Miksi ja kuka tai mikä on takana?

26 kommenttia

Selvisikö syy?

->

  
  • Kyllähän tuolla toisessa ketjussa jo vastattiin noihin kysymyksiin ''miksi'', ''kuka'' ja ''mikä''.







    Itse olen päätynyt siihen moottoripyörällä kaatuilevaan henkilöön. Miksi? Kilpailuja muutaman vuoden seurannut voi sen itse päätellä.





    -vaadin perusteluja. Olen seurannut tämän henkilön lähes jokaisen ajosession, ja mm. lukenut puoli tusinaa kirjaa hänestä, ja seurannut herkeämättä viime kaudet, enkä silti osaa päätellä miksi hän nimenomaan olisi Kimin fudujen takana.



    Mitä muuten tarkoitat viime kauden sotkuilla?

      
  • Taisi!

    ->

      
  • mhj:



    Kyllähän minäkin olen seurannut tämän henkilön kilpailuja Benettonista lähtien. Ei ne kaikki kisat ole menneet ihan reilulla meiningillä, kuten tiedät.


    -Eivät menneet, mutta ei siinä mitään uniikkia ollut. Enkä mitenkään osaa linkittää niitä tapahtumia kimin potkuihin.



    Perusteluna on vain ja ainoastaan, että ko. henkilö otti nokkiinsa sen jutun minkä Kimi sanoi suoraan lähetykseen.
    Sen tiedät sinäkin varmasti.



    -En muista nyt tähän hätään mitä tarkoitat, Kimi on sanonut monenlaista.



    Viime kauden sotkut: se tahallinen kolari.

    -aivan...


    Ikävää, jos olen pahoittanut mielesi.


    -et suinkaan. Halusin vain kysyä perusteluja jos ruvetaan panemaan syntipukin päätä poikki ilman kunnon perusteluja.



    Jos kertoisit oman näkemyksesi Kimin potkuista.

    -Kerroin tuolla toisessa ketjussa, mutta lyhyesti vielä:

    Kimin puutteet kabiinin ulkopuolella yhdistettynä alisuorittamiseen megapalkkaisena.

    Michaelia en voi mitenkään syyttää, sillä hänhän Kimiä puhui aikanaan manttelinperijäkseen, ja eikä hänellä nykyään ole mitään päätösvaltaa tai minkäänlaisen johtajan titteliä Ferrarilla. Jos asiasta tulee joskus jotain näyttöä niin sitten tietysti uskon. Tällä hetkellä ei ole mitään näyttöä siitä että hän olisi ollut kimin potkujen antaja, vai olenko missannut jotain?


      
  • mhj:



    No sanoisin niin, että kun suomipoika erehtyy sanomaan ko. henkilön uran (voi toki vielä palatakin)lopettamistuokiossa suoraan missä on ollut tuona hetkenä, niin uskoisin asian jäävän mieleen. Joko vinkki riittää?
    Ihminen on vaan aika raadollinen loppujen lopuksi.



    -ai juu, nyt ymmärrän mitä tarkoitit. En kai voi kiistää etteikö tuo mahdollistakin olisi, mutta minusta on kuitenkin hieman kaukaa haettua että tästä lausunnosta suuttuneena ''sumi kostoksi käskisi pari vuotta myöhemmin montezemoloa ja domenicalia antamaan kimille kenkää''.

    Äh, kyllä luulen että kyse on muista asiosta.


    Minulla on varsin harmittava olo Kimin vuoksi ja mielestäni ei tehty oikein. (Tulihan tuota jo sanottua edellä.)
    Toisaalta mitäpä tämä suunsoitto osaltani hyödyttää.
    Turha se.



    -kyllä tuo minustakin oli inhottava tapa. Olisivat antaneet ajaa sopimuksen loppuun ja sitten ottaneet Alonson, jos sitä niin halusivat.

    Mutta toisaalta kisojen tulokset ovat recordeina tuloslistoissa, ja ne kertovat että Kimi on hieman epäonnistunut Ferrari-aikanaan, jos suhteuttaa odotuksiin ja palkkaan. Joten miksei voisi jo suosiolla niellä sen että Kimissäkin oli ehkä vikaa, sen sijaan että syytellään kaikkia mahdollisia muita alonsosta ja santanderista lähtien jopa schumiin asti joka luultavasti vetää vain lonkkaa siellä jossain genevejärven rannalla ja soittaa kerran viikossa Lucalle että miten pyyhkii :weary:
      
  • F1 on raakaa peliä, jossa kuten Kimikin sanoi, sopimukset on aina purettavissa. Kyllä mäkin luulen että suurin syy potkuihin oli vauhti suhteessa miehen hintaan. Tasapäinen suorittaminen puolet halvemman Massan kanssa ei miellyttänyt Ferraria. Kimi kuitenkin hankittiin Schumiksi Schumin paikalle, ja ne oli liian suuret saappaa täytettäväksi. Ei Kimi kyllä vissiin milloinkaan edes halunnut samanlaiseksi Ferrarin mannekiiniksi. Hän haluaa vain ajaa kovaa, ja hyvällä autolla. Viime kausi meni rengasongelmien takia osittain penkin alle, mutta varsinkin muutamassa viime kisassa Kimi on taas repinyt autostaan kaiken vauhdin.



    Varmasti on myös aiheuttanut tiettyjä ongelmia kulttuurierot. "Valloittavana" persoonana Kimi tuskin on sopinut kovinkaan hyvin tuonne latinojen keskuuteen, siinä missä Massa on aina ollut kuin kotonaan. En tiedä miten pettynyt Kimi sitten on potkuihin. Palkkaa Ferrari maksaa silti ensi kaudella hurjan summan, ja mies on vapaa hakemaan paikkaa toisesta tiimistä. Se löytyykö yhtä hyvää autoa muualta, jää nähtäväksi. Luulen että loppupeleissä tuosta ei jäänyt kummallekkaan osapuolelle pahaa mieltä. Kimi on varmasti tajunnut itsekin, ettei yhteistyö italialaisten kanssa ole sujunut niin hyvin kuin kaikki toivoivat.



    Siirto McLarenille olisi varmasti askel parempaan. Tallissa tunnetaan Kimin tavat, ja yhteistyö toimisi ihan mallikkaasti. Se että tallikaverina olisi englantilainen PR-poika Hamilton asettaisi varmasti tasapuolisen kohtelun kyseenalaiseksi. Tuskimpa Kimin hintaista ja taitoista kuskia olisi kuitenkaan syytä hankkia apupojaksi. Siihen hommaan löytyy Kovalaisen tyylisiä aseenkantajia. Tallissa tiedetään Kimin potentiaali, ja se miten se kaivetaan sieltä esiin. Odotellaan mielenkiinnolla mitä lähiviikkoina tapahtuu.

      
  • suurin syy että kimi sai lähteä oli että löytyi maksaja mitä ilmeisemmin santander eli käänteisesti voidaan ajatella että alonsolle ostettiin paikka...



    jos tuli potkut niin mikä oli irtisanomis peruste??



    potkuista ei kai voida puhua koska niin moni lähde sanoo kimin saaneen korvausta sopimusrikkeestä ja onko moni lukenut että ferrarilla olisi sanottu kimin suoritusten olleen heikkoja?

    ja eikös kimi itse sanonut että olisi voinut ajaa sopimuksen loppuun mutta mitä järkeä siinä olisi ollut kummallekkaan osapuolelle?

      
  • finman:



    suurin syy että kimi sai lähteä oli että löytyi maksaja mitä ilmeisemmin santander eli käänteisesti voidaan ajatella että alonsolle ostettiin paikka...






    Mutta miksi se ostettiin? aivan, Kimi haluttiin pois ja mies jonka uskotaan tarjoavan sitä mitä Kimi ei tarjoa, hommattiin tilalle.



    Vanhat sanonnat ''tulos tai ulos'' ja ''voittanutta kokoonpanoa ei vaihdeta'' pätevät tässäkin.



    Minusta ei ole oleellista hakea nyt syyllisiä santandereista ja ties mistä, vaan asianlaitahan on niin että jos kimi olisi hurmannut fanit ja tiimin antaumuksellaan, ja nakittanut massan mennen tullen, ja ''kävellyt vetten päällä'' kuten schumacher, ei olisi mitään tarvetta häntä korvata siellä.







    Muuten, monilla tuntuu olevan ihmeen lyhyt tai valikoiva muisti:



    1. )



    Kun Schumacher ilmoitti lopettamisesta, ja kimi tuli tilalle, oli päivänselvää että Ferrari oli nyt Kimin talli, ja Massa tulisi olemaan selvä kakkonen. Tämä näkyi selvästi palkoissakin.



    En voi kun ihmetellä miksi tuon megapalkalla alisuorittamisen ja vetelän olemuksen vetäminen tuolla pyhissä Ferrari-haalareissa pitäisi olla jotenkin ''ok''.





    2.)



    Alonso on nykyään se konna jota ''pitää vihata'', kun michael on lopettanut.



    Ei tarvitse kuitenkaan mennä kuin pari-kolme kautta taaksepäin, kun häntä hehkutettiin uskomattomaksi oviedon ihmisohjukseksi, harvaksi mieheksi joka pystyi lyömään michaelin mestaruustaistossa, ja lopettamaan schumi dynastian.



    Nyt jotkut jauhavat siihen sävyyn kuin hän olisi joku pelle, B-sarjalainen kimiin verrattuna, joka tulee rahan voimalla muka 'parempansa'' tilalle.



    No siitä nähdään uusia otoksia kun molemmat saavat taas alleen samantasoisen kaluston. En malta odottaa.

      
  • Tilannehan on varsin mielenkiintoinen. :sunglasses:

    ->



      
  • alonsolla ja scumilla on paljon yhteistä kumpikin on todella häikäilemätön ja molemmat haluavat olla ehdottomia ykköskuskeja tallissaan mikä ei tee heistä huonoja kuskeja.



    toivotaan että massa palaa entisen kuntoisena takaisin ja pärjää alonsolle niin saas nähdä millainen polemiikki ferrarilla alkaa.



    tottahan se on että alonso tuli rahalla kimin tilalle sitä ei voi kai kukaan kieltää vaikka kimin suoritukset ei välttämättä parhaita olleetkaan niin ferrarin muutokset johtoportaassa/suunittelussa oli tuossa kohtaa aika isot byrne lopetti brown lopetti ja todt hetken kuluttua...



    alonsolla olisi ollut vielä tämä kausi sopimusta mclarenin kanssa eli alunperin saman pituinen kuin santanderin sopimus.

    ilman santanderin suurta sponsori sopimusta ja lupautumista maksaa kimi ulos ei ferrari oli maksanut kimiä ulos koska olisi kannattunut odottaa vuosi ja saada sitten alonso sinne.



    ennen todtin aikaa niin kuinka monta isopalkkaista "ali" suorittajaa ferrarilla on ollut?



    kyllähän tämä kausi on osoittanut että kun vain auto natsaa kohdilleen niin tulosta tulee esim kuka olisi uskonut force indian tulokset muutamassa kisassa...

    eli monesti auto ratkaisee enemmin kuin kuski koska lähes kaikki ovat huippuja ja vain mihin talliin/autoon pääsee ajamaan ratkaisee todella paljon

    esim jos lewis olisi juotunutkin ajamaan ekan kauden jossain aivan häntäpään autolla niin eipä olisi hypetys ollut suurta

      
  • finman:



    alonsolla ja scumilla on paljon yhteistä kumpikin on todella häikäilemätön ja molemmat haluavat olla ehdottomia ykköskuskeja tallissaan mikä ei tee heistä huonoja kuskeja.


    -Jos ajattelet michaelin ferrari-uraa, kuka kova kuski sinne sitten olisi pitänyt tulla tallikaveriksi joka ei muka ''saanut michaelin vaatimuksien'' takia tulla?



    toivotaan että massa palaa entisen kuntoisena takaisin ja pärjää alonsolle niin saas nähdä millainen polemiikki ferrarilla alkaa.


    -kuten sanoin, en malta odottaa tuota sirkusta :xmas:


    tottahan se on että alonso tuli rahalla kimin tilalle sitä ei voi kai kukaan kieltää vaikka kimin suoritukset ei välttämättä parhaita olleetkaan niin ferrarin muutokset johtoportaassa/suunittelussa oli tuossa kohtaa aika isot byrne lopetti brown lopetti ja todt hetken kuluttua...

    alonsolla olisi ollut vielä tämä kausi sopimusta mclarenin kanssa eli alunperin saman pituinen kuin santanderin sopimus.
    ilman santanderin suurta sponsori sopimusta ja lupautumista maksaa kimi ulos ei ferrari oli maksanut kimiä ulos koska olisi kannattunut odottaa vuosi ja saada sitten alonso sinne.



    -Pointtini on että Alonsoa sinne alettiin haluamaan näköjään jo viime kaudella.

    Jokin on siis mennyt Ferrarin ja kimin väleissä pieleen.

    Väitän että jos kuski on todellinen kultakimpale tallilleen, ei hänestä haluta luopua mistään hinnasta eikä minkään sponsoreiden toiveiden perusteella.


    eli monesti auto ratkaisee enemmin kuin kuski koska lähes kaikki ovat huippuja ja vain mihin talliin/autoon pääsee ajamaan ratkaisee todella paljon


    -totta mutta vaikka auto ei olisi aina niin parhaassa tikissä, vertailu tallikaveriin ratkaisee.

    Vaikkei autolla voitosta ajettaisi, kyllä Kimin olisi pitänyt Massa voittaa ihan säännöllisesti, ja olla se selvä ykköshahmo. Itse en anna juurikaan armoa tässä asiassa Kimille, sillä Massan ei pitänyt olla kuin rivikuljettaja, mukava suklaasilmä brasiliasta muttei mikään vakavasti otettava Top-3 kuski. Kimin McLaren aikaan jauhettiin jopa että Kimi olisi Michaelia parempi, jos moottorit kestäisi mestaruustaiston.

    Ehkä jokin on ''hiertänyt'' kimiä kaiken aikaa Ferrarilla, eikä saa itsestään kaikkea irti, niitä asioita ei vain lausuta ääneen.

    Voi olla tosi hyvä juttu Kimille, että pääsee sieltä pois, vaikka nyt tuota surkutellaankin?


    esim jos lewis olisi juotunutkin ajamaan ekan kauden jossain aivan häntäpään autolla niin eipä olisi hypetys ollut suurta

    -Totta. Toki mies on myös pelannut korttinsa hyvin ja hänellä on ollut hyvät taustajoukot että on saanut tilaisuuden huippupaikalle.

      
  • On ihmetelty sitä miksi Ferrari lopetti niin aikaisin nykyisen auton kehittämisen ja keskittyi ensi vuoden autoon.

    On myös arveltu että ensi vuoden auto olisi aivan uusi ja erilainen konsepti.

    On sanottu myös että Ferrarin olisi kannattanut kokeilla uusia ratkaisuja jo nykyisessä autossa.



    Voisiko syy tällaiseen menettelyyn olla siinä, kun tiesivät Kimin lähdöstä niin eivät halunneet näyttää Kimille mitä ovat tekemässä, kun mitä todennäköisemmin Kimi tulee olemaan ensi kaudella Ferrarin pahimmalla kilpailijalla. Näin Kimi veisi arvokasta tietoa mennessään.

      
  • Mahdollisesti. Tai sitten ne vaan luottaa että tulevan auton osat ja ratkaisut saadaan testattua simulaattoreilla ja tuulitunneleilla, ja meinaavat ettei loppukauden perjantai-harjoituksia kannata niihin käyttää.



    Ota nyt näistä selvää :warning:

      
  • petos:

    finman:


    alonsolla ja scumilla on paljon yhteistä kumpikin on todella häikäilemätön ja molemmat haluavat olla ehdottomia ykköskuskeja tallissaan mikä ei tee heistä huonoja kuskeja.


    -Jos ajattelet michaelin ferrari-uraa, kuka kova kuski sinne sitten olisi pitänyt tulla tallikaveriksi joka ei muka ''saanut michaelin vaatimuksien'' takia tulla?



    sitähän me emme kai koskaan saa tietää.

    eikös rubenilla/eddie lukenut sopimuksessa että on täysi kakkos kuljettaja?

    herää kysymys myös miksi scumilla ei ollut kertaakaan tasavertaista kuskia kaverina, tietenkin hän oli huippukuski ,mutta...
      
  • petos:

    finman:

    tottahan se on että alonso tuli rahalla kimin tilalle sitä ei voi kai kukaan kieltää vaikka kimin suoritukset ei välttämättä parhaita olleetkaan niin ferrarin muutokset johtoportaassa/suunittelussa oli tuossa kohtaa aika isot byrne lopetti brown lopetti ja todt hetken kuluttua...

    alonsolla olisi ollut vielä tämä kausi sopimusta mclarenin kanssa eli alunperin saman pituinen kuin santanderin sopimus.
    ilman santanderin suurta sponsori sopimusta ja lupautumista maksaa kimi ulos ei ferrari oli maksanut kimiä ulos koska olisi kannattunut odottaa vuosi ja saada sitten alonso sinne.



    -Pointtini on että Alonsoa sinne alettiin haluamaan näköjään jo viime kaudella.

    Jokin on siis mennyt Ferrarin ja kimin väleissä pieleen.


    Väitän että jos kuski on todellinen kultakimpale tallilleen, ei hänestä haluta luopua mistään hinnasta eikä minkään sponsoreiden toiveiden perusteella.



    se onkin outoa että heräsikö ferrari vasta sen jälkeen haluamaan alonsoa kun olivat tehneet jatkosopimuksen kimin kanssa ja eikös se tehty syksymmällä?

    vai siihen että santander oli saatavilla sponsiriksi todella isolla satsauksella ja he halusivat alonson kuskikseen?

    nämä on asioita mihin emme varmasti saa koskaan toden mukaista vastausta.

    jokin ei varmasti toiminut täysin kimin ja ferrarin yhteistyössä ja sekin on asia mitä on vaikea saada totuutta ulos, mutta kun tulee sponsori joka on valmis maksamaan toisen sopparin pois ja vielä sijoittaa jossain arvioitu 50 milj/kausi niin kyllähän siinä herää kuskin vaihtamisen halu.
      
  • finman:



    sitähän me emme kai koskaan saa tietää.

    eikös rubenilla/eddie lukenut sopimuksessa että on täysi kakkos kuljettaja?

    herää kysymys myös miksi scumilla ei ollut kertaakaan tasavertaista kuskia kaverina, tietenkin hän oli huippukuski ,mutta...






    Hänellä oli uransa alussa Ricardo Patrese, Nelson Piguet, Martin Brundle, michael oli täysin rookie kun nämä taas erittäin kokeneita ja ansioituneita kehäkettuja.



    Myöhemmin hänelle nyt vaan sattui sellainen rako tuossa kuskipaletissa, ettei muita todella kovia kuljettajia ollut montaa. Nythän on aivan erilainen tilanne kun Kimi, Lewis, Alonso, Vettel ja ehkä Massa muodostavat sellaisen ''A-ryhmän''.



    Silloin Schumin aikaan Senna kuoli, Prost lopetti, Mansellista ei ollut enää mestariksi ja Häkkisestä tuli vahvasti mersun mies. Ei ollut ketään varteenotettavaa uhkaajaa edes, ainakaan minun mielestä. Sitten kun Ferrari-dynastia pääsi vauhtiin, väitän ettei kukaan edes halunnut sinne saamaan päihinsä, sillä michael oli niin hyvää pataa tiiminsä kanssa, eikä muutenkaan ollut kovin todennäköistä että siitä leikistä voittoa irtoisi, joten ei sinne kukaan hinkunut.



    Sitähän me ei tiedetä mitä luki Ferrarilla sopimuksissa, mutta siellähän oli Todtin aikaan se politiikka että mestaruudesta taisteleva saa kaiken tuen jo hyvin varhaisessa vaiheessa- tämä päti myös silloin 1999 kun Irvine joutui ykköskuskiksi.

      
  • patrese oli hyvä kuski muttei ns.voittava

    pikee taas jo ohittanut parasta ennen päiväyksen pitkälti

    brundlesta vaikea sanoa kun ei juuri muista



    iso sukupolvenvaihdos tuossa kohtaa tapahtui kyllä...



    saas nähdä miten ferrarin käy kun ovat miehittäneet johdon pitkälti italialaisilla jotenkin tulee tunne ettei toimi...



    luulen että scumiasta yrittävät saada tehtyä seuraavan tallipäälikön,koska en oikein muuten ymmärrä minkä takia siellä pöyrii mukamas konsulttina?

      
  • Että silleen se meni.

    ->

      
  • Joku lehtihän oli arvioinut ( taas ) kuljettajien palkkoja, ja Kimille menee yli kolmannes koko summasta!





    F1-kuljettajien palkkatulot kaudella 2009:

    1. Kimi Räikkönen 45 milj. dollaria

    2. Lewis Hamilton 18 milj.

    3. Fernando Alonso 15 milj.

    4. Nico Rosberg 8,5 milj.

    5. Jarno Trulli 6,5 milj.

    6. Sebastian Vettell 6 milj.

    7. Mark Webber 5,5 milj.

    8. Jenson Button 5 milj.

    9. Robert Kubica 4,5 milj.

    10. Heikki Kovalainen 3,5 milj.

    11. Nick Heidfeld 2,8 milj.

    12. Timo Glock 2 milj.

    13. Giancarlo Fisichella 1,5 milj.

    14. Sebastien Buemi 1,5 milj.

    15. Rubens Barrichello 1 milj.

    16. Jaime Alguersuari 0,5 milj.

    17. Vitantonio Liuzzi

    18. Adrian Sutil vuokrakuljettaja

    19. Romain Grosjean

    20. Kazuki Nakajima



    *Heinäkuussa loukkaantunut Ferrarin Felipe Massa tienasi kahdeksan miljoonaa dollaria kaudesta 2009.





    Onko sinusta parahin MHJ, kaikki ihan kunnossa, jos toinen tienaa 8 miljoonaa, ja toinen 45.



    Radalla nopeus ja pisteiden keräys sujunut tasatahtia kolme kautta. Kauako Ferrarin pitäisi odotella koska Kimi saisi itsestään parhaan irti? Vai onko tällainen kuvio ihan ok, ja kuitataan olan kohautuksella?



      
  • -> RAHA

      
  • Onko tuollainen muokkailu reilua, MHJ?



    Uskotteletko nyt itsellesi että raha oli ainoa syypää? Tottahan santander rahat mahdollisti kimin ennenaikaiset potkut, ja voidaan sanoa että se oli syy, mutta ei voittavaa kokoonpanoa vaihdella maksamalla. Jokin motiivi on ollut ottaa nämä santanderin rahat käyttöön ja antaa ne potkut.





    http://f1-facts.com/statistics/team-mates/Raikkonen



    Tuolta voit ihmetellä miksi ollaan tultu katumapäälle maksettuaan toiselle 37 miljoona enemmän palkkaa, eikä haluta enää taas katsoa yhtä kautta josko se homma alkaisi luonnistua.



    Kyllä minusta olisi ihan suoraselkäista myöntää kuin mies että syytä on kimissäkin, eikä vaan ruikuttaa kuinka kimille on tehty nyt tällainen likainen temppu. Vaikka kuinka olisi Kimin fani, tai suomalaisen puolella henkeen ja vereen.

      
  • Tuulen tuoma joutaa tuulen viemäksi.

    Kirjoittelin kyllä, että harmittaa koko jutun aloitus.



    En minä uskottele yhtään mitään.

    Itsehän tämä sankari mainitsi noin.



    Kyllä syytä varmasti on ollut itsekussakin, myös Kimissä.

    Kaikki ei ole mennyt ns. putkeen.



    Kummalliselta vain tuntui, kun Kimin potkut tuli julki, se hiljaisuus tälläkin palstalla.

    Vaikeneminen oli oma herätteeni ja se tuli tehtyä senmoisella tavalla, että sinäkin heräsit.

    Silloin mm. MTV3:n formulaselostajat hakivat syytä mm. Kimin käytöksestä. Oudolta tuntui ne arvostelut joista luin, kun itse nostavat palkkaansa näiden muutaman suomalaisen edesottamuksien selostamisesta kilpailuissa.

    Moniko siitä joukosta joutunee lähtemään, jos kumpikaan täyssuomalainen ei ensi kaudella aja.



    Kuten sanottu, olisi kai pitänyt jättää kirjoittelematta.

    Ja pahoittelen nytkin, jos olen tällä turhanpäiväisellä närää saanut aikaan.

      
  • mhj:



    Kummalliselta vain tuntui, kun Kimin potkut tuli julki, se hiljaisuus tälläkin palstalla.


    Kuten sanottu, olisi kai pitänyt jättää kirjoittelematta.
    Ja pahoittelen nytkin, jos olen tällä turhanpäiväisellä närää saanut aikaan.



    -ei minun puolelta ole mitään närää. Halusin vain kertoa oman erilaisen mielipiteeni, kun annoit viesteissäsi sellaisen kuvan että Kimi olisi Ferrariurallaan käyttäytynyt kuin paraskin mannekiini ja ajanut kuin suuri mestari ( vaikka puolueettomat faktat kertovat muuta ), mutta joutunut syyttömänä kauhean vääryyden uhriksi.

    Huomauttaisin että Kimi on saanut rajua kritiikkiä monilta ex-kuskeilta ja vaikuttajilta, otteistaan ja asenteestaan Ferrarilla, huolimatta auton puutteista. Eli en minä näitä juttuja ole päästäni keksinyt.

    Jos tällaiset näkemyserot suomaipojasta ovat näin kosketusarkoja, ja tekevät keskustelijoiden välit tulehtuneiksi, niin kyllä on kaikilla peiliinkatsomisen paikka. Olen hieman pettynyt että harvatkin tätä palstaa pystyssäpitäneet kaverit olivatkin ilmeisesti vain ''räikkösten perään'', ja nyt kun kävi miten kävi, ketään ei näy eikä kuulu. No, maikkarin kyselyyn kun vastasin, taisi 90% ollut vastannut että formulat ei kiinnosta, jos suomalaisia ei ole mukana.


    ***Omasta puolestani kiitokset kuitenkin menneen kauden ruotimisesta ja kommenteista. Ja ymmärrän kyllä jatkossa pysyä täältä poissa :wave:
      
  • Jos nyt kuitenkin käväiset vielä täällä, niin haluan oikaista tämän

    "...että Kimi olisi Ferrariurallaan käyttäytynyt kuin paraskin

    mannekiini"

    ei ole minun kantani ollut tuo.

    Ja toisaalta olen myöskin tyytyväinen, ettei ole ryhtynyt sen

    kummemmin McLarenin eikä Ferrarin mannekiiniksi.

    "Mannekiinin" tehtävät eivät oikein tahdo mennä kuosiin meille

    kulttuurinkaan puolesta.

    Että autoa kyllä osataan ajaa.



    Hyvää jatkoa sinulle omasta puolestani.







      
  • mhj:



    Jos nyt kuitenkin käväiset vielä täällä

    -kyllähän minä tätäkin palstaa seuraan, mutta aika näyttää kannattaako tänne enää kirjoittaa, kun kerran eri mieltä jonkun kanssa oleminen on ''närää'' tai vaihtoehtoisesti kaikki lopettavat tyystin keskustelemisen.

    Nimimerkki ritsa sanoi ettei tänne kukaan viitsi kirjoittaa, kun ''minä tiedän jo kaiken''.

    Harmillista jos näin on, mutta ritsa poltti aikanaan hermonsa kun en allekirjoittanut hänen näkemystään Räikkösen ns. tasosta ja ajosuoritteista.

    Mutta voin kyllä siirtyä sivustaseuraajaksikin, ja antaa tällaisen ''sensuurin'' voittaa, ollaanhan suomalaisella palstalla. Veikkaan tosin, että täällä on aivan yhtä kuollutta kuin jos häärisin aktiivisena.


    Ja toisaalta olen myöskin tyytyväinen, ettei ole ryhtynyt sen
    kummemmin McLarenin eikä Ferrarin mannekiiniksi.
    "Mannekiinin" tehtävät eivät oikein tahdo mennä kuosiin meille
    kulttuurinkaan puolesta.



    -enpä viitsi kommentoida tähän, vältytään turhalta närältä :wink:




    Hyvää jatkoa sinulle omasta puolestani.

    -samoin, katsotaan tilannetta ehkä uudestaan kun on jäähdytelty.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit