Kaikkihan tietävät että kyseisen firman ketjukoneet eivät kestäneet. Nyt Volkswagen on Saksassa selvittänyt etteivät hihnatkaan kestä jos ne pölyyntyvät.
Oululaisella monimerkkikorjaamolla näytti olevan puhdistettu hihnapyörä työn vastaanoton tiskin alla VW asiakkaille pelotteeksi näytettävissä. Luulisi hihnoja ja rattaita menevän kaupaksi?
Mutta uutisoinnin painottuminen Volkkendaaliin voi johtua siitä että sillä merkillä on eniten ongelmia ja onhan se suosittu merkkikin.
Kun mutuilun makuun päästiin: jos kerran pölyssä on merkittävästi kromia, niin eikä se ole omiaan hapettamaan jakopään osia? Kromin vaikutukset kumiin, kevlariin jne...?
Ehkä Volkkari käyttää kromille alttiimpia metalliseoksia omissa jakopään osissaan.
Oli miten oli, niin kukaan ei ota vastuuta. Vaikka esim. autovalmistaja tietäisi mokanneensa, niin "tutkimuksia" voidaan tehdä ja jatkaa niin kauan kuin tarvii. Jotenkin uskomatonta että valmistaja on 5 vuotta tutkinut asiaa, eikä vieläkään muka osaa sanoa muuta kuin että oktomurskeen syytä kaikki.
"Volkswagen pitää hyvin kiusallisena Oulun seudulla ilmennyttä pölyongelmaa, joka on aiheuttanut useissa autoissa jakohihnan katkeamisen.
Kyse on heidän mielestään ulkoisista, ei autoista johtuvista tekijöistä, joista asiakkaat joutuvat kärsimään."
Jos ajamista Oulun seudulla ei ole rajattu takuuehtojen ulkopuolelle, takuu on voimassa. Jos takuu ei ole voimassa, on maalaisjärjellä ajateltuna Suomen valtio korvausvelvollinen. Minusta autonvalmistajalla on näyttövelvollisuus asiassa, ilman sitä ei vastuuta voi kiistää ja jättää kuluttajaa yksin asiansa kanssa. Muutenhan tämä olisi täysin mahdoton asia, koska suurimmalla osalla autoista on joskus ajettu kyseisellä tiellä. Kuinka paljon autoa tuolla täytyy käyttää, jotta takuu ei olisi voimassa? Siispä valmistajan täytyy tietää, mihin olosuhteisiin autojansa myy niillä takuuehdoilla, jotka käsikirjaan on painettu.
"Raahessa oli haastateltu paikallisia huoltoja hihnaongelmista. Citroen: ei ongelmia (arveli, että koskee vain VAG autoja), Juhan Auto, Toyota: ei ongelmaa ekä kommenttia muiden ongelmista. VAG:n huollot kertoo auliisti, että heillä on ongelmaa ja on tutkittu että omat pelit on kunnossa, ja ongelma koskee kaikkia merkkejä..."
Tämä siis lainattu VagArena-foorumilta. Uusimmissa läheissä kai mainittu, että mössö ei sisällä kromia, eli sen perusteella ongelma ei olisi lähtöisin oktomurskeesta.
On totta, että melko paljon tuota tieainesta on ilmassa eritoten sadekeleillä. Voisi arvella, että liian lähellä edelläajavaa osa sen nostattamasta moskasumusta siirtyy jälessä (liian lähellä ) ajavan moottoritilaan, imuilmaan kuin myös sisätilaan tulevaan ilmaan. Tuo moska on hienojakoista (kivituhkan oloista) ja pitää sisällään ties mitä.
Volkswagenin tehtaalla reagoitiin Suomen pölyongelmaan.
Oulun seudulla tehtiin selvitystyötä hammashihnaongelmien osalta. Suomessa kerätyt tiedot vaikuttivat uusien autojen valmistukseen. Uusien Volkkarien hammashihnat eivät kestä pölyä mutta ongelmaan on löytynyt ratkaisu. jakopään kotelon tiivistys pitäisi estää pölyn pääsy herkälle hammashihnalle.
Luin myös Hesarista tänään.
Jospa Oulun seudun palstalaiset kertoisivat tietämäänsä/kuulemaansa.
Onkohan volkkareihin iskenyt pölyallergia?
Oululaisella monimerkkikorjaamolla näytti olevan puhdistettu hihnapyörä työn vastaanoton tiskin alla VW asiakkaille pelotteeksi näytettävissä. Luulisi hihnoja ja rattaita menevän kaupaksi?
Eipä ollut halpaa Volvonkaan 200.000 km huolto
peltilehmä69:
Minuun on. 35 vuotta selvisin ilman astmalääkkeitä, mutta viime kesänä piti hakea taas resepti
Oulun yliopisto selvittää miksi Audeissa ja Volkkareissa ei jakohihnat kestä. Kukahan selvittäisi vielä miksi niissä ei edes jakoketjut kestä.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288617784643.html#comments-anchor
Näyttää tuo jakohihnaongelma koskevan muitakin automerkkejä kuin Volkkaria ja audia: http://www.hs.fi/autot/Mystinen+p%C3%B6ly+rikkoo+moottoreiden+jakohihnoja+Oulussa+/a1305735584512
Siellähän näköjään on ollut ongelmia myös Toyotalla!
Uutisen mukaan koskee kaikkien autojen hihnoja.
Mutta uutisoinnin painottuminen Volkkendaaliin voi johtua siitä että sillä merkillä on eniten ongelmia ja onhan se suosittu merkkikin.
Kun mutuilun makuun päästiin: jos kerran pölyssä on merkittävästi kromia, niin eikä se ole omiaan hapettamaan jakopään osia? Kromin vaikutukset kumiin, kevlariin jne...?
Ehkä Volkkari käyttää kromille alttiimpia metalliseoksia omissa jakopään osissaan.
Oli miten oli, niin kukaan ei ota vastuuta. Vaikka esim. autovalmistaja tietäisi mokanneensa, niin "tutkimuksia" voidaan tehdä ja jatkaa niin kauan kuin tarvii. Jotenkin uskomatonta että valmistaja on 5 vuotta tutkinut asiaa, eikä vieläkään muka osaa sanoa muuta kuin että oktomurskeen syytä kaikki.
Ja sama toisinpäin.
"Volkswagen pitää hyvin kiusallisena Oulun seudulla ilmennyttä pölyongelmaa, joka on aiheuttanut useissa autoissa jakohihnan katkeamisen.
Kyse on heidän mielestään ulkoisista, ei autoista johtuvista tekijöistä, joista asiakkaat joutuvat kärsimään."
Jos ajamista Oulun seudulla ei ole rajattu takuuehtojen ulkopuolelle, takuu on voimassa. Jos takuu ei ole voimassa, on maalaisjärjellä ajateltuna Suomen valtio korvausvelvollinen. Minusta autonvalmistajalla on näyttövelvollisuus asiassa, ilman sitä ei vastuuta voi kiistää ja jättää kuluttajaa yksin asiansa kanssa. Muutenhan tämä olisi täysin mahdoton asia, koska suurimmalla osalla autoista on joskus ajettu kyseisellä tiellä. Kuinka paljon autoa tuolla täytyy käyttää, jotta takuu ei olisi voimassa? Siispä valmistajan täytyy tietää, mihin olosuhteisiin autojansa myy niillä takuuehdoilla, jotka käsikirjaan on painettu.
"Raahessa oli haastateltu paikallisia huoltoja hihnaongelmista. Citroen: ei ongelmia (arveli, että koskee vain VAG autoja), Juhan Auto, Toyota: ei ongelmaa ekä kommenttia muiden ongelmista. VAG:n huollot kertoo auliisti, että heillä on ongelmaa ja on tutkittu että omat pelit on kunnossa, ja ongelma koskee kaikkia merkkejä..."
Tämä siis lainattu VagArena-foorumilta. Uusimmissa läheissä kai mainittu, että mössö ei sisällä kromia, eli sen perusteella ongelma ei olisi lähtöisin oktomurskeesta.
On totta, että melko paljon tuota tieainesta on ilmassa eritoten sadekeleillä. Voisi arvella, että liian lähellä edelläajavaa osa sen nostattamasta moskasumusta siirtyy jälessä (liian lähellä ) ajavan moottoritilaan, imuilmaan kuin myös sisätilaan tulevaan ilmaan. Tuo moska on hienojakoista (kivituhkan oloista) ja pitää sisällään ties mitä.
Tästäkin saa kiittää nastarenkaita.
Volkswagenin tehtaalla reagoitiin Suomen pölyongelmaan.
Oulun seudulla tehtiin selvitystyötä hammashihnaongelmien osalta. Suomessa kerätyt tiedot vaikuttivat uusien autojen valmistukseen. Uusien Volkkarien hammashihnat eivät kestä pölyä mutta ongelmaan on löytynyt ratkaisu. jakopään kotelon tiivistys pitäisi estää pölyn pääsy herkälle hammashihnalle.
http://yle.fi/uutiset/volkswagenin_tehtaalla_reagoitiin_suomen_polyongelmaan/7257168