[ZeiMZei]

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Topi27 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Itse pohdiskelin tuota samaa, ja olettaisin että suomessa tuo bemarin nopeustieto perustuu pelkästään kameraan (siis navigointiin rakennettu nopeustieto disabloidaan suomen rajojen sisäpuolel…
  • @HybridRules kirjoitti: Jos bemarissa nopeustieto muuttuu paljon ennen liikennemerkkiä, niin ottaisikohan auto tiedon karttadatan ja gps-sijainnin avulla? Naviohjelmia ei varmaan varsinaisen koodin osalta tehdä erikseen Suomea varten vaikka kenti…
  • Nyt kun HypridRules on käymässä länsinaapurissa, niin onko Teslan autopilotissa toiminnallisuudessa eroa Suomen ja Ruotsin välillä? Itse olin ensin melko pettynyt tähän bemarin Driving Assistantiin, mutta kyseessä onkin näköjään vain tämän sarviku…
  • Epäilisin tuon olevan joku käännöskukkanen alkuperäisestä tekstistä tjsp. Suomen kielessä monesti puhutaan uusissakin läppäreissä kovalevystä, vaika SSD't ovat olleet arkipäivää jo vuosia. Nykyäänhän nuo ovat monissa tapauksissa jo M.2 liitännäisiä,…
  • @NHB kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: @M880 kirjoitti: Kokonaiskulutus sidottuna matkaan on toki vakiintunut ja normin mukainen tapa ilmoittaa asia. Mutta, eikö kuitenkin antaisi ihan hyvää lisäarvoa jos lämmityk…
  • @M880 kirjoitti: Kokonaiskulutus sidottuna matkaan on toki vakiintunut ja normin mukainen tapa ilmoittaa asia. Mutta, eikö kuitenkin antaisi ihan hyvää lisäarvoa jos lämmityksen energiankulutus ilmoitettaisiin MYÖS aikayksikköä kohden? Sähkövast…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Nytkö sitten bensiiniautotkin joutuvat polttamaan ylimääräisellä bensiinillä aika ajoin hiukkassuodattimen noet tuhkaksi ja kun hiukkassuodatin menee vaihtoon, autoon laitetaan tyhjä pönttö tilalle? Kyllä, eikä hiu…
  • @740 GLE kirjoitti: Onko raadilla kommentteja: https://cdn.skoda-storyboard.com/2020/08/TD-ENYAQ-iV-en.pdf Jos hinta pysyy edes Saksassa alle 35.000 €, silloinhan tuo vaikuttaa aika kohtuuhintaiselta perheautolta. Olipa AitoSuomiAut…
  • Täyssähköiseen voimalinjaan siirryttäessä ei ole enää halvempaa valmistaa etuvetoisia malleja verrattuna takavetoisiin (eikös etuvetoisuuteen siirrytty alunperinkin kustannussyistä?). Lisäksi etuvetoisen etupainotteinen painojakauma on hankala toteu…
  • @_Quu kirjoitti: Koboltti on litiumioniakun raaka-aineista harvinaisin ja kallein eikä sitä ole tarpeeksi maailmassa kattamaan kaikkien akkujen tarpeita. Eikös CATL ja sen asiakkaat (Teslan kiinassa valmistetut mallit, BMW jne.) siirtynee…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Lukija93064 kirjoitti: Itselläni on mökkilataukseen Telewellin 3x32A matkalaturi. Siitä saisi teoriassa ulos 22kW mutta auton sisäinen laturi ottaa vastaan vain 11kW. Joka tapauksessa hyödyllinen kapistus ja…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Onko muuten Teslassa tai muissa sähköautoissa 12 V akkua niin kuin on esim. Toyotan valmistamissa hybridiautoissa, joissa korkeajänniteakku …
  • kyllähän automaatti on paljon vanhempi keksintö kuin tuollainen sekventiaalivaihteisto. Sitä en sitten tiedä milloin automaateissa vaihteenvalitsin tuli tuohon keskikonsoliin (olisko eurooppalaisten kotkotuksia). 40-,50- ja 60-luvun jenkeissä valits…
  • Voisko tuo "epäloogisuus" periytyä rallipuolen sekventiaalivaihteistoista? kiihdytettäessä on g-voimien takia huomattavasti helpompaa vetää isompaa pykälää sisään siten, että "tikkua" vedetään taaksepäin ja jarruttaessa pienempää sisään työntämällä …
  • @HybridRules kirjoitti: Mitäpä sitten pitäisi tehdä, jos Wall Boxissa on RCCB typeA? Tesla Clubin sivuilla sanotaan, että vuoden 2018 jälkeen standardeihin on lisätty, että "suositellaan". Sähkötekinisesti asiat eivät varmaankaan ole muuttuneet v…
  • @HybridRules kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Mitenkäs tuo on suojattu ukkosen aiheuttamilta jännitepiikeiltä haja-asutusalueilla? Varmaan pitäisi olla ylijännitesuoja syöttöliitännässä. Mutta kai latauslaitteessa on…
  • @HybridRules kirjoitti: Olenkin monesti miettinyt, miten mahtaa PHEV:t muualla myydä, kun taitavat olla kalliimpia kuin polttisautot. Hyvin näyttävät myyvän: https://insideevs.com/news/423628/european-countries-plugin-market-share-q1-202…
  • @_Quu kirjoitti: Minulle ei uppoa että Suomen korkeat autonkäyttöön liittyvät verot vähentää päästöjä. Työpaikkojen ja markettien ym. välimatkat ei ole lyhentyneet yhdenkään veronkorotuksen jälkeen. Eihän ne suoraan päästöjä vähennäkkään,…
  • menee kyllä vähän sivuraiteille otsikosta, mutta hämmästyttävää, että tuollaisen kevythybridi (8kW) järjestelmän lisääminen ja WLTP mittaustapaan siirtyminen on tiputtanut noita 5 sarjan bemarin hintoja lähes 10% ja tuo näyttää olevan lähes suoraan …
  • Tietoisesti jätin tuon 520d pois, että saadaan suhtkoht samantehoisia malleja. 520d on kuitenkin satakunta hevosvoimaa laiskempi kuin nuo muut valitut - en toki väitä etteikö silläkin ehtisi. Budjettimalli 518d näyttää faceliftin myötä jääneen pois…
  • @Karrette kirjoitti: Onko mielessä jokin tietty automalli jossa hinnoittelu toimii noin? (Menee yli minun budjettini, mutta mielenkiintoinen ajatus) esim. BMW 5-sarjan (sedan) business hinnastosta (verollinen kokonaishinta): 530e xDr…
  • @▫️ kirjoitti: iX3 ilmoitettu vetopaino on 750 kg. Ei oikein kaksiselta vaikuta. Joo, ei vaikuta ei. Muutenkin bemari näyttää sähläävän noiden vetopainojen kanssa, liekkö sitten jotain omia sisäisiä testejä/hyväksyntiä. Esim. lataus-hybr…
  • @Karrette kirjoitti: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0309236EN/preparations-for-bmw-ix3-start-of-production-proceeding-according-to-plan?language=en Valmistavatkohan nämä jatkossa kaikki Kiinassa, vaiko vain alkuun? …
  • @tracktest kirjoitti: Tuotekehitys ei kuulosta noiden kohdalla mitenkään uskottavalta niin karmeat ne on näillä Suomen teillä. Muutos on todella surkea jos näin on. Ekassa F30 (vm. 2012) mulla oli runflätit ensiasennusrenkaana ja olivat t…
  • Tuon bemarin 330e valmistajan ilmoittamat kulutus ja päästöarvot (min/max)on saatu seuraavanlaisilla konstruktioilla: Perusversio ilman tingeltangeleita, rengastus edessä ja takana 225/50 R17 98Y XL): * EU yhdistetty 1.4l/100km, CO2 yhdistet…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Merkittävin muistamani epäsuhta maahantuojan valinnoissa vs kuluttajan mieltymykset oli nuo Bemareiden runflatit, jotka kuulemma eivät vieneet autoa suoraan ja foorumeiden perusteella lähes kaikki laittoivat ne heti vaihtoo…
  • @▫️ kirjoitti: Jos BMW:n automaatti on erityisen taloudellinen, niin miksi sitten Tekniikan Maailma moitti BMW:n kulutusta. Joka oli taajamassa melkein litran enemmän kuin mitä Volvo kulutti. Siksi kun siinä bemarissa oli rata-ajorengastu…
  • @Karrette kirjoitti: Se siis jäi vaivaamaan että maksoinko myös lämmittimistä ja talvirenkaista autoveroa (käytännössä tavanomaista paljon korkeampi alv, eli tax freen vastakohta) kun ostin ne auton yhteydessä (talvirengaskaudella käyttöön)? Suom…
  • @740 GLE kirjoitti: Minulle eri BMW generaatioiden ero kävi selväksi E60 ja F10 sarjojen välillä. Minusta E60 on autoon sopivista renkaista tarkka ja pyörän alla olevasta pinnasta kuljettajan sormiin tarkasti kertova BMW perinteen ylläpitäjä. Seu…
  • @_Quu kirjoitti: Autoveron on helppo saada selville, yhteen aikaan ne oli erikseen mainittu markkinoit ilmoituksissakin. Nykyään se vahvistuu vasta siinä vaiheessa kun lisävarusteet on valittu ja valmistajalta saadaan kyseisillä lisävarus…
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
211 viestiä
0 ×   20 ×