Audi A8 4.2 -96 Sport .Ajettu 145tkm. Tuotu Saksasta, tietysti
En olekkaan kuullut Sportista A8:n yhteydessä, mitä eroa siinä on tavalliseen kasiin? Onko toiminut hyvin? Eräs ystävin sanoi että sen pitäisi ruostua kun alumiinikori ja suola reaktioi keskenään, pitääkö paikkansa? En itse ole ainakaan nähnyt kasia joka olisi ruostunut mistään.
Juuh, mä vain jäin ihmettelemään, kun tuota mä tuossa ekassa viestissäni ikään kuin yritin viestittää rivien välistä. Ajattelin vain, että onko tuossa vielä jotain syvällisempääkin juttua tuon alla? Kun jollain palstoilla on ihan jo ns. kansanliikkeitä Corolla-kuskien sielun syövereiden selvittämiseksi... "Harmaa" kun herättää tunteita monissa, näemmä.
Mutta se siitä. Tämä perinteinen lähtee nukkumaan. Öitä.
Tuomas: Voiko sen kanssa ajella talvella ja miten normaaliajo sujuu? Se taitaa olla todella hyvä radalla, jarrut tehokkaat ja suorituskykyä riittää.. vai?
Auto on todella hyvä, tietenkin normaalikäytössä hieman epämukava, mutta eipä se ole minua haitannut. Talvella en ole vielä sillä ajanut, mutta en usko että siitä tulee sen epämukavampi kuin esim. CTR:llä.
Onhan FRS erikoinen katuauto, mutta se on kuitenkin katuautoksi tarkoitettu, joten onhan siinä joitakin mukavuuksiakin. Suorituskyky on paperilla huonompi kuin todellisuudessa, ja erityisesti radalla FRS toimii mainiosti.
Tuomas: Voiko sen kanssa ajella talvella ja miten normaaliajo sujuu? Se taitaa olla todella hyvä radalla, jarrut tehokkaat ja suorituskykyä riittää.. vai?
Auto on todella hyvä, tietenkin normaalikäytössä hieman epämukava, mutta eipä se ole minua haitannut. Talvella en ole vielä sillä ajanut, mutta en usko että siitä tulee sen epämukavampi kuin esim. CTR:llä.
Onhan FRS erikoinen katuauto, mutta se on kuitenkin katuautoksi tarkoitettu, joten onhan siinä joitakin mukavuuksiakin. Suorituskyky on paperilla huonompi kuin todellisuudessa, ja erityisesti radalla FRS toimii mainiosti.
Ja mukava kuulla että auto on ollut hyvä ja uskokin niin. Itse haluaisin tuollaisen auton. Tekníikan Maailma taisi joskus hieman liioitella sen epämukavavuutta. Ehkä se on hieman epämukavampi kuin normaali auto mutta kuitenkin...
Vastataanpas tähänkin. Meikäläinen ajeli pitkään faijan 88 vuoden Mazda 626:lla. Viime syksynä oli aika vaihtaa tuoreempaan ja nyt ajellaan tyytyväisenä 96 vuoden Mazda 626:lla. Samaa viatonta linjaa jatkaa. Ja automaatilla tietysti.
Alla tien päällä (ja vähän syrjemmässäkin) on reilun kuukauden vanha Honda HR-V 1.6i-VTEC ja nyt vaan odottelen innolla talven tuloa ja paljon lunta. Ajelin aikaisemmin ns tavallisella henkilöautolla mutta totesin kartoittaessani auton tarpeeni, että meikä haluaa hiukka korkeammalle tien pinnasta ja tarvittaessa neljä pyörää raapimaan.
Tiet huononee ja talvikunnossapito sen myötä joten jätän matalat GT-viritelmät muille
Nyt voit talvella nauraa meille tavallisille henkilöauto ihmisille. Meneekö tuollainen HR-V hyvin talvella, tiedän että maavara riittää ja nelivetokin on mutta kuinka lähelle tuollainen pääsee oikeaa maasturia?
Alla tien päällä (ja vähän syrjemmässäkin) on reilun kuukauden vanha Honda HR-V 1.6i-VTEC ja nyt vaan odottelen innolla talven tuloa ja paljon lunta.
Kunhan muistat pysyä tiellä. HR-V raapii yhdellä etupyörällä ja yhdellä takapyörällä, tasauspyörästön lukkoja ei ole, joten ei kannata innostua liikaa. Jumiin sen saa kyllä oikein pahastikin, pois ei pääse omin voimin enää. On nähty jo pariin otteeseen.
Alla tien päällä (ja vähän syrjemmässäkin) on reilun kuukauden vanha Honda HR-V 1.6i-VTEC ja nyt vaan odottelen innolla talven tuloa ja paljon lunta.
Kunhan muistat pysyä tiellä. HR-V raapii yhdellä etupyörällä ja yhdellä takapyörällä, tasauspyörästön lukkoja ei ole, joten ei kannata innostua liikaa. Jumiin sen saa kyllä oikein pahastikin, pois ei pääse omin voimin enää. On nähty jo pariin otteeseen.
Joo ei se kai mikään maasturi ole. Mut uskoisin että sillä maavaralla ja nelivetoisuudella se kulkee aikas paljon paremmin kuin joku tavallinen auto. Mutta ei se nyt siellä maastossa mikään ihmeellinen ole, eikä taida siellä kulkeakkaan.
Eihän se härveli olekaan rinnastettavissa oikeisiin maastureihin vaan lähinnä muihin city-maastureihin. Tekniikka tietääkseni sama kuin isoveljellä CRV:llä. Lukot puuttuu eli ristiriipuntaan ei kannata jäädä. Eli ei sitä varsinaisesti maastoon ole tehty, kuten ei monia kaupunkimaastureita yleensäkään. Mutta huonoilla metsäteillä ja yleensä auraamattomalla lumella omiaan. Eli kuskia vielä hymyilyttää siinä vaiheessa kun tavallinen kaksivetoinen on jo isossa liemessä Etenemiskyky sillä tosin pitäisi olla esim lumessa parempi kuin nelivetoisilla henkilöautoilla juuri tuon korkeamman maavaran takia...ei jää heti masusta kiinni. Liikun harrastuksen takia talvella paljon huonosti auratuilla pikkuteillä, mutta yritän muistaa sixpac:n varoituksen...ei liian pahaan paikkaan.
Härveli varmasti hyvä valinta, tuo sopii arkimastoon todella hyvin. Harvoin sitä joutuu niin pahoihin paikkoihin jonne tuolla ei pääsisi. Ei minun tarvitse niin vaikeisiin paikkoihin päästä. Ja "oikea" maasturikin maksaa niin pahuksesti...
Aiemmin pärtsäilin Accordin 2.4 Tourer automaatilla, Citroen C5 automaatilla, Xantian TD automaatilla,... Välillä tulee kokeiltua vaimon CVT Jazzia, joka muuten on aivan ideaalinen kaupunkiauto. Arvatkaapa kummalla lähden kaupungille, jos pääsen valitsemaan?
on näköjään puhetta autojen maasto-ominaisuuksista. meitsi päästää menee mun almeralla aivan keskellä korpea ties minkälaisilla teillä, jos niitä voi enää tie-sanalla kutsua. Ja jos hiluksilla pääsee niin pääsee myös "tavallisella" autolla. se on mielipiteeni. (ollut ainakin tähän asti) Ajan nimitääin työni puolesta paljon tuollaisia rapakuntoisia teitä. heittäkää asiasta kommenttia jos alkoi tulla vastakkaisia ajatuksia.
Ja joku oli aikaisemmin kysynyt Probeesta. Mun probeessa on 2,5l, 24v, v6. Probeitakin kun on tehny monella vähän erilaisella koneella. Onko kellään muuten tietoa kuinka monta rekisterissä olevaa probeeta suomessa tällä hetkellä on?
Olen kaikilla erimerkkisillä henkilöautoilla ajanut Lapissa, Inarista Angeliin, syksyllä, talvella, milloin vain. Tie ei ole päällystetty, on korpea 50 km. Ikinä en ole tarvinnut maasturia tai muutakaan 4-vetoa keskellä korpea jossa GSM ei edes kuulu. Olen hinannut asuntovaunua traktoritietä tunturille jäämättä mihinkään kiinni. Poromiehillä on tavalliset Hiacet, Escortit, Sunnyt, Passatit jne. Kukaan ei viitsi oikein 4-vetoisella ajella, koska huolto, ongelmat vanhemmiten, kulutus ym. rasittaa aivan turhaan. Ehkä niiden nimitys onkin vasta nyt oikea, Citymaasturi.
Tällä hetkellä ajelen pääosin -01 vuotisella bmw 530d:llä (yllätys). Ollut uudesta asti minulla ja nyt mittarissa 180 tkm. Hyvin on toiminut, mitä nyt tukivarret meni kerran ja lukot on uusittu. Kilometrejä on sen verran että vaihto tulee keväällä, ehkä X3:een tai uuteen 525d:hen.
Tällä hetkellä ajelen pääosin -01 vuotisella bmw 530d:llä (yllätys). Ollut uudesta asti minulla ja nyt mittarissa 180 tkm. Hyvin on toiminut, mitä nyt tukivarret meni kerran ja lukot on uusittu. Kilometrejä on sen verran että vaihto tulee keväällä, ehkä X3:een tai uuteen 525d:hen.
X3 on huono maastossa, vaihda X5:seen eihän näiden kahden maasturin välillä ole edes paljon hintaeroa (n.alle 5000 euroa, muistaakseni). X5 on vielä isompi ja siinä on kuulemma kohtalaiset maasto-ominaisuudet.
A8 Sport -> Tarkoittaa, että autoni on varustettu mm. S8 vakiona olevalla Sport paketilla eli 20mm madallettu alusta ja sisusta mallia Recaron valmistama nahka/muisti/sähkösydeemi. Mustana ulkonäkö....leveä ja matala
Saapa nähdä millaiseksi verotus menee ensi vuonna. Tuntuu siltä että tälläiset autot ovat virkamiesten silmätikkuna joka tapauksessa. Liekö (turhaa) kateutta sillä Saksasta tuotuna hinta samaa luokkaa kun uuden Corollan. Kummassa enemmän vastinetta ?
edit:kirjoitusvirheitä
[JanMac muokkasi tätä viestiä 29.09.2004 klo 13:45]
A8 Sport -> Tarkoittaa, että autoni on varustettu mm. S8 vakiona olevalla Sport paketilla eli 20mm madallettu alusta ja sisusta mallia Recaron valmistama nahka/muisti/sähkösydeemi. Mustana ulkonäkö....leveä ja matala
Saapa nähdä millaiseksi verotus menee ensi vuonna. Tuntuu siltä että tälläiset autot ovat virkamiesten silmätikkuna joka tapauksessa. Liekö (turhaa) kateutta sillä Saksasta tuotuna hinta samaa luokkaa kun uuden Corollan. Kummassa enemmän vastinetta ?
edit:kirjoitusvirheitä
Yksi unelma autoistani, eräässä elokuvassa Mafiamies pyysi nopeaa ja isoa auto jolla voi jahdata ja kiilata joitakin toisia tyyppejä , hän sai Audi S8. Sul on hieno auto!
Niin...?
Perinteinen suomalainen.
En olekkaan kuullut Sportista A8:n yhteydessä, mitä eroa siinä on tavalliseen kasiin? Onko toiminut hyvin? Eräs ystävin sanoi että sen pitäisi ruostua kun alumiinikori ja suola reaktioi keskenään, pitääkö paikkansa? En itse ole ainakaan nähnyt kasia joka olisi ruostunut mistään.
Saab 9-5 TROLL R
Perinteinen suomalainen.
Juuh, mä vain jäin ihmettelemään, kun tuota mä tuossa ekassa viestissäni ikään kuin yritin viestittää rivien välistä.
Ajattelin vain, että onko tuossa vielä jotain syvällisempääkin juttua tuon alla? Kun jollain palstoilla on ihan jo ns. kansanliikkeitä Corolla-kuskien sielun syövereiden selvittämiseksi... "Harmaa" kun herättää tunteita monissa, näemmä.
Mutta se siitä. Tämä perinteinen lähtee nukkumaan. Öitä.
Itse ajelen Ford Focus RS:llä.
Voiko sen kanssa ajella talvella ja miten normaaliajo sujuu? Se taitaa olla todella hyvä radalla, jarrut tehokkaat ja suorituskykyä riittää.. vai?
SAAB
Auto on todella hyvä, tietenkin normaalikäytössä hieman epämukava, mutta eipä se ole minua haitannut. Talvella en ole vielä sillä ajanut, mutta en usko että siitä tulee sen epämukavampi kuin esim. CTR:llä.
Onhan FRS erikoinen katuauto, mutta se on kuitenkin katuautoksi tarkoitettu, joten onhan siinä joitakin mukavuuksiakin. Suorituskyky on paperilla huonompi kuin todellisuudessa, ja erityisesti radalla FRS toimii mainiosti.
Auto on todella hyvä, tietenkin normaalikäytössä hieman epämukava, mutta eipä se ole minua haitannut. Talvella en ole vielä sillä ajanut, mutta en usko että siitä tulee sen epämukavampi kuin esim. CTR:llä.
Onhan FRS erikoinen katuauto, mutta se on kuitenkin katuautoksi tarkoitettu, joten onhan siinä joitakin mukavuuksiakin. Suorituskyky on paperilla huonompi kuin todellisuudessa, ja erityisesti radalla FRS toimii mainiosti.
Ja mukava kuulla että auto on ollut hyvä ja uskokin niin. Itse haluaisin tuollaisen auton. Tekníikan Maailma taisi joskus hieman liioitella sen epämukavavuutta. Ehkä se on hieman epämukavampi kuin normaali auto mutta kuitenkin...
Vastataanpas tähänkin. Meikäläinen ajeli pitkään faijan 88 vuoden Mazda 626:lla. Viime syksynä oli aika vaihtaa tuoreempaan ja nyt ajellaan tyytyväisenä 96 vuoden Mazda 626:lla. Samaa viatonta linjaa jatkaa. Ja automaatilla tietysti.
Fiat 127 , Corolla 1.6 -89, Mondeo 1.8 -99, A4 1,8T - 01
Voitko pikkasen tarkentaa? Malli, ikä, teho, väri?
Jaa että milläpä ajellaan...
Alla tien päällä (ja vähän syrjemmässäkin) on reilun kuukauden vanha Honda HR-V 1.6i-VTEC ja nyt vaan odottelen innolla talven tuloa ja paljon lunta. Ajelin aikaisemmin ns tavallisella henkilöautolla mutta totesin kartoittaessani auton tarpeeni, että meikä haluaa hiukka korkeammalle tien pinnasta ja tarvittaessa neljä pyörää raapimaan.
Tiet huononee ja talvikunnossapito sen myötä joten jätän matalat GT-viritelmät muille
Nyt voit talvella nauraa meille tavallisille henkilöauto ihmisille. Meneekö tuollainen HR-V hyvin talvella, tiedän että maavara riittää ja nelivetokin on mutta kuinka lähelle tuollainen pääsee oikeaa maasturia?
Alla tien päällä (ja vähän syrjemmässäkin) on reilun kuukauden vanha Honda HR-V 1.6i-VTEC ja nyt vaan odottelen innolla talven tuloa ja paljon lunta.
Kunhan muistat pysyä tiellä. HR-V raapii yhdellä etupyörällä ja yhdellä takapyörällä, tasauspyörästön lukkoja ei ole, joten ei kannata innostua liikaa. Jumiin sen saa kyllä oikein pahastikin, pois ei pääse omin voimin enää. On nähty jo pariin otteeseen.
Alla tien päällä (ja vähän syrjemmässäkin) on reilun kuukauden vanha Honda HR-V 1.6i-VTEC ja nyt vaan odottelen innolla talven tuloa ja paljon lunta.
Kunhan muistat pysyä tiellä. HR-V raapii yhdellä etupyörällä ja yhdellä takapyörällä, tasauspyörästön lukkoja ei ole, joten ei kannata innostua liikaa. Jumiin sen saa kyllä oikein pahastikin, pois ei pääse omin voimin enää. On nähty jo pariin otteeseen.
Joo ei se kai mikään maasturi ole. Mut uskoisin että sillä maavaralla ja nelivetoisuudella se kulkee aikas paljon paremmin kuin joku tavallinen auto. Mutta ei se nyt siellä maastossa mikään ihmeellinen ole, eikä taida siellä kulkeakkaan.
Unohtui ihan vastaus tuomaksen kysymykseen.
Eihän se härveli olekaan rinnastettavissa oikeisiin maastureihin vaan lähinnä muihin city-maastureihin. Tekniikka tietääkseni sama kuin isoveljellä CRV:llä. Lukot puuttuu eli ristiriipuntaan ei kannata jäädä. Eli ei sitä varsinaisesti maastoon ole tehty, kuten ei monia kaupunkimaastureita yleensäkään. Mutta huonoilla metsäteillä ja yleensä auraamattomalla lumella omiaan. Eli kuskia vielä hymyilyttää siinä vaiheessa kun tavallinen kaksivetoinen on jo isossa liemessä
Etenemiskyky sillä tosin pitäisi olla esim lumessa parempi kuin nelivetoisilla henkilöautoilla juuri tuon korkeamman maavaran takia...ei jää heti masusta kiinni.
Liikun harrastuksen takia talvella paljon huonosti auratuilla pikkuteillä, mutta yritän muistaa sixpac:n varoituksen...ei liian pahaan paikkaan.
Härveli varmasti hyvä valinta, tuo sopii arkimastoon todella hyvin. Harvoin sitä joutuu niin pahoihin paikkoihin jonne tuolla ei pääsisi. Ei minun tarvitse niin vaikeisiin paikkoihin päästä. Ja "oikea" maasturikin maksaa niin pahuksesti...
Volvo V70 AWD -03, välillä ajelen vaimon Gti Golfilla.
Opel Vectra Voyage 1,6i vm. -98
- hyvää: tilat ja ikäisekseen ulkonäkö
- huonoa: arkinen, ikä ja kilometrit
- lisäksi ollut viaton... kop kop...
Alla on tällä hetkellä BMW 750.
Aiemmin pärtsäilin Accordin 2.4 Tourer automaatilla, Citroen C5 automaatilla, Xantian TD automaatilla,... Välillä tulee kokeiltua vaimon CVT Jazzia, joka muuten on aivan ideaalinen kaupunkiauto. Arvatkaapa kummalla lähden kaupungille, jos pääsen valitsemaan?
- hyvää: tilat ja ikäisekseen ulkonäkö
- huonoa: arkinen, ikä ja kilometrit
- lisäksi ollut viaton... kop kop...
Meillä oli sedan:
-hyvää helppo ajaa
-selkeä mittaristo ja hyvät istuimet (enemmän takana voisi olla tilaa)
-vähän vikoja
huono on ollut:
takatilat
on näköjään puhetta autojen maasto-ominaisuuksista. meitsi päästää menee mun almeralla aivan keskellä korpea ties minkälaisilla teillä, jos niitä voi enää tie-sanalla kutsua. Ja jos hiluksilla pääsee niin pääsee myös "tavallisella" autolla. se on mielipiteeni. (ollut ainakin tähän asti)
Ajan nimitääin työni puolesta paljon tuollaisia rapakuntoisia teitä. heittäkää asiasta kommenttia jos alkoi tulla vastakkaisia ajatuksia.
Ja joku oli aikaisemmin kysynyt Probeesta. Mun probeessa on 2,5l, 24v, v6.
Probeitakin kun on tehny monella vähän erilaisella koneella.
Onko kellään muuten tietoa kuinka monta rekisterissä olevaa probeeta suomessa tällä hetkellä on?
Olen kaikilla erimerkkisillä henkilöautoilla ajanut Lapissa, Inarista Angeliin, syksyllä, talvella, milloin vain. Tie ei ole päällystetty, on korpea 50 km. Ikinä en ole tarvinnut maasturia tai muutakaan 4-vetoa keskellä korpea jossa GSM ei edes kuulu. Olen hinannut asuntovaunua traktoritietä tunturille jäämättä mihinkään kiinni. Poromiehillä on tavalliset Hiacet, Escortit, Sunnyt, Passatit jne. Kukaan ei viitsi oikein 4-vetoisella ajella, koska huolto, ongelmat vanhemmiten, kulutus ym. rasittaa aivan turhaan. Ehkä niiden nimitys onkin vasta nyt oikea, Citymaasturi.
Tällä hetkellä ajelen pääosin -01 vuotisella bmw 530d:llä (yllätys). Ollut uudesta asti minulla ja nyt mittarissa 180 tkm. Hyvin on toiminut, mitä nyt tukivarret meni kerran ja lukot on uusittu. Kilometrejä on sen verran että vaihto tulee keväällä, ehkä X3:een tai uuteen 525d:hen.
X3 on huono maastossa, vaihda X5:seen eihän näiden kahden maasturin välillä ole edes paljon hintaeroa (n.alle 5000 euroa, muistaakseni). X5 on vielä isompi ja siinä on kuulemma kohtalaiset maasto-ominaisuudet.
Hei Tuomas!
A8 Sport -> Tarkoittaa, että autoni on varustettu mm. S8 vakiona olevalla Sport paketilla eli 20mm madallettu alusta ja sisusta mallia Recaron valmistama nahka/muisti/sähkösydeemi.
Mustana ulkonäkö....leveä ja matala
Saapa nähdä millaiseksi verotus menee ensi vuonna. Tuntuu siltä että tälläiset autot ovat virkamiesten silmätikkuna joka tapauksessa. Liekö (turhaa) kateutta sillä Saksasta tuotuna hinta samaa luokkaa kun uuden Corollan. Kummassa enemmän vastinetta ?
edit:kirjoitusvirheitä
A8 Sport -> Tarkoittaa, että autoni on varustettu mm. S8 vakiona olevalla Sport paketilla eli 20mm madallettu alusta ja sisusta mallia Recaron valmistama nahka/muisti/sähkösydeemi.
Mustana ulkonäkö....leveä ja matala
Saapa nähdä millaiseksi verotus menee ensi vuonna. Tuntuu siltä että tälläiset autot ovat virkamiesten silmätikkuna joka tapauksessa. Liekö (turhaa) kateutta sillä Saksasta tuotuna hinta samaa luokkaa kun uuden Corollan. Kummassa enemmän vastinetta ?
edit:kirjoitusvirheitä
Yksi unelma autoistani, eräässä elokuvassa Mafiamies pyysi nopeaa ja isoa auto jolla voi jahdata ja kiilata joitakin toisia tyyppejä , hän sai Audi S8. Sul on hieno auto!
Kiitos vaan! Elokuva on RONIN, valmistusvuosi 1998 ja pääosissa mm DeNiro
Eipä mitään, tarkoitin sitä! Ihmeen hyvin muistit/tiesit elokuvan, ehkä sen perusteella ostit auton...