Ruuhkamies

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Näitä dynaamisen kuormanhallinnan ratkaisuja on usealla valmistajalla. Esim Defa: https://www.defa.com/fi/ev-charging/kotiin/ Osa on vielä langattomia, jolloin asennus on varsin suoraviivaista.
  • @HybridRules kirjoitti: Olen nyt kurvaillut vähän yli vuoden Model X:llä ja olen hankintaan erittäin tyytyväinen. Ruuhkamies olisi oikeastaan ansainnut Loot Boxiin palkinnon, kun esitteli täällä palstalla X:n tilat silloin vuosi sitten keväällä. …
  • Jep. Luokkaa kerta viikkoon reippaampi jarrutus soveltuvassa paikassa, ja/tai herkistely & putsaus kerran vuoteen tuo erittäin pitkän käyttöiän jarruille.
  • Kiinnostavaa tietoa. Pitäisikö näiden kiehtovien faktojen jakoa jatkaa vaikkapa jossain vetyautoja käsittelevässä ketjussa?
  • Ottamatta kantaa siihen kuka on sanonut mitäkin ja kuka on "oikeassa", niin hienoa nähdä, että tällä palstalla on jonkinlaista moderointia. Kaiholla odottelen, että muissakin aiheissa virheellisiä tietoja levittävien kirjoittajien touhuun puututtais…
  • @_Quu kirjoitti: Onhan vedyn energiatiheys hyvä, jos miettii kuinka paljon 100 kilometrin ajomatkaan riittävä sähköauton akusto painaisi. Ei kuulosta järin hedelmälliseltä verrata noita kahta asiaa keskenään. Osuvampi vertauskohta olisi 1…
  • Kannattaa välillä katsoa uutisia, niin ei tule puhuttua höpöjä. 2035 jälkeen EU-alueella ei enää myydä uusia pöristimiä, vaikka joku sellaisen hankkimista erehtyisi tuolloin vielä harkitsemaan. Olen kohtalaisen varma siitä, että uusien polttisten…
  • Teslan jenkkiviranomaisille toimittamassa tyyppihyväksyntädokumentissa 100 kWh akkupaketin (vm 2017) painoksi kerrotaan 625 kg. Pienemmät paketit yllättäen keveämpiä. https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=39834&flag=1 Jokohan…
  • Jep. Muistaakseni viimeisen 10 vuoden aikana akkujen hinnat ovat tippuneet noin 80%. Onhan 50 pinnaakin tietysti ihan ok.
  • @Topi27 kirjoitti: Valkokankaalta kun voi elokuvien lisäksi harrastaa pelejä niin voikohan sähköistä rattia käyttää autopeleissä ohjaimena polkimineen päivineen. Teslassa tuollainen on ollut jo pari vuotta. Eiköhän VW tuonkin idean kopioi…
  • @M880 kirjoitti: Ei me varmaan tiedetä mitä suurin osa enemmän tai vähemmän ajavista haluaa. Eikä kuluttaja yleensä itsekään tiedä, vain luulee tietävänsä kunnes pääsee kokeilemaan jotain parempaa kuin mihin on tottunut. Nimenomaan. Jos a…
  • Jep. Olen kovasti tykästynyt Model X:ssä olevaan yhdistelmään fyysisiä hallintalaitteita ja kosketusnäyttökäyttöisiä. Muutamia kertoja tullut ajeltua Model Kolmosta ja siinä on omaan makuun liian riisutut vipstaakkelit, mutta kuulemma siihenkin tott…
  • @Herbert kirjoitti: Moottoritiellä tosiaan näkee usein kalliitakin autoja ajamassa maltillista nopeutta. Yhteistä noille on jonkinlainen sähkökäyttöisyys. Muistaakseni jokainen moottoritiellä näkemäni Ferrari & vast on mennyt todella …
  • Olen vähän pettynyt, ettei tuohon ruoriin ole saatu mahdutettua edes viittäkymmentä erillistä painiketta. Onneksi vaihdekepin vieressä on rutkasti lisää, mutta ehkäpä rivistöä olisi voinut jatkaa laajemmallekin? https://mediapool.bmwgroup.com/cac…
  • Anekdootti tehon tarpeesta. Ajoin tuossa hiljattain 500 kg kiviä + kärry auton perässä. Reitti oli lyhyen matkaa satasen aluetta, hieman 80 aluetta ja suurimmilta osin taajama-ajoa. Keskiteho näytti olleen 13,19 kW. Muutamissa valoissa joutui seisom…
  • Sähköautojen huolto-ohjelmiin kuuluu tyypillisesti jarrujen putsaus ja "herkistely", jotka voi toki tehdä itsekin. Minulla on tapana tehdä ehkä kerran viikkoon yksi voimakkaampi jarrutus, joka huhupuheiden mukaan auttaa myöskin asiaan. Tämän mahd…
  • Jos on yhtään Pelle Pelottoman vikaa, homman voi tehdä myös itse. Täällä ohjeet: https://www.clublexus.com/forums/hybrid-technology/745337-how-to-test-the-hybrid-battery.html Lyhyesti: 1) Hanki netistä diagnostiikkakaapeli noin 50 taalalla (h…
  • Toivottavasti kaikki kobolttikaivoksia harkitsevat tahot ovat huomanneet, että ainakin sähköautoteollisuus on kovaa vauhtia luopumassa sen käytöstä. Tesla on jo joku aika sitten ottanut käyttöön koboltittoman LFP-kemian ja VW seuraa perässä.
  • @Kumppani kirjoitti: Se, että lopputulos olisi aina "osta sillä 10donalla kalliimpi sähkis", niin varmaan se sitten on lähes luonnonlaki. @Ruuhkamies kirjoitti: Jos näin haluat uskoa. Tämän piti olla matematiikkaa…
  • Eihän laillisilla renkailla varustetun modernin automaattivaihteisen auton täyskiihdytys vaadi kuin sopivan väylän ja kyvyn pitää ratti suorassa ja talla pohjassa. Tietysti hurjimmilla peleillä joitain saattaa alkaa jännittämään, mutta joku perusra…
  • @740 GLE kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Sähköautoilun myötä myös (turha) jarruttelu vähenee. Vaikka itse ajelen suht reippaasti, en käytä jarruja juuri koskaan. Voimakas regen riittää käytännössä kaikissa tilanteissa. …
  • @740 GLE kirjoitti: Voimalinjasta riippumatta vauhtipolkimella lepäävän oikean jalan siirto jarrulle on tosiaan henkisesti raskasta, koska silloin myöntää oman ennakoinnin pettäneen. Vasemman jalan jarrutus on muutenkin paljon sujuvampaa, joten a…
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: Mahtava peli rata-ajoon, mutta ei mitään järkeä normaaliin tieliikenteeseen. No se taas riippuu kriteereistä. Varmaan tuollakin autolla pystyy ajamaan nätisti jos haluaa, mutta muut ominaisuudet voivat olla kehnoja a…
  • @Kumppani kirjoitti: Se, että lopputulos olisi aina "osta sillä 10donalla kalliimpi sähkis", niin varmaan se sitten on lähes luonnonlaki. Jos näin haluat uskoa.
  • Meillä on tässä nähtävästi perustavaa laatua oleva ero ajatusmaailmoissamme. Sinusta jotain asiaa on liikaa, jos sitä voi väärinkäyttää. Minusta taas asia on niin, että käyttäjällä on vastuu käytön säännöstelystä. Jos joku ajotaidoton tuuttaa 65 …
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Sähköautoilun myötä myös (turha) jarruttelu vähenee. Vaikka itse ajelen suht reippaasti, en käy…
  • @Kumppani kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Suorituskykyä ei ole ikinä liikaa. On sitä useastikin. Saisinko esimerkin? Onneksi autoissa on jalalla operoitava säädin, jolla voi sitten annostella tilante…
  • @Karrette kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Sähköautoilun myötä myös (turha) jarruttelu vähenee. Vaikka itse ajelen suht reippaasti, en käytä jarruja juuri koskaan. Voimakas regen riittää käytännössä kaikissa tilanteissa. …
  • Välillä kovaakin kritiikkiä Tesloista antanut Doug DeMuro arvioi uudistetun Model S:n Plaid-mallin. Jos herra ei ole tuttu, niin hänellä on firma, joka purkaa uusia autoja osiin ja arvioi valmistuksen laatua, tehtyjä ratkaisuja yms. Tällä videolla a…
  • Eipä tuossa mitään sen ihmeempää ole. Tutkapohjaisilla vakkareilla on vaikeuksia tunnistaa liikkumattomia esineitä ja tästä on varoituksia useiden autonvalmistajien manuaaleissa. Toki hyvä jos asiaa tutkitaan ja katsotaan sitten, mitä on lopputulos.…
Default Avatar
Jäsen 18.01.2019 alkaen
0 aloitettua keskustelua
680 viestiä
0 ×   172 ×