Dieselit ja sähköautot vikapommeja?

32 kommenttia
2»
  • muokattu 24.06.2021 15:09

    @M880 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Montako prosenttia vioista aiheuttaa hyytymisen tien poskeen? 5%?

    Vioista merkittävästi isompi osa kuin 5%. Koko autokannasta hinurin/tiepalvelun apua tarvitsee 7-8% autoista, merkistä riippuen. Vaihteluväli merkeittäin Toyotan alle viidestä joidenkin merkkien yli kymppiin. Tässä mukana myös kotipihaan jääneet ja käynnistymättömät, ei pelkät tienposkeen jääneet. Akut ja renkaat yleisiä syitä.

    Maakohtaisia eroja on on paljon. Saksaa en tunne, mutta muissa Pohjoismaissa on usein useamman prosenttiyksikön korkeammat luvut kuin Suomessa. Syy lienee kulttuurinen.

    Minulla tuo vanhin auto eli -99 GTI on välillä ollut ihan riittämiin korjaamolla, mutta koskaan se ei ole jäänyt tien poskeen eli prosentti on ollut nolla. Uudemmat käytössä olevat ei ole korjaamoa juuri tarvinneet eli niistä on turha laske prosentteja, kun viivan päällä ja alla on nolla. Itse asiassa en ole ikinä tarvinnut aikaisemmillakaan autoillani hinausapua vaikka remontteja onkin tehty, joten niidenkin osalta prosentti on nolla.

      
  • muokattu 24.06.2021 17:09

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Montako prosenttia vioista aiheuttaa hyytymisen tien poskeen? 5%?

    Vioista merkittävästi isompi osa kuin 5%. Koko autokannasta hinurin/tiepalvelun apua tarvitsee 7-8% autoista, merkistä riippuen. Vaihteluväli merkeittäin Toyotan alle viidestä joidenkin merkkien yli kymppiin. Tässä mukana myös kotipihaan jääneet ja käynnistymättömät, ei pelkät tienposkeen jääneet. Akut ja renkaat yleisiä syitä.

    Maakohtaisia eroja on on paljon. Saksaa en tunne, mutta muissa Pohjoismaissa on usein useamman prosenttiyksikön korkeammat luvut kuin Suomessa. Syy lienee kulttuurinen.

    Minulla tuo vanhin auto eli -99 GTI on välillä ollut ihan riittämiin korjaamolla, mutta koskaan se ei ole jäänyt tien poskeen eli prosentti on ollut nolla. Uudemmat käytössä olevat ei ole korjaamoa juuri tarvinneet eli niistä on turha laske prosentteja, kun viivan päällä ja alla on nolla. Itse asiassa en ole ikinä tarvinnut aikaisemmillakaan autoillani hinausapua vaikka remontteja onkin tehty, joten niidenkin osalta prosentti on nolla.

    Ja tästä seuraa se kulttuurinen ero eri pohjoismaiden välillä mistä mainitsin. Mutta ei se tuota (minun) tilastoa nollaa jos juuri sinun autoasi ei ole koskaan hinattu tai hinurin/tiepalvelun toimesta apukäynnistämässä.

    (jaa niin, en ole varma tulkitsinko oikein että sinä teet niitä remontteja myös itse. Ehkä väärin. Mutta ne erot muihin maihin ovat siis ainakin osin sitä että täällä vaihdellaan renkaita ja annetaan apuvirtaa omatoimisesti enemmän kuin verrokkimaissa. Pahimmillaan hinataankin itse narun perässä.)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit