Mersun uusissa GLE-malleissa vakavia ongelmia. Tuotanto jumissa USA:ssa.

2 kommenttia

Mersu esitteli uudet GLE ja GLS mallit jo vuodenvaihteessa. Autoille on hinnat ja esittely Vehon nettisivuilla, mutta liikenteessä autoja ei ole nähty. Autoja ei ole myöskään lanseerattu myymälöissä eikä autoja ole nähtävinä. Syyksi on epäilty uuden automallin alkuajan kysyntäpiikkiä ympäri maailmaa. Viime viikolla Saksan lehdistöön levisi tieto jostain ihan muusta. Saksassa Bremerin lähellä seisoo 9000 uutta Mersua odottamassa korjausta ennen asiakkaille luovuttamista. Istuinten ja puskureiden alihankkijat ovat tehneet sutta joka ei täytä Mersun laatuvaatimuksia. Puhutaan jopa 40 000 autosta. Hyvä, että virheet on huomattu ennen asiakkaille luovuttamista ja säästytään takaiskutsukamppanioilta, mutta laajuudessaan vahinko tuntuu historialliselta. Ei ihme että GLE lanseerausta on ilmeisesti siirretty alkuperäisestä. Asia on tietenkin yritetty pitää salassa medialta. Auton tilanneista ei ole tietoa. Saksassa kirjoituksia on ollut Automobilewochessa ja Autobildissä, osa maksumuurien takana. Voisiko TM valottaa asiaa lisää.

  
  • Nettiauto.com:ista löytyy heti 9 kpl uuden version GLE300-versiota: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/gle?yfrom=2019

      
  • Oman autoni ensimmäusen vuosimallin nelodieselien ongelmien vuoksi tuotanto seisoi pitkään toimivia suuttimia odottaen, kun kaikki alihankkijalta saadut suuttimet menivät jo asiakkaille myytyjen autojen takuukorjauksiin.

    Kokonainen tuote on tietenkin sen valmistajan vastuulla. Käytännössä silti joudutaan luottamaan myös alihankkijoiden laadunvarmistukseen, joten re-calleja prosessin eri vaiheissa sattuu, kun sarjatuotannon koko logistiikkaketju ei ole kunnossa. Parasta olisi tietenkin, ettei sattuisi, mutta kun välillä sattuu kumminkin, niin parempi, että sattuu ennen kuin asiakas saa uuden autonsa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit