Olen nyt ajanut pelkällä sähköllä 10000 km.

1 kommentti

Kaiken lisäksi sähkö ei maksanut mitään. Sähköä kehittyi kun vain ajoin. Kertaakaan en ladannut mistään ulkopuolisesta lähteestä. Ei tarvinnut käsitellä johtoja tai kaapeleita. En odotellut latauspaikkaa tai ihmetellyt latausaikaa. Ei tarvinnut sählätä puhelinsovellusten tai korttien kanssa. Ei kulunut aikaa tai rahaa "ylimääräisiin" ruoka- tai kahvitaukoihin. Ajaessa ei huolettanut että sähkö loppuisi kesken matkan.

On tämä niin käsittämättömän helppoa autoilua, että sitten kun talvikeleillä sähköautolla ajaa huoletta 500 km ja lataa sitten akun täyteen tunnissa niin hankin kyllä sellaisen, -jos hinnat on pudonneet tavallisen auton tasolle. Se voi olla jo vuonna 2026. Saamme nähdä?

Sen jälkeen välivaiheen sähköautoista luovutaan joskus 2030 luvulla ja ajellaan vedyllä. Tarvitaan vain happea ja vetyä. Niitä kumpaakaan ei saa ns. ajamalla loppumaan! Pakoputket tulevat takaisin autoihin ja niistä valuu ulos juomakelpoista vettä!

Ai niin kului minulla 1105 litraa 95E bensaa sen ilmaisen sähkön lisäksi, mutta kun kulutus oli 4,6 sadalla, niin ei siitä 24 kk ajalle paljoa tullut lisäkuluja ( noin 2 €/ päivä). Sähköautolla ajamalla rahaa olisi kulunut saman verran, mutta suurella vaivalla ja kiroilun säestämällä sähläämisellä?

  
  • Jäi vähän epäselväksi kirjoituksen pointti, mutta hirveän kalliita nuo kilometrisi ovat sähköautoon verrattuna. Minulla ajamisen sähkökulut ovat noin kolmannes, vaikka auto on paljon suurempi ja tehokkaampi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit