[ZeiMZei]

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Nyt se BMW:kin vihdoin sanoi "jaa" sille AA:lle. Tulee OTA updatena heinäkuussa niille joilla on iDrive7. Sain kyllä sen käsityksen että tulee pelkästään toi AA wireless versio... https://www.theverge.com/2019/12/11/21009806/bmw-android-auto-2020-w…
  • @tracktest kirjoitti: Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. En edes ajatellut noin pitkälle, vaan lähinnä sen teräsarkun sisällä olevia. En ole no…
  • @NHB kirjoitti: @tracktest kirjoitti: Yhdysvaltojen hän ei usko edes tarvitsevan täyssähköautoja. Fröhlich näkee niille kysyntää lähinnä länsirannikolla sekä tietyillä itärannikon alueilla. – Muuten Yhdysvalloissa ajettaneen ja…
  • Juurikin näin, ilmaisin hieman epäselvästi :-) Tuossa ihan hyvä kuvaus: https://www.zf.com/products/en/cars/products_34949.html
  • @▫️ kirjoitti: No tuo i3 poistunee tuotannosta parin vuoden sisällä, ikävää on jos tilalle ei tule vastaavaa sähköistä tila-autoa. BMWn mukaan valmistus lopetetaan 2024 ja ennen sitä tulee vielä aikakin yksi battery upgrade "We will co…
  • Pieni ero on, mutta ero kuitenkin. Sama vaikutushan se on tuolla polttomoottoripuolellakin, eli kun laitetaan samaa koriin vähän tehokkaampaa moottoria ja madalletaan alustaa/muutetaan jousitusta sporttisemmaksi/muutetaan rengastusta leveämmäksi ja …
  • joku virhe varmaan ollu tuolla autozeitungin webisivuilla viimeviikolla(?). Avasin saman linkin uudeleen ja nyt tuolla taulukossa on tosiaan BMW i3s:n kohdalla ihan eri luvut kuin viimeviikolla, eli nyt taulukon mukaan akku on 42,2kWh ja WLTP 254/27…
  • Näyttää löytyneen tähän vertailuun jostain vielä myös tuollainen 33,2kWh malli i3:sesta, jossa siis kapasiteetiltaan puolet pienempi akku verrattuna noihin muihin testattaviin, mutta toki lyhyemmäksi se sähkörange jäisi sillä 42,2kWh:n akullakin ver…
  • Menee vähän ohi, mutta nuo lataushybridien WLTP testit näyttävät olevan huomattavasti monimutkaisemmat kuin pelkällä polttomoottorilla tai pelkällä sähkömoottorilla varustettujen ajoneuvojen. Testisykli ajetaan useaan kertaan aloittaen täyteen ladat…
  • @_Quu kirjoitti: Ja se vaatii n.40 pysähdystä useammaksi tunniksi lataamaan. Eikös juuri tuo se ladattavan hybridin idea ole(?). Auto voi olla latauksessa silloin kun sillä ei ajeta(?). Aikaisemmalla autolla omalla latauskäyttäytym…
  • Tarkoitinkin että "absurdia niin kauan kun ei arvioida dinofossiilisien tuotannossa syntyviä päästöjä". Yleensä näissä vertailutapauksissahan otetaan huomioon vain sen dinofossiilisen lopputuotteen palamisesta aiheutuneet päästöt ja verrataan niitä …
  • @Herbert kirjoitti: ...Tai sitten kyse viassa on ihan jostain muusta, mutta asiakkaalle pitää kehittää hyvä tarina. Juurikin näin. Asiakkaan suuntaan noista linjastoon liittyvistä ongelmista on annettu vaan tietoa joko haljenneista linjas…
  • ...mitenkään bemaria puolustamatta, mutta softakoodia alkaa nykyautoissa olla jo sen verran monta miljoonaa riviä, että epäilen minkään valmistajan pystyvän tuomaan täysin virheetöntä ulos - varsinkaan tuotaessa uusia järjestelmiä kuluttajakäyttöön …
  • Juurikin näin, eli putkisto on säiliön ja SCR katin välissä. Olen ollut siinä uskossa ettei järjestelmää ajeta tyhjäksi aina moottoria/päävirtaa sammutettaessa, vaan tiettyjen reunaehtojen pitää täyttyä. Toki hyvinkin voin olla väärässä ja voihan ky…
  • Itsellä ei kokemuksia AD Bluen jäätymisestä bemarissa, mutta ehkä siksi että auto on käytössä päivittäin (vaikkei missään lämpimässä tallissa majailekkaan). Hyvin on toiminut niinä vähäisinä päivinä jolloin täällä Oulun korkeudella on päästy -30 pak…
  • Eikös bemarin sähköinen xtraboost ole käytössä vain sen 10 sekuntia kerrallaan, eli pitkässä kiihdytyksessä jossain siellä 140kmh varmaan tippui se 40heppaa pois käytöstä ja meni jäähylle. Vaikuttanee ainakin jonkin verran tuossa kiihdytystuloksessa.
  • ahaa, ok, rupesinkin jo ihmettelemään noita tarinoita että miten ne voi niin ristiin mennä, mutta nähtävästi AMS ei laita "ilmaiseen" nettiin edes makupaloja lehdessä olevista vertailuista (jotka siis mahdollisesti innostaisivat irtonumeron ostoon).…
  • Kiitos, tämä tarkennus selvittää asiaa. Tuolla saksan AMS puhutaan kyllä edelleen 330i (ei 330e), mutta tuo antamasi omamassa ja teholukema kyllä viittaa tuohon Bemarin PHEV malliin, joten luotan siihen. Kiihtyvyys tosiaankin sähkömoottorin ylivoima…
  • @NHB kirjoitti: BMW selvästi tehokkaampi, mutta häviää selvästi kiihtyvyydessä. Jos nuo otsikon mukaiset mallit pitävät paikkansa (en ole AMS tilaaja joten en pääse lukemaan artikkelia kokonaisuudessaan ...ainakaan vielä), niin ei se nyt …
  • Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2 päästöjen keskiarvoon, ja vastaavasti japanilaisissa japanin sähköntuotannon co2 päästöjen ke…
  • Aikaisempaan yksipuheluuni viitaten - Iltasanomissa oli että tuo Mersun 31,2kWh:n akkupaketti painaisi 250kg, joten kyllä jotain kehitystä on noissakin siis tapahtunut kun jäädään alle 10kg/kWh (tuosta taitaa tulla jotain 8kg/kWh, joten vielä 25% pi…
  • en ole asiantuntija itsekään, mutta olen käsittänyt että 5G taajuusallokoinnissa on 2 aluetta (frequency range). FR1 = sub-6G taajuudet (alle 6Ghz) FR2 = mmWave taajuudet (20-60GHz) Nyt jenkit vannovat tuon FR2 (mmWave) nimiin ja muu maailma tuo…
  • huonostihan noista edellisessä viestissä mainitsemistani pheveistä tuntuu teknisiä tietoja löytyvän (varsinkin tuosta uudesta mersun GLE:stä kun just vasta julkaistu), mutta esim. tuon bemarin x5 45e tapauksessa vertailemalla hybridivoimalinjalla ol…
  • Tesla onkin tesla, esim .tuo teslan käyttämä 85kWh akusto (paino 520kg) koostuu 16 moduulista (ja joka moduuli 444 litium solusta), eli yksi moduuli (n. 5.3kWh) painaa n. 32.5kg. PHEV:eissä (ainakin eurooppalaisvalmisteisissa) tähän asti on käytetty…
  • ...eikä nykyisellä akkuteknologialla ole mitään järkeäkään pidempään rangeen PHEVeissä. Epäilen että vastaavan kokoista akustoa ei tulla näkemään normaali sedan/farkku malleissa, nimittäin tuollainen yli 30kWh:n akusto painaa arviolta 300-350kg (ny…
  • Asiaa voi ajatella toisellakin tavalla. Näin persaukisena voi ostaa Saksasta 3-4v vanhan 150tkm ajetun premiumin jonka arvo on tippunut yli 60%, ajaa sillä toiset 3-4 vuotta ja kelata mittariin toiset 150tkm ja viimein myydä se 7-8 vuotiaana 300tkm …
  • @NHB kirjoitti: . Sekä AC että DC latauksen ovat hybridiksi hyvin nopeita. Pikalatauksella 10->80 prosenttiin 25 minuutissa. Tämä taitaa olla ladattavien suorituskykyisin toteutus. Ei taida kovin monessa plugarissa tuota DC latausta v…
  • @Rapro kirjoitti: Tankki täyteen ja säilytysainetta ohjeen mukaan sekaan. Ajoa sen verran, että kaasuttimien kohokammiot täyttyvät lisäaineen kera (jos kaasuttimet, ruiskussa riittää lyhyt aika). Tankki täynnä ei vettä kondensoidu tankkiin, säil…
  • Tuo nyt ekana sattui google hakuun: http://bestride.com/news/technology/plug-in-hybrids-and-range-extended-evs-need-to-keep-your-fuel-fresh-heres-how-they-do-it Vähän jenkkipainotteinen artikkeli mutta ihan validia tietoa. Mulla ei ole kokemu…
  • Googlailin tuon Seat Miin käyttöohjekirjan, ja siinä tosiaan sanotaan seuraavasti: "Vehicles with a natural gas engine Every 6 months it is necessary to run on petrol until the control lamp switches off and then the tank must be refilled. This is…
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
120 viestiä
0 ×   4 ×