MOPOKAUSI 2007 on avattu!

10 kommenttia

Tänään oli sitten kauden ensimmäinen ajopäivä täällä PK-seudulla.

Tosin moikkaamaan pääsi vain yhtä alan miestä, mutta liikeellä oli muitakin.


Kevään käyttöönottoon kuului rengaspaineiden mittaukset ja nestetasojen tarkistukset. Talvella riitti kerran tehty akun lataus.

Edellinen ajokerta oli itsenäisyyspäivänä joten taukoa tuli pidettyä n. 13 viikkoa. Eipä juuri huomaa, että ajaminen on ollut vain autoilua.

Hiekkaa on asflatilla reilusti talven jäljiltä joten sitä sopii varoa vielä monta viikkkoa. Kaasuhanaa saa jopa lähdöissä annostella hienotunteisesti.

Ensimmäisen ajopäivän +8 C riitti mainiosti -vain käsiä alkoi hieman paleltaa.

Koska sinä avaat mopokauden 2007?

  
  • Kyllä jää tältä papparaiselta avaamatta. Itsesuojeluvaisto sen sanoo, kun on liki 30v edellisestä kerrasta. Tietenkin kun aikoinaan tuli ajettua melko paljon, niin keväinen kutina ei ole vieläkään hellittänyt. Kyllä nämä uudet Harrikat ja Trumpat saa sykkeen nousemaan vieläkin.

      
  • Omaa 10 r jo koekäytetty.Kuun vaihteessa otan liikenteeseen.
    Näkyhän noita 3-4 isoa pyörää jo liikenteessä.Kyllä se kummasti taas
    talven jälkeen alkaa katsoa ulos että jokos siitä pääsisi liikenteeseen :tongue:

      
  • huomen aamuna ajattelin ottaa ensisavut tänä vuonna. viime kesä meni lievästi sanoen käteen matkatöistä johtuen, elikkä n, 100 km

      
  • Lainaus:
    12.03.2007 klo 21:03 tankkirotta kirjoitti
    huomen aamuna ajattelin ottaa ensisavut tänä vuonna. viime kesä meni lievästi sanoen käteen matkatöistä johtuen, elikkä n, 100 km

    Toivottavasti ymmärsin väärin että ajelit 100km viime vuonna, ja kawa 636:lle, et kai vaan ole yksi niistä joita ohittelin radalla alle puolta pienemmällä teholla Botniaringin radalla...

      
  • Ei kyllä tule pyörän osto kyseeseen tällä hetkellä, mutta tuo uusi Ducati 1098s ei jätä minua millään rauhaan. #&%£$!*, vajaa 10-vuotta on pärjätty ilman pyörää, ja toinen mokoma vielä ilmeisesti edessä.

      


  • Toivottavasti ymmärsin väärin että ajelit 100km viime vuonna, ja kawa 636:lle, et kai vaan ole yksi niistä joita ohittelin radalla alle puolta pienemmällä teholla Botniaringin radalla...
    Ha haa mä en käynnyt botniaringillä viime kesänä, mutta kun otit puheeksi niin täytyy tulla käymään :wink:
    Ei vaisinkaan ahvenistolla on tultu käytyä sekä ruotsissa
    mantorpilla.Voinhan minä tulla piirtämään jäljet sun selkään :wink: :grin:
      
  • Pappa-Tunturini odottaa varastossa, että saan sen VIHDOIN VIIMEIN rekisteriin ja katsastettua!

    Olen kyllä pariin kertaan käynnistellyt sitä jo, eikä tarvinnut montaa polkaisua Kaamea sininen savu täytti varaston varsin nopeasti, joten piti sammutella.... :smile:

    Pari pientä teknistä viimeistelyä teen, joilla pyrin varmistamaan, että katsastusmiehellä ei ole vähäisintäkään syytä jättää leimaa laittamatta. Sitten jännittää enää omistussuhteiden selvittäminen, kun sekin kuuluu olevan tiukkakriteeristä. Paperit pitäisi olla kunnossa, mutta ei kannattane mennä maanantaina kuitenkaan konttorille?

    Kyllä mä sillä ajelin viime kesänäkin kyläteillä silloin tällöin, kun täällä poliisiin törmääminen on suht. harvinaista todennäköisyydellään.

    Oli se kyllä mukavaa! :sunglasses:

      
  • Eilen eli 23.4. alko. Helvetin kylmä...

      
  • ...T-paidassa ratin takana. Se vaan ihmetyttää, että motoristit joutuvat opettelemaan kauden alussa "uudelleen" ajamisen, vaikka pikkupojatkaan eivät unohda pyörällä ajamisen taitoa koskaan?

      
  • Kai se on näin, että parempi aloittaa "ikään kuin alusta" ja kerrata pyörän kayttäytyminen. Yllättävän paljon sitä unohtaa talven aikana, ainankaan jos kilometrejä pyörän selässä ei ole vielä ehtinyt kertyä. Ja eihän se koskaan ole pahitteeksi, vältytään myös onnettomuuksilta :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit