Pitäisikö keskustella tuon ulkonäöstä? Ysisatasessa taisi olla jo erilaisia turbomoottoreita (vai tuliko niitä ysitonnisiin), joten oli eri käytöksisiä autoja ja kuskeja.
Volvomieheltä ehdottomasti yläpeukku, vaikka oma tuon aikakauden Volvo onkin pehmennetty GLT. GLE:tä ajetaan GLT moottorin vääntönokilla de-tunatulla versiolla koska ruisku-Volvon ei tarvinnut enää Ysisatasen aikana tapella turbo-Saabia vastaan Turbo-Volvon hoitaessa sen homman kotiin.
Silti yläpeukku hyvälle kakkoselle, joka tosin ehti markkinoille ensin kun otetaan huomioon ahdettu SusiYsi. Saab ei ollut ensimmäinen turboahdettu bensamoottorinen henkilöauto, mutta Saab tuotteisti turbomoottorin käytännössä toimivaksi.
Etuveto on tietenkin aina se häviävä arpa ja tehoa lisäämällä ongelmat tulevat esiin vain entistä selvemmin. Turbo-Saab on siitä huolimatta milestone-malli.
mie tykkään monesta asiasta mutta saab 900 turbo ei kuulu niihin
Auto joka sai monen kuvittelemaan itsestään liikoja. Liikennesäännöt unohtui täysin, oli monen koheltajan menopeli.
Pitäisikö keskustella tuon ulkonäöstä? Ysisatasessa taisi olla jo erilaisia turbomoottoreita (vai tuliko niitä ysitonnisiin), joten oli eri käytöksisiä autoja ja kuskeja.
Volvomieheltä ehdottomasti yläpeukku, vaikka oma tuon aikakauden Volvo onkin pehmennetty GLT. GLE:tä ajetaan GLT moottorin vääntönokilla de-tunatulla versiolla koska ruisku-Volvon ei tarvinnut enää Ysisatasen aikana tapella turbo-Saabia vastaan Turbo-Volvon hoitaessa sen homman kotiin.
Silti yläpeukku hyvälle kakkoselle, joka tosin ehti markkinoille ensin kun otetaan huomioon ahdettu SusiYsi. Saab ei ollut ensimmäinen turboahdettu bensamoottorinen henkilöauto, mutta Saab tuotteisti turbomoottorin käytännössä toimivaksi.
Etuveto on tietenkin aina se häviävä arpa ja tehoa lisäämällä ongelmat tulevat esiin vain entistä selvemmin. Turbo-Saab on siitä huolimatta milestone-malli.