nature3

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Onhan volvo nykyaikaisena autotehtaana jo vastannut päästöihin laittamalla 80 sarjaan huipputehokkaan kahden litran dieselin. Taula ei vielä naulaa lyö volvon arkkuun
  • Kiinnostaa ihmisen ajattelumalli suuresti. Käsittääkseni yhdistelmäkulutukset mitä annetaan on puolueettomasti toteutettu. Kun katsoo bemarien niitä, verrattuna muihin niin se on alle kilpailijoiden. Jos bemari on väärässä, niin täällä olisi kiivas …
  • Kun kenesis luen viestiäsi, niin yritän ymmärtää vaikka ei se aina helppoa ole.
  • Siinähän kenesis se onkin että kun katsoo yhdistelmäkulutuksia niin tietää millaisiin kulutuksiin päästään.
  • Aki ymmärtää mielestäni parhaiten bemarin ajattelutavan taloudellisuudessa, eli normaali liikenteessä. Esim. Akin ajotavalla bemari on taloudellisesti edellä. Bemari varmaan testeissä verrattuna muihin ei ole kuin hiukan edellä. Siellähän ei ajeta t…
  • käy jos audin, volvon, mersun tai bemarin ristikkäiset renkaat on ilmassa niin lähteekö pois, siis henkilömallien. Ymmärtääkseni uus honda crv ei liikkuisi.
  • Jonkin verran huomioin kulutuksen vaikutuksen valintaan. Bemari vaikuttaa siinä viisaalta. jatkuva neliveto syö mielestäni enemmän.
  • kokeilemassa volvon, mersun ja bemarin nelivetoja. Pitää volvon omistajana kyllä tunnustaa että bemari oli ketterämpi ja melutaso oli todella hiljainen, mersu oli varmaan näiden väliltä, en ole ennen bemaria omistanut, mutta rupesi todellla kiinno…
  • Janin tekstejä kun lukee niin rupeaa hoksaamaan että hänen nimimerkissä oleva 79 ei ole ikä vaan syntymävuosi. Tämä on vaan minun mielipiteeni.
  • Minä olen samaa mieltä kuin Jan, eli pidän viime vuosisadan tekniikasta kuten esim volvo farmari v 60:stä.
  • Jorma kirjoitti: jos kulutusta pitää laskea, niin auton painoa pitää saada alemmaksi. Jokainen voi kokeilla miltä auto tuntuu kun lastaa lavallisen tiiliä autoon (n. 500 kg). Auto, joka normaalisti kiihtyy 0-100 km/h 9s, kiihtyykin samaan 13s. Autoj…
  • Jorma kirjoitti: En ole uusia asioita vastaan periaatteesta, mutta tietty kokonaiskuva pitäisi säilyttää. Työpaikallani kehitetään huomattavasti monimutkaisempiä systeemejä kuin auton sähköjärjestelmä ja kokemuksen kautta on opittu vuosien varrella …
  • Eihän jorma kukaan ole sanonutkaan että bemarin kulutuksen lasku johtuu yksinomaan jarrulaturista. Kyllähän sen pitäisi tajuta kun maantieajon kulutus on niin paljon laskenut. Suurin pudotus johtuu varmaan moottoriin ja apulaitteisiin tehdyistä mu…
  • Lainaus:30.03.2007 klo 14:54 Jorma 1 kirjoitti Lainaus:23.03.2007 klo 07:59 nature3 kirjoitti Miten bemarissa ottaa talteen hidastusenergiaa? Lehdessä luki että 180 ampeerin laturi ja moottorijarrutuksessa laturissa täydet tehot ja kiihdytyksessä …
  • Miten bemarissa ottaa talteen hidastusenergiaa? Lehdessä luki että 180 ampeerin laturi ja moottorijarrutuksessa laturissa täydet tehot ja kiihdytyksessä laturia ei kuormiteta.
  • Tulee mieleen vaan kun 535 dieselissä tuplaturbo, että milloin bemari laittaa markkinoille kahden litran tuplaturbon, olis varmaan 200 heppaa ja väännöt 400. Sehän taas olis omalle kilpailija, kolmen litran matalaviritteisemmälle, mutta mahtuis pare…
  • Bemarilta tosi hyviä näyttöjä moottoritekniikan suhteen. Onko uudessa dieselissä myös sähkövesipumppu joka tarvittaessa toimii.
  • Sata sarjan bemuissa on nostettu dieselien tehojakin. 525 on nyt kolmelitrainen.
  • Missä malleissa sammuttaa moottorin kun auto pysähtyy, kiinnostaa se sammuttaako nelos dieselissä kun 118 ja 120 dieselissä aika pieni kulutus,
  • Lainaus:24.03.2007 klo 09:22 Stallman kirjoitti Kun tuohon vielä lisää VAG-dieselmoottoreilla varustetut Mitsubishit, Dodget ja Chryslerit, niin aina vaan vakuuttavammalta näyttää "vanhanaikaisten" puimppusuutindieseleiden suosio... Myyvät h…
  • Arvasin että joku tarttuu, mut automaattisesti vaihtaa, eli mielestäni on silloin automaatti, toimii mummon ajolla hyvin ja kuluttaa vähän. On turvallinen ja viaton auto ja hintahaarukassa. Eli automaatti toyota mummille Vielä kiihtyy mummille rii…
  • Minusta uusi corolla olisi hyvä ja siihen saa automaatin. Turvallinen valinta.
  • Jos viittasit uuteen 2.0 bensakoneeseen, ei se ainakaan paperilla hirveästi vakuuta: teho 107KW CO2 päästöt 177. Vertailun vuoksi 2.0l BMW: 125KW ja CO2 146. En verrannut siihen vaan volvo laittaa tai on laittanut markkinoille tehopaketin kahden li…
  • Bemari hyvin valehdellut kun sai suomessa parhaan menestyksen hinnan alennuksissa. Vieläkö fanit lähtisivät taloudellisuus kisoihin näyttämään mallia muille. Menee jonkin aikaa, mut tulee ne jarruenergian ja muut kulutusta pienentävät asiat muillaki…
  • Tuulilasissa oli jonkinmoinen koeajo 530 I:stä. "Ajamamme 530 oli hieno peli. Kone vetää nöyrästi hyvin alhaisilla kierroksilla, ja auto lähtee kiihtmään isollakin vaihteella tuntuvasti. Voisi melkein luulla istuvansa turbossa" Lisää lainauksia" V…
  • kyllä tuli mieleen kun koeajoin nelivetoisia että on bemari jotenkin laadukkaamman oloinen kun volvo, etenkin laatuvaikutelma ja melutaso. En tiedä millä kikalla siinä on saatu melu kuriin.
  • olen huomannut että emme ajattele niin pitkälle asioita kuten esim bemari miehet. Täytyy kyllä tunnustaa että bmw kavereilla on tietoa.
  • Kehota häntä suorittamaan sen kakkosvaiheen autokoulussa, eikö ne siellä opeta taloudellista ajotapaa, jos esim sinä et pysty auttamaan. Voihan se olla että hän ei kuitenkaan koe sitä asiaa ongelmaksi. Oliko hänellä ooppeli ennen? Ajattelin vaan et…
  • Lainaus:30.03.2007 klo 19:28 Opelixi kirjoitti Lainaus:30.03.2007 klo 12:57 individual kirjoitti Edellinen bemarini vei kaupunkipainotteisessa ajossa, melkein kolme litraisella kuutosella, 8.8 litraa satasella noin 30.000 km kokemuksella. Vu…
  • Jos sitä rahaa on ylimääräistä niin kyllähän hyvällä autolla on mukava ajaa, ja kun niitä rahoja jos on niin ei niitä mukana viedä.
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
7 aloitettua keskustelua
53 kommenttia
0 ×   0 ×