Akun lataus 80%

31 kommenttia
2»
  • @HybridRules kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:
    Tämän tästä julkisuuteen tulee juttuja uusista käänteentekevistä akkutekniikoista. Käytännössä ei vielä sellaisia ole näkynyt autoissa. Kehitys varmasti kehittyy ajan oloon.

    Liittyykö lapsellinen horinasi tuohon BYD:in akkuteknologiaan joka toimi autoissa moitteetta jo vuonna 2006. Suomessakin nyt myytävissä BYDin sähköautoissa on tuo kyseinen akku käytössä.

    19-40 vuoden käyttöikä selviää vasta 19-40 vuoden kuluttua. Toyota julkaisi kiinteän akkunsa, joidenkin olympialaisten yhteydessä, tai ainakin oli ilmoittanut julkaisevansa. Äskettäin joku suomalainenkin taho toi jonkun ällistyksen julki akkuteknogiassa. Kaiketi on luonnollista, että akkuteknologiaa kehitetään tarmokkaasti ja aikeita pitää julkistaa ainakin sen verran, että rahoitusta voi saada. Tulee mieleen myös suomalainen autonomista ajamista kehittänyt yhtiö, jonka tuotteilla auto ajaa itsekseen vaikka lumihangessa. Huippuhienon teknologian lento loppui kuin kanalla konsanaan, kun konkurssi koitti.

    Markkinointitarkoituksessa julkistetaan raflaavia juttuja ja niihin pitää suhtautua kuten savolaisen puheeseen.

    BYDi on ajattanu vuosia ja kymmeniä miljoonia kilometrejä akkujaan jo linja-autoissaan eikä ole mikään pikku paja vaan akku kemiat on heitetty elektronimikroskooppiin ja näin vanheneminen on pystytty ennustamaan erittäin suurella todennäköisyydellä eikä esson baarin pöydän ääressä.

    Minusta on ikävää, että sinäkin höyryät kiinalaisten fanina. Kiinan valtion tuella kiinalaisvalmistajat jyräävät eurooppalaiset autonvalmistajat halvoilla hinnoilla ja sittemmin nostavat hintansa. Tämän hetken eurooppalaiset kuluttajat kenties säästävät vähän rahaa ostamalla kiinalaista, mutta myöhemmin hintaetu häviää ja eurooppalaiset volkkari etunenässä ovat polvillaan.

    Tuo akun kestoikäjuttu on kuitenkin vain heitto, jota ei voi todentaa ja siksi savolaiseen keskusteluun tottunut on vahvoilla.

    Ei vaan se on tiedettä.
    Samalla tavoin esim. Leafin akkuja tutkittu elektronimikroskoopilla ja ennusteet toteutuneet jopa paremmin.

    Kiinalaisethan ovat tunnettuja avoimmuudestaan. Hesarissa olikin mielenkiintoinen juttu, kun kiinalaiset olivat hyvin avoimia ottamaan vastaan loistoristeilijään liittyviä liikesalaisuuksia. Siinäkin oli asialla suomalainen kiinafani.

    Olet kyllä ihan uskomattoman lapsellinen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit