Pyyhkijänsulat ?

8 kommenttia

Pyyhkijänsulat pitäisi vaihtaa ja parhaat mahdolliset, auto on Volkkarin Polo Classic mallia 1998. Onkohan jossain testattu vai onko noita edes mahdollista testata, en tiedä, mutta parhaat kuitenkin pitäisi saada ja hinnalla ei merkitystä. Ei saisi olla jäätymisongelmia ei kitinöitä ja pyyhkimen pyyhintulos moitteeton.

Ystävälläni on Volvo 40 ja siinä on pirun hyvät alkuperäiset sulat mutta kuka sitten valmistaa Volvolle sulat, en tiedä. Voisiko joku kertoa jne.?

  
  • Suosittelen www.ultimatevw.com-sivustoa. Kysäisepä sieltä, niin saat käyttäjien kokemuksiin perustuvan vastauksen ongelmaasi.

      
  • Niin yllättävältä kuin se saattaa kuulostaakin, parhaat sulat, mitä olen löytänyt ovat Bilteman sulat, ihan ne tavalliset. Niitä olen käyttänyt jo useita vuosia. Samoin vaimoni (koska minä ne ostan) ja poikakin. Välillä olen muitakin kokeillut, ns. laatumerkkejä, aina olen palannut takaisin Biltemaan. Ovat vieläpä edullisia. Bilteman sulka myös kestää hyvin pyyhkivänä pitkään, moninkertaisesti niihin laatumerkkeihin nähden.



    Moni on kehoituksestani Bilteman sulkia kokeillut ja todennut hyviksi.

      
  • Siltä vaikuttaa.Netistä etsiessäni Volvon pyyhkijänsulkien valmistajaa löysin tällaisen testin ja sen mukaan Bilteman sulat olisivat hyvät. Harmi sinällään ettei tällaista turvallisuus tekijää, joka entisestään korostuu pohjoismaisissa äärimmäisen hankalissa olosuhteissa ja joka kuitenkin auton kokonaishinnassa näyttelee todella minimaalista osaa ei lehdistössä ole testattu perusteellisesti tai en ainakaan löytänyt mitään testejä. Laitan tähän kuitenkin jonkun pintapuolisen raapaisun edes aihepiiristä tai edes jotenkin suunta-antavaksi, kun ei parempaakaan ole tarjolla.



    http://testfakta.com/_template_view_article.php?id=65

    TESTFAKTA - Vindrutetorare, feb 06





    ja tähän vielä taulukontapaisen xtrm pdf jos jotain kiinnostaa nuo modernimmat pyyhkijänsulat. Hienommathan ne on mutta minulle on kyllä tärkeämpää kuitenkin niiden toimivuus.



    http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=71&PHPSESSID=19763d57781e920b60f245c2479034fc

    KahaWEB



      
  • Kehumpa minäkin Bilteman sulkia,varsinkin sitä vähän kalliimpaa (vettähylkivä&#228:wink: mallia,joka toimii erittäin hyvin rainexin kanssa.Bilteman sulissa on sekin hyvä puoli että ne on varaa vaihtaa ajoissa uusiin.Merkkisulat kuluu kyllä yhtä nopeasti mutta maksavat jopa neljä kertaa enemmän.

      
  • Taitaa noissa pyyhkijöissä olla sama juttu kuin hammasharjoissa. Säännöllisen epäsäänöllisin väliajoin tulee joku uutuus markkinoille, jossa on joku TV-shopin tasoinen hienous kuten sopivasti taipuva varsi tai millin pidemmät harjakset jossain kohdissa. Silti vain se perusmalli minulla on toiminut vuodesta toiseen parhaiten.



    Pyyhkijöissäkin on milloin mitäkin uusia kumiseoksia tai muotoja, joiden pitäisi olla vallankumouksellisia. Mutta niin vain se edullinen, tavallinen tarvikesulka toimii hyvin. Itse suosin swf:n sulkia, ovat motonetissa halpoja. Biltemaan en ole uskaltautunut, mutta miksei sieltäkin jotain hyvää löytäisi. Vaihtelu laadussa vain on mahdottoman suurta eri tuotteissa, ehkä samankin tuotteen sisällä, koska teettävät tavaroita siellä, missä se halvimmalla onnistuu. Seuraava erä voi olla aivan erilainen kuin nykyinen.



    Sellainen erikoisuus sulkiin vielä liittyy, että tarvikeluetteloissa poikkeuksetta sulkien pituus on merkattu lyhyemmäksi kuin alkuperäinen. En tiedä, mistä tuo johtuu, ehkä sopivuuden varmistamisesta. Itse aina mittaan sulan ja sen perusteella ostan uudet. Luetteloihin en enää luota.



    Mainitaan sellainenkin itsestäänselvyys vielä, että usein sulka ei ole loppuunkulunut, vaan lasi tai sulka likainen. Liuotinpesu lasille ja sulalle parantaa kummasti tilannetta.

      
  • Tuossa testissä olisi hyvä olla mukana auton lasien pesuaineet/peseminen/mahdolliset suoja aineet/turvaurat/jääskrapat/lasinpesunesteet ja esimerkiksi mahdollisuus laittaa jälkiasennuksena lämmitettävä tuulilasi unohtamatta tietenkään pyyhkijänsulkia ja laajempi otanta laaduntasaisuudesta jne. siis perusteellinen aihepiiriin liittyen.

    :flower:



    Tässä vielä aihepiiriin liittyviä linkkejä lisää. On se tämä internet vaan hieno keksintö.

    :smile:

    http://64.233.183.104/search?q=cache:sad55Uo8K6MJ:www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/284CB2D36CE3D59DC2257187002620CF+rain-x&hl=fi&ct=clnk&cd=9&gl=fi&lr=lang_fi&client=firefox-a

    Mahdollisuus tehdä havaintoja liikenteessä



    http://www.liikenneturva.fi/tietolehti/2007/ruskeat/tuulilasi.php

    Liikenneturva



    http://www.liikenneturva.fi/fi/turvalaitteet/tuulilasi.php

    Liikenneturva

      
  • Eipä ole vielä sellaista sulkaa tullut vastaan, mikä ei jäätyisi. Pitäisi olla lämmityslanka sisällä..

      
  • Itse olen myös miettinyt tuota mutta mistä saa vastuslankaa tai lämmityskaapelia...

    12V järjestelmälle ja itsesäätyvää sekä ohutta?

    Käyttökohteet autoissa olisivat mitä moninaisimmat, huohottimen letkut öljypohjat lasipinnat "reunoille" mutta ohutta lankaa 12V sopivaa, jopa 220V järjestelmään sopiva voisi olla käyttökelpoista (?) auton ollessa tolpassa sillä useinhan on sisätilan lämmittimen käyttö kielletty jne. Jatkakaa :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit