Miten pitäisi toimia, kun autossa ei ole vararengasta, vaan vain paikkausvaahtopullo ja kompressori. Lisäksi pyörissä on TPMS-painetunnistimet, joiden yhteydessä on maininta:"– Venttiilin kautta suihkutettavien paikkausaineiden käyttö on ehdottomasti kielletty, nämä aineet voivat tuhota anturin ja anturi on tällöin uusittava."
Tässä on auton maahantuoja (Veho) virittänyt autoilijalle ansan, kun ainoa vaihtoehto matkan jatkamiseksi on tilata hinausauto. Paikkausvaahtosarja on aivan turhaan mukana.
Ei auto, mutta mp BMW K1600GT -12. Takarengas puhkesi viime vuonna ja laskin pullollisen paikkausvaahtoa ja pari ampullia ilmaa. Ei pitänyt, mutta vein takapyöräm rengasasentajalle, poisti renkaan, pyyhki vaahdonjämät liuotinrätillä ja asensi uuden renkaan. Painevalvonta toimii aivan samoin kuin ennen rengasrikkoa, oliko tuuria, vai toimiiko aina näin?
Suosiolla vain soitto Falckille ja hinauttaa pois. Vakuutus tai erikseen ostettu turva hoitaa kulut.
Useasti vararenkaattomassa autossa on jonkin sortin kompura mukana ja jos ei ole niin sellainen maksaa hiukan toista kymppiä. Tubelessrenkaan paikkasarja maksaa alle kympin (ja siinä on useampi "koiranpaska" ts. naulan/ruuvin tjsp. pistoreikiä pystyy paikkaammaan useita samalla sarjalla), joten jos nuo on mukana niin niillä kyllä pärjaa ja saa renkaan paikattua tienpäällä (jos ei kyseessä ole isompi repeämä). Jos iso reikä, niin sitten Falck hinaa...