[ZeiMZei]

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @_Quu kirjoitti: Ilkivaltavakuutus! nimenomaan ilkivaltavakuutuksen piikkiin joka taitaa sisältyä halvimpiinkin osakaskoihin, vaikkakin viimevuosina tuokin on mennyt omavastuulliseksi, mutta ainakaan omat bonukset ei tipu.
  • En lukenut IFin tilastoja läpi, mutta oliko noissa omaisuusvahingoissa eritelty ilkivallan takia maksetut korvaukset? Näitä jostain syystä BMW merkkisille autoille tapahtuu kokemuksen ja kuulemieni juttujen perusteella huomattavasti enemmän kuin mui…
  • @Topi27 kirjoitti: Audissahan on ollut jonkin aikaa liikennevalotietoja lukeva ja kuskia opastava nopeuden sovittamisessa vihreään aaltoon. Kun PHEV:ssä laittaa navikaattoriin osoitteen niin Audi huomioi reitin maasto-olosuhteiden lisäksi sää ja …
  • Sama Audi Q5 näyttäis esitteiden mukaan vievän pelkällä bensamoottorilla 7.1-7.5l/100km (45 TFSI) ja disukkana 6.0-6.2l/100km (40 TDI), joten ei tuo keskikulutus 7.4l/100km nyt niin paha ole tuon kokoiselle bensamoottorilla varustetulle autolle joss…
  • @NHB kirjoitti: @M880 kirjoitti: Jos tuon ajattelee taloudellisuuden kannalta, niin kulutuslisä aiempaan ilman latausta ajettuun vastaavaan motariajoon nähden oli n. 0,1l satasella Palaan vielä noihin numeroihin. Olet …
  • @NHB kirjoitti: Ehkä se vain on niin, että isot, raskaat ja tehokkaat autot kuluttavat suhteellisen paljon myös hybridinä. Samaa mieltä. Eikä tuo minusta paha ole tuo keskikulutus yli 2tonnia painavalle isohkolle bensiini autolle (tarkoit…
  • nimenomaan, eli juuri kuten tuossa aikaisemmin totesin. Häviöt BMWn ratkaisussa ovat suuremmat, mutta polttomoottoria ei tarvitse käynnistää varsinkaan talvella liikkeellelähdettäessä - siis sikäli mikäli tarvitaan nelivetoa. Tuosta "silkkisyydestä"…
  • Melko korkea tosiaan tuo mersun sähkön kulutus. Volvon pienintä sähkönkulutusta selittää osaltaan kokonaan erilainen toimintatapa näihin kahteen muuhun verrattuna, eli Volvossa sähkömoottori on taka-akselilla, kun taas muissa se on rakennettuna vaih…
  • @tracktest kirjoitti: Nykyaikainen pienipäästöinen EUR6 dieselmoottorilla varustettu dieselauto on taloudellisempi ja ympäristöystävällisempi kuin pistokehybridi. ...kun autolla ajetaan paljon pitkiä matkoja Käyttövoiman valinnas…
  • En kyllä keksi mitään syytä miksi sen (plug-in) pitäisi käynnistyä jäähdytystä/lämmitystä varten kun kuitenkin lämmitykseen käytetään sähköistä lämpöpumppua (joissain jopa ilmalämpöpumppua täyssähköautojen tapaan) ja jäähdytyksenkin hoitaa sähköinen…
  • @Lukija961482 kirjoitti: Uudet MB autot pyytävät huoltoa vuoden välein ajettiimpa niillä 100 tai20000 km onko muilla merkeiilä sama Bemareissa ja monessa muussakin toi CBS (condition based service) ilmaisin kertoo huoltotarpeen ja sen käy…
  • @740 GLE kirjoitti: Starttiakun saattaa pikavanhentaa myös kulutusta äärimmilleen optimoiva latausalgoritmi, joka vetää tehokkaan laturin ohjauksen niin minimiin, että akku on suurimman osan ajasta huonosti varattuna. Juurikin näin. Joiss…
  • @Peterstar kirjoitti: Eipä noissa hiilivoimalla kulkevissa sähköautoissa ole paljoa järkeä tälläkään hetkellä, vaikka kieltämättä tuohon vedyn tuotantoon nähden parempia ovatkin vielä. ...vielä vähemmän sillä hiilivoiman avulla tuotet…
  • @_Quu kirjoitti: http://woikoski.fi/fi/vedyn-valmistus-ja-jakelukanavat eri asia sitten onko tuo vedyn tuottaminen nykyisellä sähköön perustuvalla elektrolyysillä järkevää - tietysti jos sähköenergiaa on äärettömästi saatavilla niin mikä …
  • Varmaan ovat tarkat laskelmat tehneet kuinka paljon polttokennojen kehittämiseen kannattaa satsata. Jos (ja kun) vedyn valmistus saadaan jossain suhteessa järkeväksi (tarkoitan tällä nyt sitä kuinka paljon energiaa tarvitaan vedyn valmistuksessa) …
  • Tuli vaan mieleen että onko Teslan maahantuoja unohtanut stanssata tämän VIN numeron runkoon/koriin? Vaikkakin uskoisin, että jos auto on tarkoitettu eurooppamalliksi niin siihen olisi älytty tuo jo tehtaalla tehdä. Jenkkiautoissa on hyvin yleistä e…
  • Aikaisemmin ainakin lainsäädäntö Suomessa vaati että runkonumero pitää olla "stanssattu runkoon". Aikoinaan toin "kevtytkuorma-auton" jenkeistä ja sen rekisteröiminen suomen tieliikenteeseen onkin pitkä juttu, mutta tosiaan tuo VIN numero piti haka…
  • BMW Sales Global 2019 - 2,520,307 - muutos +1.2% BMW Sales Europe 2019 - 1,081,563 - muutos -1.5% (sis. Mini ja RR) MB Sales Global 2019 - 2,456,343 - muutos +1.3% MB Sales Europe 2019 - 937,881 - muutos +0.4% (sis SMART)
  • Ei niitä myydä suomessa, kun ei niitä myydä muuallakaan. Aika suppeaa taitaa olla tarjonta "valmisauto" markkinoilla. Volvo lopetti aikoinaan ruotsissa valmistuksen kun ei käynyt enää kaupaksi. Yhtenä syynä ruotsissa oli varmaankin etanolille langet…
  • Nyt se BMW:kin vihdoin sanoi "jaa" sille AA:lle. Tulee OTA updatena heinäkuussa niille joilla on iDrive7. Sain kyllä sen käsityksen että tulee pelkästään toi AA wireless versio... https://www.theverge.com/2019/12/11/21009806/bmw-android-auto-2020-w…
  • @tracktest kirjoitti: Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. En edes ajatellut noin pitkälle, vaan lähinnä sen teräsarkun sisällä olevia. En ole no…
  • @NHB kirjoitti: @tracktest kirjoitti: Yhdysvaltojen hän ei usko edes tarvitsevan täyssähköautoja. Fröhlich näkee niille kysyntää lähinnä länsirannikolla sekä tietyillä itärannikon alueilla. – Muuten Yhdysvalloissa ajettaneen ja…
  • Juurikin näin, ilmaisin hieman epäselvästi :-) Tuossa ihan hyvä kuvaus: https://www.zf.com/products/en/cars/products_34949.html
  • @▫️ kirjoitti: No tuo i3 poistunee tuotannosta parin vuoden sisällä, ikävää on jos tilalle ei tule vastaavaa sähköistä tila-autoa. BMWn mukaan valmistus lopetetaan 2024 ja ennen sitä tulee vielä aikakin yksi battery upgrade "We will co…
  • Pieni ero on, mutta ero kuitenkin. Sama vaikutushan se on tuolla polttomoottoripuolellakin, eli kun laitetaan samaa koriin vähän tehokkaampaa moottoria ja madalletaan alustaa/muutetaan jousitusta sporttisemmaksi/muutetaan rengastusta leveämmäksi ja …
  • joku virhe varmaan ollu tuolla autozeitungin webisivuilla viimeviikolla(?). Avasin saman linkin uudeleen ja nyt tuolla taulukossa on tosiaan BMW i3s:n kohdalla ihan eri luvut kuin viimeviikolla, eli nyt taulukon mukaan akku on 42,2kWh ja WLTP 254/27…
  • Näyttää löytyneen tähän vertailuun jostain vielä myös tuollainen 33,2kWh malli i3:sesta, jossa siis kapasiteetiltaan puolet pienempi akku verrattuna noihin muihin testattaviin, mutta toki lyhyemmäksi se sähkörange jäisi sillä 42,2kWh:n akullakin ver…
  • Menee vähän ohi, mutta nuo lataushybridien WLTP testit näyttävät olevan huomattavasti monimutkaisemmat kuin pelkällä polttomoottorilla tai pelkällä sähkömoottorilla varustettujen ajoneuvojen. Testisykli ajetaan useaan kertaan aloittaen täyteen ladat…
  • @_Quu kirjoitti: Ja se vaatii n.40 pysähdystä useammaksi tunniksi lataamaan. Eikös juuri tuo se ladattavan hybridin idea ole(?). Auto voi olla latauksessa silloin kun sillä ei ajeta(?). Aikaisemmalla autolla omalla latauskäyttäytym…
  • Tarkoitinkin että "absurdia niin kauan kun ei arvioida dinofossiilisien tuotannossa syntyviä päästöjä". Yleensä näissä vertailutapauksissahan otetaan huomioon vain sen dinofossiilisen lopputuotteen palamisesta aiheutuneet päästöt ja verrataan niitä …
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
139 viestiä
0 ×   4 ×