[ZeiMZei]

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @tracktest kirjoitti: Tuotekehitys ei kuulosta noiden kohdalla mitenkään uskottavalta niin karmeat ne on näillä Suomen teillä. Muutos on todella surkea jos näin on. Ekassa F30 (vm. 2012) mulla oli runflätit ensiasennusrenkaana ja olivat t…
  • Tuon bemarin 330e valmistajan ilmoittamat kulutus ja päästöarvot (min/max)on saatu seuraavanlaisilla konstruktioilla: Perusversio ilman tingeltangeleita, rengastus edessä ja takana 225/50 R17 98Y XL): * EU yhdistetty 1.4l/100km, CO2 yhdistet…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Merkittävin muistamani epäsuhta maahantuojan valinnoissa vs kuluttajan mieltymykset oli nuo Bemareiden runflatit, jotka kuulemma eivät vieneet autoa suoraan ja foorumeiden perusteella lähes kaikki laittoivat ne heti vaihtoo…
  • @▫️ kirjoitti: Jos BMW:n automaatti on erityisen taloudellinen, niin miksi sitten Tekniikan Maailma moitti BMW:n kulutusta. Joka oli taajamassa melkein litran enemmän kuin mitä Volvo kulutti. Siksi kun siinä bemarissa oli rata-ajorengastu…
  • @Karrette kirjoitti: Se siis jäi vaivaamaan että maksoinko myös lämmittimistä ja talvirenkaista autoveroa (käytännössä tavanomaista paljon korkeampi alv, eli tax freen vastakohta) kun ostin ne auton yhteydessä (talvirengaskaudella käyttöön)? Suom…
  • @740 GLE kirjoitti: Minulle eri BMW generaatioiden ero kävi selväksi E60 ja F10 sarjojen välillä. Minusta E60 on autoon sopivista renkaista tarkka ja pyörän alla olevasta pinnasta kuljettajan sormiin tarkasti kertova BMW perinteen ylläpitäjä. Seu…
  • @_Quu kirjoitti: Autoveron on helppo saada selville, yhteen aikaan ne oli erikseen mainittu markkinoit ilmoituksissakin. Nykyään se vahvistuu vasta siinä vaiheessa kun lisävarusteet on valittu ja valmistajalta saadaan kyseisillä lisävarus…
  • @_Quu kirjoitti: Ei minusta vertailun autoissa autoverolla suurta virkaa ole. Autoveron määrä ja kokonaishinta voi muuttua, mikäli autoyksilön CO2-arvo muuttuu. Autovero on laskettu maahantuojan ilmoittamalla CO2-päästöllä. Ei tosi…
  • Pikaisella googlauksella ei löydy mitattuja luximääriä mistään testistä. 20kV sähkölinjan takaa tuskin saa mitään arvoa, nimittäin keila on todella kapea eikä hajavaloa tai sirontaa juurikaan esiinny. Ranskalaiset väittivät jossain i8 testissä, et…
  • @▫️ kirjoitti BMW:kin ostaa ilmeisesti akkunsa Kiinasta. CATL:ita ostaa (Kiinalainen) ja Samsung SDI:ltä, mutta tehtaita ympäri maailmaa mm. Saksassa. Toki CATL:ia käyttää moni muukin "CATL’s battery technology is currently used by a nu…
  • En ota kantaa mittausmenetelmiin, mutta olen melko varma tuon testissä olevan valokuvion perusteella, että laserit eivät tuossa pala, vaan valokuvio perustuu ihan pelkkiin kaukovaloihin ilman noita rinnalle yli 70km/h ajettaessa syttyviä laserledejä…
  • Olen kyllä vertailun tehneiden kanssa samaa mieltä BMW laser valoista. Ei niitä saa syttymään oikein millään ts. vaatii äärimmäistä pimeyttä. Jos on vähänkin kuulas taivas tai on kuutamo tai jos edellä menevän auton perävalot näkyvät vaikka kilometr…
  • Noista kulutuksista ajattelin aloittaa. "Wolfsburgin insinöörien on syytä taputtaa itseään olalle onnistuneesta työstä polttomoottorin suhteen", eikä pelkästään siitä, mutta myös maahantuojaa on kiittäminen, että toimittavat vertailuihin sen perusma…
  • @HybridRules kirjoitti: Miksi ei ole suoraan 3-vaihelaturia, jolla saisi 11kW. Eihän kahtakaan vaihetta saa, ellei ole käytettävissä 3-vaiheliitäntää. Suomi (tai ylipäätänsä skandinaavia) on aika pieni markkina-alue. Muuallahan ei juurika…
  • @HybridRules kirjoitti: Hyvin yleisesti kotitalouksien pääsulakkeet ovat 3x25A, jolloin ei voi sulakkeita suurentamatta ottaa yhdellä vaiheella enempää kuin 16A eli lataustehoa 16Ax230V eli 3.6kW. Pitää paikkaansa ja näihin päiviin saakka…
  • @NHB kirjoitti: Akun latauksen molemmissa ääripäissä teho lienee paljon alhaisempi kuin tuo 7,2 tai jopa tuo 3,6 kW. Kyllä juurikin näin. Tässä astuukin kuviin akkuhallinta ja sen ohjelmointi. Näennäisesti auto voi näyttää että akkua ei o…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Suomen keskimääräisen autokannan ikä oli viimevuoden lopussa 12,2 vuotta ja totutusti dieseleillä ajetaan bensiinimoottoreita pitempään, jolloin dieselien keski-ikä lienee vieläkin suure…
  • Kyllä. Euro5 on hiukkassuodattimet (en muista pakottiko Euro5a 09/2009 vielä tuohon mutta Euro5b 09/2011 normeihin pääseminen vaatii hiukkasloukun käytön). Itseasiassa normit hyväksyttiin kyseisiin aikoihin, mutta valmistajat pakotettiin siirtymään…
  • Kolmetuntia voi hyvinkin pitää paikkansa, varsinkin jos tuo ilmoitettu akun koko on bruttokapasiteetti (käytössä netto vois olla rapiat 11kWh riippuen miten akkukapasiteetin käyttö on ohjelmoitu). 1x16A latauksella 3.6kW tunnissa, jolloin kolmessa t…
  • Suomen keskimääräisen autokannan ikä oli viimevuoden lopussa 12,2 vuotta ja totutusti dieseleillä ajetaan bensiinimoottoreita pitempään, jolloin dieselien keski-ikä lienee vieläkin suurempi. Tämä tarkoittaa sitä että liikenteessämme on edelleen suht…
  • Kyllähän VW lähes kärjessä on Suomessakin, Euroopassa ylivoimainen myyntiykkönen. Ranskalaisia vaan ei Suomessa arvosteta Euroopan malliin (tilastot 2019): Eurooppa 1 Volkswagen 1 757 429 (11,20 %) 2 Renault 1 057 450 (6,…
  • @M880 kirjoitti: Akkujen saatavuus ja hinta taitaa olla suurin pullonkaula. Autovalmistajien tärkein tähätin taitaa olla CO2-lukeman puristaminen alle 50g joka käsittääkseni on joku maaginen raja EUn alueella. "Plug-in Grants" tai "EV inc…
  • @Inspektori kirjoitti: Tosin kumpikin taitaa olla markkinoilla olevan ja saatavan akkuteknologian varassa, joka taitaa olla jatkossa kaikkien Eurooppalaisten heikko lenkki. Kyllähän se hyvinpitkälti varmaan näin on. Varmaan saadaan rangea…
  • @M880 kirjoitti: Okei, siinä tapauksessa 5-sarjalainen voisi kiinnostaa minuakin eri tavalla. Tähän asti ei, kun PHEViä ei ole ollut saatavissa farkkuna. Näyttää siltä että sitä lataushybridinelivetofarkkua ei saakkaan vasta kuin marrasku…
  • 530e xDrive touring hinnastoa eivät ole vielä julkaisseet nettiin, mutta huhut kertovat että tiskinalta saisi jo jotain hintoja. Heinäkuussa tulevat ensimmäiset linjalta ulos. Pitkällä moottorilla varustettuja 545e xDrive alkaa valua ulos marraskuun…
  • @M880 kirjoitti: Laskeskelin karkeasti mitä 5-sarjaan tulisi vielä tuon päälle että saisin haluamani * sähköpenkki 1500 * Webasto 2000 * driving assistant, eli varoittimia ja adaptiivinen vakkari 3400 (ei apupilottia Volvon tapaa…
  • @▫️ kirjoitti: Autonomisen ajamisen neljäs taso kuulostaa aika juhlavalta mutta käytännössä kai se tarkoittaa lähinnä sitä että auto pystyy ajamaan autonomisesti maantiellä. Lyhyesti: Level3: "Highly Automated Driving: In certain situa…
  • @M880 kirjoitti: Kyllä ne minun mielestäni ovat. Useamman tuhannen euron varustetason nosto tuo mielestäni varsin vähän vastinetta rahalle. Esimerkiksi 520d xDrive Edition, varustetason nosto Edition Sportiksi tuo mukanaan alla olevat. Laitoin pe…
  • @▫️ kirjoitti: Koska BMW:hen tulee LIdar-valotutkaan perustuva autonominen ajaminen ? Volvoon se tulee vuonna 2022 (uusi XC 90). https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volvo-panostaa-valotutkaan-lidarista-vakiovaruste/ BMW iNex…
  • @HybridRules kirjoitti: Muistetaan taas, että minulla ei ole koskaan ennen ollut Volvoa ja T8-voimalinja oli suurin syy, miksi minulla on Volvo tällä hetkellä. Toisille tuo kyseinen voimalinja hybridiautossa (siis se kardaanin puute joka …
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
188 viestiä
0 ×   13 ×