[ZeiMZei]

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Tiko kirjoitti: Ja koska yksinkertainen boomer olen ja sen myönnän, niin mulle riittää aivan luomuna kutosen äänet autossa, harrasteyksilössä bonarina imupuolikin kuullostaa - perinteiseltä (M-historiaa tietäville M88/2 koneesta kysymys) …
  • @Lukija31722 kirjoitti: BMW i3:n renkaiden taloudellisuus saattaa kadota siinä paikassa, kun joutuu ostamaan uuden rengaskerran. Koko on nimittäin sen verran harvinainen että voi maksaa hiukan enemmän? Continental kesäkumit 600€ kierros, …
  • @GeeTeeJ kirjoitti: En tiedä, toimiiko ZF:n kehuttu kahdeksanportainen automaatti BMW:n muiden moottorien kanssa paremmin, mutta ainakin oma F34 320i nyki välillä pikkuvaihteiden vaihdoissa ja kick down -tilanteissa. Varmaan riippuu paljo…
  • @tracktest kirjoitti: Sähköautojen kaivattu ympäristöystävällisyys ei ole niin yksiselitteinen asia. Akkujen vaatimat luonnonvarat aiheuttavat sen, että koko elinkaaren aikaiset vaikutukset huomioiden sähköauto voittaa polttomoottorin ekologisuud…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Mulla on aika varman tuntuma, että 50 kertaa painavampi rekka-auto ei tuota 50 kertaa enemmän renkaista johtuvia hiukkaspäästöjä täysin erilaisen kumiseoksen vuoksi verattuna henkilöauto…
  • @Lukija31722 kirjoitti: Ja kun sähköautot tunnetusti ovat paljon painavampia ja useinkin paljon nopeammin kiihtyviä, niin päästöt sen kuin kasvavat kiihtyvää tahtia. Tätä keskustelua en ole ikinä ymmärtänyt. Eikös autoon pidä laittaa siih…
  • Taitaa olla useammanlaisia ratkaisuja olemassa. Nykyautoissa on saattaa olla 2 sim korttia (tai eSIMmiä). Toinen hätäpuheluja/paikannusta varten (taisi tulla pakollisesksi 31.3.2018 jälkeen valmistetuissa) ja toinen kaiken maailman lisäpalveluja var…
  • @HybridRules kirjoitti: Toistaiseksi Tesla on tarjonnut ilmaisia lounaita, koska Teslan ohjemapäivityksissä tulee autoon uusia ominaisuuksia eikä niistä veloiteta mitään. Minun autossa on moni asia kehittynyt oston jälkeen ilman, että on tarvinnu…
  • @tracktest kirjoitti: Sähköautoon siirtyneistä autoilijoista aika iso osa palaa takaisin bensiini, dieseautoihin ja hybrideihin. Onko tästä olemassa muita tutkimuksia kuin se vuosia vanha tutkimus yhdysvalloista, jossa ~20% liian lyhyeen …
  • @740 GLE kirjoitti: 11 talvea olen selvinnyt dieselillä ongelmitta huolto-ohjelman mukaisilla suodattimen vaihdoilla, vaikka meidän ajoilla suodin vaihtuu keskimäärin noin joka kolmas vuosi. Dieselin polttoainesuodattimen vaihtoväli on itse asias…
  • @takuulla257 kirjoitti: Jaa. Entä jos ready tilassa -luukku kiinni -menee painepesuun tai ruutaa vettä luukkua kohti? Sielläkö ei ole silloin latausluukun alla sähköä? Joku vika täytyy olla päällä, jos siellä sähköä olisi. Tuon "pistoras…
  • @Lukija31722 kirjoitti: PS: Kärsiikö diesel muka bensiiniä suuremmista huoltokuluista niin kuin jutussa kerrotaan? Itse olen kuvitellut että se kärsii vain bensiiniä suuremmista korjauskuluista. Olen kyllä hyvin pitkälti samaa mieltä kans…
  • @HybridRules kirjoitti: Onko takavetoisissa etupyörien kääntökulma suurempi vai onko sinun takavetoisessa lyhyempi akseliväli kuin täysvetoisessa vai miksi se on ketterämpi pitävällä pinnalla. Yleensä kääntökulma on takapotkussa suure…
  • @HybridRules kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Olen jo vuosia sitten luvannut itselleni, etten vajaavetoisella aja. Kuulemma tarkasti säätyvän sähköisen voimalinjan ansiosta takavedo…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Olen jo vuosia sitten luvannut itselleni, etten vajaavetoisella aja. Kuulemma tarkasti säätyvän sähköisen voimalinjan ansiosta takavedoillakin pärjää ihan ok - etuvedot kuulemma sutimisherkkiä päältä puuttuvan metallika…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: i4 olisi varmasti näppärä pikku kauppakassi nurkkapyörittelyyn, mutta hitto kun toimitusajat ovat vuoden luokkaa, niin pitää kehittää jotain muuta. Takapotkuja taitaa saada nopeammin, kun Venäjän kiintiön vapauduttu…
  • @Karrette kirjoitti: Ehkä TM voisi taas tehdä artikkelin jotta ilmanvastuksen tai ennakoivan ajon vaikutus polttoainelaskuun / latauksessa sähkölaskuun olisi jatkossa lähes yleissivistykseen kuuluvaa perustietoa? Osa maksaisi silti jatkossakin aj…
  • @Eki. kirjoitti: 80 km/h vilkasliikenteisillä, keskikaiteettomilla teillä on 100 km/h:n sijaan perusteltu rajoitus. Tämä on lähtökohta ollut Ruotsissa jo monia vuosia ja rajoituksia on sovitettu teiden tason mukaan. Ruotsisshan on ollut a…
  • @740 GLE kirjoitti: Volvon lisäksi myös Ford Mondeossa ainakin jotkut vuosimallit mittaavat myös Webaston kulutuksen. Lisälämmitin ei vaikuta millään tavoin Euroopassa harvinaisessa hellesäässä tapahtuvaan normimittaukseen. Mielenkiintoine…
  • @HybridRules kirjoitti: Selvennykseksi, että eihän XC90T8:ssa ollut erikseen webaston kulutusta näyttävää mittaria. Ja toisekseen, mistä tietää, ettei webaston kulutus sisältynyt WLTP-testin tulokseen, mutta ehkä testi tehdään lämpötilassa, jossa…
  • Toki kaikki on mahdollista (siis tuohon webaston kulutukseen viitaten). Olin (tai olen vieläkin) siinä uskossa ettei valmistaja ainakaan pyri ainakaan antamaan vielä enemmän vääristynyttä kulutusarvoa verrattuna siihen mitattuun WLTP arvoon tai sitt…
  • Kuten aikaisemmin on ollut kirjoitusta, niin tuskin näkyy missään mallissa/merkissä webaston kulutus ajotietokoneessa, jos ei sitten ole erillistä polttoainetoimisen lisälämmittimen kulutusvalikkoa. Jos näkyisi, niin silloinhan se tarkoittaisi että …
  • @M880 kirjoitti: Plugari on kuitenkin alkanut tuottaa uudenlaista ketutusta. En yhtään tykkää siitä että polttomoottori käynnistyy. Varsinkin kaupunkiajossa se on oikeasti häiritsevää, maantiellä ei niinkään. Samanlaisia fiiliksiä its…
  • @koreileva kirjoitti: Dieselkäyttöisistä kevytkuorma-autoista (isot pickupit) maksetaan siis käyttövoimaveroa päivässä 0,6 senttiä per alkava 100 kg, pakettiautoista 0,9 senttiä ja henkilöautoista 5,5 senttiä. Omasta mielestäni ei "ihan samaa…
  • olettaisin lukujen perusteella, että noihin bensa- ja dieselhybrideihin lasketaan mukaan nämä kevyt hybridit, eli ne yleensä 48V tekniikalla varustetut, joilla ei voi sähköajoa suorittaa, mutta jotka "avustavat" polttomoottoria.
  • @koreileva kirjoitti: Vastaavantyyppiset autothan rekisteröidään Suomessa pääsääntöisesti kuorma-autoiksi, jolloin ne dieselkäyttöisinä on vapautettu käyttövoimaverosta (vai onko vero mitättömän pieni?) Myös pakettiautojen käyttövoimavero on henk…
  • Eikös jenkeissä pysty hakemaan palautusta polttoineveroista "tietyissä" tapauksissa - ei se nyt automaattisesti kaikille pickupin omistajille kolahda tai siis ei pumpuilla ole valmiiksi verotonta tankattavissa. IRS (Internal Revenue Service = yk…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Yosemite J kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Nokitin aurinkopanelitilauksen kokoa 30 % yli alkuperäisen laskelmani. Mitähän tekisi kesän aikaan yli jäävällä sähköllä? …
  • @Lukija31722 kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta kysyn, että voiko tavallisella pankkikortilla käydä tankkaamassa raskaan liikenteen- esim. Neste truck asemalla vai tarvitaanko joku ketjun oma kortti? Niistähän AdBlueta saa ainakin yleensä ihan mitta…
  • Täällä pohjoisemmassa oulun seudula tuota vanteiden korjausta tekee wheeldoctor Limingassa. sivut löytyvät netistä.
Default Avatar
Jäsen 18.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
427 viestiä
0 ×   151 ×