Mikä näistä kakkosautoksi?

42 kommenttia
2»
  • petos:




    -juu, ei siinä mitään varmasti on mukava sellaisesta tykkäävälle, ja olet vioista huolimatta tyytyväinen.

    Ymmärrän siis sinua, toivottavasti sinä ja muutkin yrittävät ymmärtää myös minun mielipidettäni :wink:




    Tokkiinsa ymmärrän. Eihän auton korjaaminen (varsinkin takuuajan ulkopuolella) koskaan mitään hauskaa ole, varsinkaan kun sitä ei itse osaa tehdä - ottaa kukkarolle. Toteamuksesi, että olen vioista huolimatta tyytyväinen, osuu juuri oikeaan. Jos noita vikoja olisi ollut riesaksi asti, niin auto olisi kyllä lähtenyt jo aikaa sitten kiertoon. Mutta, mutta... kun se täyttää tehtävänsä eikä nyt ole ollut kuitenkaan mikään "vikapesä". Päätös pitää auto perustuu siis kokonaisharkintaan: on vaan juuri meidän maun mukainen auto. :wink:

      
  • niin, täytyyhän tietyn verran vikoja sietää.



    En kyllä omaa autoanikaan vaihtaisi jos jokunen vika tulisi 140tkm, juuri samasta syystä kuin sinäkin mainitsit: koska se on kuin nyrkki silmään, ja eipä ole oikein kilpailijoita joilta saisi samanlaisen vempeleen.

      
  • Kuluvia osiahan vaihdetaan kaikissa autoissa! Laatu on kohdallaan, jos ainoat kuluvat osat ovat pyyhkimet ja renkaat sanotaan siihen 100 000km mennessä! Ilmeisesti "kuluvat osat" omaavat erilaisen tulkinnan käyttäjästä riippuen!

      
  • Aika vaikuttava ero -03 140tkm ajetun berlingon ja -04 135tkm ajetun variksen välillä, tuohon varikseen kun on vaihdettu ainoastaan etujarrulevyt takuuseen (palat tietenkin siinä samalla) ja muutama poltin. Nyt tosin 150tkm huollossa joudutaan vissiin vaihtamaan takajarrulevyt sekä palat. Idiottimainen veto toyotalta laittaa noihin uudempiin levyjarrut taakse kun aiemmassa mallissa olevat rumpujarrut olivat aivan riittävät tuohon koppioon.

      
  • Onhan tuossa meidän Berlingon korjaushistoriassa todella muutama sellainen vika, joka olisi saanut tulla tulematta. Toisaalta joillakin on (muillakin merkeillä, jopa japanilaisilla) osunut käsiin vielä selvästi huonompikin yksilö.



    Mitäköhän nämä vähävikaisuutta auton tärkeimpänä ominaisuutena pitävät sanoisivat jostain 1960-luvun autosta, jolla oli hyvä suoritus jos pääsi 100 000 kilometriä ilman KONEremonttia??



    Auton hankinta on aina kokonaisuus. Jos haluat tiettyjä ominaisuuksia (esimerkiksi käyttövarmuus, ajo-ominaisuudet, tehokas moottori, kaunis ulkonäkö, hyvä ergonomia, pienet käyttökulut, tilat), niin joudut valitsemaan ja painottamaan haluamiasi ominaisuuksia. Ja tietysti hintakin on yksi aika ratkaiseva tekijä. Kaikkea haluamaasi et saa, ei voi mitään. Esimerkiksi Berlingo ei todellakaan ole mikään ympäristönsä kaunistus, mitenkäs tollaisesta kuutiosta nyt kovin kaunista saat -sama pätee muihinkin koppimopoihin, ei niissä yhtään kaunista ole - tilat ovat sen sijaan kohdillaan varsinkin hintaan nähden. Siinä sitten pitää valita. :wave:

      
  • Joo eihän nuo yleisestikään mitään kauniita ole, berlingo on ehkä kuitenkin näteimmästä päästä. Kauneus on katsojan silmissä, mutta minusta erityisesti Yaris verson, vanhanmallin kangoon ja skoda roomsterin kohdalla muotoilija on ollut melkoisen tyylitajuton. Kangoossa ja variksessa muotoilu on sentään käytännöllistä, mutta skoda roomsterin ohjaamosta näkyvyys on kuin panssarivaunusta, suorastaan ahdistava. Ja aivan turhaan, ei tuo ainakaan rumempi olisi jos etuosan ikkunat menisivät samaa linjaa kuin takaosassa.



    Itselläni auto on tosin väline kulkea paikasta toiseen mahdollisimman pienillä kustannuksilla ja luotettavasti joten sikäli ei pahemmin haittaa. Sitäpaitsi jo Alvar Aalto aikoinaan sanoi että ajanmyötä funktionaalinen on kaunista, mitäpä sitä kyseenalaistamaan.

      
  • Yaris Verso on luotettava ja huoleton peli,ominaisuuksissa huonointa meluisuus,huono ajettavuus lumisilla ja hiekkateillä.

      
  • Työn puolesta on tullut Berlingoa käytettyä pakettiautoversiona aika paljon. Auto on 2000-luvun alusta. Moottorina 1,9-litrainen vaparidiesel. Moottori on niin hyvä kun 80-luvun puolivälistä oleva henkilöautodiesel voi olla, käynnistyy aina yhtä kauniisti hehkun jälkeen, vääntää tasaisesti tyhjäkäynnistä ylöspäin ja ääneltään varsin pehmeä. Moottori on myös luotettavassa maineessa. Oikein hyvä peruskone. Ajettavuus on auton ulkomuoto huomioonottaen oikein mainio, ohjauksessa oikeanlainen tuntuma, ajossa ranskalainen kepeys mukavasti esillä. Talvellakaan ei pahempi laite liikkumiseen.



    Etuoven lukossa on ollut ongelmia, lähinnä lukkopesän kanssa. Kannattaa valita malli, jossa kaukosäädettävä keskuslukitus mukana, nykyajan lukkopesiä ei ole ilmeisesti tehty käytettäväksi. Muuten ei ole tullut mitään yllättävää eteen.



    Jos pitäisi ostaa tilava henkilöauto, johon mahtuu myös tavarat, Berlingo tai vastaava Partner olisi hyviä kandidaatteja. 1,9-litraisella vaparilla pysyy kyllä liikenteen rytmissä, mutta ohitukset tehtävä todella ennakoiden. Parilitrainen HDI voisi olla tästä syystä pidemmän päälle mukavampi.

      
  • Mielestäni kaikki ranskalaiset ja italialaiset ovat yksinkertaisesti p*rseestä koska niissä on eniten lapsentauteja ja muita murheita.Yaris Verso taas on aivan liian pieni teille.Mutta jos noista välttämättä jonkun haluat niin ota Berlingo.Sitikassa eniten laatua.Kehotan silti harkitsemaan Opel Zafiraa dieselinä.Tilaa löytyy laadukkaasti ja pieni on kulutus.Meillä rupesi vain tuntumaan kilometrit ja siksi vaihdoimme -05 vuoden Seat Toledoon.Volkswagen Golf Variantkin on tunnetusti hyvä perheauto, Passatista puhumattakaan.Jos edullinen hinta on hyödyksi, ei Skoda Felicia Combi 1.9Dkään ole hyvin pidettynä huono vaihtoehto.Ruostuu vain helposti.

      
  • En tiedä mikä budjetti mahtoi olla, mutta miten olisi Skoda Roomster? Volkkareiden tapaan jotain pikkuvikoja voi olla mutta ajaminen on kivaa.

      
  • kannattais harkita myös tilavaa "vanhempaa vuosikertaa" farmaria,esim audi a6 mersu,omega, avensis, primera, citroen xm. nämä lyö laudalta kaikki nykyajan pientila-autot ajo-ominaisuudessa ja ovat tosi tilavia. ovathan ne vähän kalliimpia ylläpitää, mutta niitä saa tänäpäivänä yllättävän halvalla.

      
  • Citroen XM taikka Omega käytettynä? :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit