Käytetyn ostaja pohtii enemmän kuin uuden ostaja ostettavan auton hinta-/laatusuhdetta. Me kysyimme Merkkien Merkki -tutkimuksessa 12 000 autoilijalta arvioita autojensa ominaisuuksista. Yksi arvioitavista seikoista oli auton hinta-/laatusuhde, kun ostaa auton käytettynä.
Huom! tämä ei ole allekirjoittaneen näkemys, vaan 12 000 autoilian näkemys.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/alfa-saab-ja-lexus-tarjoavat-eniten-kaytetyn-ostajalle
Noissa merkeissä arvo varmasti alenee muita nopeammin. Alfan arvo laskee huonon laadun takia, Saabin taas korkeiden käyttökustannusten takia ja Lexuksen arvo laskee kun uuden Lexuksen hinta on niin korkea, että hinta tippuu todella roimasti oli auto millainen hyvänsä. Alfaa en kyllä pitäisi järkevänä ostoksena millään hinnalla.
Turha noita listoja on pohtia. Minä en Alfakuskin ajatusmaailmaa ymmärrä, joten Alfan sijoitus listalla ei minun valintoihini vaikuta.
Missäs niitä halpoja Saabeja ja Lexuksia oikein myydään?
En ymmärrä, miten Saab 9-3:n käyttökustannukset olisivat sen korkeammat kuin muissa vastaavissa autoissa. Sehän on tekniikaltaan ehtaa Ooppelia. 9-5 hinta ehkä laskeekin, mutta se on museoikäisenä korimallina muutoinkin spesiaalimpi tapaus. Ei niitä siltikään halvalla ole tarjolla.
Entäs sitten Lexus? Voisin hetimiten ostaa halvan RX:n, mieluusti hybridin. Niitä vaan ei ole tarjolla, ei ainakaan halvalla. Tokihan 100+ euroa maksavien autojen hinta putoaa hämmästyttävällä vauhdilla, mutta niin se tekee kaikille muillekin sen hintaluokan autoille.
sjvirt:
Halpoja Saabeja ja Lexuksia myydään nettiautossa. Mutta halpoja Saabin varaosia ei myydä missään. Saabin kulutus on samoin aivan käsittämättömän suuri.
ddr5:
Aivan, kun katsotaan tarpeeksi vanhoja ryöniä, niin kyllähän siellä halpaakin kalustoa on tarjolla.
ddr5:
Tiesitkö, että Saabeja on tarjolla monenlaisilla moottoreilla vai muisteletko jotakin kaasarilla varustettu 99:ä?
Joo tosi kova kulutus: keskikulutus 9 litraa ja käytössä 280hp/400nm... matka-ajossa nuukaillen 6,8l..
voi tosin olla että 1,4 corolla vie vähemmän.. paitsi ei muuten vie kun motarille laittaa vakkariin 130km/h..
vm.2002 9-5 aero arvo noin 13000egee ja ksenonit, vakkarit, sähköpenkit, peruutustutkat jne..
Jos otetaan Lexuksen malleista mikä tahansa ja verrataan sitä vastaavaan Bemariin - käytettynä tietenkin - niin Lexus on aina kalliimpi. Se on melko jännä juttu.
NoNi:
Erikoinen valinta perustella näkemystään suurikulutuksisimmalla mallilla automerkin valikoimassa.
Esim 1.9TTiD 93 Saab 180hp/400Nm yhdistetty kulutus 4.5-4.9l/100 km ei kyllä vastaa "hurjaa kulutusta", ihan kilpailukykyinen tänäänkin.
no jaa. Tarkoitus oli osoittaa, että tuon tehoiseksi autoksi kulutus ei ole kummoinen. Mikä vastaavan kokoinen ja tehoinen bensa-auto vie vähemmän?
Ja tuon ikäisessä Saabissa tehokkaimmassa Aero-mallissa manuaalina oli pienin kulutus muihin bensomalleihin verrattuna.
2.8T'n ominaisuuksista en ala kiistelemään, syöppöhän se on, mutta marginaalimalli.
Laitoin nettiautoon kaikki Saabit, vuosimalli 2000 tai uudempi. 2.8 malleja löytyi 4 kpl. Saabeja 453 kpl. Melkein 1% siis...
Kuka puhui 2,8T mallista? Montako 9-5 2,8 aeromallia näit? Tai ylipäätään 9-5 2,8-koneella?
2,3T aero stage1
Kaikki Saabit, vm 2000 tai uudempi. 453 kpl, 4 kpl 2.8 litraista mallia.
joo, ymmärrän lukamaani, sinä et ilmeisesti.
Rautalangasta:
"Erikoinen valinta perustella näkemystään suurikulutuksisimmalla mallilla automerkin valikoimassa."
puhuin koko ajan 9-5 2,3T aero-mallista, joka siis on manuaalina bensapuolella pienikulutuksisin vaikkakin tehokkain.
2,8 mallia saat hieman etsiä 9-5 mallista puhuttaessa, ellei oteta huomioon nyt kaikkein uusinta..
En huomannut viestiäsi 2.3T moottorista. Kuitenkin, kun argumentit loppuvat, kannattaa välttää henkilökohtaisuuksia.
"puhuin koko ajan 9-5 2,3T aero-mallista, joka siis on manuaalina bensapuolella pienikulutuksisin vaikkakin tehokkain."
Valitsit automalliston isoimman mallin vaikka puhuttiin Saabista yleensä. Saab 1.8t 9-3 kuluttaa paljon vähemmän ja näitä on myyty selkeästi 2.3T mallia enemmän. Alkuperäinen vihjailusi että kaikki Saabit ovat kovakulutuksisia, ei edelleenkään ole totta.
Lisäksi voit jättää virimallit pois.
Noh noh ei pidä olla liian herkkä.. Kannattaa viestit lukea tarkkaan jos kerran kommentoi.
Valitsin kyseisen mallin, koska sellainen on tuossa pihassa.
Halusin nimenomaan osoittaa alkuperäiseen ketjuun liittyen, että tuollainen malli käytettynä on mielestäni varusteisiin nähden sopuhintainen.
Ja minähän en ole vihjaillut mitään Saabien janoisuuksista, päinvastoin mielestäni auton kokoon ja tehoon nähden kulutus on suorastaan pienenlainen.
Toki löytyy noita pienempiruokaisiakin malleja, jos valitsee pienempikoppaisen Saabin.
Ja tuollainen pieni piristys on vain käytännössä pudottanut kulutusta.
Bugracerilla meni nimimerkit pahoin sekaisin
sjvirt:
Tämä harha käsitys näyttää olevan vahvassa. Bensakoneiden osalta yhteistä aika vähän. Tarvikeosien saanti Saabiin näyttää myös olevan vähäisempää enkä ihmettele, kun markkinat ovat pienemmät. Alustan osissa on toki samaa, mutta nehän taas näissä kestää.
ddr5:
Siinä on henkilö joka ei tiedä Saabista näköjään mitään. Vai elätkö vielä 80-lukua?
NoNi:
ok, eiköhän tämä ollut tässä.
Ja juu, tiedän kyllä tuon kulutuksen laskun BSR'n, Maptunin, Hirschin jne kanssa, tosin en ymmärrä miksei sitä tehdä tehtaalla.
Nimim. entinen "Hirvimies"
Unohtakaa pikku kinnerit!
Jos haluat ostaa auton,joka edes jotenkin pitää arvonsa ja tyydyttää vaatimuksesi, suuntaa katseesi oikeisiin maastureihin!
Land Rover,Range Rover,LandCruiser!Siinä tämän päivän aidot ja
oikeat maasturit!Hintavia kyllä,mutta niin on vaihdossakin,viisi vuotta vanhalla tosi maasturilla saat vielä upouuden Honda CRV:n!
Mulla on ollut SAAB 9-5 2.0t autom. vm. 2005 ja 2007 ja on edelleen SAAB 9-5 2.3t autom farkku 2006 malli. Kaikki automaatteja. Saabin virallisten tietojen mukaan kaupunkikulutus on jopa 15.5 l/100km. Ajan melko reippaasti ja suurin koskaan mittaamani kulutus on ollut n. 11 L/100km. Pääosin 10L/100 km. Maantiellä tollanen 8.6l, pienimillään siinä 7l/100km. Öljyä moottorit eivär ole syöneet yhtään, mutta muuta korjattavaa on kyllä vuosien saatossa riittänyt.
Ajelin taannoin aikoinaan 9-3 2.0 2006 vuoden Saabilla. Alle kympillä ei mennyt ko. mitenkään. Vastaavassa ajossa 2.0 2006 farkku Avensis vei n. lahdeksan litraa. Kumpikaan autoista ei siis ole 80-luvulta.
ddr5:
Jos 9-3:lla ei pääse mitenkään alle 8l/100km, niin:
a. auto ei ole kunnossa
b. olet ajanut käsijarru päällä
c. puhut lööperiä.
ddr5:stä en tiedä miten ajoi? Mutta ei se 9-3 kyllä mene alle kympin kuin alamäessä.
Ryne:
Jos 9-3:lla ei pääse mitenkään alle 8l/100km, niin:
a. auto ei ole kunnossa
b. olet ajanut käsijarru päällä
c. puhut lööperiä.
Hieman kyllä ihmettelen myös tuota kulutusta Saabilla. Minulla ei ole siitä kokemusta, mutta oma Volvo s80 T6 -99 menee omalla ajollani noin 10l keskikulutuksella ja se on suuri ja painava auto, jossa on vanhanaikainen automaatti, joten kyllä nämä puheet saabin 8l kulutuksesta tai allekin kuulostavat mielestäni uskottavilta. Ainakin omissa mielikuvissani Volvot ovat aina olleet Saabia janoisempia, joten olisi yllätys jos näin ei olisi.
No kai minä sitten laskin sen kulutuksen väärin.