi että Volvon täytyy kikkailla tuoden esille 'turvallisuusinnovaatioita' pakolla vähän väliä jotta imago säilyisi. Onneksi muut tekevät mitä kannattaa. Muuten muissakin autoissa olisi asioita kuten Volvon kuolleen kulman varoitin eli tarkemmin 'se vilkkuva valo joka häiritsee jatkuvasti vilkkuessaan eikä ole edes luotettava kertomaan milloin joku on kuolleessa kulmassa ja joka tapauksessa on turvallisinta ajaa kuten ennenkin eli havainnoimalla ympäristöä kunnolla eli ns. kontrolloimalla ympäristöä ja kääntämällä päätä kun vaihtaa kaistaa'.
Jatka vaan tuon yhden erikoistörmäystestin tuloksen lypsämistä ja väärin väittämistä mitenkään yleisturvallisuuteen liittyväksi. Sellaista kai on Volvo-fanaatikon elämä: kun auto on mikä on niin täytyykin astua autosta ulos ja tehdä pitkää päivää 'muuttaakseen totuutta' jauhamalla ties mitä jotta vaikuttaisi hyvältä.
BMW sentään tekee turvallisia autoja suoralla kuutoskoneella eikä heidän täydy tehdä huonoja autoja jotta ne olisivat turvallisia.
Bemari-fanaatikon olisi syytä olla vaan aika hissukseen niissä keskusteluissa missä on puhe auton turvallisuudesta. Yritä sitten vaikka jossain muussa yhteydessä tuoda ilmi sitä Bemarin ylivertaisuutta, kun se näissä turvallisuusasioissa on pikemminkin Bemarin alivertaisuutta muihin kilpailijoihin nähden. Että ei oikein osunut tuo provosi kohdalleen tällä kertaa.
Bemari-fanaatikon olisi syytä olla vaan aika hissukseen niissä keskusteluissa missä on puhe auton turvallisuudesta. Yritä sitten vaikka jossain muussa yhteydessä tuoda ilmi sitä Bemarin ylivertaisuutta, kun se näissä turvallisuusasioissa on pikemminkin Bemarin alivertaisuutta muihin kilpailijoihin nähden. Että ei oikein osunut tuo provosi kohdalleen tällä kertaa.
Anteeksi nyt vaan mutta turvallisuus riippuu todellisista ominaisuuksista eikä mainonnasta.
Huonoa on väittää että Bemut häpeäisi tippaakaan turvallisuudessa yleisesti ottaen. Bemullahan on paljon turvallisuusteknologiaa ja monesti ollut edelläkävijänä monella tapaa. Unohtamatta sen ylivertaisuutta mm. Volvoon nähden aktiivisessa turvallisuudessa.
Volvotkaan eivät ole millään tapaa erityisen turvallisia, joskus jotkut uudet mallit saattavat olla vähän aikaa erityisen korkealla turvallisuudessa Renaultien ja Citikoiden joukossa, siinä kaikki. Ja se siis kapeakatseisen turvallisuuspanostuksen jälkeen, harmi ettei Volvolla ole resursseja/kykyä keskittyä kuin yhteen tai muutamaan asiaan autoissaan. Joutuvat hullun lailla keskittymään vain turvallisuuteen ja kompromissit ovat sen mukaisia.
Bemuhan pääsee hyviin tuloksiin jopa pitkittäisellä kuutoskoneella, ei tarvitse nääs hulluna ajatella VAIN turvallisuutta kaiken muun kustannuksella. Helppoahan Volvon on päästä samaan kuin Bemu heidän tyylillä jossa kaiken perustana on turvallisuus.
Anteeksi nyt vaan mutta turvallisuus riippuu todellisista ominaisuuksista eikä mainonnasta.
Huonoa on väittää että Bemut häpeäisi tippaakaan turvallisuudessa yleisesti ottaen. Bemullahan on paljon turvallisuusteknologiaa ja monesti ollut edelläkävijänä monella tapaa. Unohtamatta sen ylivertaisuutta mm. Volvoon nähden aktiivisessa turvallisuudessa.
Volvotkaan eivät ole millään tapaa erityisen turvallisia, joskus jotkut uudet mallit saattavat olla vähän aikaa erityisen korkealla turvallisuudessa Renaultien ja Citikoiden joukossa, siinä kaikki. Ja se siis kapeakatseisen turvallisuuspanostuksen jälkeen, harmi ettei Volvolla ole resursseja/kykyä keskittyä kuin yhteen tai muutamaan asiaan autoissaan. Joutuvat hullun lailla keskittymään vain turvallisuuteen ja kompromissit ovat sen mukaisia.
Bemuhan pääsee hyviin tuloksiin jopa pitkittäisellä kuutoskoneella, ei tarvitse nääs hulluna ajatella VAIN turvallisuutta kaiken muun kustannuksella. Helppoahan Volvon on päästä samaan kuin Bemu heidän tyylillä jossa kaiken perustana on turvallisuus.
Mitähän nyt yrität oikein selittää? BMW ei ole tehnyt turvallisuuden eteen viime aikoina oikeastaan paljon mitään, ovat jopa välinpitämättömiä penkkien aktiivisen pääntuen kehittämisessä. Eipä tuo IIHS:n törmäystestikään paljon 5-sarjan Bemaria mairitellut ja sen jälkeen piti oikein BMW:n tiedottajan lähteä selittelemään mukamas ettei sivutörmäys ollut luotettava testi ja kuulemma jokaista Bemaria testataan törmäystestissä jopa 12 kertaa ja lisänä tietokonesimulaatiot. Itsehän muuten varmaan tuosta asiasta jo kinasit "Pilot sport cup" -nimimerkillä Tuulilasin palstalla, kun joku oli tuosta törmäystestistä avannut sinnekin keskustelun. Ainakaan jutuista ei voi erehtyä, ovat ne niin saman tyylisiä tuolla Tuulilasin "Pilotilla". Ohessa linkki Tuulilasin keskusteluketjuun, josta löytyy sen verran lisälinkkejä ja kommentteja valmiiksi, ettei niitä tarvitse tähän enää erikseen ympätä. http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilasi/topic_show.pl?tid=1748
Jokaista Volvoa muuten testataan yli 100 kertaa ennen sen markkinoilletuloa Volvon omassa törmäystestikeskuksessa eli hieman enemmän mitä Bemarin tiedottajan hehkuttamat jopa 12 testiä. Mukaan luetaan myös testejä ympäriajosta ja hirvitörmäystestit. Mitä ajettavuuteen tulee, niin on lukuisia testejä, joissa Volvo on ollut Bemaria parempi ääritilanteissa eli se siitäkin asiasta. Mitähän seuraavaksi keksit Bemarin ylistyksissäsi ja Volvon mollauksissasi?
[A-utoilija muokkasi tätä viestiä 30.08.2007 klo 11:02]
On se vaan jännä, että Volvoa törmäys ym. testataan niin paljon ennen myyntiin tuloa, että unohdetaan testata vaikka sähköpiirit siltä varalta, että auto ei palaisi kun sen jättää ajon jälkeen tyhjäkäynnille, mikä oli taannoin XC90 trakaisin kutsun syy.
Kyllä se on vaan fakta, että Volvon markkinointimiehet tekee ajokkeja nuorille persaukisille trendipelleille ja ne jotka ajavat paljon ja joilla on massi kunnossa ajaa ihan muilla merkeillä.
Volvo on automaailman H&M ja IKEA, kaikki sinällään hyviä juttuja, mutta laadusta on turha puhua.
On se vaan jännä, että Volvoa törmäys ym. testataan niin paljon ennen myyntiin tuloa, että unohdetaan testata vaikka sähköpiirit siltä varalta, että auto ei palaisi kun sen jättää ajon jälkeen tyhjäkäynnille, mikä oli taannoin XC90 trakaisin kutsun syy.
Kyllä se on vaan fakta, että Volvon markkinointimiehet tekee ajokkeja nuorille persaukisille trendipelleille ja ne jotka ajavat paljon ja joilla on massi kunnossa ajaa ihan muilla merkeillä.
Volvo on automaailman H&M ja IKEA, kaikki sinällään hyviä juttuja, mutta laadusta on turha puhua.
Onpa sinulla mahdottoman tärkeää kommentoitavaa tähän aiheeseen. Mistä noin viisaita kommentoijia löytyykään tälle palstalle, lienet jo harjoitellut runsaasti aiemmin Suomi24-palstan Volvo-osiossa?
Tuolla on juttua S80-malliin tulevista uusista turvallisuusratkaisuista. Mukana varuste, jota ei taatusti löydy Bemareista tai Mersuistakaan, nimittäin kahvitaukomuistutin, joka lähettää tekstiviestin kahvikupin kuvalla varustettuna kuskille, jos auton järjestelmät havaitsee kuskin väsyneeksi. http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
Ei sitten ole tullut mieleen että miksi tuota varustetta ei löydy muista?
Niin tosiaan Bemarihan ei tarvi mitään kahvitaukomuistutinta, koska asiaa on ajateltu viisaasti jo auton ajo-ominaisuuksissa eli nukahtamisen vaaraa ei ohjauksen vetelytaipumuksen takia ole. Ehkäpä turvavaruste tuokin. Ote Hesarin BMW 525 dA koeajosta:
"koeajoautossa oli normaalien 16-tuumaisten vanteiden ja 225/55-profiilisten renkaiden sijasta 18-tuumaiset vanteet 245/40-profiilisilla renkailla.
Sen tuloksena ohjautuvuus oli tarkka, mutta auto kiemurteli ilkeästi urissa. Jäykkäreunaiset ja leveät Bridgestone Potenza runflat-renkaat veivät osan matka-ajon mukavuudesta.
Täytyy kyllä myöntää, että 500 kilometrin ajon jälkeen olin jopa kiitollinen renkaiden vetelytaipumuksesta. Koska liikennettä oli vähän pystyin käyttämään vakionopeudensäädintä pitkät pätkät. Autoilu muuttuu aika yksitoikkoiseksi (lue väsyttäväksi) silloin, kun ainoa huomiota vaativa tehtävä oli käännellä rattia muutama aste puolelta toiselle. Ilman vetelytaipumusta ja sen torjumiseen keskittymistä, matkaväsymys olisi pakottanut pysähtymään useammin. Ohitukset olivat oikea piristysruiske." http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Joulumaahan+47+litralla/HL20070811SI1AL01yjo
En ostaisi koskaan Volvoa, enkä Bemaria huolisi edes ilmaiseksi. En vain voi olla toteamatta että varsinkin BMW.n omistajilla (?) tuntuu olevan huutava tarve puolustaa automerkkiään. Ja Volvoihmiset on kanssa aika herkkiä, vaikka ovatkin saaneet rahoilleen vastinetta paljon enemmän. Kiinnostavaa kinausta vaikka väliin melko typerää.
Onpa sinulla mahdottoman tärkeää kommentoitavaa tähän aiheeseen. Mistä noin viisaita kommentoijia löytyykään tälle palstalle, lienet jo harjoitellut runsaasti aiemmin Suomi24-palstan Volvo-osiossa?
Jaa, että A-utoilijan mielestä ei ole paha se, että autoa käyttäessä on riski, että tyhjäkäynnille jätettäessä se voi syttyä palamaan (tämähän on eräiden Volvojen kohdalla fakta). Noh, ajele sinä millä haluat, niin minäkin teen
Anteeksi nyt vaan mutta turvallisuus riippuu todellisista ominaisuuksista eikä mainonnasta.
Huonoa on väittää että Bemut häpeäisi tippaakaan turvallisuudessa yleisesti ottaen. Bemullahan on paljon turvallisuusteknologiaa ja monesti ollut edelläkävijänä monella tapaa. Unohtamatta sen ylivertaisuutta mm. Volvoon nähden aktiivisessa turvallisuudessa.
Volvotkaan eivät ole millään tapaa erityisen turvallisia, joskus jotkut uudet mallit saattavat olla vähän aikaa erityisen korkealla turvallisuudessa Renaultien ja Citikoiden joukossa, siinä kaikki. Ja se siis kapeakatseisen turvallisuuspanostuksen jälkeen, harmi ettei Volvolla ole resursseja/kykyä keskittyä kuin yhteen tai muutamaan asiaan autoissaan. Joutuvat hullun lailla keskittymään vain turvallisuuteen ja kompromissit ovat sen mukaisia.
Bemuhan pääsee hyviin tuloksiin jopa pitkittäisellä kuutoskoneella, ei tarvitse nääs hulluna ajatella VAIN turvallisuutta kaiken muun kustannuksella. Helppoahan Volvon on päästä samaan kuin Bemu heidän tyylillä jossa kaiken perustana on turvallisuus.
Mitähän nyt yrität oikein selittää? BMW ei ole tehnyt turvallisuuden eteen viime aikoina oikeastaan paljon mitään, ovat jopa välinpitämättömiä penkkien aktiivisen pääntuen kehittämisessä. Eipä tuo IIHS:n törmäystestikään paljon 5-sarjan Bemaria mairitellut ja sen jälkeen piti oikein BMW:n tiedottajan lähteä selittelemään mukamas ettei sivutörmäys ollut luotettava testi ja kuulemma jokaista Bemaria testataan törmäystestissä jopa 12 kertaa ja lisänä tietokonesimulaatiot. Itsehän muuten varmaan tuosta asiasta jo kinasit "Pilot sport cup" -nimimerkillä Tuulilasin palstalla, kun joku oli tuosta törmäystestistä avannut sinnekin keskustelun. Ainakaan jutuista ei voi erehtyä, ovat ne niin saman tyylisiä tuolla Tuulilasin "Pilotilla". Ohessa linkki Tuulilasin keskusteluketjuun, josta löytyy sen verran lisälinkkejä ja kommentteja valmiiksi, ettei niitä tarvitse tähän enää erikseen ympätä. http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilasi/topic_show.pl?tid=1748
Jokaista Volvoa muuten testataan yli 100 kertaa ennen sen markkinoilletuloa Volvon omassa törmäystestikeskuksessa eli hieman enemmän mitä Bemarin tiedottajan hehkuttamat jopa 12 testiä. Mukaan luetaan myös testejä ympäriajosta ja hirvitörmäystestit. Mitä ajettavuuteen tulee, niin on lukuisia testejä, joissa Volvo on ollut Bemaria parempi ääritilanteissa eli se siitäkin asiasta. Mitähän seuraavaksi keksit Bemarin ylistyksissäsi ja Volvon mollauksissasi?
Voivoi A-utoilijaa kun pitää valehdella Volvo hyväksi...
Uutta S80 ei ole testattu törmäystestissä. Tuolla tulokset kilpailijoista ja S80:stä vm. 2000 osalta
http://www.euroncap.com/executive.aspx
Johan tuota uutta S80 on yli 100 kertaa törmäystestattu tuon linkin mukaan.
http://www.volvocars.fi/salesandservices/fleetsales/News/news.htm?item={24EEA15E-1364-4D09-854E-7DA305CCE2B0}
Volvo S80 on testattu Amerikkalaisen IIHS:n testissä ja sai 2007 TOP SAFETY PICK -arvosanan, koska sekä etu-, sivu- että takatörmäystestien arvosana on "good".
SUV ja pickup sivutörmäystä simuloivassa testissä Volvo S80 sai arvosanan good, MB E-sarja sai arvosanan acceptable ja BMW 5-sarja sai vain arvosanan marginal. Arvoasteikko on good, acceptable, marginal ja poor. Muista hyvistä ominaisuuksistaan huolimatta BMW ei vaan halua panostaa turvallisuuteen, kun siitähän puuttuu myös aktiiviset pääntuet etuistuimilta. Kannattaa myös vilkaista tuolta linkistä löytyvä sivutörmäysvideo.
http://www.iihs.org/news/rss/pr081607.html
"The best performers are the Acura RL, Kia Amanti, and Volvo S80, all 2007 models. The S80 also earns the Institute's 2007 TOP SAFETY PICK award for superior overall crash protection. The S80 qualifies because it's rated good in the Institute's front, side, and rear tests and has electronic stability control as standard equipment. The 2007 Cadillac STS and Mercedes E class earn acceptable ratings in the latest round of side tests. The worst performer is the 2008 BMW 5 series, which earns the second lowest rating of marginal for side impact protection.
High price doesn't always predict safety performance: The lowest priced vehicle in the group the Institute recently tested, the Amanti, was one of the best performers. One of the most expensive models, the 5 series, was the worst."
Tuolla linkissä on yhteenveto IIHS:n testien etu-, sivu- ja tajatörmäystesteistä luokassa large luxury cars:
http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=10
Ylläolevaa kommentoitu AF:ssä:
http://www.aftonbladet.se/bil/article580128.ab
Tuolla on juttua S80-malliin tulevista uusista turvallisuusratkaisuista. Mukana varuste, jota ei taatusti löydy Bemareista tai Mersuistakaan, nimittäin kahvitaukomuistutin, joka lähettää tekstiviestin kahvikupin kuvalla varustettuna kuskille, jos auton järjestelmät havaitsee kuskin väsyneeksi.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
http://www.automotorsport.se/bigpix/2007/Volvo_instrumkaffe_stor.jpg
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
http://www.automotorsport.se/bigpix/2007/Volvo_instrumkaffe_stor.jpg
Ei sitten ole tullut mieleen että miksi tuota varustetta ei löydy muista?
Harmi että Volvon täytyy kikkailla tuoden esille 'turvallisuusinnovaatioita' pakolla vähän väliä jotta imago säilyisi. Onneksi muut tekevät mitä kannattaa. Muuten muissakin autoissa olisi asioita kuten Volvon kuolleen kulman varoitin eli tarkemmin 'se vilkkuva valo joka häiritsee jatkuvasti vilkkuessaan eikä ole edes luotettava kertomaan milloin joku on kuolleessa kulmassa ja joka tapauksessa on turvallisinta ajaa kuten ennenkin eli havainnoimalla ympäristöä kunnolla eli ns. kontrolloimalla ympäristöä ja kääntämällä päätä kun vaihtaa kaistaa'.
Jatka vaan tuon yhden erikoistörmäystestin tuloksen lypsämistä ja väärin väittämistä mitenkään yleisturvallisuuteen liittyväksi. Sellaista kai on Volvo-fanaatikon elämä: kun auto on mikä on niin täytyykin astua autosta ulos ja tehdä pitkää päivää 'muuttaakseen totuutta' jauhamalla ties mitä jotta vaikuttaisi hyvältä.
BMW sentään tekee turvallisia autoja suoralla kuutoskoneella eikä heidän täydy tehdä huonoja autoja jotta ne olisivat turvallisia.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
http://www.automotorsport.se/bigpix/2007/Volvo_instrumkaffe_stor.jpg
Harmi että Volvon täytyy kikkailla tuoden esille 'turvallisuusinnovaatioita' pakolla vähän väliä jotta imago säilyisi. Onneksi muut tekevät mitä kannattaa. Muuten muissakin autoissa olisi asioita kuten Volvon kuolleen kulman varoitin eli tarkemmin 'se vilkkuva valo joka häiritsee jatkuvasti vilkkuessaan eikä ole edes luotettava kertomaan milloin joku on kuolleessa kulmassa ja joka tapauksessa on turvallisinta ajaa kuten ennenkin eli havainnoimalla ympäristöä kunnolla eli ns. kontrolloimalla ympäristöä ja kääntämällä päätä kun vaihtaa kaistaa'.
Jatka vaan tuon yhden erikoistörmäystestin tuloksen lypsämistä ja väärin väittämistä mitenkään yleisturvallisuuteen liittyväksi. Sellaista kai on Volvo-fanaatikon elämä: kun auto on mikä on niin täytyykin astua autosta ulos ja tehdä pitkää päivää 'muuttaakseen totuutta' jauhamalla ties mitä jotta vaikuttaisi hyvältä.
BMW sentään tekee turvallisia autoja suoralla kuutoskoneella eikä heidän täydy tehdä huonoja autoja jotta ne olisivat turvallisia.
Bemari-fanaatikon olisi syytä olla vaan aika hissukseen niissä keskusteluissa missä on puhe auton turvallisuudesta. Yritä sitten vaikka jossain muussa yhteydessä tuoda ilmi sitä Bemarin ylivertaisuutta, kun se näissä turvallisuusasioissa on pikemminkin Bemarin alivertaisuutta muihin kilpailijoihin nähden. Että ei oikein osunut tuo provosi kohdalleen tällä kertaa.
Anteeksi nyt vaan mutta turvallisuus riippuu todellisista ominaisuuksista eikä mainonnasta.
Huonoa on väittää että Bemut häpeäisi tippaakaan turvallisuudessa yleisesti ottaen. Bemullahan on paljon turvallisuusteknologiaa ja monesti ollut edelläkävijänä monella tapaa. Unohtamatta sen ylivertaisuutta mm. Volvoon nähden aktiivisessa turvallisuudessa.
Volvotkaan eivät ole millään tapaa erityisen turvallisia, joskus jotkut uudet mallit saattavat olla vähän aikaa erityisen korkealla turvallisuudessa Renaultien ja Citikoiden joukossa, siinä kaikki. Ja se siis kapeakatseisen turvallisuuspanostuksen jälkeen, harmi ettei Volvolla ole resursseja/kykyä keskittyä kuin yhteen tai muutamaan asiaan autoissaan. Joutuvat hullun lailla keskittymään vain turvallisuuteen ja kompromissit ovat sen mukaisia.
Bemuhan pääsee hyviin tuloksiin jopa pitkittäisellä kuutoskoneella, ei tarvitse nääs hulluna ajatella VAIN turvallisuutta kaiken muun kustannuksella. Helppoahan Volvon on päästä samaan kuin Bemu heidän tyylillä jossa kaiken perustana on turvallisuus.
Anteeksi nyt vaan mutta turvallisuus riippuu todellisista ominaisuuksista eikä mainonnasta.
Huonoa on väittää että Bemut häpeäisi tippaakaan turvallisuudessa yleisesti ottaen. Bemullahan on paljon turvallisuusteknologiaa ja monesti ollut edelläkävijänä monella tapaa. Unohtamatta sen ylivertaisuutta mm. Volvoon nähden aktiivisessa turvallisuudessa.
Volvotkaan eivät ole millään tapaa erityisen turvallisia, joskus jotkut uudet mallit saattavat olla vähän aikaa erityisen korkealla turvallisuudessa Renaultien ja Citikoiden joukossa, siinä kaikki. Ja se siis kapeakatseisen turvallisuuspanostuksen jälkeen, harmi ettei Volvolla ole resursseja/kykyä keskittyä kuin yhteen tai muutamaan asiaan autoissaan. Joutuvat hullun lailla keskittymään vain turvallisuuteen ja kompromissit ovat sen mukaisia.
Bemuhan pääsee hyviin tuloksiin jopa pitkittäisellä kuutoskoneella, ei tarvitse nääs hulluna ajatella VAIN turvallisuutta kaiken muun kustannuksella. Helppoahan Volvon on päästä samaan kuin Bemu heidän tyylillä jossa kaiken perustana on turvallisuus.
Mitähän nyt yrität oikein selittää? BMW ei ole tehnyt turvallisuuden eteen viime aikoina oikeastaan paljon mitään, ovat jopa välinpitämättömiä penkkien aktiivisen pääntuen kehittämisessä. Eipä tuo IIHS:n törmäystestikään paljon 5-sarjan Bemaria mairitellut ja sen jälkeen piti oikein BMW:n tiedottajan lähteä selittelemään mukamas ettei sivutörmäys ollut luotettava testi ja kuulemma jokaista Bemaria testataan törmäystestissä jopa 12 kertaa ja lisänä tietokonesimulaatiot. Itsehän muuten varmaan tuosta asiasta jo kinasit "Pilot sport cup" -nimimerkillä Tuulilasin palstalla, kun joku oli tuosta törmäystestistä avannut sinnekin keskustelun. Ainakaan jutuista ei voi erehtyä, ovat ne niin saman tyylisiä tuolla Tuulilasin "Pilotilla". Ohessa linkki Tuulilasin keskusteluketjuun, josta löytyy sen verran lisälinkkejä ja kommentteja valmiiksi, ettei niitä tarvitse tähän enää erikseen ympätä.
http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilasi/topic_show.pl?tid=1748
Jokaista Volvoa muuten testataan yli 100 kertaa ennen sen markkinoilletuloa Volvon omassa törmäystestikeskuksessa eli hieman enemmän mitä Bemarin tiedottajan hehkuttamat jopa 12 testiä. Mukaan luetaan myös testejä ympäriajosta ja hirvitörmäystestit. Mitä ajettavuuteen tulee, niin on lukuisia testejä, joissa Volvo on ollut Bemaria parempi ääritilanteissa eli se siitäkin asiasta. Mitähän seuraavaksi keksit Bemarin ylistyksissäsi ja Volvon mollauksissasi?
On se vaan jännä, että Volvoa törmäys ym. testataan niin paljon ennen myyntiin tuloa, että unohdetaan testata vaikka sähköpiirit siltä varalta, että auto ei palaisi kun sen jättää ajon jälkeen tyhjäkäynnille, mikä oli taannoin XC90 trakaisin kutsun syy.
Kyllä se on vaan fakta, että Volvon markkinointimiehet tekee ajokkeja nuorille persaukisille trendipelleille ja ne jotka ajavat paljon ja joilla on massi kunnossa ajaa ihan muilla merkeillä.
Volvo on automaailman H&M ja IKEA, kaikki sinällään hyviä juttuja, mutta laadusta on turha puhua.
Kyllä se on vaan fakta, että Volvon markkinointimiehet tekee ajokkeja nuorille persaukisille trendipelleille ja ne jotka ajavat paljon ja joilla on massi kunnossa ajaa ihan muilla merkeillä.
Volvo on automaailman H&M ja IKEA, kaikki sinällään hyviä juttuja, mutta laadusta on turha puhua.
Onpa sinulla mahdottoman tärkeää kommentoitavaa tähän aiheeseen. Mistä noin viisaita kommentoijia löytyykään tälle palstalle, lienet jo harjoitellut runsaasti aiemmin Suomi24-palstan Volvo-osiossa?
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57563
http://www.automotorsport.se/bigpix/2007/Volvo_instrumkaffe_stor.jpg
Niin tosiaan Bemarihan ei tarvi mitään kahvitaukomuistutinta, koska asiaa on ajateltu viisaasti jo auton ajo-ominaisuuksissa eli nukahtamisen vaaraa ei ohjauksen vetelytaipumuksen takia ole. Ehkäpä turvavaruste tuokin. Ote Hesarin BMW 525 dA koeajosta:
"koeajoautossa oli normaalien 16-tuumaisten vanteiden ja 225/55-profiilisten renkaiden sijasta 18-tuumaiset vanteet 245/40-profiilisilla renkailla.
Sen tuloksena ohjautuvuus oli tarkka, mutta auto kiemurteli ilkeästi urissa. Jäykkäreunaiset ja leveät Bridgestone Potenza runflat-renkaat veivät osan matka-ajon mukavuudesta.
Täytyy kyllä myöntää, että 500 kilometrin ajon jälkeen olin jopa kiitollinen renkaiden vetelytaipumuksesta. Koska liikennettä oli vähän pystyin käyttämään vakionopeudensäädintä pitkät pätkät. Autoilu muuttuu aika yksitoikkoiseksi (lue väsyttäväksi) silloin, kun ainoa huomiota vaativa tehtävä oli käännellä rattia muutama aste puolelta toiselle. Ilman vetelytaipumusta ja sen torjumiseen keskittymistä, matkaväsymys olisi pakottanut pysähtymään useammin. Ohitukset olivat oikea piristysruiske."
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Joulumaahan+47+litralla/HL20070811SI1AL01yjo
En ostaisi koskaan Volvoa, enkä Bemaria huolisi edes ilmaiseksi.
En vain voi olla toteamatta että varsinkin BMW.n omistajilla (?)
tuntuu olevan huutava tarve puolustaa automerkkiään. Ja Volvoihmiset on kanssa aika herkkiä, vaikka ovatkin saaneet rahoilleen vastinetta paljon enemmän.
Kiinnostavaa kinausta vaikka väliin melko typerää.
Onpa sinulla mahdottoman tärkeää kommentoitavaa tähän aiheeseen. Mistä noin viisaita kommentoijia löytyykään tälle palstalle, lienet jo harjoitellut runsaasti aiemmin Suomi24-palstan Volvo-osiossa?
Jaa, että A-utoilijan mielestä ei ole paha se, että autoa käyttäessä on riski, että tyhjäkäynnille jätettäessä se voi syttyä palamaan (tämähän on eräiden Volvojen kohdalla fakta). Noh, ajele sinä millä haluat, niin minäkin teen
Anteeksi nyt vaan mutta turvallisuus riippuu todellisista ominaisuuksista eikä mainonnasta.
Huonoa on väittää että Bemut häpeäisi tippaakaan turvallisuudessa yleisesti ottaen. Bemullahan on paljon turvallisuusteknologiaa ja monesti ollut edelläkävijänä monella tapaa. Unohtamatta sen ylivertaisuutta mm. Volvoon nähden aktiivisessa turvallisuudessa.
Volvotkaan eivät ole millään tapaa erityisen turvallisia, joskus jotkut uudet mallit saattavat olla vähän aikaa erityisen korkealla turvallisuudessa Renaultien ja Citikoiden joukossa, siinä kaikki. Ja se siis kapeakatseisen turvallisuuspanostuksen jälkeen, harmi ettei Volvolla ole resursseja/kykyä keskittyä kuin yhteen tai muutamaan asiaan autoissaan. Joutuvat hullun lailla keskittymään vain turvallisuuteen ja kompromissit ovat sen mukaisia.
Bemuhan pääsee hyviin tuloksiin jopa pitkittäisellä kuutoskoneella, ei tarvitse nääs hulluna ajatella VAIN turvallisuutta kaiken muun kustannuksella. Helppoahan Volvon on päästä samaan kuin Bemu heidän tyylillä jossa kaiken perustana on turvallisuus.
Mitähän nyt yrität oikein selittää? BMW ei ole tehnyt turvallisuuden eteen viime aikoina oikeastaan paljon mitään, ovat jopa välinpitämättömiä penkkien aktiivisen pääntuen kehittämisessä. Eipä tuo IIHS:n törmäystestikään paljon 5-sarjan Bemaria mairitellut ja sen jälkeen piti oikein BMW:n tiedottajan lähteä selittelemään mukamas ettei sivutörmäys ollut luotettava testi ja kuulemma jokaista Bemaria testataan törmäystestissä jopa 12 kertaa ja lisänä tietokonesimulaatiot. Itsehän muuten varmaan tuosta asiasta jo kinasit "Pilot sport cup" -nimimerkillä Tuulilasin palstalla, kun joku oli tuosta törmäystestistä avannut sinnekin keskustelun. Ainakaan jutuista ei voi erehtyä, ovat ne niin saman tyylisiä tuolla Tuulilasin "Pilotilla". Ohessa linkki Tuulilasin keskusteluketjuun, josta löytyy sen verran lisälinkkejä ja kommentteja valmiiksi, ettei niitä tarvitse tähän enää erikseen ympätä.
http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilasi/topic_show.pl?tid=1748
Jokaista Volvoa muuten testataan yli 100 kertaa ennen sen markkinoilletuloa Volvon omassa törmäystestikeskuksessa eli hieman enemmän mitä Bemarin tiedottajan hehkuttamat jopa 12 testiä. Mukaan luetaan myös testejä ympäriajosta ja hirvitörmäystestit. Mitä ajettavuuteen tulee, niin on lukuisia testejä, joissa Volvo on ollut Bemaria parempi ääritilanteissa eli se siitäkin asiasta. Mitähän seuraavaksi keksit Bemarin ylistyksissäsi ja Volvon mollauksissasi?
Voivoi A-utoilijaa kun pitää valehdella Volvo hyväksi...