Ruuhkamies

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @740 GLE kirjoitti: Onko tästä jo ennakkotapauksia, joissa omistaja on pyytänyt ja saanut joltain tietyltä ajomatkalta tallennettua dataa näyttönä omasta puolestaan? Teknisesti tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, jos valmistaja tallentaa datan …
  • @Lukija31722 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Itseäni sähköautossa edelleen mietityttää akun kesto? Mitä, jos akku on kaput 15 v. autosta? Oletko ajatellut, mitä tapahtuu…
  • @GTamv kirjoitti: Firma ei tuota vieläkään autojen teolla rahaa, vaan "voitto" tuli viimeksi päästökaupoista. Todellä pitkäpinnaisia sijoittajia.....firma on ollut pystyssä kuitenkin jo vuodesta 2003, eli 17 vuoden aikana ei ole vielä pystytty t…
  • @_Quu kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Toisessa laidassa on yritykset, jotka ostavat alihankkijalta koko roskan ja ovat luonnollisesti täysin näiden talutusnuorassa. Tuosta voisin olla eri mieltä ex-alihankintatuottaj…
  • Edelleen tuolla tahnalla saavutetaan sen keksijöiden mukaan max 10 kW teho. Siitä vain innolla odottamaan tuolla toimivia autoja. Saa olla melkoinen kinneri. Kotilatausta tuolla ei siis syrjäytetä, mutta käyttöä voisi ehkä löytyä jossain suurkaup…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Eivät Goldmanilla ole sen vertaa seuranneet alan kehitystä, että tietäisivät, mihin suuntaan…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Eivät Goldmanilla ole sen vertaa seuranneet alan kehitystä, että tietäisivät, mihin suuntaan akkujen valmistusmateriaalit ovat menossa. Noh, ei yllätä - 95% sähköautoiluun liittyvästä u…
  • Kuulemma saksalaisilla on laatu ja sen valvonta sitä luokkaa, ettei puutteellisia yksilöitä päästetä linjalta ulos. Jos AP:n listaamat virheet olisi löytynyt erään ei-saksalaisen merkin yksilöstä, olisi siitä juttua IS/IL/KL/TM -akselilla. Vähintään.
  • Eivät Goldmanilla ole sen vertaa seuranneet alan kehitystä, että tietäisivät, mihin suuntaan akkujen valmistusmateriaalit ovat menossa. Noh, ei yllätä - 95% sähköautoiluun liittyvästä uutisoinnista on täyttä kuraa, joka kohdistuu joko epäolennaisuuk…
  • @urau kirjoitti: Voipi olla, että tavallisen suomalaisen operatiiviseen käyttöön laajemmassa mittaaavassa menee vuosia. Käyttötalousrealiteetti taitaa tulla vastaan. Jos ns. lataushuoltamoilla akullinen sähköä alkaa maksaa suuruusluokkana 90 € / …
  • Juu, polttokenno on käytännössä range extender, jolla ladataan ajoakkua.
  • @Topi27 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Tuossa on ilmeisesti ratkaistu vedyn varastoinnin ongelma, ainakin joltain osin. Vielä pitäisi keksiä, miten se vedyn massatuotanto saadaan taloudellisesti ja ekologisesti kestäväksi. …
  • @NHB kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Minä veikkaan, että valtion ei tarvitse tehdä yhtään mitään; tieliikenteen päästöt tulevat puolittumaan sähköistymisen myötä joka tapauksessa. Toki on mahdollista, että 2030 tulee hieman liian …
  • Tuossa on ilmeisesti ratkaistu vedyn varastoinnin ongelma, ainakin joltain osin. Vielä pitäisi keksiä, miten se vedyn massatuotanto saadaan taloudellisesti ja ekologisesti kestäväksi. Tästä innovaatiosta olisi mielenkiintoista lukea hieman tarkem…
  • Minä veikkaan, että valtion ei tarvitse tehdä yhtään mitään; tieliikenteen päästöt tulevat puolittumaan sähköistymisen myötä joka tapauksessa. Toki on mahdollista, että 2030 tulee hieman liian aikaisin - pitäisi melkein tehdä pieni excel-harjoitus a…
  • Tuossa kirjoituksessa nyt ei muutenkaan onnistunut edes tehon ja kapasiteetin erojen ymmärtäminen kohdalleen.
  • @HybridRules kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Luulisi, että Porsche saattaisi olla menestyksekäs kilpailija ässälle vahvan brändinsä takia ja kun hintakin on ässän tasolla. Mutta en tiedä…
  • @Topi27 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Teslan esto muiden kuin Teslojen lataaminen kyllä sotii Muskin ilmoitusta vastaan, kun hän sanoo Teslan ennen kaikkea pyrkivän edistämään sähköaut…
  • @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @▫️ kirjoitti: Kuuntelin yhtä radio-ohjelmaa, jossa eräs heppu sanoi että Taycan ei kiinnosta häntä koska Teslalla on kuulemma kaikkein paras latausverkosto Superchargereid…
  • @HybridRules kirjoitti: Teslan esto muiden kuin Teslojen lataaminen kyllä sotii Muskin ilmoitusta vastaan, kun hän sanoo Teslan ennen kaikkea pyrkivän edistämään sähköautoilun yleistymistä. Musk kyllä kyseli muita valmistajia mukaan, mutt…
  • @HybridRules kirjoitti: Luulisi, että Porsche saattaisi olla menestyksekäs kilpailija ässälle vahvan brändinsä takia ja kun hintakin on ässän tasolla. Mutta en tiedä, kun en itse ymmärrä, mikä tuon genren autoissa on in ja mikä out. Suunnilleen s…
  • @▫️ kirjoitti: "Lisävarusteena on saatavana niin peruutustutka kuin -kamerakin." Nuo pitäisi olla alkuperäisvaruste, ainakin peruutustutka. Eikös Dacian koko filosofia ole tarjota mahdollisimman pelkistettyjä autoja mahdollisimman …
  • Todella hieno juttu, että muutakin valmistajat alkavat saamaan tavaraa ulos tuutista ikuisten puheiden sijaan. Mutta jos katsotaan globaaleja myyntilukuja, niin ID3 möi alle kuudesosan siitä, mitä Model 3 ja selvästi vähemmän, kuin Model Y. https…
  • Tesla nosti muutamien malliensa hintoja. Mm lippulaiva Model S Plaid+ kallistui noin kymppitonnin. Ketjussa aiemmin esitetyn logiikan mukaisesti tämän on pakko tarkoittaa sitä, että nuo mallit myyvät liian hyvin..
  • Tässä asiaa WLTP-testistä. Kalvolla 12 kuvattu testiproseduuri suht hyvin. https://ec.europa.eu/jrc/sites/jrcsh/files/wltp_20oct-morning_1.pdf Melkoista köröttelyähän tuo on, maksimaalinen kiihtyvyys, jota testissä käytetään vastaa 16,6 sek 0-100…
  • @Herbert kirjoitti: Ilmanvastus on merkittävä asia taloudellisuudessa ja sähköautojen range on yksi suurimpia ongelmia, mitä sähköautoihin liittyy. Sanoisin, että suurin ongelma on korkea uushankintahinta ja toiseksi suurin on erittäin ka…
  • @Herbert kirjoitti: Pointti on se, että arjessa 200 km toteutuu helposti latausväliksi, vaikka mainoksessa puhutaan paljon pidemmästä välistä. Sillä tietysti luodaan mielikuvia, jotka ei välttämättä istu käyttäjän arkeen. En tiedä mistä m…
  • @Tiko kirjoitti: Yritin googlettaa paljonko Teslan S mallilla saa vetäkärryä, muta ei löyty nopeaan mitään, tuskin se nolla kuitenkaan on. Ei saa vetää ollenkaan, valmistaja on eksplisiittisesti sen kieltänyt. Saksassa tosin ovat saaneet …
  • @Herbert kirjoitti: Juurihan ruuhkamies sanoi, ettei juuri koskaan lataa yli 80%. Puhui myös 40-60 sykleistä. Tarkoitti oletettavasti prosentteja täydestä. Herkästi siinä kohtuuhintaisen auton latausväliksi tulee 150-200 km. NHB jo asian …
Default Avatar
Jäsen 18.01.2019 alkaen
0 aloitettua keskustelua
638 viestiä
0 ×   151 ×