@Heikki450 kirjoitti:
Miksi talvirengasvertailuissa ei testata renkaita myös silloin, kun niillä on ajettu 30 000 km? Silloin niillä ne vaarallisimmat kilometrit ajetaan!
@Heikki450 kirjoitti:
Miksi talvirengasvertailuissa ei testata renkaita myös silloin, kun niillä on ajettu 30 000 km? Silloin niillä ne vaarallisimmat kilometrit ajetaan!
Tuossa viimeisimmässä testissä verrokkina olivat myös lähes loppuunajetut nastat ja kitkat.
30 tkm on jo sellainen määrä ettei niitä enää paljon kannata testailla.
Miksei? Joka ikisellä on varmasti tuo 30Tkm takana niillä Hakka kaseilla, kuten minullakin, jo yli 40... vielä on
pintaa ja kaikki nastat jäljellä ja näyttää olevan suorassakin... pito on toki heikentynyt, mutta vuosien kokemuksella voin sanoa että aika lineaarisesti ne kuluu. 8:lla 3 ensi vuotta on hyvä pito ja sen jälkeen alkaa lipsua vuosi vuodelta enemmän, liittyykö paistovuoteen enemmän kuin kulumiseen, en tiedä.
@Heikki450 kirjoitti:
Miksi talvirengasvertailuissa ei testata renkaita myös silloin, kun niillä on ajettu 30 000 km? Silloin niillä ne vaarallisimmat kilometrit ajetaan!
Tuossa viimeisimmässä testissä verrokkina olivat myös lähes loppuunajetut nastat ja kitkat.
30 tkm on jo sellainen määrä ettei niitä enää paljon kannata testailla.
Miksei? Joka ikisellä on varmasti tuo 30Tkm takana niillä Hakka kaseilla, kuten minullakin, jo yli 40... vielä on
Aika vahva väite että joka ikisellä olisi nastarengas kuosissa, edes se HKPL 8, noilla kilometreillä. Tänä talvena lumi-ja jääpolannetta on ollut enemmän renkaan alla lounaassakin, mikä säästää rengasta. Mutta normaali suolattu märkä asfaltti kuluttaa 30tkm matkalla kokemukseni mukaan renkaan melko valmiiksi.
pintaa ja kaikki nastat jäljellä ja näyttää olevan suorassakin... pito on toki heikentynyt, mutta vuosien kokemuksella voin sanoa että aika lineaarisesti ne kuluu. 8:lla 3 ensi vuotta on hyvä pito ja sen jälkeen alkaa lipsua vuosi vuodelta enemmän, liittyykö paistovuoteen enemmän kuin kulumiseen, en tiedä.
Käy nyt vaikka mittaamassa keskiuran syvyys, saatat yllättyä, toki en kiellä, etteikö tulos voi olla minuakin hämmästyttävä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/18b-2023/tm-vertailu-talvirenkaat-parjaako-talvella-jo-ilman-nastoja/?src=keskustelu.tekniikanmaailma.fi&sid=cc952319-7613-1663-11fd-ea6456fccb70
Tuossa viimeisimmässä testissä verrokkina olivat myös lähes loppuunajetut nastat ja kitkat.
30 tkm on jo sellainen määrä ettei niitä enää paljon kannata testailla.
Miksei? Joka ikisellä on varmasti tuo 30Tkm takana niillä Hakka kaseilla, kuten minullakin, jo yli 40... vielä on
pintaa ja kaikki nastat jäljellä ja näyttää olevan suorassakin... pito on toki heikentynyt, mutta vuosien kokemuksella voin sanoa että aika lineaarisesti ne kuluu. 8:lla 3 ensi vuotta on hyvä pito ja sen jälkeen alkaa lipsua vuosi vuodelta enemmän, liittyykö paistovuoteen enemmän kuin kulumiseen, en tiedä.
Aika vahva väite että joka ikisellä olisi nastarengas kuosissa, edes se HKPL 8, noilla kilometreillä. Tänä talvena lumi-ja jääpolannetta on ollut enemmän renkaan alla lounaassakin, mikä säästää rengasta. Mutta normaali suolattu märkä asfaltti kuluttaa 30tkm matkalla kokemukseni mukaan renkaan melko valmiiksi.
Käy nyt vaikka mittaamassa keskiuran syvyys, saatat yllättyä, toki en kiellä, etteikö tulos voi olla minuakin hämmästyttävä.
ei uskalla ettei tule vaihto ajankohtaiseksi ...