Amerikkalaisten mielikuvat dieseleistä ovat jostain tuolta viime vuosituhannen puolelta.
Lisäksi monien osavaltioiden päästönormit ovat tiukkoja. Kaliforniasta lähtöisin olevat NOx-rajat ovat aika haastavia, toistaiseksi vain harva eurodiesel pääsee niistä läpi. Jenkkimalleissa voi myös olla sellaista puhdistusteknologiaa, jota ei täällä vakiona näe.
Tekniikka kuitenkin kehittyy, ja nyt sinne pääsee jo ilman urearuiskutustakin. Tuossa kohdassa eurooppalaisilla on aika mukava etulyöntiasema, koska yhdysvaltalaiset tai japanilaiset valmistajat eivät ole juuri dieseleihin keskittyneet.
juuso01:
Lisäksi monien osavaltioiden päästönormit ovat tiukkoja. Kaliforniasta lähtöisin olevat NOx-rajat ovat aika haastavia, toistaiseksi vain harva eurodiesel pääsee niistä läpi. Jenkkimalleissa voi myös olla sellaista puhdistusteknologiaa, jota ei täällä vakiona näe.
Tekniikka kuitenkin kehittyy, ja nyt sinne pääsee jo ilman urearuiskutustakin. Tuossa kohdassa eurooppalaisilla on aika mukava etulyöntiasema, koska yhdysvaltalaiset tai japanilaiset valmistajat eivät ole juuri dieseleihin keskittyneet.
Hiilipäästö,
kiitos selonteosta.
Tieto karttui tästäkin asiasta.
Hiilipäästö:
Hybridikeskustelua voisi jatkaa täällä:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5281,300