Minulla on unelma

33 kommenttia
2»
  • Ministerillä on usein apunaan erityisavustajia ja asiantuntijoita, jotka tukevat häntä näissä tehtävissä.

      
  • @Lukija336949 kirjoitti:
    Ministerillä on usein apunaan erityisavustajia ja asiantuntijoita, jotka tukevat häntä näissä tehtävissä.

    Mutta tuskin kuitenkaan yhtään veturinkuljettajaa?

      
  • muokattu 10.10.2024 21:18

    @Lukija21885 kirjoitti:
    Kokeile joskus nelivetoa

    Onhan noita kokeiltu kymmeniä erilaisia nelivetoja viimeisten 15 vuoden aikana. Minä arvioin nelivetoa ajettavuuden kautta koska minulke vetovoima riittää vajaavetoisessakin. Ymmärrän toki, että milloin minnekin kiinni jäävät ajattelevat eri tavoin. Suon sen heille, mutta minun ei tarvitse, koska en jää kiinni vajaavetoisellakaan.

    minulla se tuli osana hybridin toteutustapaa (sähkömoottori takapyörille, edessä bensamoottori).

    Hyvä sulle jos pidät tuosta. Minulle mukava neliveto on joko mekaaninen quattro tai 4Matic tai takavedon avuksi tarpeen mukaan kytkeytyvä xDrive tai vaikkapa VAG:n sähköinen neliveto (ID.4, Enyaq, e-Tron). Subarut (vaikkapa Legacy tai Forester) kelpaavat myös vaikka niissäkin on automaattivaihteisissa toivomuslaatikko välissä. Sähköinen 4Matic (EQA ja EQB, mutta ei EQC, Joka on ohjelmoitu eri tavoin) tuntuu hämmästyttävän tutulta perheessä olleet mekaanisen 4Maticin jälkeen.

    Erilaiset etuvetoon jälkioivalluksena liitetyt kytkeytyvät nelivedot ovat niin vaikeita ajaa, että jätän ne suosiolla muille myöntäen että minä en osaa.

    Meillä on joskus ollut kadulla useita autoja jumissa kun ovat jääneet pohjastaan kiinni - nastarenkaista huolimatta. Jos kirjoitan että hybridillä ei ollut ongelmaa edetä, niin ärsyttäisikö se vähemmän?

    Kyse ei ole ärsytyksestä, vaan kyvystä hyväksyä eri valintojen sopivan täysin perustellusti eri käyttötilanteisiin.

    Sanopas muuta. Anna minun nauttia ajamisesta nastattomilla pohjoismaisilla talvirenkailla, kuten Hakkapeliitta 5, Goodyear UltraGrip Ice 2 tai 3, Michelin X-Ice 3 tai Snow, Continental Viking Contact 6,7 tai 8 - eihän se sinulta ole pois mitkä laatumerkkiset renkaat autoni alla on.

    Juuri näin! Laillisten valintojen kesken jokaisen pitää saada valita omassa liikkumisessaan tärkeiden kriteerien perusteella joutumatta syyllistetyksi siitä.

    Kunhan et sentään ajaisi kesäkuussa nastoilla

    Eipä se lupauksesi vapaasta valinnasta laillisten vaihtoehtojen kesken sinulla pitkään kestänyt.

    SULALLA tiellä ei tietenkään olisi mitään järkeä ajaa nastarenkailla kesäkuussa, joten mitä ihmettä minä sanoin tai tein ansaitakseni tämän syyllistämisen?

    Nastoilla kuluttaisit yhteisiä teitämme pölyksi tai harmaaksi kuraksi hitaalla piikkien aiheuttamalla eroosiolla tuhansien muiden tienkäyttäjien tavoin, kuten tuottaisit myös ylimääräistä liikennemelua, mutta sellaisen teet edelleen ihan laillisesti

    Kuinka voisin ajaa nastarenkailla mihinkään vuodenaikaan kun en sellaisia edes omista? Autossani on kitkarenkaat, jotka olivat alkuviikosta hyvinkin tarpeen lumisella tiellä. Tämä valintani ei estä minua erottamasta kitkarenkaan huonoja puolia jotka sinä yrität selittää olemattomaksi.

    Ihan hyvät renkaat ne kitkakin ovat, paitsi silloin kun on liukasta. Jäinen valtatie oli alkuviikon mökkimatkalla niljakas ajettava, mutta helppo keli seututiellä ja auraamattomalla paikallistiellä sohjossa ja lumessa ei tietenkään aiheuttanut mitään ongelmia.

    Kuten jo sanoin, minusta jokaisen kannattaa valita omaan käyttöönsä sopivat lailliset renkaat ja antaa muiden tehdä samoin heitä syyllistämättä. Sinulta tämä ei näytä onnistuvan.

    --740 GLE

      2
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit