auton mitat

2 kommenttia

Olisiko tarpeen nähdä koeajoautosta mitta, joka voisi olla kuskin penkki ylimmäisessä ja toisaalta alimmaisessa asennossa ja siitä oviaukon yläreunaan. Tykkään ajaa melko ylhäältä, koska jalat saa hyvän reisituen. Pitkäselkäisenä joudun aina menemään kyyryssä autoon. Ostan seuraavan auton sillä periaatteella ettei tarvitse kyyristellä.

  
  • @esa310 kirjoitti:
    Olisiko tarpeen nähdä koeajoautosta mitta, joka voisi olla kuskin penkki ylimmäisessä ja toisaalta alimmaisessa asennossa ja siitä oviaukon yläreunaan. Tykkään ajaa melko ylhäältä, koska jalat saa hyvän reisituen. Pitkäselkäisenä joudun aina menemään kyyryssä autoon. Ostan seuraavan auton sillä periaatteella ettei tarvitse kyyristellä.

    Tämä on ihan hauska näkökulma auton valintaan. Ehdottomasti kannatan ajatusta, että autoa valitessa ei kyyristellä eikä nöyristellä vaan valitaan itselle mieluinen auto, johon sitten noustaan tai laskeudutaan pystypäin.

    Jos tykkäät ajaa korkealta, eikö katumaasturi olisi selkein vaihtoehto. Tai katumaasturin näköinen maasturi Land Rover, Land Cruiser, Jeep. Tai jos haet pienempää korkeaa, niin Suzuki-maasturi?

    Sori, harhauduin varsinaisesta kysymyksestä. Minun mielestäni ei ole tarpeen nähdä koeajoautosta mittaa, sinä itsehän olet paras mittatikku siellä koeajolla. Parempi mennä livenä zoomaamaan mieluisaa autoa kuin yrittää haarukoida asiaa rullamitan kanssa kotona.

    Itselleni kaikin puolin avarat tilat ovat autossa erittäin tärkeät vaikka geeniperinnön takia laskeudun kyllä pienempäänkin autoon liikoja kyyristelemättä. Koeajoilla on aina ollut metrimitta käytössä, mutta vain tavaratilan vertailumittoja varten.

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @esa310 kirjoitti:
    Olisiko tarpeen nähdä koeajoautosta mitta, joka voisi olla kuskin penkki ylimmäisessä ja toisaalta alimmaisessa asennossa ja siitä oviaukon yläreunaan. Tykkään ajaa melko ylhäältä, koska jalat saa hyvän reisituen. Pitkäselkäisenä joudun aina menemään kyyryssä autoon. Ostan seuraavan auton sillä periaatteella ettei tarvitse kyyristellä.

    Tämä on ihan hauska näkökulma auton valintaan. Ehdottomasti kannatan ajatusta, että autoa valitessa ei kyyristellä eikä nöyristellä vaan valitaan itselle mieluinen auto, johon sitten noustaan tai laskeudutaan pystypäin.

    Jos tykkäät ajaa korkealta, eikö katumaasturi olisi selkein vaihtoehto. Tai katumaasturin näköinen maasturi Land Rover, Land Cruiser, Jeep. Tai jos haet pienempää korkeaa, niin Suzuki-maasturi?

    Sori, harhauduin varsinaisesta kysymyksestä. Minun mielestäni ei ole tarpeen nähdä koeajoautosta mittaa, sinä itsehän olet paras mittatikku siellä koeajolla. Parempi mennä livenä zoomaamaan mieluisaa autoa kuin yrittää haarukoida asiaa rullamitan kanssa kotona.

    Itselleni kaikin puolin avarat tilat ovat autossa erittäin tärkeät vaikka geeniperinnön takia laskeudun kyllä pienempäänkin autoon liikoja kyyristelemättä. Koeajoilla on aina ollut metrimitta käytössä, mutta vain tavaratilan vertailumittoja varten.

    Esa310 ei tainnut tarkoittaa auton korkeutta maasta, vaan penkin korkeutta lattiasta. Auton maavaran lisääminen ei siis auta istumamukavuudessa mitään. Olen itsekin samasta täällä kirjoittanut, missään muualla ei istuta lattialla kuin henkilöautoissa. Muualla istutaan kunnolla jalkapohjat lattiassa ja reidet eivät kanna kuormaa. Veri kiertää hyvin ja jaksaa istua tuntikaupalla. Ja toiset ovat olleet sitten toista mieltä.

    Kirjoitin myös perä edellä autoon istumisesta. Toimii useissa autoissa, ei oviaukko taida olla kovin paljoa matalammalla kuin katto. Perse penkkiin ja jalkojen nosto autoon vasta sitten, kun lumet ja koirankakat on kopisteltu pois kesät talvet.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit