Mersun huollot kalliita?

35 kommenttia
2»
  • Brummbär, etkö tuo sopimuksesi ole sinun mielstä kallis?



    Minun mielestä tuo on ihan sikahintainen! V50 volvoon vastaava sopimus 45€/kk sisältäen laina-auton,renakiden säillytyksen ja kausivaihdot,nesteet, huoltotarvikeet ja varaosat. 36kk/45000km sopparilla siis.



    Avensikseen saa saman sopparin 44€/kk

      
  • Ryne:

    Brummbär, etkö tuo sopimuksesi ole sinun mielstä kallis?

    Minun mielestä tuo on ihan sikahintainen! V50 volvoon vastaava sopimus 45€/kk sisältäen laina-auton,renakiden säillytyksen ja kausivaihdot,nesteet, huoltotarvikeet ja varaosat. 36kk/45000km sopparilla siis.

    Avensikseen saa saman sopparin 44€/kk




    Neljännestä vuodesta eteenpäinkin?



    Huoltosopimusten vertailu ajokilometrejä tietämättä on harhaanjohtavaa, koska ensimmäisinä vuosina määräaikaishuollot määräävät hinnan suurelta osin. Myöhempinä vuosina aletaan sitten soveltaa korjauskerrointa.



    Meillä neljännen vuoden jälkeen S80 huoltosopimus ylitti sellaisen kipurajan, jonka jälkeen sopimus irtisanottiin kun 25.000 km / vuosi hinnoittelu meni mielestäni kohtuuttomaksi.

      
  • Minusta nuo volvon ja toyotankin sopparit ovat kohtuuttoman kalliitta! n.500€/vuodessa auton huolloista ja renkaiden vaihdosta on vähän ryöstöä.



    Ilman sopparia nuo saa 200€/vuosi takuuaikana, koska eihän takuuaikana varaosat maksa muutenkaan.



    Volvosta en tiedä mutta käsittääkseni toyotalla tuo hinta on sama aina päiväyhdestä--- vaikka 6 ikävuotteen.

      
  • Huoltosopimuksessa riski jää huollolle, joten riski täytyy hinnoitella mukaan. Lisäksi itse sopimuksesta aiheutuu omat kulunsa. Periaatteessa sama juttu kuin vakuutuksessa. Asiakas maksaa pitkällä tähtäimellä hiukan enemmän kuin saa takaisin.

      
  • Ryne:

    Brummbär, etkö tuo sopimuksesi ole sinun mielstä kallis?

    Minun mielestä tuo on ihan sikahintainen! V50 volvoon vastaava sopimus 45€/kk sisältäen laina-auton,renakiden säillytyksen ja kausivaihdot,nesteet, huoltotarvikeet ja varaosat. 36kk/45000km sopparilla siis.

    Avensikseen saa saman sopparin 44€/kk




    -- Onhan se kallis. Ensimmäinen soppari oli 36kk/60000km ja maksoi ekalta vuodelta 39€/kk ja kahdelta seuraavalta 59€/kk. Tein uuden 36kk sopparin välille 3-6vuotta ja loppukilometrit 135000km ja se maksaa 90€/kk. Paljonko Volvon ja Toyotan sopparit mahtavat samalta ajalta maksaa?

    Mersuni ylläpitosoppari on hintava,mutta lohduttaa hivenen se, että sillä ajaminen on edullista. Polttoainekulut ovat n.5€/100km, se kun kulkee maakaasulla.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit