[ZeiMZei]

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Niin kauan kun globaali komponenttipula vaivaa niin käytettyjen hinnat pysyvät korkealla ja jopa kohoavat. Ei koske pelkästään autoja vaan kaikkea missä on "siruja". Esim. Joitain kysyttyjä ruohonleikkurimalleja ei saatu suomeen koko kesänä, Nibe ei…
  • Invertterillä kaiketi 3-vaiheiseksi (?), vai miten nämä UPS järjestelmät nyt normaalsti toimivat. Toki vaatii muutoksia pääkeskukseen, jos systeemiä ei alunperin ole rakennettu varmennetulle sähkönsyötölle.
  • @Lukija37470 kirjoitti: Minulla oli kesällä lainassa lähipiiriin kuuluvan henkilön XC60 T8, jota hän lataa oikeastaan vain työpaikallaan silloin kun on siellä satunnaisesti röissä. Kotilatausta ei ole vielä hankkinut. Ajotietokoneen pitkän jakson…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: 163 hv / 395 Nm ovat vaatimattomia lukemia, mutta olennainen ero onkin siinä, että sähköllä toteutettuna tuo vääntölukema on tarjolla aina pyydettäessä. Sekin pitää tosin laskea voimansiir…
  • Tuskin kovin paljoa tulevat rengaskoot pienenemään, koska moottoritehot (olipa kyseessä sitten polttomoottorit tai sähköauto tai jotain siltä väliltä) sekä ajoneuvojen painot ovat kasvaneet. Moottoritehojen ja painon kasvun johdosta myös jarrut pitä…
  • Ei kai nykyautoilla ole tuota turbon "jälkijäähdytystä" pystynyt itse "päättämään" aikoihin - tai siis toki onnistuu ajelemalla joku ylimääräinen"jäähdytyslenkki", mutta sen jälkeen kun start/stop automatiikka ilmestyi, niin kyllä järjestelmä huole…
  • Ja tuon uutisen mukaan lataushybridivoimalinjoja saa myöhemmin ZF:ltä, jos on tarvetta kun kerran kehitys jatkuu. Onhan MB aikoinaan (W112, W113) käyttänyt ZF:n manuaalilaatikoita ja taisi olla muutamissa L-sarjalaisissa hyötyajoneuvoissakin, joten …
  • Yritin tuota laskeskella tuon vertailussa esitetyn taulukon mukaan, eikä se oikein bruttokapasiteetillekaan passaa, siis noi ilmoitetut toimintamatkat. Pitäis tietää se TMn käyttämä laskentakaava, jolla tuo "laskennallinen toimintamatka" on laskettu.
  • @_Quu kirjoitti: Sähköautojen autovero poistuu, ajoneuvovero nousee, ja niin tukee käymään joka budjetissa tästä eteenpäin, sillä kompensoidaan bensaveron verokertymän vaje, kun sähköautot yleistyy. Täysin samaa mieltä, mutta jos ajoneuvo…
  • Jännää nähdä miten tuon ajoneuvoveron laskentatapa muuttuu. Noiden sähköautojen osalta on nyt puhuttu koko ajan ajoneuvoveron perusosan korotuksesta (ei siis käyttövoimaveron korotuksesta). Perusverohan on tähän asti määräytynyt hiilidioksidipäästöj…
  • @tracktest kirjoitti: BMW 5-sarjan kehitys painon osalta. BMW E28 1160-1447 kg BMW E34 1380-1710 BMW E39 1445-1795 BMW E60 1535-1735 BMW F10 1595-1870 BMW G30 1495-1670 Omapaino EU, kg: Ilmoitettu arvo koskee autoa, j…
  • @tracktest kirjoitti: Tesla Model S:llä on painoa lähes 2 200 kg, josta akun osuus on noin 950 kg. Löytyykö tuohon 950kg lähdettä? wikipedian mukaan tuo 540kg on juurikin Tesla Model S akuston paino (mallissa P85) - eikä tuo 2200kg a…
  • @tracktest kirjoitti: Pari tonnia painavan Teslan painosta lähes tuhat kiloa kertyy akustosta. Ei kait nyt ihan noin paljon, tai sitten on tullut joku uusi jättiakku, josta en ole aikaisemmin kuullut. 85kWh akusto painaa 540kg, ja 100…
  • @M880 kirjoitti: Vakkarin namiskojen pitää olla ratissa, ja viiksien toimia siten kuin viikset ovat toimineet autoissa aina ennenkin. Samaa mieltä, varsinkin kun tuohon vakkariin on nykyään yhdistetty automaattiajoavustimet, etäisyyssäädö…
  • On verrattavissa ihan yksiyhteen. Vaihteistolla ei ole mitään tekemistä vääntömomentin kanssa. En löytänyt ihan yksinkertaista selitystä vääntömomenttiarvolle, mutta autowikissä on jotain yritetty kertoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Vääntö
  • @M880 kirjoitti: Minulla on loppumassa 2v määräaikainen. Uutta tarjousta en ole nykyiseltä sähköyhtiöltäni saanut, mutta vielä pari-kolme viikkoa sitten paras tarjous oli 5,13 senttiä ympäri vuorokauden, tähän saakka olen maksanut 4,99. Ihan vali…
  • Unohtui tuohon äskeiseen mainita omat epäilykseni noista täysssähköisistä 5- ja 7-sarjalaisista, eli uskoisin niiden pohjautuvan edelleen pitkittäismoottoreille aikaisemmin suunniteltuun CLAR pohjalevyyn joka äskettäin päivittyi uudella "keskilattia…
  • Tuollaisia konfiguraatiota "uudesta" Neue Klassesta olisi alustavasti tarjolla: Neue Klasse platform will allow at least three different technical configurations: 1. Rear electric motor (eRWD) 2. Rear electric motor + front electric motor (eAWD…
  • @HybridRules kirjoitti: Onko sinulla fakta-tietoa, kuinka kaukaa autoon asennettu kamera pystyy saamaan luettavan kuvan nopeusrajoitusmerkin numerosta? En ole edes yrittänyt löytää autoissa käytettävien kameroiden optiikoiden tietoja, mutta i…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Jossain mielessä jarruttaminen nopeusrajoituksen vaihtuessa on hyväksikin. Itse sain 2 vuotta sitten kesällä kunnon pikavoiton kun aamuyöstä ajoin Tampereella kohtaan jossa satanen tippuu kahdeksaankymppiin ja sitten kuute…
  • @740 GLE kirjoitti: Toinen syy siihen, miksi nopeusrajoitusnäyttö saa toki olla päällä mutta vakionopeussäätimen liikennemerkkiseurannan täppä ei ole valittuna on se, että vakkari ajaa kovin töksösti rajoitustolpalle ja hyppää sitten rajoitusmerk…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Tämän mahdollisen jumittelun takia esim VW ID3-mallissa on takana rumpujarrut. Muistan hämärästi kuulleeni, että Tesloissa olisi automaattinen jarrujen hively, mutta en löytänyt tälle pikaisesti vahvistusta. Jotenkin rohken…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: En tiedä, kuinka holhoavat ajoavustimet tuossa pelissä on, mutta tuota kauppakassiani ei saa edes liukkailla oikein sivuluisuun, vaikka kuinka yrittäisi. Tylsän turvallista etenemistä. Sanotaanko että hyvinkin sääde…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Suorituskykyä ei ole ikinä liikaa. Onneksi autoissa on jalalla operoitava säädin, jolla voi sitten annostella tilanteen mukaan liikettä. Samaa mieltä. Toki riippuu tilanteesta tai käyttötarkoituksesta. Vietin eilis…
  • @740 GLE kirjoitti: Ei ollut edes 740 GLE:n aktiivipalvelusaikana ja on sitä vielä vähemmän tänään. Jo lähes puhtaasti mekaaninen vain lämpötila- ja painekompensoinneilla varustettu Bosch KE-Jetronic selätti kaksi Volvon merkkiliikettä. Vasta Bos…
  • @M880 kirjoitti: Ja klassikko, "kiinassa perustetaan tänäkin vuonna X kpl hiilivoimalaa". Niin tehdään, ja se on huono juttu. Veikkaan että ajatusmalli on se, että miksi heidän pitäisi rajoittaa elintasoaan samalla kun länsimaat jatkavat entiseen…
  • @740 GLE kirjoitti: Myönnän, että 740 GLE:n aallonpohjassa viiteen kertaan massatun täysgalvadoidun korin ruostevaurioiden laajuuden paljastuessa kävi mielessä tarjota Volvokerholaisille remonttiaihiota. 740 suosio on lähtenyt hurjaan kas…
  • @M880 kirjoitti: Kyllä minulla kuluu keskimäärin tuo samainen viitisen litraa, talvisin enemmänkin. Se on silti merkittävästi vähemmän kuin mitä minulla kuluisi vastaavalla autolla ilman töpseliä. Vastaavahko diesel vei aikoinaan litran enemmän. …
  • @Lukija31722 kirjoitti: Kysymys kuuluu, onko lataushybridi sähköauto? Olin äskettäin "tyytyväinen" koeajolla, kun sukulaiseni lataushybridifarkun pitkän ajan kulutuslukema näytti 5,3 l/100 km vaikka auto on aina kotonaan latauksessa, ajomatkat us…
  • @740 GLE kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Jos ruvetaan ihan pilkkua fiilaamaan, niin se VIN koodin valmistajalle varattu "VIS" osio (Vehicle Identification Section) on 8 merkkiä, mutta yleisesti on sovittu, että valmistusvuosi annet…
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
321 viestiä
0 ×   92 ×