olen miettinyt kyseisen auton hakemista saksasta 2.5 tdi koneella ja automaatilla.Mietityttää vain tuo ilmajousitus ja kestääkö audi, kun olen kuullut että olisi jonkinlaisia sähkövikoja.kiitoksia vastauksista
Mitähän vikoja keksisi tähän? Minulla on A6 Quattro, ja veljelläni on A6 Allroad. Molemmat vm. -03. Kummallakaan ei ole minkäänlaisia ongelmia, huolia, vikoja tms. autojemme suhteen. Jos on kuulopuheiden, tai kaverin kaverin, tai jonkun varassa joka haluaa tehdä numeroa itsessään, saa varmasti kuulla kaikenlaisia tarinoita. Näistä on sitten kyettävä erottamaan mutut ja faktat. Kun autoon tulee ikää tai kilometrejä, tulee todennäköisesti jossain vaiheessa vikoja. Tästäkin erotettava mikä on selvä auton vika, mikä "vika" ettei viitsi huollattaa/viedä huoltoon autoa, ja mitkä on normaalisti kulunuisuudesta aiheutuvia osienvaihtoja. Minulla on ollut 4 kpl Audeja, ei ole ollut ongelmia näiden kanssa. Ehkä olenkin jäävi kertomaan?
ON SE NIIN IHANA TUO SIXPACKIN AUDIUSKO ! Hallelujaa !
Mies ajaa muistaakseni 60 tkm vuodessa, joten 180tkm pitäisi olla nyt sitten mittarissa ja Audi pelittää kuin pakasta otettu.
Juuri suuren määrän vikoja takia minä en aikoinani ostanut Audi A6 Avantia. Kaverillani oli A6 TDI Avant quattro (kuulemma ensimmäisiä) ja ainakin seuraavat FAKTAT tiedän hänen autostaan korjatun alle 150tkm taipaleella:
-jarrulevyt joka pyörään useamman kerran (sanoo , että uusittiin joka huollossa eli 4-5 kertaa ) -etupään ripustus kokonaisuudessaan
Istuin itsekin kyydissä, kun kuskin sivulasi ei enää noussut ylös alle 2 vuotta vanhasta Audista vaan kaveri työnsi käsin sitä ylöspäin.
Parhaan raportin saa kun selaa Auto Motor und Sport lehden 100tkm testejä. Näissä on "Mangel"- raportti eli ymmärtääkseni vikatiheys arvostelu. Jos testiauto jättää tielle saa monta Mangel-pistettä, mutta jos vilkkurele rikkoutuu saa vain vähän MAngelia.
Audi A6 oli melko surkea tässä testissä.BMW 500 sarja menestyi muistaakseni parhaiten. Varmaan joku nokkela hakee nuo AMS -yhteystiedot tähän faktoina.
p.s. Ihanaa että Sixpackin eikä veljensä Audissa ole mitään harmeja. Jos vaikka laatu on parantunut sitten kestotestien...
En ymmärrä miksi kertoisin jotain muuta Audista. Jos auto ei jollain toisella syystä tai toisesta ei kestä, ei voi kuin valittaa. Jos minua olisi kohdannut monta murhetta Audin kanssa, merkki olisi vaihtunut aika altayksikön. Niin merkkifanaatikko en ole. Toin esiin ajatuksen mahdollisesta vaihdosta Grandiksiin yhtenä vaihtoehtona. Syynä on ehkä kyllästyminen samaan merkkiin. Fanaatikko kai vain pitäisi kynsin hampain kiinni samasta merkistä. Minä en. Teidän, ei minun ongelma on, että kaikki Audini ovat pelittäneet todella hyvin. Tämä on ollut yksinkertainen valinta ja syy päätyä Audiin, sekä loistavat ajo-ominaisuudet. Jälleenmyyntiarvo on myös hyvä. Olisiko perisuomalainen kateus joka paistaa läpi? Ettei vain niin ole, että kaverin kaverin Carina josta täällä oli juttua onkin oma? Aika hyvin historia oli tiedossa ollakseen toisen auto. Miksi sitä vanhaa Carinaa häpeä? Jos se on toiminut noin hyvin kaikki ne vuodet, niin sehän on hyvä asia.
Kuitenkin samat teemat usein jatkuvat. Olen kuullut, kaveri kertoi kuinka surkea jokin auto on jne. Parempi omistaa kyseinen auto itse, silloin ei ole niin kuulopuheiden varassa. Audissa oli 32tkm? kun sen tuontiautona Suomesta ostin keväällä. Mittarissa on nyt n. 74 tkm. Kohtalaisen kalliina autona Audien kaikki mallit ovat myyneet silti melko hyvin, kielinee jostakin?
Tapio pystyy epäilemättä kertomaan myös Opelissani (Vectra -99) viiden vuoden ja 150000 km:n aikana ilmenneiden vikojen suuresta määrästä?
SixPackilla on ollut ihan normaaleja Audeja, ei siinä sen kummempaa. Suurin osa minkä tahansa merkkisistä autoista on lähes ongelmattomia ja huonolla tuurilla minkä tahansa merkkiseen autoon voi tulla pahaakin vikaa. Uskon asioiden äärellä ollaan silloin, kun julistetaan jotain automerkkiä viattomaksi ja muiden kaikkia yksilöitä katastrofeiksi.
ERKKI ja SIXPACK enhän minä teitä valehtelijoiksi moiti. Kirjoitan vain faktoista ja muiden kokemuksista.
Tässä Auto Motor und Sport lehden (No11/2000) 100 tkm testikokemuksia Audi A6 2.5 TDI V6, alustanumero WAUZZZ4BZWN086800.
Muutamia poimintoja niistä yhdeksästä suunnittelemattomasta korjaamokäynnistä 100 tkm aikana:
-polttonesteen siirtopumppu rikki samalla uusittiin polttonestesäiliö 28492km kohdalla -ilmamäärän mittari, joka kostealla aiheutti jatkuvia ongelmia 36716km sekä, 55296km sekä 97191km myös ilmasuodattimen pesä uusittu -etuiskarien kääntölaakerit 75763 km sekä tukivarret -jarrulevyt ja palat eteen 19468 km -jarrupalat eteen 455545 km -jarrupalat eteen 55296 km -jarrulevyt ja palat taakse 74876 km -pyöränlaakeri ja napa taakse vasemmalle 75763km
Mängel pisteet 1. BMW 523i= 4 2. MB E230= 7 3. Renault Safrane V6= 17 4. Audi A1002.8E= 23 5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5 6. Volvo 850GLT= 32 7. Audi A6 2.5TDI= 39 8. Saab 900S 2.3i=57 9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5
Mängel indexi kertoo 100tkm aikana tulleet vauriot moottorin, vaihteiston, ja jarrujen ajettavuuden osa-alueilta 1,5 P. Sähkö, pakokaasu ja korivaurioista 1P kustakin.
Muutamia saksalaisten omistajien kommentteja: - nokkahihna poikki 30 tkm kohdalla -koko kone hajalla - 38 korjaamokäyntiä 3 vuoden aikana - öljyt pihalle 2500 km ajon jälkeen - tiptronic automaatti vie tehot ja kuluttaa 9,5l/100 km - pääsee vain 750 km tankillisella - hinta on Mersun hinta , mutta laatu on Ladaa
Summa summarum. Vesissä ja viineissä on eroja. Valitse siis huolellisesti oikeaa vuosikertaa jos uskallat ostaa Audia A6 TDI V6.
Odotan sitten niitä Mängeleitä! 74 tkm, keine mängeln jetz. Jotenkin tuntuu sinulle jääneen nimenomaan Audi A6 vastaan jotain hampaankoloon. Auto se on missä muutkin. Quattro tekee liukkaalla sitä mahtavan.
Automerkeistä ja malleista riippumatta, minulla ovat kaikki autot toimineet oikein hyvin. Ehkä kuljettajasta on paljon kiinni miten hän autoaan kuljettaa ja osaa "kuunnella" autoa, erottaen joko äänestä tai käyttäytymisestä mikä kannattaa ajoissa vaihtaa, ennenkuin vika tai kuluneisuus todella jättää tielle. Ilmeisesti moni vain ajaa tietämättä tuon taivaallista mistään mitään. Mitä enemmän huolto rokottaa, sitä enemmän jurppii tottakai autoilijaa. Suomessahan huolto oli TV-ohjelman mukaan noussut oliko 2,5 kertaisesti viime vuosista.
ERKKI ja SIXPACK enhän minä teitä valehtelijoiksi moiti. Kirjoitan vain faktoista ja muiden kokemuksista.
Tässä Auto Motor und Sport lehden (No11/2000) 100 tkm testikokemuksia Audi A6 2.5 TDI V6, alustanumero WAUZZZ4BZWN086800.
Muutamia poimintoja niistä yhdeksästä suunnittelemattomasta korjaamokäynnistä 100 tkm aikana:
-polttonesteen siirtopumppu rikki samalla uusittiin polttonestesäiliö 28492km kohdalla -ilmamäärän mittari, joka kostealla aiheutti jatkuvia ongelmia 36716km sekä, 55296km sekä 97191km myös ilmasuodattimen pesä uusittu -etuiskarien kääntölaakerit 75763 km sekä tukivarret -jarrulevyt ja palat eteen 19468 km -jarrupalat eteen 455545 km -jarrupalat eteen 55296 km -jarrulevyt ja palat taakse 74876 km -pyöränlaakeri ja napa taakse vasemmalle 75763km
Mängel pisteet 1. BMW 523i= 4 2. MB E230= 7 3. Renault Safrane V6= 17 4. Audi A1002.8E= 23 5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5 6. Volvo 850GLT= 32 7. Audi A6 2.5TDI= 39 8. Saab 900S 2.3i=57 9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5
Mängel indexi kertoo 100tkm aikana tulleet vauriot moottorin, vaihteiston, ja jarrujen ajettavuuden osa-alueilta 1,5 P. Sähkö, pakokaasu ja korivaurioista 1P kustakin.
Muutamia saksalaisten omistajien kommentteja: - nokkahihna poikki 30 tkm kohdalla -koko kone hajalla - 38 korjaamokäyntiä 3 vuoden aikana - öljyt pihalle 2500 km ajon jälkeen - tiptronic automaatti vie tehot ja kuluttaa 9,5l/100 km - pääsee vain 750 km tankillisella - hinta on Mersun hinta , mutta laatu on Ladaa
Summa summarum. Vesissä ja viineissä on eroja. Valitse siis huolellisesti oikeaa vuosikertaa jos uskallat ostaa Audia A6 TDI V6.
Faktat on kaukana tämän tyyppisistä vertailuista. Kuka edes muistaa Esim. Saab 900s mallia. saati verrata Audin 2,5 Tdi Quattroon. Ko. lista kertoo enemmän sen tekijästä kuin kohteena olevista auto malleista. Kaksi Audia olen omistanut ja ollut niihin paljon tyytyväisempi kuin muihin merkkeihin. Kaveri kertoi ostaneessa reilut 20v vanhan 900 saabin eikä ole ollut kertakaikkiaan mitään vikaa. Välillä tosin joutuu hakkaamaan startin solenoidia vasaralla tai rukkaamaan kaasaria, että saa käyntiin. Mutta aina lähtee kun palmun alta. Matkakaan ei ole kesken jäänyt kertaakaan, pari kertaa on tarvinnut tehdä pikku huoltoa tienpäällä kun kaasari rupesjäätäämään. Toisella kerralla meni vetonivel, mutta onneksi sattui Team Ahma paikalle ja hoiti homman. Alustassakaan ei ole mitään vikaa, vaikka on ajettu vasta puolet autonkäyttö iästä 9500000 km.
puhutaanko nyt siitä tuonti-audista, jonka verotkin olivat vain noin 60 % muiden vastaavien suomeen tuotujen audien veroista?
Tuontiauton veroista yleensä.
Otetaan Audini, jonka ostin Suomeen tuotuna valmiiksi. Ostettu -05 ja Audin vuosimalli -03. Kaikki hilut on, mutta navi puuttuu. Veroton hinta n. 19K. Missä kohden Canaris on ymmärtänyt verotuksen väärin? Veroa peritään ulkomailta tuotuna käytetystä dieselautosta 30%. Käväise katsomassa -03 Audi Quattroja www.mobile.de . Huomaat, että maksavat väliltä 12-20K. Maksoin siis ostohinnassa Saksaan verrattuna yläkanttiin hinnan. Toisaalta ei tarvinnut reissata Saksaan kaikkine paperitöineen kuten BMW 530 D Touringin kanssa. Siitä erittely kustannuksineen toisaalla täällä yli 1 v. sitten.
Miten tullin tulisi tämä Audi verottaa? 50%, 60% ja minkä lain mukaan?
Mängel pisteet 1. BMW 523i= 4 2. MB E230= 7 3. Renault Safrane V6= 17 4. Audi A1002.8E= 23 5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5 6. Volvo 850GLT= 32 7. Audi A6 2.5TDI= 39 8. Saab 900S 2.3i=57 9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5
Faktat on kaukana tämän tyyppisistä vertailuista. Kuka edes muistaa Esim. Saab 900s mallia. saati verrata Audin 2,5 Tdi Quattroon. Kaveri kertoi ostaneessa reilut 20v vanhan 900 saabin eikä ole ollut kertakaikkiaan mitään vikaa. Välillä tosin joutuu hakkaamaan startin solenoidia vasaralla tai rukkaamaan kaasaria, että saa käyntiin. Mutta aina lähtee kun palmun alta. Matkakaan ei ole kesken jäänyt kertaakaan, pari kertaa on tarvinnut tehdä pikku huoltoa tienpäällä kun kaasari rupesjäätäämään. Toisella kerralla meni vetonivel, mutta onneksi sattui Team Ahma paikalle ja hoiti homman. Alustassakaan ei ole mitään vikaa, vaikka on ajettu vasta puolet autonkäyttö iästä 9500000 km.
Selvyyden vuoksi (lieneekö sapsa tarkoittanut samaa?): ao Mängel-listassa oleva Saab 900S 2,3i on nk. GM-Saab, joka oli myynnissä 90-luvun puolivälin molemmin puolin. GM-Saab oli tehty A-Vectran alustalle. Aidon ja alkuperäisen 900-sarjan myynti loppui joskus -92.
Niin kuka niitä vanhoja huonoja Audeja muistaa....eihän kukaan aja kai 2003 vuosimallia vanhemmalla Audilla - en minä ainakaan....
Ei minulla mitään Audi A6 vastaan ole, haluan vain tuoda faktat keskusteluun, kun joku aikoo sellaisen Saksasta tuoda, eli että ei ainkaan luule saavansa viatonta ja harmitonta Audia, kun ostaa 1998 ...2002 valmistetun Mängel-Audin.
Kukahan opettaisi Sixpackille prosenttilaskua - jaa Tapio on vapaaehtoinen !
Montako prosenttia kaksi on kymmenestä? Lasketaan 2/10100%=20%.
Tuontiauton verotus lasketaan (ymmärtääkseni) vastaavan Suomessa ensirekisteröidyn auton hinnasta laskettuna.
Kun katsoo sivulta www.tulli.fi löytää mm. Audi A6 Avant 2.5TDI 5D 120kW, jolla on ajettu 62tkm ja otettu käyttöön 30.4.2003.
Tälle autolle tulli on tehnyt verotuspäätöksen lokakuussa 2005: Autoveroa 11538 ja arvonlisäveroa 2538 eli yhteensä veroja 14076
Kun sitten selailee mobile.de -sivustolta vastaavia autoja, löytyy halvin hintaan 15450.
Prosenttilasku No 2: Montako prosenttia tämän Audin suomalainen omistaja maksoi veroja verrattuna Saksan ostohintaansa, jos olisi saanut samaan hintaan kuin esimerkkini auto tässä selailussa.
Ratkaisu: 14076/15450100%= 91,11 % MOT.
Niin ja nyt Audikuskit selittävät: eihän nämä olleetkaan nelivetoja....
Otetaan Audini, jonka ostin Suomeen tuotuna valmiiksi. Ostettu -05 ja Audin vuosimalli -03. Kaikki hilut on, mutta navi puuttuu. Veroton hinta n. 19K. Missä kohden Canaris on ymmärtänyt verotuksen väärin? Veroa peritään ulkomailta tuotuna käytetystä dieselautosta 30%. Käväise katsomassa -03 Audi Quattroja www.mobile.de . Huomaat, että maksavat väliltä 12-20K. Maksoin siis ostohinnassa Saksaan verrattuna yläkanttiin hinnan. Toisaalta ei tarvinnut reissata Saksaan kaikkine paperitöineen kuten BMW 530 D Touringin kanssa. Siitä erittely kustannuksineen toisaalla täällä yli 1 v. sitten.
heh heh, sä oot jätkä skuugessa. ei saksassa maksetulla hinnalla ole mitään tekemistä suomessa suoritettavan verotuksen suhteen. tullin tilastoista voi katsoa, että -03 audi A6 2.5 TDI:n verotusarvot menevät yli 40 ke:n ja veroja on tullu maksuun 12 ke:sta ylöspäin.
joutuu kaverin jutut aika outoon valoon täällä foorumilla, kun et edes tuontiautojen verotuksen perusteita osaa...
Tuo nyt on aika heikko otos, jos jonkin auton luotettavuutta vertaillaan vain yhden yksilön pohjalta, maanantaiyksilöitä kun on niin Bemarilla, Mersulla, Audilla ja Toyotalla yms.. Itsellä on esim huonoja kokemuksia kolmesta Avensiksesta ja niiden vaihdelaatikkoongelmista, mutta silti uskon Toyotan kokonaislaadun olevan hyvä, kaikissa autoissa vaan voi olla ongelmia. Ei se Bemarikaan viaton ole, vaikka saikin vähiten Mängelsseja. Tiedän niissäkin olevan vikoja, vaikka itsellä ei mitään kummallisempaa olekkaan ollut seitsemässä yksilössä, tosin uusimpaan on vaihdettu alapallonivelet kerran. Mielestäni Audin uskaltaa ostaa samoin kuin muunkin laatumerkin, tosin todella huonolla tuurilla voi saada huonon yksilön, niinkuin meillä kävi firmassa Toyotien kanssa.
Audin 2.5 TDI koneessa on kuitenkin yksi todella huono puoli, siinä on nokkahihna ketjun sijaan. Mielestäni yhdessäkään laadukkaassa moottorissa ei ole hihnaa ja Audiin tuon vaihto vieläpä maksaa ihan älyttömästi, jos sen tekee merkkihuollossa huolto-ohjelman mukaan. Muuten autoa voi varmasti suositella aika varauksettomasti, lähipiirissäni noita on kaksi, tosin molemmat bensana, ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Toinen vaihto uuden Avensiksen siihen ja toinen V70 Volvon ja molemmat sanoo, etteivät ole päivääkään katuneet.
joutuu kaverin jutut aika outoon valoon täällä foorumilla, kun et edes tuontiautojen verotuksen perusteita osaa...
Miten ottaa, kerroin mitä minä maksoin. Jos vaivaudut katsomaan taaksepäin kevään topiciin jossa kerroin miten tämä Audin osto meni, olisit säästynyt vaivalta (tai minä).
Audi on tuotu -04 Läntisen tullipiirin kautta Varsinaiseen Suomeen toisen tuomana, ei minun. Alunperin ymmärsin, että jonkinlaista vääntöä on ollut, koska tulli oli pisteyttänyt auton navilla. Tässä sitä ei ole. Auto on jäänyt seisomaan. Vastaavanlaisen käytetyn Quattron -03 johon veroaste Suomessa verrataan on 42.136 paperien mukaan, jolloin autovero on 12.640,- ja alv 2.780, yht. 15.420,80. Silloinen omistaja on suorittanut kuittien mukaan 8.420,80. En tiedä miksi. Suorittamatta oli kuittien mukaan jäänyt n. 7.000,- lisättynä 4 kk korot, Auton pyynti näillä oli runsaat 24K + jäljellä oleva vero. Kuten keväällä tästä tapauksesta kerroin, suhtauduin hyvin epäilevästi asiaan. Olin pariin otteeseen tulliin yhteydessä, onko asia kunnossa ja voiko näin auton ostaa, jos suoritan jäljellä olevat verot. Tullille on sama kuka verot suorittaa kunhan valtio saa omat. Joten tingin hinnan 19K ota tai jätä periaatteella. Epäilin että jotakin maksuja saattaa tulla silti kontolleni. Näin Audi maksoi minulle n. 26K, talvirengassetin hankin keväällä ja muuta pientä kulua oli.
Keväisessä jutussa täällä arvelin, että yksityinen maahantuoja on ehkä joutunut rahallisesti pulaan tms. eikä kukaan ole uskaltanut ostaa auton näine tietoineen, koska valinnanvaraa on, ellei Suomesta niin Saksasta.
[SixPack muokkasi tätä viestiä 16.12.2005 klo 11:45]
Audin 2.5 TDI koneessa on kuitenkin yksi todella huono puoli, siinä on nokkahihna ketjun sijaan.
Tästä olen samaa mieltä. Jakopään tulisi olla ketjuvetoinen. Tässä suhteessa Audi olisi voinut ottaa ja paljon aiemmin ketjun käyttöön. Löytyy vasta 3.0 Tdi:stä ja 2,7 ?.
Auto on vm.2002 Audi Allroad 2.5 tdi man ajettu 50000 ja kaikilla herkuilla. Manuaali tuli otettua sen takia kun poika saa kohta kortin ja pitää kuulemma uusi auto olla manuaalilla.
No taas on yksi kusetettu ihminen lisää suomen maassa. vm.02 diesel auto ja 50000km mittarissa, et kai nyt ihan aikuisten oikeasti tuohon usko. Saksassa lehdissäkin(esim.Jülich Zeitung) on työsuoritus osastoilla mittareiden ruuvausta koskevia ilmoituksia.Lehti oli paikallinen ilmaisjakelu kaupungissa jossa asuin. Kannattaa käydä merkkiliikkeessä kysymässä voivatko lukea ne oikeat kilometrit koneella siitä autosta. Isäpuolen 500sarjalaisessa bemussa ainakin onnistui. Älkää kysykö miten se tarkalleen tapahtui mutta ilmeisesti OBD plugin kautta. Emme nähneet sitä eivätkä suostuneet kertomaa Velj.laakkosella.
No taas on yksi kusetettu ihminen lisää suomen maassa. vm.02 diesel auto ja 50000km mittarissa, et kai nyt ihan aikuisten oikeasti tuohon usko.
Voisi kysyä Ryneltä samaa. Uskotko itse väittämääsi? Saksassa ei ole samanlaista käyttövoimaveroa dieselautoneuvolle, jolloin samanlaista pakollista ajontarvetta ei tule. Ei kaikilla saksalaisilla ole tarvetta asua autossa ajaen. Työkseni liikun paljon Saksassa, ja ne lukemat liikkeet, ilmoitukset joita olen lukenut ja katsonut paikan päällä kertoo kyllä muuta. Ruuvattu mittari olisi Saksassa teollisuusala jos näin olisi, ja maailmalla hyvin tunnettu asia. Ruuvattu mittari on yhtä suuri rikos Saksassa kuin Suomessa. Mitä vanhempi auto, sitä vähemmän kilometrejä sen mukaan mittarissa. Niinkö?
Mikäli hankkii autonsa Venäläisten-Turkkilaisten-Latvialaisten ym. liikkeiden kautta voi helpommin tulla jymäytetyksi. Mistä tiedät ettei nykyinen tai joku edellinen autostasi ole Suomessa ruuvattu mittaria? Siksi, että lumi on meillä valkoisempaa?
SixPacille! Uskoisin että ei ole ruuvattu,kaikki autot mitä olen ajokortin aikana omistanut olen ostanut uuutena.9vuoden/5vaihdon aikana olen tehnyt väliä yhteensä n.7000 euroa. Eikä ole tarvinnut katsastella ja rassata ikinä kun on takuu vehe alla. Tuon hinta luokan tuonti vehkeissä taitaa tuo 7000 tippua hinnasta jo kun saa kilpiin ja muutama tonni menee vielä pakollisiin talvivarusteisiin. Eihän nuo omatkaan autot nyt niin ihmeitä ole ollut, mut mulle riitää vajaat 200hp ja ne varusteet mitä niissä on kun ei tarvitse esittää mitään pelleä. Eli eiköhän teidänkin kannattasi hakea ne Audit sieltä lähimmältä jälleenmyyjäljtä jos kerta ollaan niin rahamiestä kuin esitetään.Sit jos rahat loppuu niin pitää ottaa volkkari, eikä tulla kyselemään tänne palstoille halpis tuontiaudejen perään, siinähän menee kunnon Audi miehiltä maine.
SixPacille! Uskoisin että ei ole ruuvattu,kaikki autot mitä olen ajokortin aikana omistanut olen ostanut uuutena.9vuoden/5vaihdon aikana olen tehnyt väliä yhteensä n.7000 euroa. Eikä ole tarvinnut katsastella ja rassata ikinä kun on takuu vehe alla.
Ei voi sanoa muuta kuin onnittelut hyvistä autokaupoista! Olen kuvitellut, että autokauppiaan pitäisi saada n. 1000 / kauppa jotta saisi kulunsa + voittonsa. Tämän takia yritän vierailla autoliikkeissä mahd. harvoin.
Kai laskit mukaan tuohon 7000 euroon ne 5 uutta talvirengassarjaa vanteineen jotka olet uusiin autoihisi hankkinut?
SixPacille! Uskoisin että ei ole ruuvattu,kaikki autot mitä olen ajokortin aikana omistanut olen ostanut uuutena.9vuoden/5vaihdon aikana olen tehnyt väliä yhteensä n.7000 euroa. Eikä ole tarvinnut katsastella ja rassata ikinä kun on takuu vehe alla.
Ei voi sanoa muuta kuin onnittelut hyvistä autokaupoista! Olen kuvitellut, että autokauppiaan pitäisi saada n. 1000 / kauppa jotta saisi kulunsa + voittonsa. Tämän takia yritän vierailla autoliikkeissä mahd. harvoin.
Kai laskit mukaan tuohon 7000 euroon ne 5 uutta talvirengassarjaa vanteineen jotka olet uusiin autoihisi hankkinut?
Joku sotkee nyt asiat pahasti. Olen tuonut BMW 530 D Touringin v. 2004, ja tänä vuonna -05 ostin -03 mallisen Quattron. 1 autoon olen joutunut ostamaan talvirenkaat. Bemarista sain 10K enempi kuin ostohinta, kulut ja verot, Audihan on minulla vielä, ja tulee olemaan vähintään huhtikuuhun asti. Sitten voin ynnätä, mutta +:lle tulen jäämään. Sitten voi katsoa mitä on tarjolla, ja mitä kujeita valtiomme on siihen mennessä keksinyt.
Kai laskit mukaan tuohon 7000 euroon ne 5 uutta talvirengassarjaa vanteineen jotka olet uusiin autoihisi hankkinut?
Joku sotkee nyt asiat pahasti. Olen tuonut BMW 530 D Touringin v. 2004, ja tänä vuonna -05 ostin -03 mallisen Quattron. 1 autoon olen joutunut ostamaan talvirenkaat. Bemarista sain 10K enempi kuin ostohinta,
Joo, tämä oli vain heitto (Rynelle), joka tuli mieleen heti lukiessa. Normaalitapaushan kai on, että vaihtoautoa seuraavat käytössä olleet talvirenkaat ja uuteen ostataan uudet joko samalla tai sitten rengasliikkeestä erikseen.
Joo tossa rahassa on jo uudet renkaat huomioitu. Ei ne vanhatkaat kyllä ikinä huonot olleet,niin ja lämmitimet.
Ihme ku ette ton enenpää suuttunut. SixPackki on tuonut ihan jees autoja mutta kun suurin osa porukasta tuo niitä yli 10 vuotiaita isoja haukia. Sitten ihmetellään tuolla TL:kin puolella miksi ei kelpaa liikkeisiin vaihdokiksi. Tuollanen "ylituonti" laskee etenkin saksalaisten autojen jälleenmyyntiarvoa ihan vi.usti. Hyvät uudet vuodet silti.
Mitähän vikoja keksisi tähän?
Minulla on A6 Quattro, ja veljelläni on A6 Allroad. Molemmat vm. -03.
Kummallakaan ei ole minkäänlaisia ongelmia, huolia, vikoja tms. autojemme suhteen. Jos on kuulopuheiden, tai kaverin kaverin, tai jonkun varassa joka haluaa tehdä numeroa itsessään, saa varmasti kuulla kaikenlaisia tarinoita. Näistä on sitten kyettävä erottamaan mutut ja faktat. Kun autoon tulee ikää tai kilometrejä, tulee todennäköisesti jossain vaiheessa vikoja. Tästäkin erotettava mikä on selvä auton vika, mikä "vika" ettei viitsi huollattaa/viedä huoltoon autoa, ja mitkä on normaalisti kulunuisuudesta aiheutuvia osienvaihtoja. Minulla on ollut 4 kpl Audeja, ei ole ollut ongelmia näiden kanssa. Ehkä olenkin jäävi kertomaan?
ON SE NIIN IHANA TUO SIXPACKIN AUDIUSKO ! Hallelujaa !
Mies ajaa muistaakseni 60 tkm vuodessa, joten 180tkm pitäisi olla nyt sitten mittarissa ja Audi pelittää kuin pakasta otettu.
Juuri suuren määrän vikoja takia minä en aikoinani ostanut Audi A6 Avantia. Kaverillani oli A6 TDI Avant quattro (kuulemma ensimmäisiä) ja ainakin seuraavat FAKTAT tiedän hänen autostaan korjatun alle 150tkm taipaleella:
-jarrulevyt joka pyörään useamman kerran (sanoo , että uusittiin joka huollossa eli 4-5 kertaa )
-etupään ripustus kokonaisuudessaan
Istuin itsekin kyydissä, kun kuskin sivulasi ei enää noussut ylös alle 2 vuotta vanhasta Audista vaan kaveri työnsi käsin sitä ylöspäin.
Parhaan raportin saa kun selaa Auto Motor und Sport lehden 100tkm testejä. Näissä on "Mangel"- raportti eli ymmärtääkseni vikatiheys arvostelu. Jos testiauto jättää tielle saa monta Mangel-pistettä, mutta jos vilkkurele rikkoutuu saa vain vähän MAngelia.
Audi A6 oli melko surkea tässä testissä.BMW 500 sarja menestyi muistaakseni parhaiten. Varmaan joku nokkela hakee nuo AMS -yhteystiedot tähän faktoina.
p.s. Ihanaa että Sixpackin eikä veljensä Audissa ole mitään harmeja. Jos vaikka laatu on parantunut sitten kestotestien...
puhutaanko nyt siitä tuonti-audista, jonka verotkin olivat vain noin 60 % muiden vastaavien suomeen tuotujen audien veroista?
En ymmärrä miksi kertoisin jotain muuta Audista. Jos auto ei jollain toisella syystä tai toisesta ei kestä, ei voi kuin valittaa. Jos minua olisi kohdannut monta murhetta Audin kanssa, merkki olisi vaihtunut aika altayksikön. Niin merkkifanaatikko en ole. Toin esiin ajatuksen mahdollisesta vaihdosta Grandiksiin yhtenä vaihtoehtona. Syynä on ehkä kyllästyminen samaan merkkiin. Fanaatikko kai vain pitäisi kynsin hampain kiinni samasta merkistä. Minä en.
Teidän, ei minun ongelma on, että kaikki Audini ovat pelittäneet todella hyvin. Tämä on ollut yksinkertainen valinta ja syy päätyä Audiin, sekä loistavat ajo-ominaisuudet. Jälleenmyyntiarvo on myös hyvä. Olisiko perisuomalainen kateus joka paistaa läpi? Ettei vain niin ole, että kaverin kaverin Carina josta täällä oli juttua onkin oma? Aika hyvin historia oli tiedossa ollakseen toisen auto. Miksi sitä vanhaa Carinaa häpeä? Jos se on toiminut noin hyvin kaikki ne vuodet, niin sehän on hyvä asia.
Kuitenkin samat teemat usein jatkuvat. Olen kuullut, kaveri kertoi kuinka surkea jokin auto on jne. Parempi omistaa kyseinen auto itse, silloin ei ole niin kuulopuheiden varassa. Audissa oli 32tkm? kun sen tuontiautona Suomesta ostin keväällä. Mittarissa on nyt n. 74 tkm. Kohtalaisen kalliina autona Audien kaikki mallit ovat myyneet silti melko hyvin, kielinee jostakin?
Tapio pystyy epäilemättä kertomaan myös Opelissani (Vectra -99) viiden vuoden ja 150000 km:n aikana ilmenneiden vikojen suuresta määrästä?
SixPackilla on ollut ihan normaaleja Audeja, ei siinä sen kummempaa. Suurin osa minkä tahansa merkkisistä autoista on lähes ongelmattomia ja huonolla tuurilla minkä tahansa merkkiseen autoon voi tulla pahaakin vikaa. Uskon asioiden äärellä ollaan silloin, kun julistetaan jotain automerkkiä viattomaksi ja muiden kaikkia yksilöitä katastrofeiksi.
ERKKI ja SIXPACK enhän minä teitä valehtelijoiksi moiti. Kirjoitan vain faktoista ja muiden kokemuksista.
Tässä Auto Motor und Sport lehden (No11/2000) 100 tkm testikokemuksia Audi A6 2.5 TDI V6, alustanumero WAUZZZ4BZWN086800.
Muutamia poimintoja niistä yhdeksästä suunnittelemattomasta korjaamokäynnistä 100 tkm aikana:
-polttonesteen siirtopumppu rikki samalla uusittiin polttonestesäiliö 28492km kohdalla
-ilmamäärän mittari, joka kostealla aiheutti jatkuvia ongelmia 36716km sekä, 55296km sekä 97191km myös ilmasuodattimen pesä uusittu
-etuiskarien kääntölaakerit 75763 km sekä tukivarret
-jarrulevyt ja palat eteen 19468 km
-jarrupalat eteen 455545 km
-jarrupalat eteen 55296 km
-jarrulevyt ja palat taakse 74876 km
-pyöränlaakeri ja napa taakse vasemmalle 75763km
Mängel pisteet
1. BMW 523i= 4
2. MB E230= 7
3. Renault Safrane V6= 17
4. Audi A1002.8E= 23
5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5
6. Volvo 850GLT= 32
7. Audi A6 2.5TDI= 39
8. Saab 900S 2.3i=57
9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5
Mängel indexi kertoo 100tkm aikana tulleet vauriot moottorin, vaihteiston, ja jarrujen ajettavuuden osa-alueilta 1,5 P. Sähkö, pakokaasu ja korivaurioista 1P kustakin.
Muutamia saksalaisten omistajien kommentteja:
- nokkahihna poikki 30 tkm kohdalla -koko kone hajalla
- 38 korjaamokäyntiä 3 vuoden aikana
- öljyt pihalle 2500 km ajon jälkeen
- tiptronic automaatti vie tehot ja kuluttaa 9,5l/100 km
- pääsee vain 750 km tankillisella
- hinta on Mersun hinta , mutta laatu on Ladaa
Summa summarum. Vesissä ja viineissä on eroja. Valitse siis huolellisesti oikeaa vuosikertaa jos uskallat ostaa Audia A6 TDI V6.
Odotan sitten niitä Mängeleitä! 74 tkm, keine mängeln jetz.
Jotenkin tuntuu sinulle jääneen nimenomaan Audi A6 vastaan jotain hampaankoloon. Auto se on missä muutkin. Quattro tekee liukkaalla sitä mahtavan.
Automerkeistä ja malleista riippumatta, minulla ovat kaikki autot toimineet oikein hyvin. Ehkä kuljettajasta on paljon kiinni miten hän autoaan kuljettaa ja osaa "kuunnella" autoa, erottaen joko äänestä tai käyttäytymisestä mikä kannattaa ajoissa vaihtaa, ennenkuin vika tai kuluneisuus todella jättää tielle. Ilmeisesti moni vain ajaa tietämättä tuon taivaallista mistään mitään. Mitä enemmän huolto rokottaa, sitä enemmän jurppii tottakai autoilijaa. Suomessahan huolto oli TV-ohjelman mukaan noussut oliko 2,5 kertaisesti viime vuosista.
Tässä Auto Motor und Sport lehden (No11/2000) 100 tkm testikokemuksia Audi A6 2.5 TDI V6, alustanumero WAUZZZ4BZWN086800.
Muutamia poimintoja niistä yhdeksästä suunnittelemattomasta korjaamokäynnistä 100 tkm aikana:
-polttonesteen siirtopumppu rikki samalla uusittiin polttonestesäiliö 28492km kohdalla
-ilmamäärän mittari, joka kostealla aiheutti jatkuvia ongelmia 36716km sekä, 55296km sekä 97191km myös ilmasuodattimen pesä uusittu
-etuiskarien kääntölaakerit 75763 km sekä tukivarret
-jarrulevyt ja palat eteen 19468 km
-jarrupalat eteen 455545 km
-jarrupalat eteen 55296 km
-jarrulevyt ja palat taakse 74876 km
-pyöränlaakeri ja napa taakse vasemmalle 75763km
Mängel pisteet
1. BMW 523i= 4
2. MB E230= 7
3. Renault Safrane V6= 17
4. Audi A1002.8E= 23
5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5
6. Volvo 850GLT= 32
7. Audi A6 2.5TDI= 39
8. Saab 900S 2.3i=57
9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5
Mängel indexi kertoo 100tkm aikana tulleet vauriot moottorin, vaihteiston, ja jarrujen ajettavuuden osa-alueilta 1,5 P. Sähkö, pakokaasu ja korivaurioista 1P kustakin.
Muutamia saksalaisten omistajien kommentteja:
- nokkahihna poikki 30 tkm kohdalla -koko kone hajalla
- 38 korjaamokäyntiä 3 vuoden aikana
- öljyt pihalle 2500 km ajon jälkeen
- tiptronic automaatti vie tehot ja kuluttaa 9,5l/100 km
- pääsee vain 750 km tankillisella
- hinta on Mersun hinta , mutta laatu on Ladaa
Summa summarum. Vesissä ja viineissä on eroja. Valitse siis huolellisesti oikeaa vuosikertaa jos uskallat ostaa Audia A6 TDI V6.
Faktat on kaukana tämän tyyppisistä vertailuista.
Kuka edes muistaa Esim. Saab 900s mallia.
saati verrata Audin 2,5 Tdi Quattroon.
Ko. lista kertoo enemmän sen tekijästä kuin kohteena
olevista auto malleista. Kaksi Audia olen omistanut ja ollut
niihin paljon tyytyväisempi kuin muihin merkkeihin.
Kaveri kertoi ostaneessa reilut 20v vanhan 900 saabin
eikä ole ollut kertakaikkiaan mitään vikaa. Välillä tosin
joutuu hakkaamaan startin solenoidia vasaralla tai
rukkaamaan kaasaria, että saa käyntiin. Mutta aina lähtee
kun palmun alta. Matkakaan ei ole kesken jäänyt kertaakaan,
pari kertaa on tarvinnut tehdä pikku huoltoa tienpäällä kun
kaasari rupesjäätäämään. Toisella kerralla meni vetonivel,
mutta onneksi sattui Team Ahma paikalle ja hoiti homman.
Alustassakaan ei ole mitään vikaa, vaikka on ajettu vasta puolet autonkäyttö iästä 9500000 km.
Tuontiauton veroista yleensä.
Otetaan Audini, jonka ostin Suomeen tuotuna valmiiksi. Ostettu -05 ja Audin vuosimalli -03. Kaikki hilut on, mutta navi puuttuu. Veroton hinta n. 19K. Missä kohden Canaris on ymmärtänyt verotuksen väärin? Veroa peritään ulkomailta tuotuna käytetystä dieselautosta 30%. Käväise katsomassa -03 Audi Quattroja www.mobile.de . Huomaat, että maksavat väliltä 12-20K.
Maksoin siis ostohinnassa Saksaan verrattuna yläkanttiin hinnan. Toisaalta ei tarvinnut reissata Saksaan kaikkine paperitöineen kuten BMW 530 D Touringin kanssa. Siitä erittely kustannuksineen toisaalla täällä yli 1 v. sitten.
Miten tullin tulisi tämä Audi verottaa? 50%, 60% ja minkä lain mukaan?
1. BMW 523i= 4
2. MB E230= 7
3. Renault Safrane V6= 17
4. Audi A1002.8E= 23
5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5
6. Volvo 850GLT= 32
7. Audi A6 2.5TDI= 39
8. Saab 900S 2.3i=57
9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5
Faktat on kaukana tämän tyyppisistä vertailuista.
Kuka edes muistaa Esim. Saab 900s mallia.
saati verrata Audin 2,5 Tdi Quattroon.
Kaveri kertoi ostaneessa reilut 20v vanhan 900 saabin
eikä ole ollut kertakaikkiaan mitään vikaa. Välillä tosin
joutuu hakkaamaan startin solenoidia vasaralla tai
rukkaamaan kaasaria, että saa käyntiin. Mutta aina lähtee
kun palmun alta. Matkakaan ei ole kesken jäänyt kertaakaan,
pari kertaa on tarvinnut tehdä pikku huoltoa tienpäällä kun
kaasari rupesjäätäämään. Toisella kerralla meni vetonivel,
mutta onneksi sattui Team Ahma paikalle ja hoiti homman.
Alustassakaan ei ole mitään vikaa, vaikka on ajettu vasta puolet autonkäyttö iästä 9500000 km.
Selvyyden vuoksi (lieneekö sapsa tarkoittanut samaa?): ao Mängel-listassa oleva Saab 900S 2,3i on nk. GM-Saab, joka oli myynnissä 90-luvun puolivälin molemmin puolin. GM-Saab oli tehty A-Vectran alustalle. Aidon ja alkuperäisen 900-sarjan myynti loppui joskus -92.
SIXPACKILLE JA SAPSALLE
Niin kuka niitä vanhoja huonoja Audeja muistaa....eihän kukaan aja kai 2003 vuosimallia vanhemmalla Audilla - en minä ainakaan....
Ei minulla mitään Audi A6 vastaan ole, haluan vain tuoda faktat keskusteluun, kun joku aikoo sellaisen Saksasta tuoda, eli että ei ainkaan luule saavansa viatonta ja harmitonta Audia, kun ostaa 1998 ...2002 valmistetun Mängel-Audin.
Kukahan opettaisi Sixpackille prosenttilaskua - jaa Tapio on vapaaehtoinen !
Montako prosenttia kaksi on kymmenestä? Lasketaan 2/10100%=20%.
Tuontiauton verotus lasketaan (ymmärtääkseni) vastaavan Suomessa ensirekisteröidyn auton hinnasta laskettuna.
Kun katsoo sivulta www.tulli.fi löytää mm. Audi A6 Avant 2.5TDI 5D 120kW, jolla on ajettu 62tkm ja otettu käyttöön 30.4.2003.
Tälle autolle tulli on tehnyt verotuspäätöksen lokakuussa 2005: Autoveroa 11538 ja arvonlisäveroa 2538 eli yhteensä veroja 14076
Kun sitten selailee mobile.de -sivustolta vastaavia autoja, löytyy halvin hintaan 15450.
Prosenttilasku No 2: Montako prosenttia tämän Audin suomalainen omistaja maksoi veroja verrattuna Saksan ostohintaansa, jos olisi saanut samaan hintaan kuin esimerkkini auto tässä selailussa.
Ratkaisu: 14076/15450100%= 91,11 % MOT.
Niin ja nyt Audikuskit selittävät: eihän nämä olleetkaan nelivetoja....
Otetaan Audini, jonka ostin Suomeen tuotuna valmiiksi. Ostettu -05 ja Audin vuosimalli -03. Kaikki hilut on, mutta navi puuttuu. Veroton hinta n. 19K. Missä kohden Canaris on ymmärtänyt verotuksen väärin? Veroa peritään ulkomailta tuotuna käytetystä dieselautosta 30%. Käväise katsomassa -03 Audi Quattroja www.mobile.de . Huomaat, että maksavat väliltä 12-20K.
Maksoin siis ostohinnassa Saksaan verrattuna yläkanttiin hinnan. Toisaalta ei tarvinnut reissata Saksaan kaikkine paperitöineen kuten BMW 530 D Touringin kanssa. Siitä erittely kustannuksineen toisaalla täällä yli 1 v. sitten.
heh heh, sä oot jätkä skuugessa. ei saksassa maksetulla hinnalla ole mitään tekemistä suomessa suoritettavan verotuksen suhteen. tullin tilastoista voi katsoa, että -03 audi A6 2.5 TDI:n verotusarvot menevät yli 40 ke:n ja veroja on tullu maksuun 12 ke:sta ylöspäin.
joutuu kaverin jutut aika outoon valoon täällä foorumilla, kun et edes tuontiautojen verotuksen perusteita osaa...
Tuo nyt on aika heikko otos, jos jonkin auton luotettavuutta vertaillaan vain yhden yksilön pohjalta, maanantaiyksilöitä kun on niin Bemarilla, Mersulla, Audilla ja Toyotalla yms.. Itsellä on esim huonoja kokemuksia kolmesta Avensiksesta ja niiden vaihdelaatikkoongelmista, mutta silti uskon Toyotan kokonaislaadun olevan hyvä, kaikissa autoissa vaan voi olla ongelmia. Ei se Bemarikaan viaton ole, vaikka saikin vähiten Mängelsseja. Tiedän niissäkin olevan vikoja, vaikka itsellä ei mitään kummallisempaa olekkaan ollut seitsemässä yksilössä, tosin uusimpaan on vaihdettu alapallonivelet kerran. Mielestäni Audin uskaltaa ostaa samoin kuin muunkin laatumerkin, tosin todella huonolla tuurilla voi saada huonon yksilön, niinkuin meillä kävi firmassa Toyotien kanssa.
Audin 2.5 TDI koneessa on kuitenkin yksi todella huono puoli, siinä on nokkahihna ketjun sijaan. Mielestäni yhdessäkään laadukkaassa moottorissa ei ole hihnaa ja Audiin tuon vaihto vieläpä maksaa ihan älyttömästi, jos sen tekee merkkihuollossa huolto-ohjelman mukaan. Muuten autoa voi varmasti suositella aika varauksettomasti, lähipiirissäni noita on kaksi, tosin molemmat bensana, ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Toinen vaihto uuden Avensiksen siihen ja toinen V70 Volvon ja molemmat sanoo, etteivät ole päivääkään katuneet.
Miten ottaa, kerroin mitä minä maksoin.
Jos vaivaudut katsomaan taaksepäin kevään topiciin jossa kerroin miten tämä Audin osto meni, olisit säästynyt vaivalta (tai minä).
Audi on tuotu -04 Läntisen tullipiirin kautta Varsinaiseen Suomeen toisen tuomana, ei minun. Alunperin ymmärsin, että jonkinlaista vääntöä on ollut, koska tulli oli pisteyttänyt auton navilla. Tässä sitä ei ole. Auto on jäänyt seisomaan. Vastaavanlaisen käytetyn Quattron -03 johon veroaste Suomessa verrataan on 42.136 paperien mukaan, jolloin autovero on 12.640,- ja alv 2.780, yht. 15.420,80. Silloinen omistaja on suorittanut kuittien mukaan 8.420,80. En tiedä miksi. Suorittamatta oli kuittien mukaan jäänyt n. 7.000,- lisättynä 4 kk korot, Auton pyynti näillä oli runsaat 24K + jäljellä oleva vero.
Kuten keväällä tästä tapauksesta kerroin, suhtauduin hyvin epäilevästi asiaan. Olin pariin otteeseen tulliin yhteydessä, onko asia kunnossa ja voiko näin auton ostaa, jos suoritan jäljellä olevat verot. Tullille on sama kuka verot suorittaa kunhan valtio saa omat. Joten tingin hinnan 19K ota tai jätä periaatteella. Epäilin että jotakin maksuja saattaa tulla silti kontolleni. Näin Audi maksoi minulle n. 26K, talvirengassetin hankin keväällä ja muuta pientä kulua oli.
Keväisessä jutussa täällä arvelin, että yksityinen maahantuoja on ehkä joutunut rahallisesti pulaan tms. eikä kukaan ole uskaltanut ostaa auton näine tietoineen, koska valinnanvaraa on, ellei Suomesta niin Saksasta.
Tästä olen samaa mieltä.
Jakopään tulisi olla ketjuvetoinen. Tässä suhteessa Audi olisi voinut ottaa ja paljon aiemmin ketjun käyttöön. Löytyy vasta 3.0 Tdi:stä ja 2,7 ?.
No auto tuli "tilattua" saksanmaan tutulta.Hinta on hintaa n.29000€.Kiitos kommenteista ja kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta
ONNEKSI OLKOON EMPPUENO !
Kerro nyt meille mikä vuosimalli, tyyppi ja ajokilometrit oli valintasi kohteella.
Auto on vm.2002 Audi Allroad 2.5 tdi man ajettu 50000 ja kaikilla herkuilla. Manuaali tuli otettua sen takia kun poika saa kohta kortin ja pitää kuulemma uusi auto olla manuaalilla.
No taas on yksi kusetettu ihminen lisää suomen maassa. vm.02 diesel auto ja 50000km mittarissa, et kai nyt ihan aikuisten oikeasti tuohon usko. Saksassa lehdissäkin(esim.Jülich Zeitung) on työsuoritus osastoilla mittareiden ruuvausta koskevia ilmoituksia.Lehti oli paikallinen ilmaisjakelu kaupungissa jossa asuin. Kannattaa käydä merkkiliikkeessä kysymässä voivatko lukea ne oikeat kilometrit koneella siitä autosta. Isäpuolen 500sarjalaisessa bemussa ainakin onnistui. Älkää kysykö miten se tarkalleen tapahtui mutta ilmeisesti OBD plugin kautta. Emme nähneet sitä eivätkä suostuneet kertomaa Velj.laakkosella.
Voisi kysyä Ryneltä samaa. Uskotko itse väittämääsi? Saksassa ei ole samanlaista käyttövoimaveroa dieselautoneuvolle, jolloin samanlaista pakollista ajontarvetta ei tule. Ei kaikilla saksalaisilla ole tarvetta asua autossa ajaen. Työkseni liikun paljon Saksassa, ja ne lukemat liikkeet, ilmoitukset joita olen lukenut ja katsonut paikan päällä kertoo kyllä muuta. Ruuvattu mittari olisi Saksassa teollisuusala jos näin olisi, ja maailmalla hyvin tunnettu asia. Ruuvattu mittari on yhtä suuri rikos Saksassa kuin Suomessa. Mitä vanhempi auto, sitä vähemmän kilometrejä sen mukaan mittarissa. Niinkö?
Mikäli hankkii autonsa Venäläisten-Turkkilaisten-Latvialaisten ym. liikkeiden kautta voi helpommin tulla jymäytetyksi. Mistä tiedät ettei nykyinen tai joku edellinen autostasi ole Suomessa ruuvattu mittaria? Siksi, että lumi on meillä valkoisempaa?
SixPacille! Uskoisin että ei ole ruuvattu,kaikki autot mitä olen ajokortin aikana omistanut olen ostanut uuutena.9vuoden/5vaihdon aikana olen tehnyt väliä yhteensä n.7000 euroa. Eikä ole tarvinnut katsastella ja rassata ikinä kun on takuu vehe alla. Tuon hinta luokan tuonti vehkeissä taitaa tuo 7000 tippua hinnasta jo kun saa kilpiin ja muutama tonni menee vielä pakollisiin talvivarusteisiin. Eihän nuo omatkaan autot nyt niin ihmeitä ole ollut, mut mulle riitää vajaat 200hp ja ne varusteet mitä niissä on kun ei tarvitse esittää mitään pelleä. Eli eiköhän teidänkin kannattasi hakea ne Audit sieltä lähimmältä jälleenmyyjäljtä jos kerta ollaan niin rahamiestä kuin esitetään.Sit jos rahat loppuu niin pitää ottaa volkkari, eikä tulla kyselemään tänne palstoille halpis tuontiaudejen perään, siinähän menee kunnon Audi miehiltä maine.
Ei voi sanoa muuta kuin onnittelut hyvistä autokaupoista! Olen kuvitellut, että autokauppiaan pitäisi saada n. 1000 / kauppa jotta saisi kulunsa + voittonsa. Tämän takia yritän vierailla autoliikkeissä mahd. harvoin.
Kai laskit mukaan tuohon 7000 euroon ne 5 uutta talvirengassarjaa vanteineen jotka olet uusiin autoihisi hankkinut?
Ei voi sanoa muuta kuin onnittelut hyvistä autokaupoista! Olen kuvitellut, että autokauppiaan pitäisi saada n. 1000 / kauppa jotta saisi kulunsa + voittonsa. Tämän takia yritän vierailla autoliikkeissä mahd. harvoin.
Kai laskit mukaan tuohon 7000 euroon ne 5 uutta talvirengassarjaa vanteineen jotka olet uusiin autoihisi hankkinut?
Joku sotkee nyt asiat pahasti. Olen tuonut BMW 530 D Touringin v. 2004, ja tänä vuonna -05 ostin -03 mallisen Quattron. 1 autoon olen joutunut ostamaan talvirenkaat. Bemarista sain 10K enempi kuin ostohinta, kulut ja verot, Audihan on minulla vielä, ja tulee olemaan vähintään huhtikuuhun asti. Sitten voin ynnätä, mutta +:lle tulen jäämään. Sitten voi katsoa mitä on tarjolla, ja mitä kujeita valtiomme on siihen mennessä keksinyt.
Kai laskit mukaan tuohon 7000 euroon ne 5 uutta talvirengassarjaa vanteineen jotka olet uusiin autoihisi hankkinut?
Joo, tämä oli vain heitto (Rynelle), joka tuli mieleen heti lukiessa. Normaalitapaushan kai on, että vaihtoautoa seuraavat käytössä olleet talvirenkaat ja uuteen ostataan uudet joko samalla tai sitten rengasliikkeestä erikseen.
Joo tossa rahassa on jo uudet renkaat huomioitu. Ei ne vanhatkaat kyllä ikinä huonot olleet,niin ja lämmitimet.
Ihme ku ette ton enenpää suuttunut. SixPackki on tuonut ihan jees autoja mutta kun suurin osa porukasta tuo niitä yli 10 vuotiaita isoja haukia. Sitten ihmetellään tuolla TL:kin puolella miksi ei kelpaa liikkeisiin vaihdokiksi. Tuollanen "ylituonti" laskee etenkin saksalaisten autojen jälleenmyyntiarvoa ihan vi.usti. Hyvät uudet vuodet silti.