Mikä ottaisitte?

120 kommenttia
«134

Mikä näistä 90-luvun alun"puoliurheiluautoista" ostaisitte? Hyvät perustelut myös... :smile:
Nissan 200sx, Toyota Celica, Opel Calibra, Mitsubishi 3000gt, Ford Probe, Honda Prelude?

  
  • Itse ottaisin 200xs:n hienon näköinen, ihan kohtuulliset tilat, suorituskykyä riittää mulle ja kulutus on "kohtuullinen".
    Toisena vaihtoehtona on Prelude, melko hieno ja oikealla tavalla iso kuin 200sx:kin ja suorituskyky kohdallaan.
    Viimeiseksi ottaisin Celican suorituskykyä on MUTTA hassu perä, näyttää melko tavalliselta autolta, sisältä todella ankea, ikävät penkit...

      
  • Niin, ja eikös tuo Nissan ole takavetoinen? :wink:

      
  • Nissanissa ei kuulemma tahdo turbot oikein kestää, muuten takaveto ois ihan kiva. Mutta saa calibraa nelivetoisena, talvella iakas kiva..

      
  • Suomessa ei ole koskaan saatu Calibraa turbolla mutta ulkomailla sen on saanut turbolla. Vai? :confused:

      
  • On calibraa ainakin olemassa 2-litraisena turbona ja sitä ainakin saa nelivetoisena. Mielestäni myös 2-litraista 16v on nelivetoisena.(?)

      
  • Onko tietoa suoritukskyvystä ja tehoista? :smile:

      
  • En muista näin yhtäkkiä lukuja, mutta olisiko ollut turbossa n. 200 hevosvoimaa vakiona. Voin muistaa väärinkin.

    [Simo73 muokkasi tätä viestiä 28.05.2004 klo 12:40]
      
  • Luin vain jostain että joku olisi mennyt sellaisen turboversion kanssa mittarinmukaan 260km/h! :grin: Todellinen nopeus kait 240km/h tai ehkä hiukan enemmän.

      
  • Calibran turbossa on tehoja vakiona 204 hv.
    Pääsin useampaankin otteeseen moisella kurvailemaan joskus vuonna -94.
    Kiihtyvyys oli erittäin ripeää vielä laittomillakin nopeuksilla ja nelivedon turvin lähti paikaltaan kuin telkkä pöntöstä.
    Nopeusmittariin sai kelattua tosiaan tuon 260 km/h...kaverit kertoivat :kiss:
    Tehokas moottori yhdistettynä vakio Vectran vaihteistoon (on tosin 6v.) / voimansiirtoon aiheuttikin mallille onkelmia. Palikat eivät yksinkertaisesti kestä moottorin tehoja, joten kovin montaa turbovectraa tai calibraa ei liikenteessä enää näy. -Saksassakaan...

      
  • Opel Calibran ottaisin noista edelleen, koska sellainen on jo neljättä vuotta alla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. 16v mallin moottori on kohtuu ripeä (150 hv) ja kulutus erittäin asiallinen, maantiellä noin 7 litraa sataselle reilun satasen keskinopeudella ja siihenkin lukemaan saa muutaman reilun ohituksen polkaista. Ainoa huono puoli on ruostuvat takalokasuojat, jotka kannattaa ensitöikseen laittaa kuntoon, suosittelen uusia lokasuojan kaaria niin ruosteongelmatkin loppuvat sit siihen. Nelivetoista Opelia en kyllä suosittele kenellekään, koska ne laitteet eivät tule kestämään :frowning:

      
  • Keke Rosbergin tallissa oli aikoinaan 500 heppainen Calibra. :smile:

      
  • Ja niin automyyjä suositteli hankkia 2-litraisen 8 ventiilikoneen kuin 16 venttiilikoneen. 8 ventiilinen on tietenkin tehottomampi, mutta KUULEMMA luotettavampi ja helpompi korjata. :neutral:

      
  • Noista vaihtohdoista ei voi valita kuin vähiten etovan eli Calibran. Japsien muovisportit ja Ford ovat kauheita yritelmiä tehdä sporttinen auto. Calibrasta saa modaamalla aika hyvä näkösen ja en tarkoita amis tuunausta.

      
  • Ford Probe on hidas, huiput vain 180km/h ja kiihtyykin 11 sekunnissa. Mutta kyllä siinä ulkonäköä riittää.
    Ford Cougar ei ole mielestäni säälittävä auto, vaikka sen myynti lopetettiin kolmen vuoden jälkeen vähäisen kysynnän vuoksi.

      
  • Millainen suortituskyky on Mitsubishi Eclipsessä ja 3000GT:ssä?

      
  • Ford Cougaria olen itsekin ajatellut seuraavaksi autoksi Camaron ohella, mutta lieneekö ylivoimaisen vaikea päästä siitä eroon tulevaisuudessa? :neutral:

      
  • -Jani-, millaista Camaroa olet hankkimassa? :smile:

      
  • Löysin Eclipsen tehot n.108kW-155kW, mutta suorituskyvystä ei ole tietoa, samaten ei 3000gt:stä. Onko teillä muilla tietoa? :smile:

      
  • En ole vielä suoranaisesti hankkimassa, mutta jos ajankohtaiseksi joskus tulee niin joku 90-luvun lopun malleista 5.7 litran V8:lla varustettuna.

      
  • Tuomas, mistäköhän Ford Proben mallista sinä puhut? Probejahan saa 2.0L,2.2 Turbo, sekä 2.5 V6 -koneilla vuodesta '93 alkaen. Eihän tuo Foordi nyt mikään tykki ole varsinkaan nykymittapuun mukaan, mutta taitaapi tuo 180km/h ja 11.0s 0-100km/h olla tuosta 2.0 litran versiosta? Proben V6 mallihan perustuu mazdan mx6:een (moottori ja alusta). Tehoja 164 heppaa, vääntöä 218Nm ja 0-100km/h 8.5s, huippunopeus ~210km/h. [http://www.performanceprobe.com/index2.php]
    Minusta ainakin ulkonäöltään ykkösluokkaa etenkin kun suomalaista liikenteen yleiskuvaa katsoo... Tehoja tietysti saisi olla enemmän, ainakin minusta auto näyttää nopeammalta kuin itseasiassa on... Kyseisen auton omistajana voin sanoa että kun joskus kaukana tulevaisuudessa auton vaihdan niin vaihdan Cougariin (Cougar on 3. oikeastaan sukupolven Probe, Probe:n valmistus lopetettiin '97 jälkeen).

      
  • Turbo Calibrasta luin että huiput 240km/h, sataseen n.7 sekuntia. Celican huiput 205km/h ja 150hp. Mitsubishi 3000gt kulki muistaakseni n.240km/h, en ole ihan varma.

      
  • Ajelisin polkupyörällä :sunglasses: ja keräilisin pääomaa.Tämän jälkeen
    hankkisin MB SLK 230 kompuran ja olisin tyytyväinen.Näin myös
    tein!Riemullista kyytiä :innocent:

      
  • Vepo, katselin vanhaa TM:ää ja siinä oli vain yksi Ford Probe ja huiput oli 180km/h. En muista mikä kone siinä oli.

      
  • kun vaa sattuu sopivasti olemaan ford probe gt 2.2turboic -92.autossa ei ole mitää vikaa paitsi että on etuveto ja kihtyvyys on aika heikko..4-päällä epävirallisesti 12sek 0-100km/h mutta 2 päällä kulki kuitenki saksan baanalla 249,6km/h gps:ssää..kulutus on suomen teilla ollu 7-8litran välillä..papruissa se on 157hv mut en si tiiä onko sille tehty jotai..eddä näin meillä :sunglasses:

      
  • Probe on ehdottomasti hienoimman näköinen. Turbo kalikkoja löytyy Suomestakin ja heppoja 204 kpl. 8-venttiilinen on huomattavasti yksinkertaisempi paketti eikä tarvitse murehtia nokkaremmin kestosta. Tehoissa vanha tekniikka jää jälkeen...

      
  • Lainaus:
    10.06.2004 klo 20:27 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Millainen suortituskyky on Mitsubishi Eclipsessä ja 3000GT:ssä?


    Eclipse 2.0 Turbo 200hv ja 3000GT 285hv

      
  • Hoh hoh hoijaa,

    Ei noussut adrenaliini millekään noista merkeistä. Viitsisinkö edes isuta moisten sisää, jos olisi autot rivissä näyttelyssä.

    Minkä näistä- 70 luvun perheautoista ostaisit anopille peltoautoksi:

    Lada 1200, Ford Taunus, Kupla vai Simca 1000?


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Miten olisi Alfa Romeo GTV?

    http://carsguide.news.com.au/story/0,20384,9485453-27286,00.html

    Kulkee sillä edellisen sukupolven kuutosellakin melko ripeästi.

      
  • joku japsi, vaikka mitsu tai prelude. kestävät rajuakin kengitystä :sunglasses:
    calibra on tietääkseni todellinen fiasko, en suosittele. :wink:

      
  • M3.. :smile: Mutta jos noista on valittava niin Celica Carlos Sainz edition..

    [zaci muokkasi tätä viestiä 10.05.2007 klo 11:19]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit