Kävin katsomassa Hs.autojen tyyppiviat, harvoin löytää yhtä lapsellista luettavaa. Oma autoni oli rajattu välille 92-04 ja lueteltiin lista tyypillisiä kulumisvikoja jotka mahtuvat hyvin tuohon aikajanaan voihan tuossa ajassa ajaa vaikka 500.000km Mitään huomiota ei saanut se seikka, että kyseisenä aikana on autosta on tullut kolme uutta malliversiota.Yhtään tyyppivikaa ei mielestäni mainittu. Jos valtakunnan johtavan lehden taso on tätä luokkaa, kannattaisi vaihtaa toimittajaa tai luopua kokonaan tyhjästä sivujen täytteestä.
Niin, on olemassa tyyppivikoja ja "tyyppivikoja". On myös olemassa ihmistyyppejä ketkä saavat kaiken rikki Se miten autoa käyttää voi säästää monilta tyyppivioilta mutta ei toki kaikilta, riippuu vian tyypistä. ( huh mitä tyypittämistä...)
Tuota hs.fi:n vikatilastoa en pahemmin tuijottelisi, tarkempaa tietoa saa esim. merkkikohtaiselta foorumilta käyttäjien kokemusten muodossa.
ostin 2008 corollan sedan 1.6 vm 2003 55tkm aj.Jossa rupesi palamaan moottorin häiriö valo.Vikatestissä viittasi katalysaattoriin joka vaihdettiin+happitunnistimet. Mutta valo syttyi uudelleen.Menin taas uuteen vikatestiin jossa todettiin se sama vika.Mutta sitten vasta hultomies sanoi että näissä on ollut tehdas viallisia moottorin ohjausyksiköitä joita on vaihdettu takuuseen sitä mukaa kun on vika ilmennyt.Autoni takuuaika oli mennyt umpeen joten Toyota ei ota mitään kantaa asiaan.Sanoivat vain että koska autossa on käytetty venäjän bensaa? Tuttavallani oli aivan sama vika ja tankkasi suomessa mutta silti Toyota hänenkään vikaa ei korjannut kun takuu oli umpeutunut.Maksusta kyllä korjasi. PS. kysyisin onko toisilla ollut samanlaisia ongelmia
Niin, on olemassa tyyppivikoja ja "tyyppivikoja". On myös olemassa ihmistyyppejä ketkä saavat kaiken rikki Se miten autoa käyttää voi säästää monilta tyyppivioilta mutta ei toki kaikilta, riippuu vian tyypistä. ( huh mitä tyypittämistä...)
Tuota hs.fi:n vikatilastoa en pahemmin tuijottelisi, tarkempaa tietoa saa esim. merkkikohtaiselta foorumilta käyttäjien kokemusten muodossa.
Merkkikohtaisilla foorumeilla ollaan tyypillisesti hyvin kritiikittömiä sitä merkkiä kohtaan. Harvemmin noilta foorumeilta mitään objektiivista kuvaa saa.
Kävin katsomassa Hs.autojen tyyppiviat, harvoin löytää yhtä lapsellista luettavaa. Oma autoni oli rajattu välille 92-04 ja lueteltiin lista tyypillisiä kulumisvikoja jotka mahtuvat hyvin tuohon aikajanaan voihan tuossa ajassa ajaa vaikka 500.000km Mitään huomiota ei saanut se seikka, että kyseisenä aikana on autosta on tullut kolme uutta malliversiota.Yhtään tyyppivikaa ei mielestäni mainittu. Jos valtakunnan johtavan lehden taso on tätä luokkaa, kannattaisi vaihtaa toimittajaa tai luopua kokonaan tyhjästä sivujen täytteestä.
Niin, on olemassa tyyppivikoja ja "tyyppivikoja". On myös olemassa ihmistyyppejä ketkä saavat kaiken rikki Se miten autoa käyttää voi säästää monilta tyyppivioilta mutta ei toki kaikilta, riippuu vian tyypistä. ( huh mitä tyypittämistä...)
Tuota hs.fi:n vikatilastoa en pahemmin tuijottelisi, tarkempaa tietoa saa esim. merkkikohtaiselta foorumilta käyttäjien kokemusten muodossa.
ostin 2008 corollan sedan 1.6 vm 2003 55tkm aj.Jossa rupesi palamaan moottorin häiriö valo.Vikatestissä viittasi katalysaattoriin joka vaihdettiin+happitunnistimet. Mutta valo syttyi uudelleen.Menin taas uuteen vikatestiin jossa todettiin se sama vika.Mutta sitten vasta hultomies sanoi että näissä on ollut tehdas viallisia moottorin ohjausyksiköitä joita on vaihdettu takuuseen sitä mukaa kun on vika ilmennyt.Autoni takuuaika oli mennyt umpeen joten Toyota ei ota mitään kantaa asiaan.Sanoivat vain että koska autossa on käytetty venäjän bensaa? Tuttavallani oli aivan sama vika ja tankkasi suomessa mutta silti Toyota hänenkään vikaa ei korjannut kun takuu oli umpeutunut.Maksusta kyllä korjasi. PS. kysyisin onko toisilla ollut samanlaisia ongelmia
Ajamisen Iloa:
Merkkikohtaisilla foorumeilla ollaan tyypillisesti hyvin kritiikittömiä sitä merkkiä kohtaan. Harvemmin noilta foorumeilta mitään objektiivista kuvaa saa.